Gość djrolex Opublikowano 26 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 Witam wszystkich, otóż jeżdzę już primerką 2 lata i odkąd ją kupiłem też mam ten stukot przy odpalaniu i po chwili cichnie, tak więc nie są to żadne popychacze ani filtry itp tylko szklanki w silniku, na zimnym silniku gdy olej jest gesty zanim szklanki nabija olej chodzi tak glosno ale po chwili jak juz nabije olej ucisza sie, to jest taki urok tego autka, gdyby szklanki byly dobre nabily by odrazu olej i byloby wporzadku, także ja jeżdze juz 2 lata i mi to nie przeszkadza, jeżdze dopoki nie stanie a jak stanie to wtedy bede robil, koszt szklaki ok 40 zl ja mam 16 v wiec bede musial kupic 16 szklanek:)bo sie wymienia wszystkie bo jak jedna sie tylko wymieni to odrazu siada ta obok itd wiec lepiej odrazu wszysrtkie wymienic:)mam nadzieje ze pomoglem i bez stresy panowie;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bober Opublikowano 27 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2009 No jednak po zmianie oleju i filtru jest lepiej.... zmieniałem filtr z 15 razy? nie pamiętam dokładnie... ale proponuję nawet dmuchnąć w używanego MANNA (ryzykujecie pobrudzenie się olejem) stawia on większy opór niż nowy filtron zalany nowym olejem, sam eksperymentowałem.. i mówię że coś w tym jest. chociaż częściowo kolega może i ma rację... czasem mi się zdarzy że zaszeleści rano, ale pierwszy raz zrobił mi to 10 lat temu, wtedy się wystraszyłem, ale teraz przestałem zwracać na to uwagę... I tak uważam że golf 1,6 z przebiegiem 200 tys idzie na złom, a ja dobijam w tej chwili do 300 i zaczyna się łańcuch odzywać, ale zainwestuje dobrze i jestem pewien że do 500 dojedzie tylko że chyba karoseria tego nie wytrzyma;/ mój dalszy sąsiad zrobił takim samym sunny z GA16DS 800 tyś jeżdżąc do Szwajcarii a zmieniał tylko płozy w zapinaczach rozrządu, i jeszcze go sprzedał ale to temat na inne forum Jechać i się nie przejmować! na rozrządzie nie oszczędzać! ale dopiero po 300tyś. pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MAŁY2009 Opublikowano 1 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2009 (edytowane) No jednak po zmianie oleju i filtru jest lepiej.... zmieniałem filtr z 15 razy? nie pamiętam dokładnie... ale proponuję nawet dmuchnąć w używanego MANNA (ryzykujecie pobrudzenie się olejem) stawia on większy opór niż nowy filtron zalany nowym olejem, sam eksperymentowałem.. i mówię że coś w tym jest. chociaż częściowo kolega może i ma rację... czasem mi się zdarzy że zaszeleści rano, ale pierwszy raz zrobił mi to 10 lat temu, wtedy się wystraszyłem, ale teraz przestałem zwracać na to uwagę... I tak uważam że golf 1,6 z przebiegiem 200 tys idzie na złom, a ja dobijam w tej chwili do 300 i zaczyna się łańcuch odzywać, ale zainwestuje dobrze i jestem pewien że do 500 dojedzie tylko że chyba karoseria tego nie wytrzyma;/ mój dalszy sąsiad zrobił takim samym sunny z GA16DS 800 tyś jeżdżąc do Szwajcarii a zmieniał tylko płozy w zapinaczach rozrządu, i jeszcze go sprzedał ale to temat na inne forum Jechać i się nie przejmować! na rozrządzie nie oszczędzać! ale dopiero po 300tyś. pozdrawiam! JA sprawdziłem ciśnienie na cylindrach pierwszy ma 13 a pozostałe po 14 . chyba silnik jest oki. Wymienie filtr na mana i bedzie oki pozdrawiam. kto wie jakie ma byc ciśnienie w cylindrach????? Edytowane 1 Listopada 2009 przez MAŁY2009 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bober Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 JA sprawdziłem ciśnienie na cylindrach pierwszy ma 13 a pozostałe po 14 . chyba silnik jest oki. Wymienie filtr na mana i bedzie oki pozdrawiam. kto wie jakie ma byc ciśnienie w cylindrach????? Hej! Napewno dobry miałeś miernik? zdaje mi się że fabrycznie kompresja (przynajmniej mój GA16DE) powinna byc na poziomie 1:9,8 ale nie jestem pewien. Sprawdze w domu i napisze. Witam ponownie! no jednak nie znalazłem mojej książki serwisowej, gdzieś ją zapodziałem... właściwie nie ma znaczenia dokładność miernika, najlepiej sprawdzić silnik metodą olejową starą jak świat.... najpierw przeprowadzić pomiar kompresji normalnie, na kazdym cylindrze, sobie to zapisać a potem, nie dużo, tak na oko z 10 minilitrów oleju wlać do cylindra przez świecę i wtedy znowu zmierzyć. raczej ważne aby po pierwszym pomiarze nie zalać od razu wszystkich cylindrów, bo pomiaer będzie nie dokładny. Jeżeli różnica między pomiarami jest po 3-5% większa to silnik wporzo jak więcej no cóż znaczy to że olej krótkotrwale uczczelnia pierścienie:/ Ja wam powiem że ja nic bym nie mierzył, skoro ma moc oleju nie pali i bez problemu zapala, nie ma co tam grzebać, świerzy dobry olej półsyntetyk, filtry, i jazda.... rozrząd jak będzie chciał się wymianić to będzie krzyczał, nie da się nie zauwarzyć u mnie szklanki stukały już 10 lat temu i nic się do tej pory nie stało Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MAŁY2009 Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 Hej! Napewno dobry miałeś miernik? zdaje mi się że fabrycznie kompresja (przynajmniej mój GA16DE) powinna byc na poziomie 1:9,8 ale nie jestem pewien. Sprawdze w domu i napisze. Witam ponownie! no jednak nie znalazłem mojej książki serwisowej, gdzieś ją zapodziałem... właściwie nie ma znaczenia dokładność miernika, najlepiej sprawdzić silnik metodą olejową starą jak świat.... najpierw przeprowadzić pomiar kompresji normalnie, na kazdym cylindrze, sobie to zapisać a potem, nie dużo, tak na oko z 10 minilitrów oleju wlać do cylindra przez świecę i wtedy znowu zmierzyć. raczej ważne aby po pierwszym pomiarze nie zalać od razu wszystkich cylindrów, bo pomiaer będzie nie dokładny. Jeżeli różnica między pomiarami jest po 3-5% większa to silnik wporzo jak więcej no cóż znaczy to że olej krótkotrwale uczczelnia pierścienie:/ Ja wam powiem że ja nic bym nie mierzył, skoro ma moc oleju nie pali i bez problemu zapala, nie ma co tam grzebać, świerzy dobry olej półsyntetyk, filtry, i jazda.... rozrząd jak będzie chciał się wymianić to będzie krzyczał, nie da się nie zauwarzyć u mnie szklanki stukały już 10 lat temu i nic się do tej pory nie stało Pozdrawiam dzięki kolego za te słowa, masz racje nie ma co przesadzac. Serdecznie Cię pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djrobus1 Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 Witam U mnie w primci 99r. na razie cichutko. Nie wiem czy to wina przebiegu bo mam dopiero 88tyś. Biorę się za wymianę oleju i dobrze jest posłuchać jaki kupić filterek (mann). Mam pytanko: ile oleju idzie do 1.6 16V? Dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 '99 z przebiegiem 88 kkm toż to rarytas jakich mało Ja swój 2001 brałem z przebiegiem 168 kkm jak miał 6 lat i się zastanawiałem czy nie kęcony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bober Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 Witam U mnie w primci 99r. na razie cichutko. Nie wiem czy to wina przebiegu bo mam dopiero 88tyś. Biorę się za wymianę oleju i dobrze jest posłuchać jaki kupić filterek (mann). Mam pytanko: ile oleju idzie do 1.6 16V? Dzieki Powitał! nie pamiętam dokładnie ale motorek GA16 powinienen połknąć koło 3,7 do 3,8 litra w każdym razie napewno wyatarcza 4 litrowa bańka.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djrobus1 Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 Dzięki "Bober" za info. Mam jeszcze ok 0,7 oleju i jak tak to kupuję bankę 4l a nie 5L. Na dolewki nie trzeba bo nie bierze oleju:) Znalazłem już filterek Mann więc jadę na wymianę. Wymienię przy okazji kabinowy na węglowy, żeby spalinek nie wąchać. A co do przebiegu i stanu to wiem, że suuuper. Kupiłem od pani dr. med. co miała 5km do pracy. Sam też robię ok 800-1000km miesięcznie więc troche pojeżdzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bober Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 (edytowane) może lepiej kup 5, różnica nie duża Ja jak przejadę 15tyś to zpuszczam z zimnego silnika koło 1,2l wtedy na dno opada brudny i zanieczyszczony olej, oczywiście pozbywam się go, i dolewam resztę świerzego.. i dojeżdzam tak do ok 20tyś wtedy całkowita wymiana.. Wiem że to dziwne podejscie ale ojciec stary mechanior mnie tak nauczył.. i myślę że ma rację Edytowane 17 Listopada 2009 przez Bober Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rami1000 Opublikowano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 na jakim oleju śmigasz ?? 98r i tylko 180 tyś ... pewny jesteś tego przebiegu. witam panowie, ten poranny chałas to popychacze zaworów, zwane też szklankami czasem. Wynika to z ich zuzycia. przez noc schodzi z nich olej i do momentu kiedy znów po odpaleniu wypełnią się olejem to stukają. wymiana oleju nieco pomaga bo mniej zużyty jest gęściejszy i nie schodzi tak łatwo. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.