Gość jaco171 Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 Witam zakupiłem interfejs z allegro(http://www.allegro.pl/item731193356_elm_327_euroscan_2009_sam_napraw_auto_najtaniej.html) i nie mogę się połączyć z samochodem sterowniki zainstalowane prawidłowo ,porty pustawiane też programy przetestowane rożne i dalej problem .Proszę o podesłanie sprawdzonego sposobu i programu do Tino 2,2di 2001r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 Witami i ja Z tego co widzę, to urządzonko zakupiłeś u tego samego źródła co ja, i jest ono niemalże identyczne z moim. Niemalże, bo ja mam starszą wersję 1.3.a, co nie zmienia faktu, że Twój powinien "zagadać" bez najmniejszego problemu. Jeśli chodzi o odpalenie, to nie wiem, jak ma wyglądać sprawdzony sposób, ja po prostu zainstalowałem sterowniki, ustawiłem zalecaną prędkość na porcie, zgodnie z zaleceniami trzymałem urządzonko na porcie USB na którym było instalowane, zainstalowałem soft, skonfigurowałem na wybrany port COM, wskoczyłem w klapki i poszedłem na parking do auta, podpiąłem się pod złącze. Na początku pobawiłem się z ustawieniami zaawansowanymi (portu COM), i ustawiłem niby lepsze parametry, ale jakoś gadać nie chciało, przywróciłem domyślne i pamiętam, że początek był dosyć niepokojący, bo trochę poczekałem nim się coś ruszyło, ale jak już się ruszyło (rozbłyskały się diody na puszce), to nie ma problemów (bawiłem się w zmiany prędkości na porcie, jak i w przepinanie po portach USB), gada za każdym razem. Początkowo próbowałem ze ScanTool.net'em, ale to ten soft to jakiś syf, na początek wiesza pokazywane parametry, że aby go ruszyć i odświeżyć odczyty (z ECU cały idzie komunikacja) trzeba go zrzucić na pasek i podnieść, potem i tak wiesza komunikację z ECU (tak to przynajmniej u mnie wygląda). Rozdrażniony spróbowałem z EasyObdII, i tu odrazu maszynka bezproblemowo ruszyła, wykryty interfejs, wykryte połączenie z ECU, i można obserwować odczyty, zero zawieszek. Z prób z innym softem, Digimoto nie chce gadać, ProScan gada. No i to by było chyba na tyle, z moich prób i doświadczeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 6 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2009 Sam jestem zainteresowany takim urzadzeniem do diagnostyki (rozumiem ze sprawa dotyczy tylko badanie silnika poniewaz ABS i AIRBAG nie są obsługiwane przez żadne tanie urzadzneia i interfejsy dianostyczne). Prosze o informację: -Czy korzystaliscie z interfejsów podłaczonych do portu COM czy tylko USB. -Z jakich modeli i wersji urzadzeń korzystaliscie. Co mozecie od siebie polecic (za i przeciw) -Czy po podłaczeniu intefejsu do komputera oraz auta automatycznei zapalją sie jakies diody i nastepuje komunikacja elektroniczna? -Z jakiego softu korzystaliscie (free lub demo) i z jakie macie o nich opinie. Przepraszam za takie zbyt lakoniczne zapytania ale chce ustalic ktore urzadzenie zakupic by pomoglo w optymalnej diagnostyce. Czasmo moze warto doplacic kilka zl za lepsze a czasami moze wrecz odwrtonie -nie warto pchac pieniedzy. Czy kupiowac ze zlaczem USB czy COM choc widze ze obecnie wiekszosc jest na USBkach. Czy to pudeleczko to tylko przejsciowka COM-USB czy to interfejs (elektronika) do komunikacji z kompem. Wiem ze czasami interfejsy mieszcza sie we wtyczce. A z mojego starego doswiadczenia -lepsze byly polaczenia przez COMa (RSa) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kkom Opublikowano 6 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2009 tutaj trochę znalazłem na ten temat, sam też jestem zainteresowany: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/41621-n16-fotorelacja-diagnozowanie-almerki-i-aut-z-eobdobd2/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 6 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2009 (edytowane) Sam jestem zainteresowany takim urzadzeniem do diagnostyki..... Krótko i na temat, bo mam tendencje do pisania powieści Wybrałem ELM, bo jedyne źródło, fotorelacja wujka_trzciny (link podaje kkom)dotyczy tego interfejsu, a on obsługuje złącze OBD2, w które to wyposażony jest mój traktorek O innym (tanim) interfejsie nie czytałem, i w zasadzie nie przyszło mi do głowy szukać, to i nie miałem problemu z wyborem. Z tego co się orientuję, dotychczasowe wersje tj do ELM327 v1.3a potrafiły odczytać parametry pracy silnika, oraz kasować błędy, ostatnio pojawiła sie wersja 1.5a, która wedle opisów z aukcji ponoć potrafi już odczytać wszystko (mam pewne wątpliwości), dla pewności przed decyzją kupna należałoby w konkretach zapytać sprzedawcę (uczciwy powie wszystko co i jak, bez ściemniania). Ja posiadam ELM327 v1.3a w obydwu (jakie dodtąd namierzyłem) opcjach tzn: a.) wtykOBD2--kabelek--RS232 RS232<>ELM327<>USB USB--kabelek-USB b.) wtykOBD2wELM327<>USB USB--kabelek-USB Ad1 -Czy korzystaliscie z interfejsów podłaczonych do portu COM czy tylko USB. Nie mam w laptopie portu COM, w rachubę wchodził więc tylko USB. Dodatkowo, z tego co się orientuję to ELMy do komunikacji z komputerem posiadają tylko złącze USB, w swej konstrukcji emulują port COM, i dlatego instalujesz sobie do tego sterownik USB-RS232. Ad2 -Z jakich modeli i wersji urzadzeń korzystaliscie. Co mozecie od siebie polecic (za i przeciw) Tu nie mam porównania, nie znam innych interfejsów, wiem tylko że wśród ELMów wersja 1.5a to najnowszy i tym samym posiadający największe możliwości w swej "rodzinie". Zatem w kwestii polecania byłbym powściagliwy, zbyt mało, a w zasadzie to wcale nie orientuję się w temacie diagnostyki, dopiero chcę poznać, o co w tym chodzi, i jedyne co moge powiedzieć, to że sam zdecydowałem sie na zakup mając na wzgledzie oszcządności na wizytach w warsztatach związanych z drobnostkami takimi jak odczyt parametrów pracy silnika, czy kasowanie błedów. Ad3 -Czy po podłaczeniu intefejsu do komputera oraz auta automatycznei zapalją sie jakies diody i nastepuje komunikacja elektroniczna? Jak dobrze pomnę, jak podepniesz się pod złącze, to zapali Ci się czerwona dioda zasilania, pozostałe zaczną mrugać, gdy dopiero gdy w sofcie klikniesz połączenie/connect. Ad4 -Z jakiego softu korzystaliscie (free lub demo) i z jakie macie o nich opinie. Na poczatek odpaliłem free (jeśli nie przekręce nazwy) ScanTool.net, i bardzo szybko wywaliłem "w diabły", bo większego śmiecia nie widziałem, zawiesza wyświetlane parametry pracujacego silnika, i rwie połaczenie z ECU - przynajmniej u mnie tak to wyglądało. Spróbowałem z EasyOBDII (czy jakoś tak, i chyba tez free), i tu o niebo lepiej, potem próbowałem z Digimoto (ten już nie free), nie chciał wogóle gadać z interfejsem, potem spróbowałem jeszcze z dwoma nie-free (przepraszam nie pomnę nazw, wrócę do dom to sprawdzę-podam) i też było OK. Tu drobna uwaga, ponieważ ELM327 obsługuje kilka protokołów, a i w soft ma opcje automatycznego wykrywania, to (przy takich ustawieniach, i przy prawidłowej konfiguracji) na pierwsze połączenie można trochę poczekać, a może i wystąpic potrzeba ponownego kliknięcia "connect/połączenie". Jak już zagada, to za każdym następnym razem nie ma problemów gada od "kliknięcia" Ad5 Czy kupiowac ze zlaczem USB czy COM choc widze ze obecnie wiekszosc jest na USBkach. Jak wyżej wspomniałem ELM327 komunikuje się z komputerem po złączu USB. Nie widziałem komunikującego sie po COMie Ad6Czy to pudeleczko to tylko przejsciowka COM-USB czy to interfejs (elektronika) do komunikacji z kompem. Wiem ze czasami interfejsy mieszcza sie we wtyczce. Pudełeczko zawiera interfejs, i w zależności od opcji (jak podałem wyżej), w pudełku możesz mieć jedynie porty COM (do kabelka COM-OBD2), i USB (do kabelka USB-USB), lub możesz mieć z jednej strony wtyczkę OBD2 zespoloną/wbudowaną w pudełko interfejsu, a z drugiej zespolony/wychodzący kabelek zakończony wtyczką USB (do wpiecia w USB komputera) Sztuczka z tym w opcji pudełka z portami leży w tym, że jeśli on obsługuje kilka protokołów to pod wyjście COM można się podpiąć z kabelkiem posiadającym inną końcówkę niż OBD2. Z drugą opcja w zasadzie tez problemu chyba niema bo widziałem kabelek-przejściówkę z OBD2 na inne złącze (widziałem takie w AUDI) o dwóch końcówkach. Ad7 A z mojego starego doswiadczenia -lepsze byly polaczenia przez COMa (RSa) Ach te stare przyzwyczajenia Faktycznie, kiedyś były problemy z emulacją COMów na USB, i lepiej było "gadać po RE'sie", ale to już raczej historia a ELM327 bardzo dobrze sprawuje sie na USB (pomijając, fakt że i tak nie ma wyboru) Czasmo moze warto doplacic kilka zl za lepsze a czasami moze wrecz odwrtonie -nie warto pchac pieniedzy. Święta racja, i tu warto uwaznie czytac co nam oferują na aukcjach, bo widziałem aukcje gdzie "sprzedawca" rzuca krzykliwe hasła, chce krocie (ok 300 PLN), dla pozoru solidności sprytnie rozpisuje się w ogólnikach, a faktycznie oferuje to co inni, z tym że inni w normalnych cenach tj ok 100 PLN. Ja kupiłem swe ELMy po ok 100 PLN (88 interfejs + 12 za przesyłkę) No nieźle ....hahaha.... a miałem się nie rozpisywać Tolo74 Jeśli chcesz poeksperymentować z ELM327 v1.3a i wyrobić sobie zdanie czy warto kupić, to mogę Ci podesłać (ostatecznie mam dwa) do testów tego w opcji z wtykiem OBD2 wbudowanym w pudełko interfejsu. Edytowane 6 Października 2009 przez roobalek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 Tolo74 Jeśli chcesz poeksperymentować z ELM327 v1.3a i wyrobić sobie zdanie czy warto kupić, to mogę Ci podesłać (ostatecznie mam dwa) do testów tego w opcji z wtykiem OBD2 wbudowanym w pudełko interfejsu. Za to ja napisze krótko, Bardzo dzieuje Ci za propozycję, musze rozeznać róznice pomiedzy v.1.3 a 1.5. Potem zastanowie sie nad Twoja propozycja z uwagi na wysoki koszt przesyłek -chyba że zapakujesz mi to ZIPEM lub RARem Raz jeszcze zapytam -urzadzenia te nie obsluguja AIRBAGów i ABSów ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 Dowcipniś Przesyłka tzn koszt = koperta bombelkowa + polecony priorytet (Poczta Polska)= ok 6-10 PLN - niech bedzie, że drogo Co się tyczy różnic, tych, w szczegółach nie znam, więc odpowiem nieco "politycznie": - v1.3a tu na pewno nie ma AIRBagów i ABSów - v1.5a tu podejrzewam, że tyż nie ma, a wnioskuję na podstawie przesłanek i "wnioskowania minimum/negatywnego/realistycznego". Mianowicie, spotkałem sie tu z dwoma opisami: 1-mówił, że można zdiagnozować wszystko co tylko jest możliwe, 2-wymieniał możliwości, i nie było na liście AIRbagów, nie pomnę czy były wymienione ABSy, dodatkowo ten 2, jeśli dobrze skojarzyłem to sprzedawca od którego kupiłem jeden z moich 1.3a, i z zawirzeniem skłaniałbym się w jego stronę. A jak jest należałby zapytać (wiarygodnego) sprzedawcę, tudzież trafić na kogoś (może się tu odezwie), kto dysponuje v1.5a, i zdązył sie zorientowac w jego możliwościach. Ze znajomości 1.3a (tu na pewno), i z opisów aukcyjnych 1.5a (przypuszczalnie) obydwa, pod katem wprowadzania zmian do ECU potrafia jedynie kasowac błędy. Houk! Powiedziałem (napisałem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 8 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 Tak tez podjerzewam. Komunikacja z ABS i AIRBAG idzie osobnym pinem który nie jest wspoierany przez tego typu urzadzenia. Sam chchialem znalezc przyczyne swiecacego sie u mnie ABSu i po bezskutecznych wizytach w trzech serwisach ze sprzetem diagnostycznym -w koncu sam za darmo po pol godzinie zdiagnozowalem uszkodzony czujnik ABS zwyklym miernikiem. Tak wiec tu na 99% potwerdzilbym bezskutecznosc tego typu urzadzen w diagnostyce ABS i AIRBAG, choc te mozna podobno diagnozowac poprzez zwarcie pinów (jakis skrajnych) i wowczas miga kontrolka na tablicy rodzielczej wystukujaca kod błedu. co do przesylek -to preferuje wysylki paczka -stad 2x10zl =20zl a jak urzadzenie moge kupic za niecala 100zl -to juz czesciowo pokryje te wysylki -stad moje rozwazania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 8 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 Tolo74, to że ABS i AIRBAG idzie na innym pinie, to na moją makówkę (może tkwię w błędzie) w niczym nie przeszkadza, bo to kwestia sterowania na porcie COM(RS232), i puszczenia sygnału na ten pin, ostatecznie RS232 ma 9 pinów, OBD2 16 pinów, i myślę, że skoro ELM327 obsługuje kilka róznych protokołów, to softem nie jest problem np puścić komunikację na piny ABS/AIRBAG, odczytać stan, i nastepnie przełączyć się na piny od silnika - przecież właśnie na tej zasadzie działa oryginalny (bodajże) Consult II. Tak więc, skoro spece zabrali się za rozpracowywanie diagnostyki, to zaczeli od jakiegos podstawowego zakresu, i teraz mniejszymi/większymi kroczkami bedą zdobywać następne przyczółki. Zatem wcale nie zdziwiłoby mnie pojawienie się (teraz czy za chwilę) interfejsu z obsługą ABS/AIRBAG. I o ile, na razie interfejs jedynie zczytuje parametry, i kasuje błędy, to jak już (a może i wczesniej) bedzie potrafił zdiagnozować wszystko, przyjdzie kolej na wprowadzanie zmian do ECU, jak np kodowanie, dekodowanie radia itp itd. Oczywiscie wszystko w rękach (mozliwościach) projektantów interfejsu, i programistów. Co do tego zwierania pinów, tudzież kombinacji kręcenia kluczykiem w stacyjce na ON/OFF w połączeniu z naciskaniem pedału gazu, co wprowadza ECU w stan autodiagnostyki, to metody te dotyczą chyba złacza OBD1, faktycznie trzeba liczyć mignięcia kontrolki silnika, kasowanie błedów też chyba odbywa się na zwarciu, ale dla OBD2, jak czytałem ta metoda sie nie sprawdza. Zgodnie z tym co piszesz, bez interfejsu (jaki by nie był) predzej idzie zdiagnozować rózne podzespoły z serwisówką, i miernikiem w ręku Przesyłki? Pewnie, że paczka zdaje się solidniejsza, ale mozesz mi wierzyć, koperta bombelkowa jest wystarczajacym zabezpieczeniem dla przesłania interfejsu, obudowy plastikowa i metalowa są solidne, diody sygnalizacyjne schowane w obudowie nie wystają, tak więc sprzedawcy właśnie w kopertach bombelkowych go przesyłają. Podsumowując, czas działa na korzyść domowego diagnosty, bo jak widać dosyć szybko pojawiają się nowe wersje, i niedrogie wersje, które co do konkretnych różnic w ich możliwościach ewentualnie należałoby zweryfikować, ale co najważniejsze w dosyć wygodnym zastosowaniu pozwalają zaoszczędzić chociazby na samych wizytach w warsztatach by odczytać/skasować błędy. Ja kupiłem, i nie żałuję, teraz tylko muszę zapuscić się w źródła obiaśniające co które parametry znaczą, i jakie winny miec prawidłowe wartości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 9 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2009 "Mała aktualizacja tematyczna" - dla zainteresowanych. Z obserwacji w pokoiku obok ("na Almerze"), tematu diagnostyki EOBD/OBD2 autorstwa wujka_trzciny, oraz ze zmotywowania mnie (korespondencją z kolegą Tolo74) do weryfikacji możliwości, i różnic miedzyinterfejsowych, na podstawie opisów zamieszczonych przez sprzedawców wynikałoby, że do naszych traktorków na złączu OBD2 pasuje, znacznie większe możliwości niż ELM oferuje (ABS,AIRBAG,IMMO,...), i przy tym mniej (ok 50-60PLN) kosztuje interfejs KKL. Zakupimy, sprawdzimy, wrażeniami się podzielimy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcin1977 Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 Witam, Czy ma ktoś może interface w Warszawie lub okolicach ? Zapaliła się kontrolka check engine, i chciałbym sprawdzić co się dzieje. Będę wdzięczny z pomoc. Pozdrawiam, -Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 wskoczyłem w klapki i poszedłem na parking do auta, podpiąłem się pod złącze Podstawa wszelkiego zadziałania wszystkich interfejsów na świecie Koniec OT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 Witaj Marcinie1977 nie wiem co dla Ciebie oznacza "w okolicach", jeśli Płock mieściłby się w tym określeniu, to zapraszam, w tygodniu jestem osiagalny po 16-ej, natomiast w soboty i niedziele kwestia umówienia się. Ale może na początek, proponuję zajrzeć stołecznej grupy NKP (na "Spotkania"), i zapytać czy ktoś nie dysponuje interfejsem. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcin1977 Opublikowano 19 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2009 Witaj Marcinie1977 nie wiem co dla Ciebie oznacza "w okolicach", jeśli Płock mieściłby się w tym określeniu, to zapraszam, w tygodniu jestem osiagalny po 16-ej, natomiast w soboty i niedziele kwestia umówienia się. Ale może na początek, proponuję zajrzeć stołecznej grupy NKP (na "Spotkania"), i zapytać czy ktoś nie dysponuje interfejsem. Pozdrawiam Witam, Roobalek wielkie dzięki za radę. No cóż jak na razie to nic nie poradzę. W niedzielę jak grzebałem przy samochodzie, okazało się że pod odpaleniu, już "na ciepło" ucieka mi płyn chłodzący . Kapie całkiem żwawo, więc najpierw, muszę to naprawić, a potem wrócę do tematu kontrolki. BTW. Na tyle co kombinowałem, nie udało mi się za pomocą zworki na 1 i 8 pinie wprowadzić ECU w stan diagnostyczny. Check Engine ciągle świeci Miał zgasnąć i wyświetlić kod błędu, ale nic z tego. Nie współpracuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodek05 Opublikowano 21 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2009 (edytowane) BTW. Na tyle co kombinowałem, nie udało mi się za pomocą zworki na 1 i 8 pinie wprowadzić ECU w stan diagnostyczny. Check Engine ciągle świeci Miał zgasnąć i wyświetlić kod błędu, ale nic z tego. Nie współpracuje A napewno włożyłeś druciki do dobrych "dziurek" ? ja nie miałem reakcji wtedy jak włożyłem druciki w dziurki nie z tej lini czyli 9 i 16 bo na forum jest gdzieś tu zdjęcie z OBD ale do góry nogami. Sprawdż dobrze zauważ że gniazdo ma kształt trapezu. Co nie zmienia faktu że może u Ciebie nie działać-ja jak zorientowałem się że popełniłem błąd to zamarłem ale było OK. BTW. Na tyle co kombinowałem, nie udało mi się za pomocą zworki na 1 i 8 pinie wprowadzić ECU w stan diagnostyczny. Check Engine ciągle świeci Miał zgasnąć i wyświetlić kod błędu, ale nic z tego. Nie współpracuje A napewno włożyłeś druciki do dobrych "dziurek" ? ja nie miałem reakcji wtedy jak włożyłem druciki w dziurki nie z tej lini czyli 9 i 16 bo na forum jest gdzieś tu zdjęcie z OBD ale do góry nogami. Sprawdż dobrze zauważ że gniazdo ma kształt trapezu. Co nie zmienia faktu że może u Ciebie nie działać-ja jak zorientowałem się że popełniłem błąd to zamarłem ale było OK. Temat ściągnięty od holender http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/31623-sprawdzanie-i-kasowanie-kodow-usterek-almera-primera/ Radzę wykonać prostą zworkę przy pomocy kawałka kabla i przełącznika ON/OFF dostęp do złącz nie jest raczej niewygodny a nie wiem jaki może być efekt pomyłki przy połączeniu złych styków. Wszystko poniżej jest opisane właśnie dla takiej zwory. Złącze powinno znajdować się albo w skrzynce bezpieczników albo pod kierownicą u mnie jest nad sprzęgłem (anglik) to w Polsce pewnie nad gazem. lub do styków 1 i 8 w 16- stykowym złączu typu OBDlI 2. Włączyć zapłon (nie uruchamiać silnika). 3. Zwora na ON i odczekać 2 sekundy. 4. Zwora OFF. 5. Kontrolka "Check Engiine" wyświetli kody usterek Radzę wykonać prostą zworkę przy pomocy kawałka kabla i przełącznika ON/OFF dostęp do złącz jest raczej niewygodny a nie wiem jaki może być efekt pomyłki przy połączeniu złych styków. Wszystko powyżej jest opisane właśnie dla takiej zwory. Złącze powinno znajdować się pod kierownicą Powtórz wszystko jak wyżej od 1-7 a następnie: 8. Wciśnij do oporu pedał gazu na ponad 10sek. 9. Po zwolnieniu pedału gazu kontrolka "Check Engine"powinna wyświetlić kod 0000. Powtórz wszystko jak wyżej od 1-5 a następnie gdy kontrolka Check Engine"zacznie wyświetlać kod usterki: 6. Zwora na ON i odczekać 2 sekundy. 7. Zwora OFF. 8. Wyłączyć zapłon Kody usterek powinny być skasowane. cyfrowe kody usterek http://www.megauploa.../pl/?d=KRN7F2CC Edytowane 21 Października 2009 przez Bodek05 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcin1977 Opublikowano 22 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2009 Witam, Dzięki Bodek05, Znalazłem to, i dodatkowo posiłkuje się instrukcją serwisową. ale to nie chce działać. To co może być jeszcze źle to brak połączenia z kostki do ECU, bo na 8 pinie mam napięcie po przekręceniu kluczyka. Może styki zaśniedziały. U mnie ECU jest w kabinie, ale nie wiem jak się dostać do niego. W czerwcu był już podpinany pod komputer i kasowany był błąd. Czy ktoś wie czy ECU w kabinie jest koło filtra (pod schowkiem) czy raczej bliżej drzwi pod takim plastikowym boczkiem? Pozdrawiam, Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodek05 Opublikowano 22 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2009 (edytowane) Witam, Dzięki Bodek05, Znalazłem to, i dodatkowo posiłkuje się instrukcją serwisową. ale to nie chce działać. To co może być jeszcze źle to brak połączenia z kostki do ECU, bo na 8 pinie mam napięcie po przekręceniu kluczyka. Może styki zaśniedziały. U mnie ECU jest w kabinie, ale nie wiem jak się dostać do niego. W czerwcu był już podpinany pod komputer i kasowany był błąd. Czy ktoś wie czy ECU w kabinie jest koło filtra (pod schowkiem) czy raczej bliżej drzwi pod takim plastikowym boczkiem? Pozdrawiam, Marcin Przepraszam ale elektryka samochodowa jest mi raczej mało znana - no dobra przyznam sie co masz na myśli mówiąc ECU ?! to chodzi o moduł komputera? Ten Wasz temat jest dla mnie dość magiczny ;P odważyłem się na drucikową metodę bo mnie Tinka wnerwiła ale tak to w elektryce samoch. raczej nie grzebię. Mogę owszem wyczyścić zaśniedziałe sttyki poszukać przerwy w obowdzie, zmierzyć napięcie i tyle. Kompa nie ruszam to się robi droga zabawa Edytowane 22 Października 2009 przez Bodek05 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcin1977 Opublikowano 22 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2009 Przepraszam ale elektryka samochodowa jest mi raczej mało znana - no dobra przyznam sie co masz na myśli mówiąc ECU ?! to chodzi o moduł komputera? Ten Wasz temat jest dla mnie dość magiczny ;P odważyłem się na drucikową metodę bo mnie Tinka wnerwiła ale tak to w elektryce samoch. raczej nie grzebię. Mogę owszem wyczyścić zaśniedziałe sttyki poszukać przerwy w obowdzie, zmierzyć napięcie i tyle. Kompa nie ruszam to się robi droga zabawa Muszę się poprawić, nie ECU tylko ECM Faktycznie chodzi mi o moduł kontroli silnika. Ostatnie co chcę sprawdzić to kostka po stronie modułu. Bodek05 Komputerów się nie boję, mam je na codzień w pracy A na poważnie,o moduł się nie martwię, napewno jest sprawny, w przeciwnym wypadku silnik by się nie kręcił powyżej 3 tyś. (podaję za serwisową instr.). Pozdrawiam, Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodek05 Opublikowano 23 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2009 Muszę się poprawić, nie ECU tylko ECM Faktycznie chodzi mi o moduł kontroli silnika. Ostatnie co chcę sprawdzić to kostka po stronie modułu. Bodek05 Komputerów się nie boję, mam je na codzień w pracy A na poważnie,o moduł się nie martwię, napewno jest sprawny, w przeciwnym wypadku silnik by się nie kręcił powyżej 3 tyś. (podaję za serwisową instr.). Pozdrawiam, Marcin HA HA komputery to ja też mam w pracy a w swoim domowym to nawet czasami coś pogrzebięw bebechach tylko tam jak coś spalę/ nie wepnę to szybko i niedrogo (raczej) naprawię a w autku to człowiek gdzieś coś zewrze dymku nie zobaczy i szukaj kurde. No i PC zawsze wezmę pod pachę do jakiegoś znajomka a Tinka mimo nawet swoich sprytnych rozmiarów się nie zmieści pod pachą i trzeba holować. a teraz każdy mechanik to taki pan że wow terminy i wogóle no i auta nie ma gdzie zostawić brrrrrrrr. Akurat mieszkam w śródmieściu Krakowa i tutaj często warsztat to duży garaż+max 1 miejsce postojowe. No i nie wspomnę o taki drobiazgu, że jak nie podjedziesz VW, audi lub fiat itp to już się robi problem Jak na ironię po drugiej stronie ulicy mam salon suzuki i elektryka (specjazlizacja fiat) i jak chciałem ostatnio do niego podjechać to stwierdził, że jego podnośniki kolumnowe są za słabe na tak ciężkie auto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 23 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2009 (edytowane) Czy ktoś wie czy ECU w kabinie jest koło filtra (pod schowkiem) czy raczej bliżej drzwi pod takim plastikowym boczkiem? Marcin Modul komputera jest gdzies w okolicach radia (za radiem). Ale jak sie do niego dostac -nie wiem, a tak w ogole to po co Ci to wiedziec? Edytowane 23 Października 2009 przez Tolo74 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcin1977 Opublikowano 24 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2009 (edytowane) Modul komputera jest gdzies w okolicach radia (za radiem). Ale jak sie do niego dostac -nie wiem, a tak w ogole to po co Ci to wiedziec? Wczoaraj jak wymieniałem filtr kabinowy, to chyba znalazłem moduł komutera. Jest nad nogami pasażera na prawo od filtra kabinowego (jeżeli ktoś ma w kabinie, są wersje gdzie komputer jest w komorze silnika nad ABS'em). Tolo74, chciałem sprawdzić czy kabel pomiędzy złączem diagnostycznym a modułem komputera jest OK. Próbowałem z dziesięć razy i nic, nie mogę wywołać komunikatu o błędzie. Mam nadzieję, że jak podepnę się pod komputer to będzie OK. Pozdrawiam, Marcin Aktualizacja: Co do kontrolki to sama zgasła Jak podjechałem do ASO i umówiłem się na wieczór na podpięcie do kompa, wychodzę z salonu, odpalam silnik i kontrolka nie świeci. Przestraszył się ten mój "traktorek" jak nic Pozdrawiam i wielkie dzięki za pomoc. -Marcin1977 Edytowane 3 Listopada 2009 przez Marcin1977 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sigma3 Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Witam! Proszę powiedzcie koledzy czy w tince mojej 2001 diesel zadziała elm327? A może proponujecie coś innego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walti Opublikowano 6 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2017 Nie zadziała. Elm327ddt4all pociągnie z dieslem od 2003 roku. Do tego auta z tańszych interfejsów tylko VAG kkl i soft Ddt2000. Niestety program nie jest łatwy w obsłudze. Osobiście używam go do Renault Espace Iii z 2001 roku z silnikiem 2.2dci. Pozxro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.