Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[WP11] poduszki


Dolce
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam pytanie, może orientujecie się ile poduszek skrzyni biegów i silnika ma Primera WP11 z silnikiem 1,6 16V (GA16DE)oraz gdzie można dostać w przystęnej cenie te poduszki ? Byłem dzisiaj u mechanika i gość srwierdził, że tylnia i przednia poduszka silnika są w słabym stanie. Może mieć to wpływ na szarpanie przy ruszaniu, które występuje w moim samochodzie podczas ruszania, szczególne pod obciążeniem (np. pod górkę, lub gdy szybko chcę wystartować).

Poszedłem do sklepu ale tam mnie poinformowano, że nie występują zamienniki tych poduszek arginały to kwota rzędu 700 zł. Tyle nie dam, to szajba. Poradźcie co robić.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testowałem przebijanie poduszek i kupowanie używek, ale zdecydowanie odradzam. Stwierdzam, że wyrzuciłem kasę w błoto. Przebite wkłady okazały się za twarde i powodowały telepanie i drżenie całego nadwozia. Używki za zwyczaj są wydymane więc albo będą w podobnym stanie albo jeszcze gorsze. No chyba, że okazyjnie znajdziesz samochód z małym przebiegiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest jakiś zamiennik . http://moto.allegro.pl/item762244254_pms_140_poduszka_silnika_nissan_primera_cd20.html tylnej poduszki belki. Gdzieś wyczytałem że poduszki na belce są identyczne dla silnków 2,0 i 1,6 benzyna ,2,0 diesel. Tak na oko ta jest identyczna jak u mnie w przy P11 SR20

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jak z tedgumu mi poduszki przyszły to mi mało szyby z auta nie powylatywały. Róbta co chceta. Wiem, że to dużo. Sam wydałem na oryginały 1100 zetów ale osobno wywaliłem 400 zetów na bawienie się w tedgum i podmianki z innego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...

Juz totalnie nie wiem co zrobic z tymi poduszkami. W warsztacie twierdza ze wymiana poduszek nic nie zmieni i ze to wina taniego sprzegla - aisin,ktore jest nowe. Moim zdaniem jest to wina poduszek, po szarpie zespolem napedowym tak samo jak bylo przed wymiana sprzegla. Przy dojezdzaniu do skrzyzowaniu i hamowaniu silnikiem ok 2 -2,3 obr/min samochod zaczyna lekko szarpac,porusza sie takze drazek zmiany biegow - czy to byloby mozliwe od sprzegla?

 

I w koncu ile jest tych poduszek i ktore moga byc za to odpowiedzialne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

I w koncu ile jest tych poduszek i ktore moga byc za to odpowiedzialne?

 

4 sztuki są. 2 wzdłużnie umieszczone na belce pod silnikiem z przodu i z tyłu. 1 po lewej trzymajaca skrzynię biegów i 1 po prawej trzymajaca silnik.

 

http://nissan4u.com/parts/primera/el_p11e/1998_5/type_19/engine_mechanical/engine_and_transmission_mounting/

 

Pozdrawiam.

 

Zobacz w jakim sa stanie wklady. Jak gumy sa gdzies ponadrywane to wymieniaj. Jak sa wszystkie cale to sprzeglo :)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak myslicie - czy szarpanie przy ruszaniu i zmianie na dwojke przy niskich obrotach moze byc wina sprzegla,ktore wymienilem (kompletne) jakies 3 tys km temu? zero ostrej jazdy. Czy to mozliwe ze sprzeglo ( z tego co pamietam to najtansze aisin) jest az takim gownem? Czy jednak obstawiacie poduszki? Bylem na warsztacie i powiedzieli mi ze to raczej sprzeglo odpowiada za szarpanie przy ruszaniu i terkotanie. Nie chce mi sie wierzyc, ze nowe sprzeglo moze byc tak liche. Twierdza,ze albo wstawie sprzeglo za 700 zl sachs albo zawsze tak bedzie i dlugo nie pojezdze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego AISIN idzie na pierwszy montaż do różnych modeli nissana wiec gównem raczej nie jest , może ci się trafiła jakaś wadliwa tarcza lub docisk .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie pękła przednia poduszka, odczuwalne były wibracje i są dalej zaraz przy rozruchu i na wolnych obrotach ok700

przy ruszaniu nie ma jakichś odczuwalnych szarpnięć awarię zauważyłem przypadkiem.Dziś kupiłem zestaw poduszki przedniej i tylnej razem z tą belką metalową pod silnikiem(z angola) ,koleś nie chciał inaczej sprzedać. cena 100zł stan bardzo dobry, mechanik znajomy mówił, iż robią zamienniki TEDGUMA ale czasami są z nimi problemy bo guma twarda i wibracje przenoszą się na cały samochód. więc wolałem orginał używkę ,niż nowy zamiennik i potem tlepawka

 

danolek jak szarpie przy ruszaniu sprawdź tylną poduszkę na szerokim łączeniu gumy mogła się odkleić lub popękać i puścić

drążek zmiany biegów będzie miał problem z wrzuceniem 2 biegu(będą opory)przy uszkodzeniu poduszek przedniej i tylnej

wiedza z własnej autopsji ,choć niekonieczna w twoim aucie

sie rospisałem ;) ale może pomoże

Edytowane przez chmielo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki chmielo

jak mroz pusci to zaatakuje jakis kanal i popatrze co i jak.

 

z drugiej strony jak sie czlowiek sam nie zainteresuje to chcieliby od razu pol samochodu wymieniac a i tak dalej nie wiedza co jest z autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apropos tedguma. Nie będe krytykował firmy jako tako, ale na swoim własnym tyłku poczułem różnice między oryginałami a tedgumami. Niestety porównanie jest znacznie niekorzystne dla tedguma. Z poduszkami ze względu na ceny borykam się od początku kupna tego auta ale niestety jak chcesz mieć ciszę w aucie to tylko oryginały. Jeśli ktoś miał oryginały w ręce i tedgumy to wie o czym piszę to po prostu całkiem inne poduszki. Można wkłądać zamienniki wahaczy, swożni, drążków, amortyzatorów itd. Ale niestety nikt nie robi zamienników poduszek silnika dla primery, a na pewno prawidłowo. Chciałem też zaznaczyć, że nie kupowałem poduszek na oślep tylko wyjąłem stare i wysłałem im do obejrzenia i przebicia odpowiednich wkładów. Ale okazało się to dopasowaniem na "oko".

 

Dla TD ceny klarują się mniej więcej (można walczyć o rabaty w ASO). Pród, tył razem około 1100 zł, prawa od rozrządu 595 zł lewa od akumulatora 630 zł.

Dziś odebrałem oryginalną poduchę (prawą) i porównałem ją z poduszką od tedgum. Mając 2 w ręce razi ich różnica. Poduszki oryginalne nie są symetryczne i są bardziej miękkie. Jednym słowem, dziura na śrubę nie znajduje się w osi poduszki tylko na obrzeżu i w dodatku jest tak zrobiona że w jedną atronę się rusza w drugą nie - czyli po prostu jest skomplikowana w porównaniu z tedgumem. Taki zabieg, spowodował, że silnik o te kilka stopni (1,5 cm różnicy w osi oryginał jest niżej niż tedgum)był przechylony co powodowało różnice w głośności, amortyzacji silnika, wibracje, drgania brzęczenia.) Tedgum to prosty odlew gumy z mocowaniem w osi, i te rozwiązania niestety są nieprawidłowe i cała buda drży, blachy brzęczą i jest głośno w środku. Ja już wymieniłem 3 poduszki (przód, tył, prawa) na oryginały i poprawa jest kolosalna. Wcześniej przy kombinowaniu z tedgumami i używkami po prostu szyby chciały wylecieć z ram. Teraz nareszcie jestem zbliżony do komfortu auta z tego segmentu, co wcześniej nie można było nazwać nawet jakimkolwiek komfortem. Ostrzegam, nie polecam. Niestety na własny koszt potestowałem, ale do tej pory nikt przede mną tego nie opisał.

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez baciarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i tu jest dylemat. Nie bardzo widzi mi sie wydawanie kwot w poblizu 1000 zl na auto warte 6 tys. Musze poszukac innych rozwiazan niz oryginal. Wyzej koledzy pisali ze wstawiali uzywane i jest ok,bede musial probowac bo zwyczajnie nie oplaca mi sie kupowac noweg w aso do starego auta.

 

A wiec zerknalem pod samochod - przednia poduszka pod silnikiem jest popękana i jakby guma odchodzila od obudowy - wiec do wymiany. Czy da sie ją wymienic we wlasnym zakresie?

 

Reszta poduszek jest lekko sparciala,ale nie popekana,nie odchodzą od metalowej obudowy. Czy to kwalifikuje je do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reszta poduszek jest lekko sparciała,ale nie popękana,nie odchodzą od metalowej obudowy. Czy to kwalifikuje je do wymiany?

raczej nie , u mnie jak mechanik oglądał to stwierdził, że boczna poduszka jest sparciała ale wymieniać ją wtedy gdy się rozwarstwi, odklei od metalu lub pęknie cała .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pytanko : czy poduszka silnika przednia od p11.114 1,8 bedzie pasowala do p11 2,0 i czy da sie ja wymienic we wlasnym zakresie na kanale?

 

Mam jeszcze jedno pytanie co do wymiany poduszek pod silnikiem - czy ktos robil to we wlasnym zakresie? czy da sie je wyjac pojedynczo,trzeba zdejmowac ta 'łyzwe' czyli belke na ktorej opieraja sie poduszki? Ile moze kosztowac taka operacja u mechanika i czy jest to cos skomplikowanego?

 

 

Prosze takze o ocene tych dwoch poduszek 'na oko :

 

http://allegro.pl/item850414100_primera_p11_poduszka_silnika_1_8_1_8_99_02_lift.html

http://allegro.pl/item850413777_primera_p11_poduszka_silnika_1_8_1_8_99_02_lift.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja sam wymieniałem z kolegą, ale samemu też da radę. Do wymiany poduszek na belce potrzebny jest kanał i podnośnik żaba. Podnośnikiem lekko podnosimy silnik, żeby nie opadł jak odkręcimy belkę i później odkręcamy samą belkę. Oczywiście trzeba też odkręcić śruby z poduszek. Proponuje po wyjęciu belki z poduszkami zrobić zdjęcie poduszek jak są pozakładane, bo jak wcześniej pisałem nie są symetryczne i później jak się założy odwrotnie to nie będzie działać prawidłowo. Poduszki boczne można wymieniać bez kanału ale również przydaje się podnośnik do podparcia silnika. O ile prawą się zmienia dosyć szybko to lewą (tą od strony akumulatora) trzeba zdemontować całą obudowę filtra, akumulator i bodajże siłownik sprzęgła. Nie wiem jak dokładnie w benzynach bo umiejscowienie może być nieznacznie inne, ale w dieslu tak było. Proponuje się dobrze przyjrzeć tym poduchom nim się wsadzi jakiś zamiennik bo te poduszki są skomplikowane i byle jakie gó...o tylko pogorszy sprawę.

 

Pytanko : czy poduszka silnika przednia od p11.114 1,8 bedzie pasowala do p11 2,0 i czy da sie ja wymienic we wlasnym zakresie na kanale?

 

Mam jeszcze jedno pytanie co do wymiany poduszek pod silnikiem - czy ktos robil to we wlasnym zakresie? czy da sie je wyjac pojedynczo,trzeba zdejmowac ta 'łyzwe' czyli belke na ktorej opieraja sie poduszki? Ile moze kosztowac taka operacja u mechanika i czy jest to cos skomplikowanego?

 

 

Prosze takze o ocene tych dwoch poduszek 'na oko :

 

http://allegro.pl/item850414100_primera_p11_poduszka_silnika_1_8_1_8_99_02_lift.html

http://allegro.pl/item850413777_primera_p11_poduszka_silnika_1_8_1_8_99_02_lift.html

 

 

Na oko dobrze wyglądają. Ale jak to mówią na oko to chłop w szpitalu umarł. na poduszce bez obciążenia nie widać uszkodzeń ani sparcenia. Natomiast jak się palcem poodgina w lewo i w prawo to często wychodzą pęknięcia. Więc najlepiej się dokładnie spytać.

 

 

Co do tego czy z 1.8 będzie pasować do 2.0 to musisz sprawdzić w ASO. Mogą być podobne ale mieć różną twardość. Więc muszą mieć po prostu te same numery części

 

Pozdrawiam

Edytowane przez baciarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...