Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[p10] Kilka problemów


Gość MaserTi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, otóż jeżdzę już primerką 2 lata i odkąd ją kupiłem też mam ten stukot przy odpalaniu i po chwili cichnie, tak więc nie są to żadne popychacze ani filtry itp tylko szklanki w silniku, na zimnym silniku gdy olej jest gesty zanim szklanki nabija olej chodzi tak glosno ale po chwili jak juz nabije olej ucisza sie, to jest taki urok tego autka, gdyby szklanki byly dobre nabily by odrazu olej i byloby wporzadku, także ja jeżdze juz 2 lata i mi to nie przeszkadza, jeżdze dopoki nie stanie a jak stanie to wtedy bede robil, koszt szklaki ok 40 zl ja mam 16 v wiec bede musial kupic 16 szklanek:)bo sie wymienia wszystkie bo jak jedna sie tylko wymieni to odrazu siada ta obok itd wiec lepiej odrazu wszysrtkie wymienic:)mam nadzieje ze pomoglem i bez stresy panowie;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jednak po zmianie oleju i filtru jest lepiej....

zmieniałem filtr z 15 razy? nie pamiętam dokładnie...

ale proponuję nawet dmuchnąć w używanego MANNA (ryzykujecie pobrudzenie się olejem) stawia on większy opór niż nowy filtron zalany nowym olejem, sam eksperymentowałem.. i mówię że coś w tym jest.

chociaż częściowo kolega może i ma rację...

czasem mi się zdarzy że zaszeleści rano, ale pierwszy raz zrobił mi to 10 lat temu, wtedy się wystraszyłem, ale teraz przestałem zwracać na to uwagę...

I tak uważam że golf 1,6 z przebiegiem 200 tys idzie na złom, a ja dobijam w tej chwili do 300 i zaczyna się łańcuch odzywać,

ale zainwestuje dobrze i jestem pewien że do 500 dojedzie tylko że chyba karoseria tego nie wytrzyma;/

mój dalszy sąsiad zrobił takim samym sunny z GA16DS 800 tyś jeżdżąc do Szwajcarii a zmieniał tylko płozy w zapinaczach rozrządu, i jeszcze go sprzedał :D

ale to temat na inne forum

Jechać i się nie przejmować! na rozrządzie nie oszczędzać! ale dopiero po 300tyś.

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jednak po zmianie oleju i filtru jest lepiej....

zmieniałem filtr z 15 razy? nie pamiętam dokładnie...

ale proponuję nawet dmuchnąć w używanego MANNA (ryzykujecie pobrudzenie się olejem) stawia on większy opór niż nowy filtron zalany nowym olejem, sam eksperymentowałem.. i mówię że coś w tym jest.

chociaż częściowo kolega może i ma rację...

czasem mi się zdarzy że zaszeleści rano, ale pierwszy raz zrobił mi to 10 lat temu, wtedy się wystraszyłem, ale teraz przestałem zwracać na to uwagę...

I tak uważam że golf 1,6 z przebiegiem 200 tys idzie na złom, a ja dobijam w tej chwili do 300 i zaczyna się łańcuch odzywać,

ale zainwestuje dobrze i jestem pewien że do 500 dojedzie tylko że chyba karoseria tego nie wytrzyma;/

mój dalszy sąsiad zrobił takim samym sunny z GA16DS 800 tyś jeżdżąc do Szwajcarii a zmieniał tylko płozy w zapinaczach rozrządu, i jeszcze go sprzedał :D

ale to temat na inne forum

Jechać i się nie przejmować! na rozrządzie nie oszczędzać! ale dopiero po 300tyś.

pozdrawiam!

JA sprawdziłem ciśnienie na cylindrach pierwszy ma 13 a pozostałe po 14 . chyba silnik jest oki. Wymienie filtr na mana i bedzie oki pozdrawiam. kto wie jakie ma byc ciśnienie w cylindrach?????

Edytowane przez MAŁY2009
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA sprawdziłem ciśnienie na cylindrach pierwszy ma 13 a pozostałe po 14 . chyba silnik jest oki. Wymienie filtr na mana i bedzie oki pozdrawiam. kto wie jakie ma byc ciśnienie w cylindrach?????

Hej!

Napewno dobry miałeś miernik? zdaje mi się że fabrycznie kompresja (przynajmniej mój GA16DE) powinna byc na poziomie 1:9,8 ale nie jestem pewien.

Sprawdze w domu i napisze.

 

Witam ponownie!

no jednak nie znalazłem mojej książki serwisowej, gdzieś ją zapodziałem...

właściwie nie ma znaczenia dokładność miernika,

najlepiej sprawdzić silnik metodą olejową starą jak świat....

najpierw przeprowadzić pomiar kompresji normalnie, na kazdym cylindrze, sobie to zapisać a potem, nie dużo, tak na oko z 10 minilitrów oleju wlać do cylindra przez świecę i wtedy znowu zmierzyć.

raczej ważne aby po pierwszym pomiarze nie zalać od razu wszystkich cylindrów, bo pomiaer będzie nie dokładny.

Jeżeli różnica między pomiarami jest po 3-5% większa to silnik wporzo

jak więcej no cóż znaczy to że olej krótkotrwale uczczelnia pierścienie:/

 

Ja wam powiem że ja nic bym nie mierzył, skoro ma moc oleju nie pali i bez problemu zapala, nie ma co tam grzebać, świerzy dobry olej półsyntetyk, filtry, i jazda.... rozrząd jak będzie chciał się wymianić to będzie krzyczał, nie da się nie zauwarzyć:)

u mnie szklanki stukały już 10 lat temu i nic się do tej pory nie stało

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

Napewno dobry miałeś miernik? zdaje mi się że fabrycznie kompresja (przynajmniej mój GA16DE) powinna byc na poziomie 1:9,8 ale nie jestem pewien.

Sprawdze w domu i napisze.

 

Witam ponownie!

no jednak nie znalazłem mojej książki serwisowej, gdzieś ją zapodziałem...

właściwie nie ma znaczenia dokładność miernika,

najlepiej sprawdzić silnik metodą olejową starą jak świat....

najpierw przeprowadzić pomiar kompresji normalnie, na kazdym cylindrze, sobie to zapisać a potem, nie dużo, tak na oko z 10 minilitrów oleju wlać do cylindra przez świecę i wtedy znowu zmierzyć.

raczej ważne aby po pierwszym pomiarze nie zalać od razu wszystkich cylindrów, bo pomiaer będzie nie dokładny.

Jeżeli różnica między pomiarami jest po 3-5% większa to silnik wporzo

jak więcej no cóż znaczy to że olej krótkotrwale uczczelnia pierścienie:/

 

Ja wam powiem że ja nic bym nie mierzył, skoro ma moc oleju nie pali i bez problemu zapala, nie ma co tam grzebać, świerzy dobry olej półsyntetyk, filtry, i jazda.... rozrząd jak będzie chciał się wymianić to będzie krzyczał, nie da się nie zauwarzyć:)

u mnie szklanki stukały już 10 lat temu i nic się do tej pory nie stało

 

Pozdrawiam

dzięki kolego za te słowa, masz racje nie ma co przesadzac. Serdecznie Cię pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

U mnie w primci 99r. na razie cichutko. Nie wiem czy to wina przebiegu bo mam dopiero 88tyś. Biorę się za wymianę oleju i dobrze jest posłuchać jaki kupić filterek (mann).

Mam pytanko: ile oleju idzie do 1.6 16V? Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

'99 z przebiegiem 88 kkm toż to rarytas jakich mało biggrin.gif Ja swój 2001 brałem z przebiegiem 168 kkm jak miał 6 lat i się zastanawiałem czy nie kęcony

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

U mnie w primci 99r. na razie cichutko. Nie wiem czy to wina przebiegu bo mam dopiero 88tyś. Biorę się za wymianę oleju i dobrze jest posłuchać jaki kupić filterek (mann).

Mam pytanko: ile oleju idzie do 1.6 16V? Dzieki

Powitał!

nie pamiętam dokładnie ale motorek GA16 powinienen połknąć koło 3,7 do 3,8 litra

w każdym razie napewno wyatarcza 4 litrowa bańka..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki "Bober" za info. Mam jeszcze ok 0,7 oleju i jak tak to kupuję bankę 4l a nie 5L. Na dolewki nie trzeba bo nie bierze oleju:) Znalazłem już filterek Mann więc jadę na wymianę. Wymienię przy okazji kabinowy na węglowy, żeby spalinek nie wąchać.

 

A co do przebiegu i stanu to wiem, że suuuper. Kupiłem od pani dr. med. co miała 5km do pracy. Sam też robię ok 800-1000km miesięcznie więc troche pojeżdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może lepiej kup 5, różnica nie duża

Ja jak przejadę 15tyś to zpuszczam z zimnego silnika koło 1,2l wtedy na dno opada brudny i zanieczyszczony olej, oczywiście pozbywam się go, i dolewam resztę świerzego.. i dojeżdzam tak do ok 20tyś wtedy całkowita wymiana..

Wiem że to dziwne podejscie ale ojciec stary mechanior mnie tak nauczył..

i myślę że ma rację :whistle:

Edytowane przez Bober
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

na jakim oleju śmigasz ?? 98r i tylko 180 tyś ... pewny jesteś tego przebiegu.

witam panowie, ten poranny chałas to popychacze zaworów, zwane też szklankami czasem. Wynika to z ich zuzycia. przez noc schodzi z nich olej i do momentu kiedy znów po odpaleniu wypełnią się olejem to stukają. wymiana oleju nieco pomaga bo mniej zużyty jest gęściejszy i nie schodzi tak łatwo. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...