Gość frobek Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 Witam!!! Od jakiegos czasu zaczął klepać jeden zawór w Primerce mojej zony, silnik CD20, przebieg ok. 200 000. Jak się doda gazu to klekotanie znika, ale po jakiejś minucie pracy na wolnych obrotach powraca. Dodatkowo jak jest ten klekocik, to słychac jakby cofało się zassane powietrze spowrotem do filtra powietrza. Pytanie jest takie, czy wymiana popychaczy zaworów załatwi problem, czy jest możliwe że jest zawór podpalony i bez demontazu głowicy i dotarcia zaworów sie nie obejdzie. Pytanie jeszcze, czy można wymienić tylko jeden popychacz i w jaki sposób sprawdzić że faktycznie jest walnięty. Ciśnienie oleju sprawdzane nie było, ale kontrolka gaśnie 2-3 sekundy po zapaleniu. Po za tym silnik działa super, bez problemu zapala niezależnie od temperatury, a dyma puszcza tylko przy mocnym obciążeniu i przy zapalaniu, ale nie tak że nic nie widać za samochodem, raczej w normie, jak na moje 15 letnie doświadczenie w użytkowanuiu diesli. Pozdrawiam Robert Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 Skoro poddymia przy obciążeniu to ja bym zaczął od wtrysków. Metaliczny zanikający klekot to lejące wtryski. Jakby zawór kłapał to nie robiło by mu różnicy jakie są obroty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chmielo Opublikowano 6 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2009 Skoro poddymia przy obciążeniu to ja bym zaczął od wtrysków. Metaliczny zanikający klekot to lejące wtryski. Jakby zawór kłapał to nie robiło by mu różnicy jakie są obroty. mam podobnie w cd20t, też puka przy ok 800 obrotach, nic nie dymi. Znajomy po oględzinach stwierdził ,iż to vacum .On tak ma w vw . 'jakoś mnie nie przekonał 'Problem pojawił się niedawno .(w sumie nie problem a zagadka )auto jeździ jak jeździło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 Może olej jest już stary i któryś z popychaczy się zawiesił. Ze by się do nich dostać na pewno trzeba zdjąć wałek rozrządu. Nie wiem tylko czy także głowice trzeba ściągać. Głownie chodzi mi o to czy zawory nie powpadaj do cylindra. Mam ściągniętą bezużyteczną głowicę to zobaczę czy się nie rozsypie i dam znać Są i takie tragiczne przypadki http://forum.nissank...__fromsearch__1 Przyczyna w ostatnich postach Walnięty popychacz będzie sie bardziej uginał przy wciskaniu od pozostałych koszt jest cos około 30 zeta/szt. Oczywiście potem trzeba ustawić luz zaworu tymi płytkami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chmielo Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 olej nowy zalany z 2tyg. temu elf 10w40 jakościowo nadający się do najnowszych diesli o klasę wyższy zalałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.