Gość jurgenik Opublikowano 12 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 (edytowane) Co do tego czujnika położenia lewarka o którym tam wspominałem dawno to stwierdzam obecnie jednogłośnie że w traktorach nie ma i nie było ich nigdy. Głosiłem tą herezję zasugerowany kilkoma postami byłych użytkowników CD20T. To do mnie? Nie do końca byłych - bo w stajni pozostała. Sam powtarzałem kiedyś to co inni "mądrzejsi" mi naopowiadali. Aczkolwiek nie do końca jestem przekonany czy go nie ma - bo auto tak się zachowuje jak by był. Bo na jakiej podstawie trzyma inne obroty z wciśniętym sprzęgłem i zapiętym biegiem a inne po wypięciu biegu? O przepływce jest obszerny temat o jej sprawdzeniu (polecam posty Jurgenika) a także sporo herezji jak to po płukaniu w benzynie pomogło. Przepływkę czyścimy tylko i wyłącznie sprężonym powietrzem, bez konieczności wyjmowania wkładu. Samą siatkę to można ewentualnie wypłukać w benzynie Sprężonym powietrzem też można nieźle nabroić. Najlepszym specyfikiem do czyszczenia takich rzeczy jest IZOPROPANOL - alkohol izopropylowy IPA Można go kupić za grosze w każdym sklepie z elektroniką. http://www.allegro.pl/item914553363_spray_cleanser_ipa_60_ml_fv.html Edytowane 12 Lutego 2010 przez jurgenik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 Uderz w siół a nożyce się odezwą Jurgenik to nie było do Ciebie, ale skoro się przyznajesz.... Ja tam u siebie nie odnalazłem, a i Gawa też tego nie widzi. Może zależne jest to od rocznika i osprzętu. Może...... Z tą przepływką to raczej zawsze kończy się na wymianie jak napięcie jest rzędu 1,7V i w dół. Jej koszt obecnie nie jest już aż tak powalający jak jeszcze rok temu, a ten preparat można nabyć w sklepach z artykułami elektronicznymi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gizewo Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Gawa, pisałem tam wcześniej, że to bosch i co było robione. Zmieniłem przeplywkę. Teraz lepiej się zbiera. Kręcone było tylko samą pompą po podłączeniu komputera. Check się nie zapala, nie ma żadnych błędów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michalplock Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 napiecie mierzyl gosc u ktorego bylem sprawdzic alternator pamietam ze na akumulatorze pokazywalo 12, 12,50 na luzie jak wlaczone swiatla wlacze dmuchawe albo wylacze swiatla troche sie zmieni ale nie wiele ... jak dodawalem gazu wskakiwalo na 14 .. podobniez ma byc zawsze 14 i stac w miejscu... And_pec jako "fachowiec" troche licze na odpowiedzi od Ciebie, nie ukrywam bo jak nie Ty to kto... podobniez diody sa do wymiany kosztuja one 280 zl ... ma to sens ? o szczotkach powiedzial ze zadko leca i wytrzumuja po 20 lat o regulatorze napiecia nic nie mowil... jest szansa ze to zrobi poprawnie? he facet jest najleprzy w plocku jezeli chodzi o alternatory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 ... podobno to nie znaczy że napewno jest najlepszy . Myśle że zwykły użytkownik kumaty byłby lepszy od niego. Odłączał akumulator do pomiaru diod??? nie mówie że sie nie zna, a tak wogóle to po co te pytania jak wcześniej były narzekania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michalplock Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 nie nie odlaczal.... a apropo tych diod... to trzeba je wymieniac wszystkie ? nie mozna wymienic uszkodzonej... ? A mozliwe zeby faktycznie to nie byly diody tylko ten regulator napiecia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 Michalplock Widzę że nie masz żadnego pojęcia o podstawach elektrotechniki i gość będzie cię robił w przysłowiowe bambuło. Diody to służą do"wyprostowania" prądu a regulator elektroniczny do utrzymania stałego napięcia na wyjściu w zależności od obrotów. Poszukaj sobie tematów o alternatorze i nie pisz tutaj więcej. bo to temat o obrotach w TD a nie naprawie alternatora, mostka prostowniczego lub regulatora napięcia PS W domowych warunkach raczej trudno jest sprawdzić regulator, a do reszty też trzeba mieć jako takie pojęcie Diodę można wymienić jedną, ale trzeba ją mieć od dawcy bo raczej nie kupisz. Poczytaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1227959.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michalplock Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 (edytowane) Michalplock Widzę że nie masz żadnego pojęcia o podstawach elektrotechniki i gość będzie cię robił w przysłowiowe bambuło. Diody to służą do"wyprostowania" prądu a regulator elektroniczny do utrzymania stałego napięcia na wyjściu w zależności od obrotów. Poszukaj sobie tematów o alternatorze i nie pisz tutaj więcej. bo to temat o obrotach w TD a nie naprawie alternatora, mostka prostowniczego lub regulatora napięcia PS W domowych warunkach raczej trudno jest sprawdzić regulator, a do reszty też trzeba mieć jako takie pojęcie Diodę można wymienić jedną, ale trzeba ją mieć od dawcy bo raczej nie kupisz. Poczytaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1227959.html No zgadza sie .. nie mam ze strony ktora wyslales znalazlem komentarz: "Post 18 Lut 2009 19:28 Re: Wymiana diod w alternatorze Dziękuje wam koledzy , pomogło to co mi napisaliście , z trzech alternatorów udało mi sie zrobić jeden i mam jeszcze dwie diody w zapasie , dokupiłem tylko regulator napięcia i ładuje aż miło . Pozdrawiam" z tego wynika ze moga to byc diody i regulator napiecia ... to ja wkoncu .. ? bo juz niewiem czy zaprowadzic go do mechanika ... co do szukania na forum szukalem.... i jest tylko o przeplywkach i ustawianiu pompy wtryskowej ale wydaje mi sie ze to nie o to chodzi jednak... koledzy czy wymienione objawy wskazuja na uszkodzenie regulatora napiecia? 1.falowanie obrotów (dośc niski zakres ok.200obr) 2.nierówma praca wszystkich odbiorników elektrycznych(dmuchawa nawiewu, swiatła, oswietlenie zegarów i wnetrza)przygasaja wraz z falowaniem.. 3.szuranie z okolic alternatora 4.niezbyt plynne przyspieszanie na 1.2i3 biegu w zakresie 2500-3200obr(delikatne szarpniecia) dodam ze wymienione objawy nie wystepuja ciagle tylko raz sa a raz nie i jesli wystepuja to wszystkie razem.primerka jest z 2000 roku 1.6 bez lpg. ostatnio zmieniony akumulator varta 61aph...primerka pare razy byla odpalana z pychu..jesli to moze miec znaczenie? Miałem takie same objawy, uszkodzony regulator napięcia. Udalo sie juz naprawic.Napiecie na akumulatorze przy wlaczonym silniku bylo troche ponad 12v.Posprawdzalem tez kabelki.W koncu wymontowalem alternator.Okazalo sie ze wysypal sie regulator napiecia,wiec go wymienilem.Asekuracyjnie podmienilem tez na nowy komutator oraz lozysko.Teraz jest cacy Moze to faktycznie regulator napiecia mozna powiedziec ze mam bardzo podobne oblawy tez sie lekko czasami muli silnik i kiedy dociskam gaz dmuchawa jak dziala czasami mocniej zaczeni dmuchac ... JAK MYSLICIE ? jestem prawie pewien juz ze to ten REGULATOR... Niech mnie wkoncu ktos oswieci Edytowane 15 Lutego 2010 przez michalplock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Regulatora sam nie sprawdzisz. Diody trzeba rozpiąć do sprawdzenia. Mostek diodowy to koszt około 100 a regulator od 45 zeta. Cały regenerowany alternator to cos około 450 zeta. Za samą robotę to biorą w granicach 60 zeta Jak jesteś laikiem to jedź do elektryka i niech to ci zrobi, ale nie za 280 zyla Możesz poczytać ale i tak pewnie to ci nie pomoże (trzeba wiedzieć o czym się czyta) http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic198538.html Jest tyle tematów na necie o alternatorach że użyj Googli i popracuj trochę szarymi komórkami a nie czekasz że ci rozwiążemy problem na odległość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michalplock Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 Regulatora sam nie sprawdzisz. Diody trzeba rozpiąć do sprawdzenia. Mostek diodowy to koszt około 100 a regulator od 45 zeta. Cały regenerowany alternator to cos około 450 zeta. Za samą robotę to biorą w granicach 60 zeta Jak jesteś laikiem to jedź do elektryka i niech to ci zrobi, ale nie za 280 zyla Możesz poczytać ale i tak pewnie to ci nie pomoże (trzeba wiedzieć o czym się czyta) http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic198538.html Jest tyle tematów na necie o alternatorach że użyj Googli i popracuj trochę szarymi komórkami a nie czekasz że ci rozwiążemy problem na odległość Nie no jasna sprawa ze sam sie za to nie wezme, wyjme tylko alternator i zaniose do goscia... powiedz mi tylko z kad wziac tzn. gdzie kupic diody do alternatora mojego ewentualnie regulator napiecia(mam nadzieje ze jednak to on bedzie winien)... moze jakas strone bym poprosil jak wys wiedzial co i jak.... bo odejrzewam ze on jak sam kupi to skasuje za to i swoje ze musial zamowic... ... wiec ... altgernator zostal wyjety sprawdzony okazalo sie ze 2 diody byly przepalone diody wsadzone nowe przy okazji rolki wymienilem bo piszczaly i byly luzy... wsadzony obroty ustaly tzn. ustaly juz nie skaczy gora dol swiatla tez nie przygasaja dmuchawa rowno dmucha ladowanie 14,2 V na stale... niezaleznie czy swiatla wlaczone czy nie... TYLKO ... obroty dalej lekko faluja tak jak na filmiku ... ;( ;/ moze dalej jakies pomysly co do regulatora napiecia "majster" uznal ze jest dobry i ze kosztuje 200 zl. nowy .... ;| alternaor ISUZU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafi1990 Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 wiem wiem kotlet odgrzewany ale chce rozwiać wątpliwości tylko że w twojej pompie nie ma potencjometru tylko czujnik HDK. A byłeś przy tym jak ci resetowali czy zaprosili cię do poczekalni na kawe? nie wiem czy potencjometr czy jakiś czujnik ale wiem że go zresetowali to w momencie obroty spadły na odpowiednie i tyle i byłem przy tym w lutym byłem jeszcze raz bo auto po 3 min terkotania mi gasło a się okazało że "ten typ tak ma" i jeszcze raz posprawdzali pompę i znowu któregoś tam zresetowali i silniczek chodzi teraz jak malina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ExE Opublikowano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2010 Witam, Mam podobny problem jak panowie powyżej. Silnik jak jest zimny równo pracuje i jak mu depne to jest całkiem zrywny. Jak sie rozgrzej obroty na jałowym rosną i falują między 1000 a 1100, do tego łapie strasznego muła. Co może być przyczyną?? Proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.