Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

N16 Wujka Trzciny


Gość wujek_trzcina
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tako rzecze Onyx. Coby wykorzystac analoga w ecu m i w momencie kiedy idzie sygnal z kompa "zamykamy vtc" ecu m odwrocil to na "otwieramy" :)

i wszystko w funkcji obr ;) (mozna pominac niechec ECU zalaczania VTC gdy silnik jest zimny itd. dodatkowo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina

i wszystko w funkcji obr ;) (mozna pominac niechec ECU zalaczania VTC gdy silnik jest zimny itd. dodatkowo)

Ziom, czyli sterowanie VTC "niby" idzie z kompa ale "ginie" w ECU M i tak naprawde ECU M steruje VTC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ecu MAsterem spokojnie można odpalać VTC kiedy się chce i w jakim zakresie się chce... ja odpalał bym go jak seria a wyłączał przy ok 6500obr.min bowiem powyżej tych obr przyspieszanie walka ssącego nic już nie daje. Hehe pewno tak się złoży że to będzie odcinka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ecu MAsterem spokojnie można odpalać VTC kiedy się chce i w jakim zakresie się chce... ja odpalał bym go jak seria a wyłączał przy ok 6500obr.min bowiem powyżej tych obr przyspieszanie walka ssącego nic już nie daje. Hehe pewno tak się złoży że to będzie odcinka :D

Dokładnie - odcina na 6500RPM :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina

Ecu MAsterem spokojnie można odpalać VTC kiedy się chce i w jakim zakresie się chce... ja odpalał bym go jak seria a wyłączał przy ok 6500obr.min bowiem powyżej tych obr przyspieszanie walka ssącego nic już nie daje. Hehe pewno tak się złoży że to będzie odcinka :D

 

 

Dokładnie - odcina na 6500RPM :)

 

 

No pomysł jest pierwsza klasa :) Z tego co widzę w Autodacie to pin 104 w ECU odpowiada za kontrolę tego solenoidu

 

vtci.th.gif

No wujek Onyx mi to podsunal jak odbieralem CAI'a i uwazam to za zacny pomysl w QG18DE.. powoli szukamy tych niutkow i konikow, zobaczymy ile uda sie z tego ugrac, satysfakcja bedzie o wiele wiele wieksza jak znajdzie sie te koniki w tak powszechnie uwazanym za nierozwojowy silniku... ecu m mnie czeka na ktorego na razie nei mam kasy a chetnie juz bym go wstawil bo pote moglbym wydech robic i stroic maszynke.

 

tomiw zaczalem drazyc przy piwQ temat Vtc i pozwole sobie na korekte, otoz to co wkleiles to jest pin do swirlera (zawirowywacza), w zaden sposob nie kontrolwanego przez kompa (a zdaje sie tylko przez coolant temperature), a nie vtc valve'a:

vtci.gif

Zerknalem w manu, i sygnal na zaworek Vtc idzie z pinu 1 (ponizej przypomnienie ecu pinout'a i funkcji Vtc:

vtc1.jpg

vtc2.jpg

Edytowane przez wujek_trzcina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ecu MAsterem spokojnie można odpalać VTC kiedy się chce i w jakim zakresie się chce... ja odpalał bym go jak seria a wyłączał przy ok 6500obr.min bowiem powyżej tych obr przyspieszanie walka ssącego nic już nie daje. Hehe pewno tak się złoży że to będzie odcinka :D

Tak tez powiedzialem wujkowi trzcinie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz rób kolektor i wydech - sprawdzimy co da samo z siebie, potem się dostroi no chyba żeby dostroić serię zobaczyć ile wyszło potem wsadzić wydzior i dostroić - by się miało obraz tego co on dał :)

I żeby nie było to +3/+3 jak to miało miejsce w "Masowym" przypadku :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina

chyba żeby dostroić serię zobaczyć ile wyszło potem wsadzić wydzior i dostroić - by się miało obraz tego co on dał :)

Tak bym chcial ale na razie kasy brak na ECU M chyba ze Coobciu jakos inaczej sie dogadamy - czytaj PW

EDIT: PW zapchane poszlo SMS i GG

 

I żeby nie było to +3/+3 jak to miało miejsce w "Masowym" przypadku :P

Mam na to swoja teorie - wedlug mnie gdyby Mas odsunal stozek rura alu o grubosci jakies 1.5-2 mm to byloby zupelnie co innego. Zreszta teraz chyba wrzucil serie - ciekawe jak to sie shamuje na wydeszku. Podejrzewam ze wynik bedzie zacny bo ten dolot wcale nie jest taki kaszaniarski w tym samochodzie.

Edytowane przez wujek_trzcina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak bym chcial ale na razie kasy brak na ECU M chyba ze Coobciu jakos inaczej sie dogadamy - czytaj PW

 

 

Mam na to swoja teorie - wedlug mnie gdyby Mas odsunal stozek rura alu o grubosci jakies 1.5-2 mm to byloby zupelnie co innego. Zreszta teraz chyba wrzucil serie - ciekawe jak to sie shamuje na wydeszku. Podejrzewam ze wynik bedzie zacny bo ten dolot wcale nie jest taki kaszaniarski w tym samochodzie.

Zastanawiam sie czy Mas zgodzilby sie zdjac wydech caly i zalozyc go teraz do ciebie. Mozna by w 100% stwierdzic co dalo d*py i czy wydech jest naprawde ok. Bo to zakrawa o paranoje. Mysle ze uklad dolotowy raczej nie jest przyczyna (chyba ze stozek jest tak brudny ;) ) A co z EGRem u Masa? z tego co widzialem to kiedys tam byl ;) a teraz... Moze jakies bledy z tego wynikaja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina

Mam nadzieje ze Michał da się namówić, z tego względu że to zupełnie nie pasuje żeby wydech praktycznie nic nie dał przyrostów.

Edytowane przez wujek_trzcina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie tylko co z czujnikiem położenia wału z którego komp zna położenie cylindrów i dobiera moment zapłonu. To o czym piszesz czyli modyfikacja czujnika położenia wałka może spowodować tylko check engine i tryb awaryjny. Goście od ECU-M twierdzą że ich nowe softy ogarną sterowanie zapłonem modyfikując sygnał z czujnika położenia wału

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina

Wszystko fajnie tylko co z czujnikiem położenia wału z którego komp zna położenie cylindrów i dobiera moment zapłonu. To o czym piszesz czyli modyfikacja czujnika położenia wałka może spowodować tylko check engine i tryb awaryjny. Goście od ECU-M twierdzą że ich nowe softy ogarną sterowanie zapłonem modyfikując sygnał z czujnika położenia wału

Siemanko, usunalem ten post Ziom, bo pogadalem troche z Onyxem i tak naprawde nie ma co kombinowac - ECU-M i styka. Ale odpowiadajac na Towje pytanie czujnik pozostawal w swoim miejscu, tylko odczyty mial inne (tak jak bys mogl krecic koleczkiem z ktorego ten czujnik czyta). Nic nie chcialem go dotykac. Ale daje spokoj - po prostu nie ma co sie meczyc skoro ecu-m'em to idzie ogarnac.

Edytowane przez wujek_trzcina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość wujek_trzcina

No to dzisiaj porzeźbilim :D Jeśli chodzi o mohe nismo, to wstawiłem w końcu stożek w nadkole i przyznam że efekt spełnił moje oczekiwania: jest cicho w środku (do 4.5 k RPM) za to po przekroczeniu tej granicy znów robi się miło :D ale i głośno :)

 

Stożek z hydroshieldem wstawiony w nadkole:

20091128341.jpg

 

Komora silnika:

20091128342.jpg

20091128344.jpg

 

Działo się jednak o wiele więcej!!! Zapraszam do tematu kolektora wydechowego i Juniorowej Primerki ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina

B) pieknie sie prezentuje

A jak mruczy ;)...powyżej 4k RPM naprawdę męski dojrzały mruk :)

 

wujek, tak właśnie spojrzałem, że masz inne cewki niż ja...

ciekawe czy to ma jakiś wpływ na powera ;)

a dolocik niebawem u mnie będzie podobnie wyglądał - tyle, że to mój handmade będzie :D

strasznie się niecierpliwie co wyjdzie z Twojego auta po założeniu ecu m. Aha, może jednak dasz się przekonac zeby założy Twój wydech do mnie na maksymalnie tydzień? :) Shamujemy go na stożku i zobaczymy co wyjdzie... no, kaman Mas, im więcej testingu na różnych furkach tym lepiej. Warunki mamy profi w Wyszkowie.

 

 

EDIT 05/12/2009

Hihi :D :D :D dzisiejszy dzień bez rewelacji, musimy iśc w wydech i ECU M tym bardziej że mnie słuchy doszły że nasz kolega tomiw zanotował dwucyfrowe przyrosty zarówno PS jak i Nm po wtryskach z SR20DEH i DET 3 :)

 

Wykonałem dzisiaj pomiar na hamowni Alta Racing. Wykresik i porównanie możecie zobaczyc poniżej.

Różnice w warunkach pomiarów:

ELPIGAZ: 195/60 R15

Alta: 195/65 R15

Nie za tłusto :), ale widac ze charakterystyka PS powyzej 3800 całkiem całkiem :D, szukamy dalej sposobów na przyrosty. Przypominam że mam seryjny wydech co jest dla tego samochodu totalną masakrą ;)

 

ALMERA18BENZPOM1.jpg

comparizon.png

Edytowane przez wujek_trzcina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yep, wtryski 269cc i strojenie to jest to ;) Jeszcze tylko zapłon producenci det3 muszą do końca ogarnąć i mam nadzieję że padnie 130 KM / 180 NM.

 

Właśnie takie pytanko bo widzę że na dwu rożnych hamowniach byłeś: Na którym biegu hamowali Ci furę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzcino jakaś d*pa wyszła, nie potrzebnie hamownie zmieniłeś... Tak naprawdę porównywać wykresów z dwóch róznych hamek nie ma co...

Wychodzi na to że stożek spiepszył totalnie dół do 3800obr.min, troszeńkę dodał miedzy 4000 a 4800 i dalej znowu spiepszył aż do 5600 i coś tam wygenerował powyżej 5700...

No ale mruczy męsko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina

Trzcino jakaś d*pa wyszła, nie potrzebnie hamownie zmieniłeś... Tak naprawdę porównywać wykresów z dwóch róznych hamek nie ma co...

Wychodzi na to że stożek spiepszył totalnie dół do 3800obr.min, troszeńkę dodał miedzy 4000 a 4800 i dalej znowu spiepszył aż do 5600 i coś tam wygenerował powyżej 5700...

No ale mruczy męsko :)

No jak na razie maniana wyszła po całości, ale dopóki nie wstawie wydechu i nie wystroje na ecu m, nie spisuje go na straty. Co do hamowni, niestety Elpigaz był zamknięty dzisiaj, dlatego się tam nie shamowałem.

tomiw hamowali na 4. myślę że podstawa to ecu m na tą chwilę.

EDIT: tak się zastanawiam co może być przyczyną tej kupy i dotarło to mnie że nie uszczelniłem przepływki... tam gdzie ta kostka mydła styka się z rurą nie ma uszczelki gumowej, zapomniałem wyciąć. ciekawe czy może to być przyczyną.

Edytowane przez wujek_trzcina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...