Onyx Opublikowano 10 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 Tako rzecze Onyx. Coby wykorzystac analoga w ecu m i w momencie kiedy idzie sygnal z kompa "zamykamy vtc" ecu m odwrocil to na "otwieramy" i wszystko w funkcji obr (mozna pominac niechec ECU zalaczania VTC gdy silnik jest zimny itd. dodatkowo) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 10 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 i wszystko w funkcji obr (mozna pominac niechec ECU zalaczania VTC gdy silnik jest zimny itd. dodatkowo) Ziom, czyli sterowanie VTC "niby" idzie z kompa ale "ginie" w ECU M i tak naprawde ECU M steruje VTC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 10 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 Ecu MAsterem spokojnie można odpalać VTC kiedy się chce i w jakim zakresie się chce... ja odpalał bym go jak seria a wyłączał przy ok 6500obr.min bowiem powyżej tych obr przyspieszanie walka ssącego nic już nie daje. Hehe pewno tak się złoży że to będzie odcinka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mas Opublikowano 10 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 Ecu MAsterem spokojnie można odpalać VTC kiedy się chce i w jakim zakresie się chce... ja odpalał bym go jak seria a wyłączał przy ok 6500obr.min bowiem powyżej tych obr przyspieszanie walka ssącego nic już nie daje. Hehe pewno tak się złoży że to będzie odcinka Dokładnie - odcina na 6500RPM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomiw Opublikowano 10 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 No pomysł jest pierwsza klasa Z tego co widzę w Autodacie to pin 104 w ECU odpowiada za kontrolę tego solenoidu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 10 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 (edytowane) Ecu MAsterem spokojnie można odpalać VTC kiedy się chce i w jakim zakresie się chce... ja odpalał bym go jak seria a wyłączał przy ok 6500obr.min bowiem powyżej tych obr przyspieszanie walka ssącego nic już nie daje. Hehe pewno tak się złoży że to będzie odcinka Dokładnie - odcina na 6500RPM No pomysł jest pierwsza klasa Z tego co widzę w Autodacie to pin 104 w ECU odpowiada za kontrolę tego solenoidu No wujek Onyx mi to podsunal jak odbieralem CAI'a i uwazam to za zacny pomysl w QG18DE.. powoli szukamy tych niutkow i konikow, zobaczymy ile uda sie z tego ugrac, satysfakcja bedzie o wiele wiele wieksza jak znajdzie sie te koniki w tak powszechnie uwazanym za nierozwojowy silniku... ecu m mnie czeka na ktorego na razie nei mam kasy a chetnie juz bym go wstawil bo pote moglbym wydech robic i stroic maszynke. tomiw zaczalem drazyc przy piwQ temat Vtc i pozwole sobie na korekte, otoz to co wkleiles to jest pin do swirlera (zawirowywacza), w zaden sposob nie kontrolwanego przez kompa (a zdaje sie tylko przez coolant temperature), a nie vtc valve'a: Zerknalem w manu, i sygnal na zaworek Vtc idzie z pinu 1 (ponizej przypomnienie ecu pinout'a i funkcji Vtc: Edytowane 10 Listopada 2009 przez wujek_trzcina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onyx Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 Ecu MAsterem spokojnie można odpalać VTC kiedy się chce i w jakim zakresie się chce... ja odpalał bym go jak seria a wyłączał przy ok 6500obr.min bowiem powyżej tych obr przyspieszanie walka ssącego nic już nie daje. Hehe pewno tak się złoży że to będzie odcinka Tak tez powiedzialem wujkowi trzcinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomiw Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 Zmylił mnie opis pinu 104 Dla 1 wygląda to tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 teraz rób kolektor i wydech - sprawdzimy co da samo z siebie, potem się dostroi no chyba żeby dostroić serię zobaczyć ile wyszło potem wsadzić wydzior i dostroić - by się miało obraz tego co on dał I żeby nie było to +3/+3 jak to miało miejsce w "Masowym" przypadku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 12 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2009 (edytowane) chyba żeby dostroić serię zobaczyć ile wyszło potem wsadzić wydzior i dostroić - by się miało obraz tego co on dał Tak bym chcial ale na razie kasy brak na ECU M chyba ze Coobciu jakos inaczej sie dogadamy - czytaj PW EDIT: PW zapchane poszlo SMS i GG I żeby nie było to +3/+3 jak to miało miejsce w "Masowym" przypadku Mam na to swoja teorie - wedlug mnie gdyby Mas odsunal stozek rura alu o grubosci jakies 1.5-2 mm to byloby zupelnie co innego. Zreszta teraz chyba wrzucil serie - ciekawe jak to sie shamuje na wydeszku. Podejrzewam ze wynik bedzie zacny bo ten dolot wcale nie jest taki kaszaniarski w tym samochodzie. Edytowane 12 Listopada 2009 przez wujek_trzcina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onyx Opublikowano 12 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2009 Tak bym chcial ale na razie kasy brak na ECU M chyba ze Coobciu jakos inaczej sie dogadamy - czytaj PW Mam na to swoja teorie - wedlug mnie gdyby Mas odsunal stozek rura alu o grubosci jakies 1.5-2 mm to byloby zupelnie co innego. Zreszta teraz chyba wrzucil serie - ciekawe jak to sie shamuje na wydeszku. Podejrzewam ze wynik bedzie zacny bo ten dolot wcale nie jest taki kaszaniarski w tym samochodzie. Zastanawiam sie czy Mas zgodzilby sie zdjac wydech caly i zalozyc go teraz do ciebie. Mozna by w 100% stwierdzic co dalo d*py i czy wydech jest naprawde ok. Bo to zakrawa o paranoje. Mysle ze uklad dolotowy raczej nie jest przyczyna (chyba ze stozek jest tak brudny ) A co z EGRem u Masa? z tego co widzialem to kiedys tam byl a teraz... Moze jakies bledy z tego wynikaja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 (edytowane) Mam nadzieje ze Michał da się namówić, z tego względu że to zupełnie nie pasuje żeby wydech praktycznie nic nie dał przyrostów. Edytowane 13 Listopada 2009 przez wujek_trzcina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomiw Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 Wszystko fajnie tylko co z czujnikiem położenia wału z którego komp zna położenie cylindrów i dobiera moment zapłonu. To o czym piszesz czyli modyfikacja czujnika położenia wałka może spowodować tylko check engine i tryb awaryjny. Goście od ECU-M twierdzą że ich nowe softy ogarną sterowanie zapłonem modyfikując sygnał z czujnika położenia wału Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 (edytowane) Wszystko fajnie tylko co z czujnikiem położenia wału z którego komp zna położenie cylindrów i dobiera moment zapłonu. To o czym piszesz czyli modyfikacja czujnika położenia wałka może spowodować tylko check engine i tryb awaryjny. Goście od ECU-M twierdzą że ich nowe softy ogarną sterowanie zapłonem modyfikując sygnał z czujnika położenia wału Siemanko, usunalem ten post Ziom, bo pogadalem troche z Onyxem i tak naprawde nie ma co kombinowac - ECU-M i styka. Ale odpowiadajac na Towje pytanie czujnik pozostawal w swoim miejscu, tylko odczyty mial inne (tak jak bys mogl krecic koleczkiem z ktorego ten czujnik czyta). Nic nie chcialem go dotykac. Ale daje spokoj - po prostu nie ma co sie meczyc skoro ecu-m'em to idzie ogarnac. Edytowane 13 Listopada 2009 przez wujek_trzcina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomiw Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 No ty posta usunąłeś w tej samej minucie w której ja na niego odpowiedziałem Dokładnie - jak ECU-M to ogarnie to będzie miło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 No to dzisiaj porzeźbilim Jeśli chodzi o mohe nismo, to wstawiłem w końcu stożek w nadkole i przyznam że efekt spełnił moje oczekiwania: jest cicho w środku (do 4.5 k RPM) za to po przekroczeniu tej granicy znów robi się miło ale i głośno Stożek z hydroshieldem wstawiony w nadkole: Komora silnika: Działo się jednak o wiele więcej!!! Zapraszam do tematu kolektora wydechowego i Juniorowej Primerki ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onyx Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 pieknie sie prezentuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mas Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 wujek, tak właśnie spojrzałem, że masz inne cewki niż ja... ciekawe czy to ma jakiś wpływ na powera a dolocik niebawem u mnie będzie podobnie wyglądał - tyle, że to mój handmade będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 (edytowane) pieknie sie prezentuje A jak mruczy ...powyżej 4k RPM naprawdę męski dojrzały mruk wujek, tak właśnie spojrzałem, że masz inne cewki niż ja... ciekawe czy to ma jakiś wpływ na powera a dolocik niebawem u mnie będzie podobnie wyglądał - tyle, że to mój handmade będzie strasznie się niecierpliwie co wyjdzie z Twojego auta po założeniu ecu m. Aha, może jednak dasz się przekonac zeby założy Twój wydech do mnie na maksymalnie tydzień? Shamujemy go na stożku i zobaczymy co wyjdzie... no, kaman Mas, im więcej testingu na różnych furkach tym lepiej. Warunki mamy profi w Wyszkowie. EDIT 05/12/2009 Hihi :D dzisiejszy dzień bez rewelacji, musimy iśc w wydech i ECU M tym bardziej że mnie słuchy doszły że nasz kolega tomiw zanotował dwucyfrowe przyrosty zarówno PS jak i Nm po wtryskach z SR20DEH i DET 3 Wykonałem dzisiaj pomiar na hamowni Alta Racing. Wykresik i porównanie możecie zobaczyc poniżej. Różnice w warunkach pomiarów: ELPIGAZ: 195/60 R15 Alta: 195/65 R15 Nie za tłusto , ale widac ze charakterystyka PS powyzej 3800 całkiem całkiem , szukamy dalej sposobów na przyrosty. Przypominam że mam seryjny wydech co jest dla tego samochodu totalną masakrą Edytowane 5 Grudnia 2009 przez wujek_trzcina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomiw Opublikowano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 Yep, wtryski 269cc i strojenie to jest to Jeszcze tylko zapłon producenci det3 muszą do końca ogarnąć i mam nadzieję że padnie 130 KM / 180 NM. Właśnie takie pytanko bo widzę że na dwu rożnych hamowniach byłeś: Na którym biegu hamowali Ci furę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 Trzcino jakaś d*pa wyszła, nie potrzebnie hamownie zmieniłeś... Tak naprawdę porównywać wykresów z dwóch róznych hamek nie ma co... Wychodzi na to że stożek spiepszył totalnie dół do 3800obr.min, troszeńkę dodał miedzy 4000 a 4800 i dalej znowu spiepszył aż do 5600 i coś tam wygenerował powyżej 5700... No ale mruczy męsko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 (edytowane) Trzcino jakaś d*pa wyszła, nie potrzebnie hamownie zmieniłeś... Tak naprawdę porównywać wykresów z dwóch róznych hamek nie ma co... Wychodzi na to że stożek spiepszył totalnie dół do 3800obr.min, troszeńkę dodał miedzy 4000 a 4800 i dalej znowu spiepszył aż do 5600 i coś tam wygenerował powyżej 5700... No ale mruczy męsko No jak na razie maniana wyszła po całości, ale dopóki nie wstawie wydechu i nie wystroje na ecu m, nie spisuje go na straty. Co do hamowni, niestety Elpigaz był zamknięty dzisiaj, dlatego się tam nie shamowałem. tomiw hamowali na 4. myślę że podstawa to ecu m na tą chwilę. EDIT: tak się zastanawiam co może być przyczyną tej kupy i dotarło to mnie że nie uszczelniłem przepływki... tam gdzie ta kostka mydła styka się z rurą nie ma uszczelki gumowej, zapomniałem wyciąć. ciekawe czy może to być przyczyną. Edytowane 5 Grudnia 2009 przez wujek_trzcina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 Ale jest sens tak dolot wydluzac? Nie lepiej dac airboxa + dolot zimnego powietrza do niego? Z tego co pamietam to dluzszy dolot = lepszy dol a gorsza gora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wronek89 Opublikowano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 Wujo wyczyść skrzynie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 Wujo wyczyść skrzynie a po co tyle roboty, juz lepiej sobie naklejke gti nakleje na klapie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.