Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

sprawdzanie kompresji


Gość rafwan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Co sadzicie o sposobie sprawdzania kompresji przez odkrecenie korka wlewu oleju podczas pracy silnika? Ponoc jesli kompresja jest dobra to olej nie powinien tryskac z wlewu. Ostatnio ogladalem Almere 1.8 v16 2001r. Sprobowalem zastosowac ten test, niestety olej tryskal nawet "golym okiem". Sprzedawca stwierdzil, ze to jest normalne w tych silnikach (V16). Co o tym sadzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest żadna metoda.

To są silniki które mają wałek rozrządu w głowicy i w dodatku odległość wałka od korka wlewu oleju jest niewielka więc jak wałek się obraca to rozrzuca olej i dlatego będzie chlapać olejem po zdięciu korka wlewowego to jest normalne, a dmuchać zawsze będzie ponieważ są elementy ruchome które wytwarzają "wiatr" i do odprowadzenia tego "wiatru" służy odma która zawsze jest w pokrywie zaworów.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...a juz myslalem, ze mam fajna metode na sprawdzenie silnika. Mam w zamiarze kupno Almery. Na co zatem powinienem zwrocic uwage przy ocenie jakosci silnika? Czy sa jakies podreczne metody?

 

dokladnie tak jak juz chcesz w ten sposob cos sprawdzac to odkrec korek i lekko uchyl go jedna strona nie powinien stamtad leciec niebieskawy dymek a chlapac olejem i dmuchac(szczegolnie w dieslu) to jak najbardziej normalna rzecz

 

silnik to sprawdzaj przygladajac sie temu co wylatuje z rury wydechowej hehe

oczywiscie przygladnij sie dokladnie glowicy kolo uszczelki wkolo i przygladnij sie plynowi w zbiorniku wyrownawczym odkrec korek zobacz czy tluste plamy nie plywaja i czy babelkow nie ma na jalowych i na przegazowce

zwroc uwage na olej w silniku czy nie ma kawy z mlekiem jak bagnet wyciagniesz

 

najlepiej wez go na trase i sie przejedz ze 30km zeby go zagrzac konkretnie

i do serwisu na podnosnik wez niech sprawdza inne rzeczy warto ale nie wiem czy komis sie zgodzi na takie cus hehe

ja kupilem u osoby prywatnej to sie zgodzila zebym go wzial do salonu nissana na sciezke testowa geometria itp

 

 

i uwazaj na te silniki 1,8 nie znam sie za bardzo ale one podobno cos nieudane sa i pija "troszke" oleju z tego co mi do uszu dolecialo poszukaj o nich na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresję to sprawdzasz specjalnym manometrem. A to o czym piszesz to przedmuchy na pierścieniach. Poprzedni kolega bardzo dobrze radzi - najlepiej i najtaniej wyjdzie jak na oględziny zabierzesz jakiegoś dobrego mechanika, albo wstawisz auto na sprawdzenie do niego. Przejechać się 30km jak najbardziej wskazane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...