Gość MaserTi Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 Witam. Otóż mam takie problem. Pacjent to nissan primera p10 2.0 16v. Przy porannym odpaleniu przez pierwsze 2-3 sekundy autko chodzi jak diesel. Po tych 3 sekundach samochód pracuje już normalnie. Olej z filtrem wymieniony, świece wymienione. Pomysły? Problem numer 2: Na zimnym silniku i czasami też na ciepłym przy zmianie biegu samoczynnie podbija mi obroty. Powiedzmy o ten tysiąc. (tak jakby samo sobie przygazówke robił). Poradzcie koledzy co to może być Pozdrawiam MaserTi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MaserTi Opublikowano 9 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2009 Nikt nie pomoże? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adallo Opublikowano 9 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2009 Mam to samo, tak jakby cos tarło w silniku ale po kilku sekundach cichnie, niektórzy mowią, po wymianie oleju i filtra troche cichnie, a ja slyszalem teorie ze to popychacze hydrauliczne tak na początku hałasują ustawiając się. Ale nie wiem ile w tym prawdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MaserTi Opublikowano 9 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2009 Rozumie się, że mam się bać? Po wymianie oleju troszke ustało ale po jakimś czasie znowu wróciło:/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zawada primera2.0 Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 witam z tych ze prima chodzi glosno to nie wiem kolego bo nie spotkalem sie z takim czyms a z tym ze sam sobie gazu dodaje to zobacz sobie linke od gazu moze gdzies sie przycina a jak masz na gazie jedz moze na ustawienie gazu moze cos z parownikiem. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MaserTi Opublikowano 10 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2009 Jestem przeciwnikiem gazu więc nie posiadam go w swoim autko;-) Będe musiał rzucić okiem na tą linke. Dzięki za pomoc Kolego! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość donn_primerra Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 nie zapominaj ze masz silnik na łancuchu moga być popychacze a równie dobrze napinający sie łańcuch.. to podnoszenie obrotów to jezeli linka ok wyczyść przepustnice krokowca... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jack71 Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 nie zapominaj ze masz silnik na łancuchu moga być popychacze a równie dobrze napinający sie łańcuch.. to podnoszenie obrotów to jezeli linka ok wyczyść przepustnice krokowca... U mnie jest podobnie z tym hałasem przy porannym odpalaniu ale dzieje się tak jak jest zimno i olej jest gęsty i chwilę potrwa zanim skasują się luzy popychaczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ice Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 Spróbuj wymienić filtr oleju na manna albo knechta. W mojej byłej P10 pozbyłem się tego problemu właśnie dzięki wymianie tego filtra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kwachu Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 Tak jak koledzy piszą łańcuch słychać zawsze przy porannym odpaleniu.Jeżeli po kilku sekundach cichnie - też mogą być popychacze.A na jakim jeździsz oleju? Jak na minerale to by wiele wyjaśniało - jak olej jest gęsty lub przepracowany to popychacze przez chwile będą tłukły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MaserTi Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 Tak jak koledzy piszą łańcuch słychać zawsze przy porannym odpaleniu.Jeżeli po kilku sekundach cichnie - też mogą być popychacze.A na jakim jeździsz oleju? Jak na minerale to by wiele wyjaśniało - jak olej jest gęsty lub przepracowany to popychacze przez chwile będą tłukły. Olej wymieniałem jakoś niedawno. Jeżdże na 10w40. Zawsze rano pojawiają się takie odgłosy. Na ciepłym silniku już znikają. Wymienie niedługo filtr oleju tak jak Kolega zasuegerował i może to coś pomoże. W kazdym razie to jest nic poważnego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MAŁY2009 Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 (edytowane) Olej wymieniałem jakoś niedawno. Jeżdże na 10w40. Zawsze rano pojawiają się takie odgłosy. Na ciepłym silniku już znikają. Wymienie niedługo filtr oleju tak jak Kolega zasuegerował i może to coś pomoże. W kazdym razie to jest nic poważnego? Ico kolego wymieniłeś ten filtr na Mana i co pomogło??????? Ja mam ten sam problem. Na forum radzą że pomoże wymiana tego filtra. Dziś mechanik mi powiedział że to popychacze, a więc remont i znów kasa i to podobno konkretna.pomocy. Edytowane 14 Października 2009 przez MAŁY2009 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ice Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 Łańcucha nie powinno być słychać. Słychać go bo się troszkę już rozciągnął i zanim napinacz go naciągnie to go troszkę słychać. Jak nie pomoże wymiana filtra oleju to trzeba zastanowić się nad wymianą rozrządu, a popychacze zostaw w spokoju. Oczywiście pozostaje alternatywa - wymiana silnika na angola Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jacusb Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 a popychacze zostaw w spokoju Co masz na myśli? Ten dziwięk przy odpalaniu nie jest związany z popychaczami? Jest związany ale nie stanowi to problemu? Czy też jest to problem ale taniej wyjdzie wymienić silnik niż naprawić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ice Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 Zacznij od sprawdzenia kompresji, próby olejowej i tp. Jak się okaże że silnik jest zdrowy to zastanów się nad wymianą rozrządu. Wymiana powinna załatwić problem podzwaniania o poranku. Jeśli okaże sie że silnik nie trzyma kompresji i trzeba robić remont to szukaj drugiego z angola. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MAŁY2009 Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 (edytowane) Zacznij od sprawdzenia kompresji, próby olejowej i tp. Jak się okaże że silnik jest zdrowy to zastanów się nad wymianą rozrządu. Wymiana powinna załatwić problem podzwaniania o poranku. Jeśli okaże sie że silnik nie trzyma kompresji i trzeba robić remont to szukaj drugiego z angola. K0lego jestem po wymianie rozrządu ten dzwięk o poranku dalej jest i to jest denerwujące. Zawiodłem się na firmie nissan. Samochód podoba się ale sprawia kłopoty. Na poczadku dowiedziałem się że nissan mój to Anglia- produkcja.Wymiana rozrządu( łańcuch komplet)miał byc wieczny itp...... Został mi tylko ten poranny dzwięk boje się że silnik do roboty Edytowane 15 Października 2009 przez MAŁY2009 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MaserTi Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 Nie wymieniłem jeszcze tego filtra Kolego. Jak zacząłem czytać wasze odpowiedzi ostatnie to normalnie szczęka mi opadła:) Nie dośc, że włożyłem w swoje padło kupe szmalu to teraz moge mieć silnik do remontu? Mój ma silnik napewno zdrowy bo oleju nie bierze ani grama, praca na wolnych obrotach itp jest również w normie. I mimo, tego może się okazać, że silnik kaput? Panowie powiedzcie, że to żarty:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ice Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 Na poczadku dowiedziałem się że nissan mój to Anglia- produkcja. To fakt to jest angol ale co poradzisz to UE wymusiła cła na japońskie samochody, do nich miej pretensje Wymiana rozrządu( łańcuch komplet)miał byc wieczny itp...... Został mi tylko ten poranny dzwięk boje się że silnik do roboty Łańcuch nie jest wieczny, to jest mit i nic poza tym. To taka sama część jak każda inna. Fakt że w starszych wersjach starczał na cały żywot silnika. Wymieniałeś komplet na oryginał czy na zamienniki, łańcuch na spinkach ? Dźwięk powrócił czy nie znikną wcale ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MAŁY2009 Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 To fakt to jest angol ale co poradzisz to UE wymusiła cła na japońskie samochody, do nich miej pretensje Łańcuch nie jest wieczny, to jest mit i nic poza tym. To taka sama część jak każda inna. Fakt że w starszych wersjach starczał na cały żywot silnika. Wymieniałeś komplet na oryginał czy na zamienniki, łańcuch na spinkach ? Dźwięk powrócił czy nie znikną wcale ? Wymieniłem rozrząd ponieważ chałasował. Na wolnych obrotach było go słychac, kupiłem dobry zamienik, prowadnice czyli płozy orginał.Teraz chodzi cichódko, ale ten dzwięk przy odpalaniu silnika był przed wymianą i jest po wymianie rozrządu, a wiec bez zmian.Rok primki to 98 przebieg to 180 tyś samochód dobrze ciągnie na każdym biegu , nie bierze deko oleju mało pali silnik 1,6. czy siada silnik czy to popychacze????? co to jest?????????? pomocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ice Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 na jakim oleju śmigasz ?? 98r i tylko 180 tyś ... pewny jesteś tego przebiegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MAŁY2009 Opublikowano 17 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 na jakim oleju śmigasz ?? 98r i tylko 180 tyś ... pewny jesteś tego przebiegu. Śmigam na oleju oczywiście półsyntetyk mobil1 nie jestem pewny przebiegu samochód sprowadzony dobrze utrzymany. wszystko oki prócz porannego dzwieku . Pozdrawiam Śmigam na oleju oczywiście półsyntetyk mobil1 nie jestem pewny przebiegu samochód sprowadzony dobrze utrzymany. wszystko oki prócz porannego dzwieku . Pozdrawiam koledzy ponaglam pytanie-co to jest przy rozruchu zimnego silnika słychac dzwięk z silnika 2;3 sekundy potem to ucicha, tak jagby silnik pracował przez ten czas na sucho.Mowa o silniku benzynowym.Dużo forumowiczów ma ten problem.Nastraszył mnie mechanik że to popychacze siedzą, ale może poprostu chce na mnie zarobic- wiecie jak jest z mechanikami......jakies pomysły???? dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jacusb Opublikowano 19 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2009 koledzy ponaglam pytanie-co to jest przy rozruchu zimnego silnika słychac dzwięk z silnika 2;3 sekundy potem to ucicha, tak jagby silnik pracował przez ten czas na sucho.Mowa o silniku benzynowym.Dużo forumowiczów ma ten problem.Nastraszył mnie mechanik że to popychacze siedzą, ale może poprostu chce na mnie zarobic- wiecie jak jest z mechanikami......jakies pomysły???? dziekuje Podłączam się do pytania. Czy da się jakoś inaczej niż na słuch zdiagnozować popychacze (no i bez rozbierania silnika)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rysio05 Opublikowano 25 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 Nie wymieniłem jeszcze tego filtra Kolego. Jak zacząłem czytać wasze odpowiedzi ostatnie to normalnie szczęka mi opadła:) Nie dośc, że włożyłem w swoje padło kupe szmalu to teraz moge mieć silnik do remontu? Mój ma silnik napewno zdrowy bo oleju nie bierze ani grama, praca na wolnych obrotach itp jest również w normie. I mimo, tego może się okazać, że silnik kaput? Panowie powiedzcie, że to żarty:) Kolego spokojnie silnika nie ruszaj bo masz na pewno dobry bo one wytrzumują po 500 tys.przebiegu to że Ci rano tak chwile pracuje glośniej to wina popychacza tam są dwa ale z reguły jeden wymaga wymiany,popychacze są chydrauliczne a rano olej jest gęsty a jak już olej dotrze po tych trzech sekundach jest cicho to by było tyle. pozdrowiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bober Opublikowano 26 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 Witam, Też miewam te przypadłości, ale kiedy wymienię olej z filtrem to jest spokuj na 15tyś. (użytkuję GA16DE od 11 lat w tym czasie zrobiłem 250 tyś) Wymieniam jak kolega mówił wcześniej tylko na MANN (z innymi filtrami problem nie ginie a z MANNem tak). Myslę że w filtrze jest zaworek zwrotny, który zapobiega spadaniu oleju do miski gdy śilnik stygnie.(a może to nie zaworek.. ale coś co uniemożliwia cofanie się oleju) Jak ten "zaworek pada", odpala się zimny silnik bez oleju w układzie, dopiero musi się napompować, i potem cichnie Sprubójcie bo u mnie zawsze pomaga. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MaserTi Opublikowano 26 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 Dzięki panowie za wskazówki:) Tak więc posłucham się Was i silnika ruszać nie będe:) Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.