Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

N16 Wujka Trzciny


Gość wujek_trzcina
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie patrz na to co jest napisane w katalogach ic bo chyba jacys debile go tworzyli. Znajdziesz tam maxime kombi, maxime a32 2.5v6, primere p11 2.0 190km, primere 1.8 131km (silnik montowany od 1996r) i jeszcze pewnie pare kwiatkow by sie znalazlo.

 

 

No czasami im się zdarza.. Co nie zmienia faktu że wujek ma te 128KM a w N/A ciężko tak duże gratisy, prędzej coś mogło uciec. Mas po wydechu i dolocie ma mniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No czasami im się zdarza.. Co nie zmienia faktu że wujek ma te 128KM a w N/A ciężko tak duże gratisy, prędzej coś mogło uciec. Mas po wydechu i dolocie ma mniej...

Wg producenta tych silników teoretycznie powinny mieć 125 koni i 165Nm:

graph_qg.gif

 

A teraz tylko trzeba te zagubione KM znaleźć ;)

Mogą się różnić nastawami ECU, kolektorem dolotowym i różnymi eko-gadżetami.

Z czasem się wszystko posprawdza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Primkach zaczynałem od 90KM, potem było 141KM, potem 191KM, a teraz 205-220KM ?? czeka na implementację.

No i teraz, na razie, 130 KM rudej na dzień dobry. Warto poszukać tych koników, bo wrażenia są nie do opisania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg producenta tych silników teoretycznie powinny mieć 125 koni i 165Nm:

graph_qg.gif

 

A teraz tylko trzeba te zagubione KM znaleźć ;)

Mogą się różnić nastawami ECU, kolektorem dolotowym i różnymi eko-gadżetami.

Z czasem się wszystko posprawdza.

Ale te parametry to chyba moc i moment na silniku bez uwzglednienia osprzetu i strat napedu ;)

z tego co pamietam to np qg15 przed FL mial 90HP i 128Nm

Edytowane przez Onyx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale te parametry to chyba moc i moment na silniku bez uwzglednienia osprzetu i strat napedu ;)

z tego co pamietam to np qg15 przed FL mial 90HP i 128Nm

 

qg15 miał 90hp, po lifcie 98hp co daje 10 lub 18hp strat vs powyższa tabelka (nie wiem której wersji dotyczy) :)

tak czy inaczej wynik wujka_trzciny jest równy podanej tu mocy.

teraz pytanie - czym to jest spowodowane?

ma bezstratne przeniesienie napędu ;) ?

musimy się razem umówić z Kubą co by kiedyś rzucił okiem pod maski i może jakiś powód się znajdzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qg15 miał 90hp, po lifcie 98hp co daje 10 lub 18hp strat vs powyższa tabelka (nie wiem której wersji dotyczy) :)

tak czy inaczej wynik wujka_trzciny jest równy podanej tu mocy.

teraz pytanie - czym to jest spowodowane?

ma bezstratne przeniesienie napędu ;) ?

musimy się razem umówić z Kubą co by kiedyś rzucił okiem pod maski i może jakiś powód się znajdzie :)

moim zdaniem to konkretne ustawienia walkow ;) wasze silniki tylko roznia sie tym ze ty posiadasz zmienna faze na walku ssacym a wujcio trzcina jej nie ma ;), mysle ze nastawy kompa tez zblizone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina

Widzę że ten mój wykres sporo namieszał :) Z tego co pobieżnie przeczytałem, debatujecie nad wykresikiem - pamiętamy, że jest to oczywiście moc na kole zamachowym... nie na kółkach (jestem na maksa zmęczony więc mogłem nie skumac czy zastanawiacie się czy to jest moc na kołach czy na silniku, gdybym się zbłaźnił - wybaczcie :) )

 

Z ciężkim sercem ale jednak, najpierw wpadną mody NA w postaci przemęskiego kolektora i przelotowego wydechu 2 lub 2.25 cala, tak więc lukas Twój pomysł wspomniany wcześniej będzie u mnie zrealizowany i zaproszę Cię na dyno jak już to zmontuję:)

jak docelowo pod turbo to rób raczej 2,25-2,5 cala.

później tylko dostrugasz kolektor, a wydech będziesz już miał gotowy :)

Kurde ale ja mieszam, chyba jednak będzie to turbo :D :D :D, no nic, nie będę pitolił tylko zobaczymy co wyjdzie w trakcie :)

Kurcze szukam właśnie części do swojego w intercars i mają tam almerę n16 1.8 126 KM. Kurde nie mogę spać po nocach bo się zastanawiam co daje twojemu silnikowi tyle KM, czy nastawy kompa, coś w głowicy...

intercars.th.gif

No a tą turbiną to tak jak myślałem... T25,T28 TD04 (z lancera) to są dmuchawki których powinieneś szukać :)

Święta racja tomiw i tego będę się 3mał.

 

qg15 miał 90hp, po lifcie 98hp co daje 10 lub 18hp strat vs powyższa tabelka (nie wiem której wersji dotyczy) :)

tak czy inaczej wynik wujka_trzciny jest równy podanej tu mocy.

teraz pytanie - czym to jest spowodowane?

ma bezstratne przeniesienie napędu ;) ?

musimy się razem umówić z Kubą co by kiedyś rzucił okiem pod maski i może jakiś powód się znajdzie :)

 

moim zdaniem to konkretne ustawienia walkow ;) wasze silniki tylko roznia sie tym ze ty posiadasz zmienna faze na walku ssacym a wujcio trzcina jej nie ma ;), mysle ze nastawy kompa tez zblizone

Chłopaki pamiętacie że były dwa rodzaje zmiennych faz: series 1 i series 2. Mas ma Series 2, ja mam Series 1 czyli elektozawór z tyłu w głowicy. Może tutaj coś jest grane. No i tego zasr... EGR'a nie miałem odkąd posiadam ten samochód.

Przypominam jak to było:

 

 

1) tak wygląda u mnie pod maską Series 1

20090818027.jpg

 

 

2) tak stoi namazane w manualu odnosnie Series 1 (poprawic jesli sie myle)

zmiennafaza2.jpg

 

 

3) to jest Series 2 ktora reguluje lifty w calym zakresie obrotow, nie tak jak S1, fotka bodajze z QG15DE

zmiennafaza1.jpg

 

Debatujcie, trzeba ustalic fakty.

 

Wujku wymieniałeś rozrząd czy na ori jeździsz? Bo może masz przestawiony w tą dobrą stronę?

Heh, to jest podchwytliwe pytanie :) ja osobiście nic nie robiłem przy rozrządzie, chyba że poprzednia właścicielka ;

;)

wujek a kiedy wchodzisz w ten męski projekt?już cośstrugasz?

Wysłałem właśnie flansze kolektora W CADzie narysowaną na próbny wykrój, pewnie wejdzie najpierw długi kolektor 4-1 bo turbo chodź będzie, to raczej później niż prędzej.

 

an16_mani.jpg

 

 

Generalnie atakuje wydech ziom, wyrzucic chcę ten pierwszy 3-way Catalytic Converter zwany pierwszym katem, ale z drugim katem chcę przeprowadzic pewien eksperyment tj. zobaczyc AFR z katem i bez bo coś mi się zdaje że po usunięciu kata, pomimo braku check'a lipensztajn się robi z przelewaniem, ale czekam jeszcze na Mas'a aż zmierzy AFR/shamuje pojazd na seryjnym dolocie... mam nadzieję że się mylę i że wyrzucenie kata przy seryjnym dolocie przywróci mu właściwy (albo bardziej zbliżony do właściwego niż obecnie) AFR

Edytowane przez wujek_trzcina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki pamiętacie że były dwa rodzaje zmiennych faz: series 1 i series 2. Mas ma Series 2, ja mam Series 1 czyli elektozawór z tyłu w głowicy. Może tutaj coś jest grane. No i tego zasr... EGR'a nie miałem odkąd posiadam ten samochód.

 

Debatujcie, trzeba ustalic fakty.

 

No wujek - jakie to u mnie series 2 jest ;) ??

Sam silnik jest taki sam jak u Ciebie - tylko u mnie zbędnego osprzętu trochę więcej :/

 

Przeciez Mas tez ma series 1

O właśnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina

No wujek - jakie to u mnie series 2 jest ;) ??

Sam silnik jest taki sam jak u Ciebie - tylko u mnie zbędnego osprzętu trochę więcej :/

O właśnie ;)

A poza tym, temat juz gdzies byl, u wujcia pod maska nie widac gruchy od vtc

Mówiłem że śpiący i zmęczony byłem :) Sorry za zamieszanie. To jak wygląda Series 2, może mi ktoś wkleić foty? Tak dla edukacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A poza tym, temat juz gdzies byl, u wujcia pod maska nie widac gruchy od vtc

Coś mi się też kojarzy, że u niego pod maską widziałem jednak to vtc :)

Series 2 to aluminiowa pokrywa zaworów :D

Edytowane przez Mas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Series 2 - wrzucalem to foto już kiedyś do tematu " Tuning Dolotu w silnikach SRI QG "

 

27032009300.th.jpg

 

Na zdjęciu moja motorowozownia w stanie dziewicy

 

Ja od zrobienia wydechu mam wrażenia węchowe że przelewa a mam przelot i żadnych katów, lambda na "ślepej kiszce". Zaraz po wydechu jak komp się nie zaadaptował to marchewy mogłem z rury sadzić a teraz już nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tutaj z kolei widzimy o ile więcej możemy polepszyć dolot powietrza z airboxa do puszki filtra powietrza... nic tylko wyciąć większą dziurę w airboxie w kształcie elipsy, to samo w puszce filtra, przykleić uprzednio wycięte elipsoidalne flansze do obu tych elementów i połączyć śrubowo ładną elipsą z nierdzewki dostępną w powszechnym handlu...

20090830100.jpg

 

To co jest w nadkolu to żaden airbox - to duży rezonator, jest to zamknięta puszka bez dopływu powietrza innego miejsca niż trójnik przed trąbką. Wiem bo wyciągnąłem ten shit... jak ktoś nie wierzy to mogę foto strzelić bo gdzieś na strychu wala mi się to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina

To co jest w nadkolu to żaden airbox - to duży rezonator, jest to zamknięta puszka bez dopływu powietrza innego miejsca niż trójnik przed trąbką. Wiem bo wyciągnąłem ten shit... jak ktoś nie wierzy to mogę foto strzelić bo gdzieś na strychu wala mi się to

Czyli do filterboxa powietrze zasysane jest tylko przez trąbkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina

Kolejne mody znalezione. Wprawdzie do GA16DE ale ja się bać nie będę.

ok, on a strict student budget, a couple of things can be done,

 

1st- Cold Air Induction, because the stock setup sucks warm/hot air, especially in Brisbane peak hour traffic.

 

2nd- pod filter. You dont have to buy K&N filters - a Simota will do, I've used Simota for two years now, no problems and a great induction roar from 300revs and up.

 

To trzeba ecumasterem:

3rd- (free one - to keep your wallet very happy) advanced timing - from stock 10degrees advanced to 14 (more even if your cars deals with this without detonation). Easy, either using a timing light or if like me where you dont have one, loosen the two bolts on the alternator and slowly twist your alternator in a backwards rotatio nso that the top of it turns towards the firewall. The GA runs very happily on 15 degrees advanced timing, I have mine turned full tilt all the way and it has never pinged or given me grief. I do run an octane boost on top of my top ups of 98+RON BP Ultimate. This one you have to be very careful with. If you aren't comfortable trusting yourself to recognise pinging noises then ask a more mechanically experienced group member if they could adjust it for you. I usually carry a tool box in the car with me and can help out with these things on Thursday night group meets.

 

4th- the cat back exhaust. still restricted up the pointy end but it does make a difference. ideally go for mandrel bend the first time around as you'll other wise kick youself like I am when later you need to upgrade from press bend. 2" mandrell is good, 2.5" mandrel can have you lose lower end torque but gives the high end a lot more freedom. SiqRiq has a 2.5" mandrel bend and has a great mid to uppper range of flow (from about 300revs up), I have only a 2" press bend system (despite asking for mandrel bend before the job) and have good lower end torque (for a 1.6 ) but seem to top out a bit earlier than Riq's setup.

 

5th- extractors/headers, there are a few models out there on the market and I cannot claim to know who make the best type of off the shelf headers fo the ga16de. Mine are custom headers and have been modified extensively since i bought them second hand.

Riq has a mate who is currently making his turbo manifold and I am sure he'd do a great job of custom headers. Once his business is established ( and I know the name to give you - deciding what to call it still) they'd be good to call. I have seen pics of some of his work and I am very impressed.

Edytowane przez wujek_trzcina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A oto rezultat wertowania forow i blogów QG18DE :) kolejna pomocna informacja gdyby się komuś przydało :)

z tym to nie zupelnie tak jest... jezeli chodzi o kola fidanzy:

 

"Which Fidanza flywheel should I get?

OBDI = Part # 143201 NIS 11 (109 Teeth) OR Part # 143621 NIS 19 (108 Teeth)

OBDII = Part # 143621 NIS 19 (108 Teeth) ONLY

 

reszta tu: http://www.sr20-forum.com/howtos/8164-sr-flywheels.html

 

Ja bym wolal bez kombinowania cos bolton: AASCO Item # ASC-101719-11 badz clutchmasters FW-727-2AL

 

 

Apropos zapłonu to nawet consultem mozna przyspieszyc o 2 stopnie ;)

Edytowane przez Onyx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ziom, a czy werując fora kiedykolwiek natknąłeś się na jakieś mody rozrządu? Kręcenie wałeczkami etc?

Niestety nic na ten temat nie slyszalem, nikt chyba tego nie tykal. Opcja jest zeby dopasc kolko od walka ssacego z ga16 i na jego podstawie wystrugac regulowane kolko ------> zrezygnowac z VTC i po swojemu wszystko wyregulowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam gdzieś nawet takie zębatki, ale żeby nie było spadku ciśnienia oleju po przejściu na taką zębatkę to trzeba dać wałek do zakołkowania... W swoim Bandicie tak robilem bo wałki miał do S14 i w żółtym 100Nx 1,6...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...