Gość rafwan Opublikowano 3 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2009 Witam, Co sadzicie o sposobie sprawdzania kompresji przez odkrecenie korka wlewu oleju podczas pracy silnika? Ponoc jesli kompresja jest dobra to olej nie powinien tryskac z wlewu. Ostatnio ogladalem Almere 1.8 v16 2001r. Sprobowalem zastosowac ten test, niestety olej tryskal nawet "golym okiem". Sprzedawca stwierdzil, ze to jest normalne w tych silnikach (V16). Co o tym sadzicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 3 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2009 To nie jest żadna metoda. To są silniki które mają wałek rozrządu w głowicy i w dodatku odległość wałka od korka wlewu oleju jest niewielka więc jak wałek się obraca to rozrzuca olej i dlatego będzie chlapać olejem po zdięciu korka wlewowego to jest normalne, a dmuchać zawsze będzie ponieważ są elementy ruchome które wytwarzają "wiatr" i do odprowadzenia tego "wiatru" służy odma która zawsze jest w pokrywie zaworów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafwan Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 ...a juz myslalem, ze mam fajna metode na sprawdzenie silnika. Mam w zamiarze kupno Almery. Na co zatem powinienem zwrocic uwage przy ocenie jakosci silnika? Czy sa jakies podreczne metody? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jacek_178 Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 ...a juz myslalem, ze mam fajna metode na sprawdzenie silnika. Mam w zamiarze kupno Almery. Na co zatem powinienem zwrocic uwage przy ocenie jakosci silnika? Czy sa jakies podreczne metody? dokladnie tak jak juz chcesz w ten sposob cos sprawdzac to odkrec korek i lekko uchyl go jedna strona nie powinien stamtad leciec niebieskawy dymek a chlapac olejem i dmuchac(szczegolnie w dieslu) to jak najbardziej normalna rzecz silnik to sprawdzaj przygladajac sie temu co wylatuje z rury wydechowej hehe oczywiscie przygladnij sie dokladnie glowicy kolo uszczelki wkolo i przygladnij sie plynowi w zbiorniku wyrownawczym odkrec korek zobacz czy tluste plamy nie plywaja i czy babelkow nie ma na jalowych i na przegazowce zwroc uwage na olej w silniku czy nie ma kawy z mlekiem jak bagnet wyciagniesz najlepiej wez go na trase i sie przejedz ze 30km zeby go zagrzac konkretnie i do serwisu na podnosnik wez niech sprawdza inne rzeczy warto ale nie wiem czy komis sie zgodzi na takie cus hehe ja kupilem u osoby prywatnej to sie zgodzila zebym go wzial do salonu nissana na sciezke testowa geometria itp i uwazaj na te silniki 1,8 nie znam sie za bardzo ale one podobno cos nieudane sa i pija "troszke" oleju z tego co mi do uszu dolecialo poszukaj o nich na forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafwan Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 Dzieki za porade. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mind Opublikowano 8 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 Kompresję to sprawdzasz specjalnym manometrem. A to o czym piszesz to przedmuchy na pierścieniach. Poprzedni kolega bardzo dobrze radzi - najlepiej i najtaniej wyjdzie jak na oględziny zabierzesz jakiegoś dobrego mechanika, albo wstawisz auto na sprawdzenie do niego. Przejechać się 30km jak najbardziej wskazane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.