Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] 1.5 benzyna 2000r.


Gość Inox

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem Nissana Almerkę i powoli się do niej dobieram. Podczas nawet lekkiego hamowania z niewielkiej prędkości przy suchej nawierzchni (to nie możliwe by następował poślizg) zbliżając się mniej więcej do granicznej prędkości działania ABS -6km/h często czuję w pedale hamulca 2 "klapnięcia" ABS. Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć czy to jest normalne? I ewentualnie co może być przyczyną niewłaściwej pracy? Dodam, że kontrolka ABS świeci i gaśnie kiedy trzeba wskazując właściwą pracę systemu. Dodatkowo coś mi stuka w lewym kole na wybojach i będe jechał na szarpak popatrzeć co to takiego. Czy możliwe, że luzy w zawieszeniu powodują niewłaściwą pracę ABS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem Nissana Almerkę i powoli się do niej dobieram. Podczas nawet lekkiego hamowania z niewielkiej prędkości przy suchej nawierzchni (to nie możliwe by następował poślizg) zbliżając się mniej więcej do granicznej prędkości działania ABS -6km/h często czuję w pedale hamulca 2 "klapnięcia" ABS. Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć czy to jest normalne? I ewentualnie co może być przyczyną niewłaściwej pracy? Dodam, że kontrolka ABS świeci i gaśnie kiedy trzeba wskazując właściwą pracę systemu. Dodatkowo coś mi stuka w lewym kole na wybojach i będe jechał na szarpak popatrzeć co to takiego. Czy możliwe, że luzy w zawieszeniu powodują niewłaściwą pracę ABS?

 

Luzy w zawieszeniu w tym niesprawne amortyzatory mogą powodować nadgorliwość ABS. Opona przy hamowaniu może nie przylegać z optymalną siłą do nawierzchni, inaczej mówiąc wpada w drgania odrywając się od nawierzchni, koła się blokują i ABS się włącza. Z innych przyczyn może należy przejrzeć stan klocków hamulcowych, tarcz i czujników ABS. Może jednak zaczekajmy, aż inni się wypowiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Wymieniłem tuleje na wahaczach. Tylne czujniki i zębatki ABS wyczyściłem ale przednich nie rozbierałem bo są tak zapieczone. Próbowałem je troche przedmuchac.

Działanie ABS bez zmian ...

Ludzie sprawdzcie i odpowiedzcie czy to jest normalne?

Dotaczam się do skrzyżowania... Widzę, że jest czerwone, na hamowanie silnikiem jest za daleko... Wrzucam luz i "toczę się" wyczekując zmiany na zielone... Delikatnie hamuję, przy prędkości koło 10km/h odczuwam 2-4 "drapnięcia" ABS w pedał hamulca. Ciekawe jest to, że przy ostrzejszym hamowaniu, na biegu i z wiekszej prędkości tego zjawiska nie ma. ABS nie zgłasza żadnego błędu, kontrolka gaśnie szybko i nie zapala się w czasie jazdy.

Czy może ktoś zrobić próbę takiego "toczenia się"? Powiedzmy z prędkości 30km/h, na luzie, powolne, delikatne hamowanie aż do zatrzymania na odcinku 100m ze zwróceniem szczególnej uwagi przy prędkości około 10km/h czy ABS czegoś nie robi, dopompowuje ciśninenie... Czy co?

Nie wiem co robić, musze miec pewność, że to jest usterka, a nie zwykłe działanie systemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie takiego zachowania nie ma, raz tylko zdarzylo mi sie zeby na suchej nawierzchni wlaczyl mi sie abs, ale to bylo gwaltowne hamowanie z wyminieciem przeszkody (czyt. jakas tepa baba wymusila pierwszenstwo), nawet 2 dni temu jak sypnelo sniegiem, jeszcze na letnich oponach, delikatne wyhamowywanie przy dojezdzaniu do krzyzowki z 40km/h i abs nie musial interweniowac, wiec kolego masz niestety cos nie tak u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam słowa Dezmonda. U mnie ABS włącza się tylko przy gwałtownym wciśnięciu hamulca, a co za tym idzie zblokowaniu kół. Często na luzie dotaczam się do świateł i nigdy ABS się nie odzywał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...