Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N14] Problemy z elektroniką...


Gość kalman89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mój problem dotyczy elektroniki układu zapłonowego. Nie wiem o co chodzi ale na nowym akumulatorze przejechałem tydzień czasu po czym kompletnie się rozładował potem odpaliłem go z popychu przejechałem 150 km bez żadnych problemów. Po zgaszeniu samochód nie kręci i nie odpala... co robić? Dodam że podczas jazdy wszystkie światła świecą poprawnie czyli tak jakby alternator ładował ale dlaczego po zgaszeniu nie odpala?... Pomóżcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternator może i pracuje, ale akumulator się nie ładuje. Mimo, że jest nowy - stawiam na walnięty aku.

Odkręć korki i sprawdź czy wszystkie cele są zalane elektrolitem (w razie czego uzupełnić poziom wodą destylowaną).

Jeśli masz prostownik - spróbować naładować i podłączyć żarówę np. od świateł drogowych.

Jak poświeci parę godzin - aku jest ok i trzeba szukać usterki w obwodzie ładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator napewno jest ok bo jest to trzeci mój akumulator w tym aucie z tym że ten jest nowy. Zalany jest wodą do pełna także nie stawiał bym na niego. Podłączyłem go pod prostownik na całą noc także jest naładowany. Nie wiem za to co może być źle w obwodzie ładowania... Co mam brać pod uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli masz miernik ...na wlaczonym silniku zmierz napiecie na aku ... powinno byc 14,3 V min . jesli masz 12 V to znaczy ze altek walniety ... lampa ladowanie moze sie nie zasiecici a ladowania i tak nie bedzie ...juz to przerabialem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisał sergiej sprawdź na włączonym silniku napięcie na aku. Poza tym to, że akumulator się ładuje, nie znaczy, że ma odp. parametry.

Prąd rozruchu jest tak duży, że rozrusznik może w ogóle nie ruszyć. Podobnie jest w sytuacji źle założonych czy brudnych) klem.

Jak długo go ładowałeś od zera? Dziwne, że wcześniej było ok, a po założeniu nowego masz jaja.

W ostateczności stawiam na regulator napięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisz dokładnie co się dzieje w momencie jak chcesz odpalić. Kontrolki świecą normalnie czy przygasają?? Słychać jakiś odgłos od rozrusznika? Jeżeli po odpaleniu na pych przejechałeś 150 km ładowanie raczej OK, ale sprawdzić możesz i to tak jak pisali koledzy powyżej. Jeżeli napięcie na odpalonym silniku na klemach będzie w granicach 13,5V i poniżej alternator pracuje ale nie ładuje aku, wtedy do sprawdzenia szczotki i regulator napięcia . Jeżeli wcale nie zapala się kontrolka ładowania stawiałbym na diody w altku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem już jaka była przyczyna całego problemu...:) Sprawcą był rozrusznik którego w ogóle nie brałem pod uwagę. Po rozkrękęceniu i lekkim oczyszczeniu okazało się że szczotki są zużyta w 100% Nie wiem jak on kręcił do tej pory ale przez to prąd nie dochodził i robiło się wielkie spięcie. Dlatego też mój nowy akumulator rozładował się w tak krótkim czasie. Jak narazie jest OK i oby tak zostało:) Dzięki wszystkim za pomoc i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...