Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Dziwne obroty w CD20T


Gość rafi1990
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W drugiej Primie w mojej rodzinie a dokładniej w aucie mojego taty jest mały problem z obrotami.

Jak jest zimny silnik obroty ma na poziomie 950, a gdy sie rozgrzeje ma 1100 Czyli odwrotnie jak powinno być, przy tym że jeszcze w książce piszą że prawidłowe obroty powinny oscylować w granicach około 750 przy ciepłym silniku. Komputer nie wykazuje żadnych błędów. Ojciec wymienił czujnik temperatury płynu chłodzącego ale za dużo to nie dało. Sterowanie pedałem gazu jest elektryczne czy tam elektroniczne (brak linki). Co może być przyczyną tego dość dziwnego zachowania?

 

 

 

P.S. Ja tam na dieslach sie nie znam powtarzam słowa ojca ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastawnik dawki paliwa. pompa paliwowa, kręcone przy rezystorze (gazie) Uszkodzony czujnik położenia neutralnego lewarka zmiany biegów.

Nie da się jednoznacznie powiedzieć co

Najprędzej trzeb odwiedzić pompiarza aby wyregulował pompę. posprawdzać przewody paliwowe czy się nie poca lub zapowietrzają

Tematów o falujących obrotach wTD jest tak wiele, że i ten zostanie najprędzej zamknięty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego and_pec obroty nie falują tylko mają nieodpowiednią wartość

z tego co mi wiadomo powinny być wyższe gdy silnik jest zimny a prawidłowe gdy jest ciepły

a w ojca przypadku jak jest zimny to tak jak pisałem około 950, a jak sie rozgrzeje 1100

 

i ogólnie wydaje nam się że są za wysokie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok Powinny być 750 +/- 50 Zobaczcie czy coś sie zmienia na wciśniętym sprzęgle przy wrzuconym biegu i luzie (kontrola czujnika położenia lewarka w skrzyni) Na wrzuconym powinny być większe. Sprawdźcie przed odpaleniem pompkę paliwa czy jest twarda (zapowietrzenie układu). Reszta to u pompiarza; regulacja pompy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

no i miesiąc temu byłem u pompiarzy i nie znaleźli żadnych błędów i nie zabrali się za regulacje, dopiero pojechałem do ASO Nissana i za 200PLN zresetowali potencjometr na pompie wtryskowej.

od razu obroty spadły na prawidlowe 750 + 50 silnik stał się elastyczniejszy, i zuzycie paliwa spadło o dobre 0,5l/100km

Edytowane przez rafi1990
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko że w twojej pompie nie ma potencjometru tylko czujnik HDK. A byłeś przy tym jak ci resetowali czy zaprosili cię do poczekalni na kawe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, pojawił się u mnie problem z obrotami. Auto odpala dobrze. Na postoju, kiedy dodam gazu obroty rosną normalnie, opadają do ok. 900, lekko się przytrzymują i opadają na ok. 750, czyli jest ok. Problem zaczyna się, kiedy nawet lekko ruszę i chcąc zmienić bieg, zatrzymują się, a nawet lekko wzrastają, potem opadają do ok 1000-1200, zatrzymują się i silnik zaczyna pracować jakby na 3 cylindrach. Nie ma różnicy, sprzęgło wciśnięte, czy nie, i czy auto jast na biegu, czy na luzie. Po ztrzymaniu, wszystko wraca do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gizewo jakie masz zasilanie bosch czy zexel? kontrolka check się zapala podczas jazdy? jak silnik będzie rozgrzany i popracuje chwile na wolnych obrotach to dodaj gwałtownie gazu powyżej 2000obr a następnie puść i zobacz czy silnik zgaśnie i czy zapali się check. Było coś robione przy pompie? Podejrzewam za dużą dawke paliwa.

Edytowane przez Gawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość michalplock

Ok Powinny być 750 +/- 50 Zobaczcie czy coś sie zmienia na wciśniętym sprzęgle przy wrzuconym biegu i luzie (kontrola czujnika położenia lewarka w skrzyni) Na wrzuconym powinny być większe. Sprawdźcie przed odpaleniem pompkę paliwa czy jest twarda (zapowietrzenie układu). Reszta to u pompiarza; regulacja pompy

 

 

AND_PEC Wczesniej juz pisalem o tym... u mnie rownierz obroty faluja probowales byc "pomocny" i upierac sie ze to przeplywka. Przeplywke sprawdzilem tzn. odpialem i wtedy dopiero obroty wariowac zaczely czyli to nie przeplywka na komputerze bylem nie ma bledow.

Przypomne moze jak obroty faluja (czesciej jak jest zimny silnik) jak jest cieply rownierz, ale nie zawsze (natomiast lekko faluja zawsze) Jak puszcze gaz obroty na chwile zatrzymuja sie na 900 po czym spadaja na okolo 750 po czym jak by ssanie chcial zlapac wracaja na 900 i spadaja na 750 i tak w kolko... za jakis czas przestanie stoi normalnie na 750 po czym po jakims czasie znowu to samo ... Jest sens zeby jechac na "oryginalny komputer" do NISSANA ? Moze cos innego ... moge wrzucic filmik jak to wyglada jezeli w czyms to pomoze... Do tego jak obroty spadna do 750-ciu nadal one faluja (zawsze) gdzies jak by to powiedziec moze 10-20 obr/min wskazowka od obrotomierza "leciutko" sie rusza... wydaje mi sie ze powinna stac w miejscu sztywno....

 

PS. Moze kto sie z czyms takim spotkal niech napisze co i jak zrobil bo mam tak z pół roku i poradzic sobie nie moge ;/

 

 

Nie jest przypadkiem pompa wtryskowa do regulacji ? Mozliwe zeby sie "rozregulowala"?

Edytowane przez michalplock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma sensu jechać na komputer. Check się zapala? Prawdopodobnie nastawnik do czyszczenia bo się przycina.Jeszcze jak byś w profilu dopisał jaki masz silnik i wszelkie pomocne dane odnośnie auta.

Edytowane przez Gawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość michalplock

JESZCZE JEDNO - sorry ze drukowanymi ale wazne dla mnie pytanie ... jak sie czysci przeplywomierz ?? ta kratke trzeba wyczyscic ?? sorry moze proste i denne pytanei ale nie mam pojecia .. (kratka u mnie jest jak nowa) ... ;|

 

nie ma sensu jechać na komputer. Check się zapala? Prawdopodobnie nastawnik do czyszczenia bo się przycina.Jeszcze jak byś w profilu dopisał jaki masz silnik i wszelkie pomocne dane odnośnie auta.

 

 

 

SILNIK DIESEL 2.0 TD z tego co sie orjentuje CD20T rocznik 1997. Check sie nie pali i nie palil nigdy...

 

Witam. mam p11 kombiaka, palila mi duzo ok 10 litrow, ostatnio mialem awarie i wymienilem alternator, rozrusznik, pompa ustawiona i wyczyszczona, czujnik polozenia walu, aku. teraz nie straszny mi mroz, leje normalne paliwko z uszlachetnaiczem i nie oszczedzam na gazie, dzinnie przelatuje ok 100km, a przejechane ma juz 300ts i spalanie tera w cyklu miejskim to 6,5 litra.

 

 

Przegladajac forum w poszukiwaniu problemu napotkalem sie na wypowiedz ALIEN66 napisal ze palila mu 10 L/100 mi gdzies tez tak wyjdzie na baku robie 600 i zapala sie kontrolka od paliwa... myslalem ze w zime to normalne ale w lecie bylo wsumie tak samo... myslicie ze moze to tez miec wplyw przez to ze obroty faluja i ze jest cos nie tak .. ? sporo pytac ale wiem ze sa fachowcy i dobrze czasami doradza dlatego licze na to :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Gawa, pompa bosch, tak robiłem, silnik nie gaśnie, obroty nie spadają poniżej ok 750 na postoju, check nie miga. Jak się sam toczy, to tak, jak pisałem, zatrzymują się na ok 1000. Pompa była wyjęta i zdjęty był dekielek, nic nie było regulowane przy nastawniku. Wymieniony był czujnik położenia wału. Po spinaczu wymigało 12, czyli przepływkę. Ustawiony był tylko, jak to fajnie mówią, zapłon. Wcześniej troszkę dłużej kręciłem zanim odpalił, teraz odpala super.

Edytowane przez gizewo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość michalplock

Pompa bosch, tak robiłem, silnik nie gaśnie, obroty nie spadają poniżej ok 750 na postoju, check nie miga. Jak się sam toczy, to tak, jak pisałem, zatrzymują się na ok 1000. Pompa była wyjęta i zdjęty był dekielek, nic nie było regulowane przy nastawniku. Wymieniony był czujnik położenia wału. Po spinaczu wymigało 12, czyli przepływkę. Ustawiony był tylko, jak to fajnie mówią, zapłon. Wcześniej troszkę dłużej kręciłem zanim odpalił, teraz odpala super.

 

 

...... i co w zwiazku z tym ??? <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michalplock, auto jak się toczy ma te dziwne obroty, jak stoi, wszystko ok. ciekawe, czy przepływka może to powodować.

Edytowane przez gizewo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość michalplock

AND_PEC ... moze komentarz :) ?

 

Dzisiaj bylem na komputerze wyskoczyl blad.... czujnik wtrysku... kiedy zostal skasowany obroty ustaly tzn. juz nie lataly pod 1000 i spadaly na 750... ustaly na ok. 750 tylko ze jeszcze wskazowka "lekko" lata tzn. te 10-20 obr. minimalnie ledwo widac ale sie jednak rusza... mozliwe zeby byl ten czujnik uszkodzony .... ;| ? hmmm... i prosilem zey kos napisal jak sie czysci przeplywke... ale widac malo chetnych do pomocy... szkoda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość fragles13

i prosilem zey kos napisal jak sie czysci przeplywke... ale widac malo chetnych do pomocy... szkoda...

Musisz wyjąć sam przepływomierz z budowy (nie ma potrzeby wyciągania obudowy z traktu dolotowego) - aby go wyjąć musisz odkręcić dwie śrubki typu torx. Czyszczenie polega na przedmuchaniu przepływki sprężonym powietrzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość michalplock

Musisz wyjąć sam przepływomierz z budowy (nie ma potrzeby wyciągania obudowy z traktu dolotowego) - aby go wyjąć musisz odkręcić dwie śrubki typu torx. Czyszczenie polega na przedmuchaniu przepływki sprężonym powietrzem.

 

 

dzieki za wiadomosc a wiesz cos moze na temat falowana tych obrotow tak jak opisalem ... ?

 

http://www.youtube.com/watch?v=Ulso3YvjmCE - filmik jak chodzi silmik slabo dosyc widac ale tak to wlasnie wyglada moze delikatnie mocniej na zywo lata wskazowka...

 

taaa... szkoda tylko ze wszyscy fachowcy typu and_pec etc. ... nie wpadli na pomysl zeby zmierzyc alternator czy laduje okazalo sie ze alternator nie ma ladowania takiego jak trzeba dlatego wskazowka lata bo nie ma takiego pradu jak potrzeba.

Alternator do wymiany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość emeryt03

dzieki za wiadomosc a wiesz cos moze na temat falowana tych obrotow tak jak opisalem ... ?

 

http://www.youtube.com/watch?v=Ulso3YvjmCE - filmik jak chodzi silmik slabo dosyc widac ale tak to wlasnie wyglada moze delikatnie mocniej na zywo lata wskazowka...

 

taaa... szkoda tylko ze wszyscy fachowcy typu and_pec etc. ... nie wpadli na pomysl zeby zmierzyc alternator czy laduje okazalo sie ze alternator nie ma ladowania takiego jak trzeba dlatego wskazowka lata bo nie ma takiego pradu jak potrzeba.

Alternator do wymiany...

taa... to napisz, że wskazówka lata, a nie że obroty falują. To czy falują, to chyba słychać nie...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość michalplock

taa... to napisz, że wskazówka lata, a nie że obroty falują. To czy falują, to chyba słychać nie...?

 

 

facet.... OBROTY FALUJA JAK JEST OBCIAZONY ALTERNATOR.... a wskazowka lata zawsze nawet jak jest akumulator "naladowany" naladowany w jakims wiadomo stopniu bo jak by byl w pelni i alterator ladowal jak ma ladowac to by stala sztywno.... odezwales sie tylko troche za pozno temat ma pare dni... a akurat jak filmik nagralem oboty nie falowaly bo skazowany juz byl blad czujnika wtrysku ktory wyskakuje jeszcze nie wiem dlaczego czasami. madry polak po szkodzie <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma się co denerwować i nie trzeba wypominać że ktś powinien to czy tamto nikt nie jest alfą czy omegą, niejeden ci tu więcej pomoże niż serwis bo my zrobimy to za free a serwis oprócz błędu skasuje cię na kase, teraz wymienisz alternator okaże się że to nie to i co dalej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś temat mi przeleciał między oczami smile.gif

 

Falowanie obrotów to jedno a wskazówki to drugie. Były opisywane tu przypadki że na zimnym silniku wcale nie wskazywało obrotów.

Michał to że wykasowałeś błąd nie oznacza, że usunąłeś problem. Jeśli w twoim przypadku tylko skacze wskazówka a obroty stoją (słychać po pracy silnika) to masz rąbnięty regulator napięcia, który znajduje się wewnątrz alternatora. Skoro wymigało błąd pierwszego wtrysku, a do tego miałeś faktycznie odczuwalne na silniku falowanie to zainteresował bym się rezystancją czujnika i połączeniami elektrycznymi. Czujnik na pierwszym wtryskiwaczu steruje dawką wtrysku

 

Co do tego czujnika położenia lewarka o którym tam wspominałem dawno to stwierdzam obecnie jednogłośnie że w traktorach nie ma i nie było ich nigdy. Głosiłem tą herezję smile.gif zasugerowany kilkoma postami byłych użytkowników CD20T.

 

O przepływce jest obszerny temat o jej sprawdzeniu (polecam posty Jurgenika) a także sporo herezji jak to po płukaniu w benzynie pomogło.

Przepływkę czyścimy tylko i wyłącznie sprężonym powietrzem, bez konieczności wyjmowania wkładu. Samą siatkę to można ewentualnie wypłukać w benzynie

 

Michał o twoim filmiku to widać że masz coś nie tak z alternatorem Wyraźnie widać jak skacze napięcie po dodaniu gazu (deska rozświetla się) a tak na ucho to nie słychać aby silnik przygasał lub nierówno pracował. Multimetr w dłoń i zmierz napięcia na aku i potem ładowania. Twój problem raczej tkwi właśnie w regulatorze napięcia, ale bez multimetru tego nie sprawdzisz

Edytowane przez and_pec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość emeryt03

facet.... OBROTY FALUJA JAK JEST OBCIAZONY ALTERNATOR.... a wskazowka lata zawsze nawet jak jest akumulator "naladowany" naladowany w jakims wiadomo stopniu bo jak by byl w pelni i alterator ladowal jak ma ladowac to by stala sztywno.... odezwales sie tylko troche za pozno temat ma pare dni...

Odezwałem się tylko dlatego, że wchodzisz na forum z problemem a potem zarzucasz "..że nikt nie chce pomóc..." (- to o czyszczeniu przepływki) i podważasz fachowość innych " ...szkoda, że fachowcy typu and-pec...". Wygląda, że jak pyta michalplock, to kazdy szybciutko i bezbłędnie ma odpowiedzieć i to nawet w tematach, które na forum były i są ostatecznie wyjaśnione (np. czyszczenie przepływki). To tyle OT!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

emeryt dobrze prawisz To nie jest ostry dyżur tylko forum. Co do mojej skromnej osoby i wiedzy, to jeśli będę chciał to odpowiem.

Co poniektórzy to myślą, że jak jestem drugi w rankingu za pomoc, to moim za....... obowiązkiem jest odpowiadać na GG (akurat kolega mnie nie zdążył już atakować). Dlatego zamiast numeru pojawiła się złota myśl Twaina biggrin.gif

 

Panowie. Wszelkie odpowiedzi o układzie wtryskowym i osprzęcie przewijają się tyle razy na forum że nieraz to naprawdę nie chce misie pisać Joz tego samego po raz kolejny. Wiem że wyszukiwarka nie działa jak byśmy chcieli, ale przy pomocy google znajdziecie prawie każdy temat na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...