sigma3 Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 (edytowane) Witam!Mam pytanie czy ktoś kto wymieniał silnik z Tino na ten z poloneza dał taki na 6 pinów-inny niż w nie ocenionej instrukcji krążącej na forum -a nie na 5?Pytam bo mam taki na 6pinów nowy:-) Tu można podejrzeć instrukcję jaką kolega zamieścił swego czasu na forum i nie będzie problemu ze ściąganiem: http://rob083.fm.int...wycieraczki.htm Aha ten z 6 pinami też na 99% powinien spasować-jak znajdę czas to się za to łapię Jeszcze mam pytanie czy w tym silniczku na 5 pinów tarcza sterująca ma zwierać 2 przewody po pełnym obrocie?Nie mogę dorwać zdjęcia tarczy tego silniczka z poldka na 5 pinów a ten na foto to jest z 6 pinowego. Edytowane 30 Października 2013 przez sigma3 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitek228 Opublikowano 16 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2013 (edytowane) Witam ma problem z wycieraczkami przednimi poniewasz na czasówka zatrzymują się w połowie szyby I mam pytanie co dokładnie jest przyczyna czy nie czasem przekaźnik i tu moje pytanie gdzie on dokładnie się znajduje czytałem że w komorze silnika tylko nie wiem który, więc zrobiłem zdjęcie i proszę o wskazanie przekaźnika Edytowane 16 Listopada 2013 przez pitek228 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 (edytowane) Za ruch wycieraczek odpowieda płytka-ścieżka w silniczku. Należy rozebrać silniczek i sprawdzić ścieżki czy nie są wypalone lub ewentualnie przeczyścić papierkiem ściernym. Jednak jeśli upierasz się o przekaźnik, to jest on przy skrzynce bezpieczników koło kierowcy. Jeśli pamiętam to po prawej stronie masz trzy przekaźniki. Środkowy, brązowy powinien być od wycieraczek. Górny niebieski - przód przeciwmgielne. Dolny niebieski - elektryczne szyby. Lecz może się zawsze coś różnić w zależności od modelu. U mnie w dci, nie ma np. przekaźnika 2 od dołu po prawo - z Twojej fotki. Jeśli dojdziesz który to jest u Ciebie /bo może np. jest inny/, to możesz dać znać. Edytowane 18 Listopada 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitek228 Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 Ostatnio zaobserwowałem że jednak muszę rozebrać silniczek,podczas kiedy sprawdzałem na postoju który to przekaźnik włączyłem wycieraczki i szukałem który się załącza i usłyszałem z miejsca zamontowania silniczka,gdy podczas zatrzymania wycieraczek na środku szyby było słychać szumy i delikatne trzaski coby mówiło że jednak do wnętrza silniczka dostała się woda.A co do zdjęcia to w komorze silnika są dwie skrzynki z przekanikami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 A co do zdjęcia to w komorze silnika są dwie skrzynki z przekanikami Jest jedna z przekaźnikami koło zbiorniczka. Natomiast ta druga koło aku to jest z bezpiecznikami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czarodziej84 Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 Witam U mnie silniczek się przepalił lecz powodem był zatarty ten cały mechanizm. Rozebrałem przeczyściłem i teraz smiga jak nowe. Więc proponuje rozebrać cały ten mechanizm, koszt 1 godzina roboty plus 20 zł WD40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 (edytowane) Witam U mnie silniczek się przepalił lecz powodem był zatarty ten cały mechanizm. Rozebrałem przeczyściłem i teraz smiga jak nowe. Więc proponuje rozebrać cały ten mechanizm, koszt 1 godzina roboty plus 20 zł WD40 Wątpie aby zajeło Ci to tylko godzinkę. Przerabiałem to, więc wiem /fotki na forum dawałem też/. Samo zdjęcie podszybia już trochę czasu zabiera. Druga rzecz to wybicie dwóch tulei, które jak się zapieką, to i młotkiem ciężko wybić. Potem dokładne czyszczenie papierkiem. WD40 jest dobre do rozruszenia i wymycia elementów. Ja natomiast do tych celów używam Forche Rapid - nie ma bata aby coś nie puściło po 2-3 minutach. Potem powinno być coś smarnego. Ja użyłem olejku teflonowego, który nie jest tłusty i pozostawia ładna śliską teflonową powłokę a zarazem nie trzyma się na tym brud, kurz i woda. Edytowane 21 Listopada 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spidi74 Opublikowano 5 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2015 Witam. Postanowiłem dziś powalczyć z wycieraczkami w mojej Tinie. Usterka polegała na tym , że po włączeniu na pierwszy "bieg" (czasówka) wycieraczki działały bez przerwy i nie dały się już wyłączyć. Jedynym sposobem na wyłączenie było wyłączenie zapłonu. To samo działo się po użyciu spryskiwacza - wycieraczki już nie wyłączały. Działała jedynie funkcja jednorazowego ruchu (dźwignia przy kierownicy w górę). Wyjąłem cały mechanizm , odłączyłem od silniczka żeby sprawdzić płynność działania samego mechanizmu i okazało się że jest ok. Dobrałem się więc do silnika, zdjąłem plastikową osłonę i oczywiście w środku była woda. Płukanka odrdzewiaczem bez rozkładania na czynniki pierwsze. Poskładałem i okazało się że jest jeszcze gorzej. Funkcja jednorazowego ruchu , która wcześniej działała poprawnie teraz też zaczęła szwankować - wycieraczki działały tak długo jak długo trzymałem dźwignię w pozycji "góra". Po puszczeniu dźwigni zatrzymywały w miejscu w którym akurat były Po przerwie obiadowej drugie podejście z postanowieniem "wóz albo przewóz" . Rozebrałem ponownie urządzenie , zdjąłem osłonę plastikową , z tym że teraz postanowiłem się dostać do plastikowego kółka z płytką metalową (blaszką) . Po rozebraniu okazało się że owa płytka jest poważnie pordzewiała i powypalana a na dodatek zniszczone od wody jest mocowanie szczotek współpracujących z w/w płytką. Poczyściłem płytkę , jednej szczotki nie udało się na powrót zamocować więc poskładałem urządzenie bez tej szczotki właśnie i postanowiłem sprawdzić czy urządzenie w ogóle zadziała. Jakie było moje zaskoczenie kiedy okazało się że wycieraczki działają bez zarzutu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Postanowiłem jednak w najbliższym czasie wykonać płytkę z blachy mosiężnej - może trochę podziała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sigma3 Opublikowano 5 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2015 Witam! Ja wymianę silniczka przednich wycieraczek mam za sobą(wstawiłem silniczek z poloneza) ale zdarza się czasem w deszczowe dni że nie da się ich wyłączyć i tu pytanie gdzie jest układ czasowy od nich? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spidi74 Opublikowano 6 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2015 Witam! Ja wymianę silniczka przednich wycieraczek mam za sobą(wstawiłem silniczek z poloneza) ale zdarza się czasem w deszczowe dni że nie da się ich wyłączyć i tu pytanie gdzie jest układ czasowy od nich? u mnie też nie dało się wyłączyć i widać że za wszystko odpowiada ustrojstwo zaznaczone na fotce fotka dla przykładu - nie jest to silniczek od TINO. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sigma3 Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 u mnie też nie dało się wyłączyć i widać że za wszystko odpowiada ustrojstwo zaznaczone na fotce silnik-wycieraczek-rozebran.jpg fotka dla przykładu - nie jest to silniczek od TINO. Dzięki za zainteresowanie:) Teść mówił, że to przez bezwladność wycieraczek jak pada-poprostu ten mrchanizm który tam widać na fotce u Ciebie znów dostaje impuls i wycieraczki kręcą.Ale to musi być do zrobienia. Jak Ty z tym sobie poradziłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spidi74 Opublikowano 9 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 Dzięki za zainteresowanie:) Teść mówił, że to przez bezwladność wycieraczek jak pada-poprostu ten mrchanizm który tam widać na fotce u Ciebie znów dostaje impuls i wycieraczki kręcą.Ale to musi być do zrobienia. Jak Ty z tym sobie poradziłeś? 3 posty wyżej opisałem wszystko co zrobiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sigma3 Opublikowano 11 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2015 A faktycznie... Widzę,że masz jeszcze orginalny silniczek z Boscha. U mnie jest z Poloneza i tam to jest solidnie wykonane-nawet był brezentem owinięty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spidi74 Opublikowano 20 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 Witam. Mam do sprzedania zregenerowany przeze mnie silniczek wycieraczek. Zainteresowanych zapraszam na priv. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 21 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 Silniczek niestety pada, gdyż stoi w wodzie!Pod mechanizmem jest "rynienka", niestety ktoś albo źle policzył, albo źle wykonał i odpływ jest ok 0,5cm wyżej, niż "miska" pod silniczkiem. U mnie zaśniedziały te 3 blaszki, aż 2 się urwały - okazuje się jednak, że najbardziej wewnętrzna (pin5) ociera o goły plastik, więc jej nie lutowaliśmy (z teściem naprawiałem silniczek w ten weekend). "Kółko" przerywacza także wymagało wymiany - było wytarte i zaśniedziałe, prawie przezroczyste. Zrobiliśmy nowe z blachy mosiężnej. Do tego szlif tulei osi, solidne smarowanie i całość hula jak nowa. Ile podziała? Nie wiem, bo szczotki się kończą, a w lokalnym sklepie nie mieli odpowiednich. Jako środek zapobiegawczy wywierciłem dziurę w blasze podszybia, idealnie pod silniczkiem (kulka wybrała grawitacyjnie najniższe miejsce), co powinno zapobiec dalszym problemom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sigma3 Opublikowano 26 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2015 Który to przekaźnik wycieraczek przednich? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 26 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2015 Powinno być opisane w serwisówce, w części dot. układu elektrycznego. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sigma3 Opublikowano 26 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2015 Padł mi komp i korzystam z tela.Dziś załaczyłem je i palcem trzymałem na przekaźnika ale nic nie wykryłem. Chyba będzie w środku jak pisze Mirek Ale dzięki Burnig:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 28 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2015 Już to opisywałem tutaj post #8 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/59125-bezpieczniki/?hl=bezpieczniki&do=findComment&comment=766349 Życzę powodzenia i trzeba szukać na Forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 3 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2016 (edytowane) ... Ja wymianę silniczka przednich wycieraczek mam za sobą(wstawiłem silniczek z poloneza) ale zdarza się czasem w deszczowe dni że nie da się ich wyłączyć i tu pytanie gdzie jest układ czasowy od nich? Kontynuując inny temat z sigma3 z dnia 01.10. 2016r. to układ czasowy (Variable Intermittent Viper Volume) jest zintegrowany z przełącznikiem wycieraczek (można w nim nawet zmienić czas przerwy). A także to, aby pytanie nie pozostało bez odpowiedzi oraz pozostało dla innych zainteresowanych: sigma3, dnia 26 Wrze 2015 - 16:31, napisał: Który to przekaźnik wycieraczek przednich? Almera Tino ma dwa przekaźniki dla wycieraczki przedniej : - jeden (czarny) w skrzynce przekaźników pod maską (ze zdjęcia z #141 ) - w górnym rzędzie trzeci od szyby (nad przekaźnikiem niebieskim); - drugi (niebieski) nad skrzynką bezpieczników w kabinie ( ( może być obok boxa po prawej, zależy jaki silnik). Najlepiej upewnić się wyjmując je po kolei i włączając zapłon i manetkę wycieraczek. Edytowane 4 Października 2016 przez polo32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MarTino Opublikowano 4 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2016 Pech podczas jazdy na autostradzie w deszczu.. demontaż ramienia z wycieraczką j ręczne wycieranie.. Dojechaliśmy ale akrobatyka była ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaaaaaro Opublikowano 5 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2016 Pech podczas jazdy na autostradzie w deszczu.. demontaż ramienia z wycieraczką j ręczne wycieranie.. Dojechaliśmy ale akrobatyka była ... Miałem to samo przed miesiącem... Rozebrałem silniczek (plastikowe kółko z metalową blaszką) i go przeczyściłem, zabezpieczyłem folią całą wiązkę elektryczną z kostką i silniczkiem i śmiga nadal! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ave Tino Opublikowano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 U mnie silnik chodzi na 3 biegu (najszybszym) po zatrzymaniu nie wracają tylko zatrzymują się w miejscu w którym zmieniam na inny bieg. Silniczek rozbieralem, nie było w nim wody przeczyscilem go penetratorem ale to nic nie pomogło. Następnie wyczyscilem manetke w środku to też nic nie dało. Jeździć się z tym da ale komfort niski. Miał ktoś tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pazdziochhh Opublikowano 19 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2017 Witam, odkopuje temat, czy od diesla 2.0 bedzie pasowało ? http://allegro.pl/nissan-almera-tino-mechanizm-silniczek-wycieraczki-i6581028554.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 19 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2017 (edytowane) To co jest na zdjęciu to jest od SR20 (benzyna), a nie diesel. Drugie, na all... jest zawsze drogo . Poczytaj ten temat od początku. W Tino przeważnie zamakają silniczki, ale można je zastąpić innym (np. od Poldka) - koszty przeróbki + części zamkną się w 1/3 przedstawionej oferty (+ dożywotnia gwarancja). Dodatkowo: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/25807-tino-nissan-almera-tino/page-79?& od #1571 i dalej Edytowane 20 Lutego 2017 przez polo32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.