Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[WP11.144] Drgania przodu do 3. biegu


Gość wladek0706
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie. Sorry za powracający temat, ale w moim "Rosomaku" jest pewien szczegół, który nie daje mi spokojnie jeździć. Od momentu kiedy kupiłem swoją Primerę trzęsło w niej budą - naprawiłem już co było można (wymieniłem tłumik, zrobiłem głowicę i zawory, wyważyłem koła i zmieniłem je osiami, przeczyściłem zapieczone tłoczki hamulców) i niby już jest OK, ale pozostały bardzo lekkie wibracje przy przyspieszaniu. Objaw jest taki, że podczas rozpędzania auta na pierwszych trzech biegach autem lekko trzęsie z przodu. Po wrzuceniu czwórki robi się płynnie i komfortowo, acz jak dodać gwałtownie gazu, to coś jakby z lekka "telepało". Pytanie: co może być tego przyczyną? Krzywe tarcze hamulcowe, wyrobione łożyska zwrotnicy, przeguby wewn. lub zewn., tuleje metalowo-gumowe wahaczy, gumy pod silnikiem, skrzynia, czy może łożysko sprzęgła lub docisk się zużyły. Dodam tylko, że wszystkie te elementy oprócz skrzyni i sprzęgła dokładnie z mechanikiem sprawdzaliśmy i wyglądają na dobre i brak na nich luzów - no może poza dolną tuleją wahacza (coś z niej wycieka i nie wygląda najlepiej). Niektórzy mi też sugerują, że może to wina półosi.

Wielu mówi mi, że czepiam się pierdół i takie wibracje to pryszcz, ale tak już mam - auto musi być na 100% sprawne.

Ludzie poradźcie coś, bo szału dostanę. Dzięki za jakąkolwiek poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy nie masz luzu na którymś przegubie wewnętrznym, szczególnie lewy na krótkiej półosi, u mnie był i miałem objawy takie jak u Ciebie, kupiłem nowy przegub i bicie ustało.

 

Nie omieszkam tego uczynić. Mam tylko jedno pytanie - Masz może jakiś sposób jak te przeguby sprawdzić własnoręcznie? Przestałem już ufać mechanikom i gdybym się słuchał każdej opinii mechanika, to wymieniłbym już połowę podzespołów mojego auta. Będę wdzięczny za podpowiedź. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha i dodam jeszcze jedno - zapomniałem napisać, że poza drganiami podczas jazdy występują również stosunkowo silne drgania drążka zmiany biegów na biegu jałowym. Drążek wpada w okrutne wibracje zarówno na postoju jak i podczas przyśpieszania, acz wydaje mi się, że podczas przyśpieszania jest z nim gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łapiesz za wałek półosi przy przegubie i szarpiesz góra dół, jeżel wyczujesz luz ( u mnie było go wyraźnie czuć) to masz odpowiedź.

 

Dzięki za podpowiedź. Zaraz sam idę szarpać wszystkim czym się da, bo widzę, że Ci leniwi pseudo mechanicy zamiast rzetelnie doradzać, zdzierają z ludzi kasę za niepotrzebną robotę. :/..............................

.............

 

Właśnie wróciłem spod auta i... nic. Poduszki na moje oko są OK. Szarpałem silnikiem, podważałem skrzynię by sprawdzić czy drga w budzie i nic. Szarpałem również półosie i na przegubach ani drgną - wewnętrzne i zewnętrzne siedzą ściśle i nie telepią. Jedyne co mnie zaciekawiło, to, że na podniesionych kołach i wrzuconej jedynce można nimi zrobić 3-4 cm obrotu w prawo i w lewo mierząc po obwodzie opony. Luz ten przenosi się z przegubów zewnętrznych, po półosiach aż do przegubu wewnętrznego. Czyżby to oznaka zużytych wewnętrznych przegubów? Czy też taki luż na biegu to normalny objaw każdego auta?

Edytowane przez wladek0706
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość kopencjusz446

Dzięki za podpowiedź. Zaraz sam idę szarpać wszystkim czym się da, bo widzę, że Ci leniwi pseudo mechanicy zamiast rzetelnie doradzać, zdzierają z ludzi kasę za niepotrzebną robotę. :/..............................

.............

 

Właśnie wróciłem spod auta i... nic. Poduszki na moje oko są OK. Szarpałem silnikiem, podważałem skrzynię by sprawdzić czy drga w budzie i nic. Szarpałem również półosie i na przegubach ani drgną - wewnętrzne i zewnętrzne siedzą ściśle i nie telepią. Jedyne co mnie zaciekawiło, to, że na podniesionych kołach i wrzuconej jedynce można nimi zrobić 3-4 cm obrotu w prawo i w lewo mierząc po obwodzie opony. Luz ten przenosi się z przegubów zewnętrznych, po półosiach aż do przegubu wewnętrznego. Czyżby to oznaka zużytych wewnętrznych przegubów? Czy też taki luż na biegu to normalny objaw każdego auta?

kolego ja mam podobne objawy i kilka innych przejdz do tematu uszkodzony regulator napiecia i porównaj...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wladek0706

kolego ja mam podobne objawy i kilka innych przejdz do tematu uszkodzony regulator napiecia i porównaj...

Z całym szacunkiem, ale nie widzę związku drgań auta z układem elektrycznym, a już tym bardziej z regulatorem napięcia. Można jaśniej, bo nic mi nie przychodzi do głowy? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całym szacunkiem, ale nie widzę związku drgań auta z układem elektrycznym, a już tym bardziej z regulatorem napięcia. Można jaśniej, bo nic mi nie przychodzi do głowy? :)

Sprawdź ładowanie, jak będzie skakać to masz odpowiedź. U mnie też padał regulator, pierwszym objawem było pulsowanie podświetlenia w aucie, potem świateł. Do tego dołączyło właśnie drganie auta, szczególnie odczuwalne na 3 biegu na równej drodze. Aż sprawdziłem koła czy gdzieś powietrze nie uciekło ale nie, wymieniłem regulator i drgania ustały. Zobacz tu: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/60087-uszkodzony-regulator-napiecia-jakie-objawy-p11/page__fromsearch__1 punkt 4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wladek0706

Sprawdź ładowanie, jak będzie skakać to masz odpowiedź. U mnie też padał regulator, pierwszym objawem było pulsowanie podświetlenia w aucie, potem świateł. Do tego dołączyło właśnie drganie auta, szczególnie odczuwalne na 3 biegu na równej drodze. Aż sprawdziłem koła czy gdzieś powietrze nie uciekło ale nie, wymieniłem regulator i drgania ustały. Zobacz tu: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/60087-uszkodzony-regulator-napiecia-jakie-objawy-p11/page__fromsearch__1 punkt 4.

 

Z ciekawości sprawdziłem dziś ładowanie i wyszło mi stałe 14,36V i ani drgnie. Jestem pewien, że przypadłości mojego auta sa natury mechanicznej. Podejrzewam sprzęgło - jedynka i wsteczny wchodzą ciężko, czuć coś jakby lekkie ślizganie itp. :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...