Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

N16 Wujka Trzciny


Gość wujek_trzcina
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość wujek_trzcina

Witam,

 

A więc nadszedł czas na mody i w moim samochodzie. Zanim jednak je zaplanuję i przeprowadzę, warto wiedziec co też tam kryje się pod maską.

Czy aby napewno te silniki QG18DE są tak strasznie śmieciowe i nierozwojowe? Z moich informacji, pozyskanych porednio na tym forum oraz na QG18DE.NET wynika, że nie jest tak znów tragicznie. Silnik może nie jest klasy SR20DE, ale coś tam można z niego wydłubac i choc nie będą to jakieś straszne kokosy, to do radości z ulicznej jazdy wystarczy.

 

Krótko o samochodzie:

N16 3D, Almera, 2001, silnik QG18DE Series one, fabrycznie bez EGR'a, wersja wyposażenia Luxury (najmocniejsza).

Wygląda tak:

almera3.jpg

 

No więc początek początków zapytaliśmy pana Hamownie ile mocy ma ten silnik. Odpowiedź była nad wyraz zadowalająca... co możecie zaobserwowac na grafie z hamowni:

AlmeraN16.jpg

 

Najbliższe mody:

+ ECU Master DET III

+ kolektor, wydech custom własnej produkcji

+ zwiększenie dolotu powietrza z airboxa do puszki filtra powietrza (na razie nie będzie CAI :) ) zrobione (jest CAI jednak)

 

Dlasze mody:

+ wtryskwiacze

+ walbro

+ uturbienie auta na jakiś mały bar (0.4 - 0.5)

 

To na razie tyle. Będę sukcesywnie uzupełniał ten temat jak tylko coś nowego wleci do autka.

Edytowane przez wujek_trzcina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No autko ładne, moc jest dobra na starcie , idzie cos pomodzic, jak ładnie ryczał z podniesiona maska i otwarta puszka filtra ;-) rasowy dzwiek ;-)

 

p.s. Co do dyszki spoko , trzeba sie wspierac w walce z mocą ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najmocniejszy QG18DE jakiego widziałem na rolkach, stary typ linka od gazu, przebieg momentu fajny no co tu dużo pisać fajna i mocna w serii baza na mody :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najmocniejszy QG18DE jakiego widziałem na rolkach, stary typ linka od gazu, przebieg momentu fajny no co tu dużo pisać fajna i mocna w serii baza na mody :D

z niecierpliwościa czekam aż zrobisz kolektor pod to autko-ciekawe jakie radosne wieści hamownia pokarze-ps.planujesz coś na wzór obrać??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina

No autko ładne, moc jest dobra na starcie , idzie cos pomodzic, jak ładnie ryczał z podniesiona maska i otwarta puszka filtra ;-) rasowy dzwiek ;-)

p.s. Co do dyszki spoko , trzeba sie wspierac w walce z mocą ;-)

Dzięki wielkie Rossi! :)

 

No, no, witamy wujka_trzcinę w prezentacjach. Z tym motorem, wujka trzciny mody będą naprawdę ciekawe:)

A karoca niczego sobie. I kolorek słuszny. Pozdro!

Dzięki za dobre słowo xTomku :)

 

Najmocniejszy QG18DE jakiego widziałem na rolkach, stary typ linka od gazu, przebieg momentu fajny no co tu dużo pisać fajna i mocna w serii baza na mody :D

Od początku ten motor wydawał mi się jakiś nietypowy jak na QG choćby ze względu na brak EGR'a... No i jakże miło się zaskoczyłem tą hamownią :)

 

z niecierpliwościa czekam aż zrobisz kolektor pod to autko-ciekawe jakie radosne wieści hamownia pokarze-ps.planujesz coś na wzór obrać??

I tutaj mam dylemat, bo myślałem że turbienie będzie mnie kosztowało drożej a dzisiaj trafiło mi się cudne KKK K04 z WASTE GATE'EM z passata B5, od pewnego źródła (u braciaka leży na półce), i dalsze mody jakie miałem zrobić zbliżyły się na tyle że nie wiem czy chcę bawić się w modowanie N/A :)

Co radzicie? Może od razu wejść w turbinkę skoro już jest :)

Edytowane przez wujek_trzcina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ło k**wa ale Ci seria wyszła! Tylko Ciekawe jak ;) Aż mnie korci żeby następnym razem przyjechać do wawy autem i stanąć na tych samych rolkach i z Tobą na kresce :>

 

K04 z pasta z 1.8T czy jakiegoś większego silnika? W 1.8 była K03. W 1.8T po wymianie na K04 starcza prawie do 270 KM przy circa 1.4bara.

Edytowane przez tomiw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tutaj mam dylemat, bo myślałem że turbienie będzie mnie kosztowało drożej a dzisiaj trafiło mi się cudne KKK K04 z WASTE GATE'EM z passata B5, od pewnego źródła (u braciaka leży na półce), i dalsze mody jakie miałem zrobić zbliżyły się na tyle że nie wiem czy chcę bawić się w modowanie N/A :)

Co radzicie? Może od razu wejść w turbinkę skoro już jest :)

 

 

jak masz okazje idz w turbo zwlaszcza ze wydech czy orurowanie sobie sam zrobisz , ic dorwiesz jakies ze sprintera czy renault master reszte sam dorobisz. A wiadomo ze to pochłania prawie najwieksze koszta. A w N/A koszty duze przyrosty małe. W twoim przypadku N/A moze wyjsc tyle co tubo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina

jak masz okazje idz w turbo zwlaszcza ze wydech czy orurowanie sobie sam zrobisz , ic dorwiesz jakies ze sprintera czy renault master reszte sam dorobisz. A wiadomo ze to pochłania prawie najwieksze koszta. A w N/A koszty duze przyrosty małe. W twoim przypadku N/A moze wyjsc tyle co tubo.

Dochodzę do takich samych wniosków. Wejście w turbo gwarantuje przyrosty, a te 126 HP to dobra baza... nie tylko przecież do N/A :)

 

Ło k**wa ale Ci seria wyszła! Tylko Ciekawe jak ;) Aż mnie korci żeby następnym razem przyjechać do wawy autem i stanąć na tych samych rolkach i z Tobą na kresce :>

Ja kontra Mas na GTechu (więc wiarygodność taka sobie): 9.97 vs 9.33 (a miałem i 9.16 ale było lekko z górki na starcie), już wtedy coś zacząłem knuć że jest bardziej męsko niż powinno być :)

K04 z pasta z 1.8T czy jakiegoś większego silnika? W 1.8 była K03. W 1.8T K04 starcza prawie do 270 KM przy 1.4bara.

Z 1.9 TDI Ziom. Chyba tego 130 konnego.

Edytowane przez wujek_trzcina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina

No to wiesz co masz robic , wlasnie oto chodzi ze zrobienie orurowania, ic, kolekotra pod turbo wydechu i wydechu dalszego to połowa kosztów uturbienia softowego. Wiec wchodz w turbo

Tak zrobię, a miejsca na IC w QG jest wystarczająco dużo - co najmniej 10-12 cm od krawędzi dolnego grilla nad belką pasa przedniego do chłodnicy (mam klimę). Myślałem wręcz żeby centralnie z Paska B5 albo Sharana wziąć IC :)

Zobaczcie ile tu miejsca na IC :)

20090818031.jpg

 

A tutaj ogólny rzut pod maskę i widzimy jak wąziutka jest głowa w QG18DE... top-mount lub bottom-mount, jak komu pasuje :)

20090818024.jpg

 

Tutaj z kolei widzimy o ile więcej możemy polepszyć dolot powietrza z airboxa do puszki filtra powietrza... nic tylko wyciąć większą dziurę w airboxie w kształcie elipsy, to samo w puszce filtra, przykleić uprzednio wycięte elipsoidalne flansze do obu tych elementów i połączyć śrubowo ładną elipsą z nierdzewki dostępną w powszechnym handlu...

20090830100.jpg

Edytowane przez wujek_trzcina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dochodzę do takich samych wniosków. Wejście w turbo gwarantuje przyrosty, a te 126 HP to dobra baza... nie tylko przecież do N/A :)

 

 

Ja kontra Mas na GTechu (więc wiarygodność taka sobie): 9.97 vs 9.33 (a miałem i 9.16 ale było lekko z górki na starcie), już wtedy coś zacząłem knuć że jest bardziej męsko niż powinno być :)

 

Z 1.9 TDI Ziom. Chyba tego 130 konnego.

 

Ja tam na gtechu nigdy się nie mierzyłem i się nie zapowiada :)

 

W silniku AVF było garret gt17-4, we wszystkich 1.9 TDI są garrety. Wrzuć może foto :)

Poza tym nie wiem czy wsadzenie turbo z diesla to najlepszy pomysł..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina

Ja tam na gtechu nigdy się nie mierzyłem i się nie zapowiada :)

 

W silniku AVF było garret gt17-4, we wszystkich 1.9 TDI są garrety. Wrzuć może foto :)

Poza tym nie wiem czy wsadzenie turbo z diesla to najlepszy pomysł..

Wytropiłem po 3h tą suszarkę, w załączeniu fotki. Jest to T15 bez VNT (zmiennej geo).

t15_4.jpg

turbofitment.gif

Edytowane przez wujek_trzcina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najmocniejsze seria QG - nic tylko pogratulować :D

Ja kontra Mas na GTechu (więc wiarygodność taka sobie): 9.97 vs 9.33 (a miałem i 9.16 ale było lekko z górki na starcie), już wtedy coś zacząłem knuć że jest bardziej męsko niż powinno być :)

9,97 było jeszcze przed wydechowaniem, teraz pewnie ciut lepiej by było ;)

ja zostaję przy n/a - już kilka, a nawet kilkanaście dalszych pomysłów mam B)

a Ty przecieraj szlaki dla QG18DE+T w PL ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina

Najmocniejsze seria QG - nic tylko pogratulować :D

Pieknie :) Do roboty. W razie co sluze pomoca, kontakt masz ;)

D-Z-I-Ę-K-I!

 

9,97 było jeszcze przed wydechowaniem, teraz pewnie ciut lepiej by było ;)

ja zostaję przy n/a - już kilka, a nawet kilkanaście dalszych pomysłów mam B)

a Ty przecieraj szlaki dla QG18DE+T w PL ;)

Wrzucaj serię dolot i mierz go jeszcze raz, coś mi się zdaję że będziesz zaskoczony in-plus.

Edytowane przez wujek_trzcina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wujek trzcina nie wasz się tak kurduplastej turbiny wrzucać do tej motorowni, moc wyjdzie śmiesznie niska, jedynie to mocny dół w zakresie 1500-3500 a dalej będzie moment na łep na szyję spadał... Coś czego długo nie zniosą seryjne korbki...

Jak coś to Suszarka z Saaba 9-5, łatwo dostępna nie droga siedziała w wersji 2,0 i 2,3 GT17... potencjał do ok 230KM i też będzie się bardzo szybko napędzać w 1,8 motorowni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina

Wujek trzcina nie wasz się tak kurduplastej turbiny wrzucać do tej motorowni, moc wyjdzie śmiesznie niska, jedynie to mocny dół w zakresie 1500-3500 a dalej będzie moment na łep na szyję spadał... Coś czego długo nie zniosą seryjne korbki...

Jak coś to Suszarka z Saaba 9-5, łatwo dostępna nie droga siedziała w wersji 2,0 i 2,3 GT17... potencjał do ok 230KM i też będzie się bardzo szybko napędzać w 1,8 motorowni...

już załatwiam, jeśli masz coś takiego na stanie u siebie daj mi znać

Edytowane przez wujek_trzcina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina

Okay, turbo zidentyfikowane na 100% oto jego dane:

typ: gt1749 -> mutacja GT15 do diesli

P/N: 717858-1 -> jeździła w Audi 1.9 130 PS a sprawdziłem to wyszukując P/N w katalogu w załączniku.

 

W tej chwili czekam na ofertę z firmy Turbo Service (Obozowa 82a) na dostarczenie czegoś ciekawszego dając w rozliczeniu tą turbinę co mam. Generalnie poprosiłem ich żeby szukali T25 :)

katalog_turbinek.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina

Z ciężkim sercem ale jednak, najpierw wpadną mody NA w postaci przemęskiego kolektora i przelotowego wydechu 2 lub 2.25 cala, tak więc lukas Twój pomysł wspomniany wcześniej będzie u mnie zrealizowany i zaproszę Cię na dyno jak już to zmontuję:) Przy okazji w końcu ocenię jak te moje wynalazki chodzą i czy dyno coś konkretnego pokaże.

Niestety GT1749 nie jest zbyt dobrym pomysłem a ja chwilowo nie mam kasulca na inne turbo.

 

Takie życie.. ale i tak będzie fajnie :)

Edytowane przez wujek_trzcina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciężkim sercem ale jednak, najpierw wpadną mody NA w postaci przemęskiego kolektora i przelotowego wydechu 2 lub 2.25 cala

 

jak docelowo pod turbo to rób raczej 2,25-2,5 cala.

później tylko dostrugasz kolektor, a wydech będziesz już miał gotowy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze szukam właśnie części do swojego w intercars i mają tam almerę n16 1.8 126 KM. Kurde nie mogę spać po nocach bo się zastanawiam co daje twojemu silnikowi tyle KM, czy nastawy kompa, coś w głowicy...

 

intercars.th.gif

 

 

No a tą turbiną to tak jak myślałem... T25,T28 TD04 (z lancera) to są dmuchawki których powinieneś szukać :)

Edytowane przez tomiw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie patrz na to co jest napisane w katalogach ic bo chyba jacys debile go tworzyli. Znajdziesz tam maxime kombi, maxime a32 2.5v6, primere p11 2.0 190km, primere 1.8 131km (silnik montowany od 1996r) i jeszcze pewnie pare kwiatkow by sie znalazlo.

Edytowane przez dylson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie patrz na to co jest napisane w katalogach ic bo chyba jacys debile go tworzyli. Znajdziesz tam maxime kombi, maxime a32 2.5v6, primere p11 2.0 190km, primere 1.8 131km (silnik montowany od 1996r) i jeszcze pewnie pare kwiatkow by sie znalazlo.

wujek a kiedy wchodzisz w ten męski projekt?już cośstrugasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...