Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[350Z] katalizator


Gość Mariuszoo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie ja też tak myślałem, więc kasowałem błędy i tak jeździłem. Ale błędy wracały i zakłócały mój spokój :P Cały czas to samo - wydajność katalizatora poniżej progu, dla jednego i drugiego kata. Więc jednak chyba nie wezmę go na przeczekanie ;) Czytałem o tych katalizatorach Magnaflow, opinie mają dobre, jeden taki nawet zamontowałem w swoim poprzednim samochodzie i nie miałem problemu z checkiem. Tutaj są za 440 zł:

http://rpmotorsport....mm-p-16339.html

 

Są bardziej drożne niż standardowe, więc czytałem, że można się spodziewać nawet niewielkiego przyrostu mocy. Chciałbym jednak poznać opinię Zetkowych wyjadaczy zanim zdecyduję się na instalację tego u siebie :)

 

Próbował ktoś w miejsce katalizatorów wstawić coś takiego:

http://mtuning.pl/pl...50z-wydech.html

?

Jeżeli tak, to jak wygląda sytuacja z checkiem i głośnością zetki?

 

No i ostatnie pytanie czy nie zostały może komuś uszczelki, które są przed i za katalizatorem? Chodzi o uszczelki widoczne na tym zdjęciu: http://www.mtuning.p...G-KW-003_02.jpg

Moje HFC też nie dają mi spokoju i wywalają CE, a jeden gość pisał mi że nie ma problemów z błędami i to przy praktycznie identycznej konfiguracji. Będę musiał powalczyć z jakimiś przedłużkami...

 

Jeśli dobrze rozumiem to Downpipe=Test Pipe, generalnie jak szukałem czegoś do siebie to spotykałem się tylko z TP i HFC, a te Downpipe wyglądają jak HFC... no sam już nie wiem może się zakręciłem :P

 

Przy Test pipe jest najgłośniej, przy High Flow Cats nieco ciszej i nie ma denerwujących dźwięków jak przy TP. Ludzie na forach polecają bardziej HFC...

Najlepiej pooglądaj filmiki na YT ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem, pooglądałem i będę szedł w HFC. Niestety z tego co widzę w PL nie ma za bardzo dostępu do takich części, zostaje sprowadzenie z US. Ma ktoś doświadczenie ze ściąganiem tego typu części? Chodzi mi o jakiś sprawdzony sklep i orientacyjne koszty przesyłki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem, pooglądałem i będę szedł w HFC. Niestety z tego co widzę w PL nie ma za bardzo dostępu do takich części, zostaje sprowadzenie z US. Ma ktoś doświadczenie ze ściąganiem tego typu części? Chodzi mi o jakiś sprawdzony sklep i orientacyjne koszty przesyłki.

Korzystałem ze sklepów:

http://www.importpartspro.com/

http://assaultech.com/

tyle że przesyłka do NY i tam przepakowanie i wysyłka do PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Korzystałem ze sklepów:

http://www.importpartspro.com/

http://assaultech.com/

tyle że przesyłka do NY i tam przepakowanie i wysyłka do PL

 

BossNY dzięki za pomoc, zdecydowałem się na Berk HFC, kupione w sklepie z pierwszego linku który podałeś :devil: Przesyłka przyszła do mnie w sobotę. Po rozpakowaniu wyglądało to tak: http://imageshack.us...324164435.jpg/#

 

Po zamontowaniu zetka jest nieco głośniejsza, ale dźwięk ten w moim odczuciu jest bardzo przyjemny dla ucha :D Z całą pewnością nie ma co martwić się, że po zainstalowaniu tych HFC samochód będzie za głośny i będzie to uciążliwe. Montaż jest bezproblemowy, wszystko pasowało idealnie. Problem z checkiem zniknął.

 

Posiadam komplet uszczelek i śrub których nie wykorzystałem podczas montowania (stare nie były zniszczone). Zainteresowanych zapraszam do dogadania się na priv :-)

Edytowane przez Młynarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BossNY dzięki za pomoc, zdecydowałem się na Berk HFC, kupione w sklepie z pierwszego linku który podałeś :devil: Przesyłka przyszła do mnie w sobotę. Po rozpakowaniu wyglądało to tak: http://imageshack.us...324164435.jpg/#

 

Po zamontowaniu zetka jest nieco głośniejsza, ale dźwięk ten w moim odczuciu jest bardzo przyjemny dla ucha :D Z całą pewnością nie ma co martwić się, że po zainstalowaniu tych HFC samochód będzie za głośny i będzie to uciążliwe. Montaż jest bezproblemowy, wszystko pasowało idealnie. Problem z checkiem zniknął.

 

Posiadam komplet uszczelek i śrub których nie wykorzystałem podczas montowania (stare nie były zniszczone). Zainteresowanych zapraszam do dogadania się na priv :-)

Resztę wydechu masz bez zmian?

Ile km już na nich zrobiłeś?

 

Jak masz możliwość to jakiś filmik mile widziany :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Resztę wydechu masz bez zmian?

Ile km już na nich zrobiłeś?

 

Jak masz możliwość to jakiś filmik mile widziany :devil:

 

Reszta wydechu bez zmian. Katalizatory wymieniałem wczoraj, więc na razie nabiłem tylko 75km. Jak będzie dobra pogoda, to w najbliższy weekend spróbuję nakręcić jakiś filmik . Może nie tak profesjonalny jak te Twoje, ale na pewno pozwoli na wsłuchanie się w dźwięk :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wczoraj wymieniłem caty na stockowe, w kabinie nieporównywalnie ciszej i tak jakby lepiej jedzie szczególnie z dołu... nie wiem czy coś w tym jest czy to tylko takie złudzenie

ale czasami brakuje tego pogłosu rozchodzącego się po całej okolicy zbliżonego do odgłosu moto :devil:

 

Młynarz, jak u Ciebie to wygląda, nie ma problemu z CE?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po 1k km pojawił się jeden błąd związany z grzałką sondy lambda. Kupiłem kabel do kompa z OBDII usunąłem błąd oraz wszystkie warningi których nie usunął poprzedni, pożyczony prosty interfejs OBD. Od tej pory nie mam problemów z CE. Przez 2k km żadnych warningów ani błędów (może sondy musiały się przyzwyczaić do nowych catów, stąd ten błąd na początku :P ). Na forum My350z wyczytałem że z tym CE bywa rożnie. Niektórzy nie mają z tym w ogóle problemów po zamontowaniu Berków, innych co jakiś czas dręczy CE i walczą z nim poprzez włożenie waty szklanej w do tej przedłużki na sondę przed przykręceniem samej sondy. W sumie zrobiłem na Berkach już dokładnie 3099 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zaobserwowałem ostatnio, że w moim wydechu cat back jedna rura robi się okopcona na czarno. Okazało się, że w jednym, katalizatorze wkład ten drugi (węższy) poluźnił się i cofnął do końca obudowy. Ogranicza to częściowo wylot spalin. Komputer nie wywala błędu. Jednak myślałem żeby ten wkład całkowicie usunąć. W tedy został by ten o tej większej średnicy na górze puszki. Jednak nie chce tego robić w ciemno, bo jak auto wejdzie w tryb awaryjny to się wkurzę. Potem jak bym zamówił jakieś sportowe to by to trochę trwało, a ja muszę jeździć. Ostatnio mam trochę kilometrów do trzaskania po drogach szybkiego ruchu. Więc zmierzam do tego czy ktoś próbował to zrobić? Czy może spotkał się z tym w necie bo ja nie mogę znaleźć. Interesuje mnie czy nie będzie przekłamywało lambdy. Wydaje mi się, że powinno być ok, ale wole się upewnić. Powinna wzrosnąć moc i głośność jak usuniemy ten mniejszy wkład. Może ktoś ma stare katy do udostępnienia mi do testów albo sam je zrobi? Mógł bym wymienić na sprawny stockowy ale i tak myślałem o przeróbce wiec to mnie nie interesuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaobserwowałem ostatnio, że w moim wydechu cat back jedna rura robi się okopcona na czarno. Okazało się, że w jednym, katalizatorze wkład ten drugi (węższy) poluźnił się i cofnął do końca obudowy. Ogranicza to częściowo wylot spalin. Komputer nie wywala błędu. Jednak myślałem żeby ten wkład całkowicie usunąć. W tedy został by ten o tej większej średnicy na górze puszki. Jednak nie chce tego robić w ciemno, bo jak auto wejdzie w tryb awaryjny to się wkurzę. Potem jak bym zamówił jakieś sportowe to by to trochę trwało, a ja muszę jeździć. Ostatnio mam trochę kilometrów do trzaskania po drogach szybkiego ruchu. Więc zmierzam do tego czy ktoś próbował to zrobić? Czy może spotkał się z tym w necie bo ja nie mogę znaleźć. Interesuje mnie czy nie będzie przekłamywało lambdy. Wydaje mi się, że powinno być ok, ale wole się upewnić. Powinna wzrosnąć moc i głośność jak usuniemy ten mniejszy wkład. Może ktoś ma stare katy do udostępnienia mi do testów albo sam je zrobi? Mógł bym wymienić na sprawny stockowy ale i tak myślałem o przeróbce wiec to mnie nie interesuje.

 

Jeżeli wywalisz wkład katalizatora to sonda lambda to odnotuje i pojawi się check. Po wymontowaniu moich starych katów okazało się, że poprzedni właściciel zrobił tak jak piszesz, co było powodem mojej przesiadki na Berk HFC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wywalisz wkład katalizatora to sonda lambda to odnotuje i pojawi się check. Po wymontowaniu moich starych katów okazało się, że poprzedni właściciel zrobił tak jak piszesz, co było powodem mojej przesiadki na Berk HFC.

 

Wywalił tylko ten tylni wkład czy przedni też? Co ile kilometrów wywalało cheka na HFC?

Edytowane przez Filon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywalił tylko ten tylni wkład czy przedni też? Co ile kilometrów wywalało cheka na HFC?

 

Nie wiem czy mam rację, ale wydaje mi się że w zetce mamy tylko jeden wkład katalizatora na stronę. Pierwsza "puszka" pod obudową kata to tłumik a druga to właściwy katalizator. Tak czy inaczej u mnie był prześwit, taki że można było przeciągnąć sznurek wkładając go po jednej stronie i wyciągając po drugiej (tak jakby nic nie było w środku ani w jednej ani drugiej "puszce").

 

Na Berk HFC nie wywala mi checka. Przejechałem prawie 4000 km.

Edytowane przez Młynarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

a ja mam pytanie ;) bo tez mysle nad wywaleniem katow i pokombinowaniem czegos tylko mam pytanie. jakbym chcial oddac katalizator na skup stary to czy my mamy katy metalowe czy z wkladem ceramicznym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zetkach są cztery katy...

Pierwsze są ceramiczne a drugie stalowe.

 

Wywalić je można i w ich miejsce zapodać męskiego Y-pipa, który zastępuje je oraz seryjnego:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/92788-350z-y-pipe-testy-z-hamowni/

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...