Gość andrus1976 Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 witam wszystkich mam mały problem z autkiem chodzi oto że bardzo wolno schodzi z obrotów a dokładnie spada do 1200 a póżniej powoli do 800 nieraz zdarza się że zatrzymuje się na dłuży czas przy 1200 i nie schodzi dodam że identyczny objaw dotyczy gazu .Przejrzałem całe forum i wywnioskowałem że może chodzić o adaptację przepustnicy tylko nie wiem jak ją zrobic bez komputera bo podobno idzie. Za pomoc z góry dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrus1976 Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 ponawiam prośbę o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrus1976 Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 ponawiam prośbę o pomoc czy w n15 idzie zrobić adaptację przepustnicy bez komputera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 ponawiam prośbę o pomoc czy w n15 idzie zrobić adaptację przepustnicy bez komputera Jeśli przepustnica i zaworek IAAC jest wyczyszczony (i sprawny) to robimy tak: - włączamy silnik i rozgrzewamy auto; - 2-3 krotna przegazówka na 2-3 tys obr; - wyłączamy silnik i rozpinamy złącze TPS - włączamy silnik i znowu 2-3 krotna przegazówka na 2-3 tys obr; (ECU wyłączy kontrolę biegu jałowego poprzez zmianę kąta wyprzedzenia zapłonu i korekt otwarcia zaworku IAAC); - sprawdzamy obroty jeśli są różne niż c.a 700 to kręcimy plastikową śrubą na zaworze IAAC dodająć lub ujmując powietrza i staramy ustawić się owe 700 rpm; - po ustawieniu wyłączamy silnik i zapinamy złącze TPS; - uruchamiamy silnik i 2-3 krotna przegazówka na 2-3 tys obr; GOTOWE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrus1976 Opublikowano 1 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2009 (edytowane) ok sprawdzę próbowałem wyregulować tą srubą ale nie za bardzo idzie (brak reakcji) może ten zaworek uszkodzony albo brudny (czy można go wykręcić) czy nr 26,27,28,29 jest odpowiedzialny za obroty jeśli tak to jak to sprawdzić, mam jeszcze jedno pytanie co jest odpowiedzialne za wzrost obrotów przy obciążeniu (np kręcąc kierownicą do oporu) w moim przypadku rosną obroty do 1500 tak samo dzieje się jak wrzucę bieg. nissan.bmp Edytowane 27 Października 2009 przez andrus1976 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 ok sprawdzę próbowałem wyregulować tą srubą ale nie za bardzo idzie (brak reakcji) może ten zaworek uszkodzony albo brudny (czy można go wykręcić) czy nr 26,27,28,29 jest odpowiedzialny za obroty jeśli tak to jak to sprawdzić, mam jeszcze jedno pytanie co jest odpowiedzialne za wzrost obrotów przy obciążeniu (np kręcąc kierownicą do oporu) w moim przypadku rosną obroty do 1500 tak samo dzieje się jak wrzucę bieg. Zaworek IAAC to nr 26 na tym obrazku i dalej - 25 - zawór zwiększonej prędkości obrotowej dla b. jałowego przy włączonej klimatyzacji (jak nie masz klimy to masz tylko zaślepkę w jego miejscu) - 27 moduł przepływomierza - 28 TPS - 29 .. no nie wiem .. ale z całą pewnością nieistotny element w tym temacie Zawór musisz zdemontowac żeby ocenić czy jest czysty i sprawny. Zamocowany jest 4 srubkami do korpusu przepustnicy . Co do wzrostu obrotów przy ruchu kierownicą to normalna spraw - włącza sie na moment wspomaganie, tyle że raczej wzrost powinien być z nominalnych 800-850 (przy włączonych światłach) do około 1200. Bez wykonywania dalszych ruchów kierownica obroty powinny zejść do 800-850 po c.a 2-3 sekundach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrus1976 Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 wiem jak sprawdzić czy jest czysty ale jak sprawdzić czy dobry (czy miernikiem elektrycznym da radę) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 wiem jak sprawdzić czy jest czysty ale jak sprawdzić czy dobry (czy miernikiem elektrycznym da radę) Cewkę zaworu możesz sprawdzić omomierzem - poprawna wartośc to 10 Ohm (w temp 25C). Oprócz tego można po zdemontowaniu zaworu podłączyć go do aku i sprawdzić czy trzpień się wsuwa/wysuwa. No i koniecznie trzeba sprawdzić "naciąg" sprężyny - jesli jest nadmiernie "ściśnięta" trzpień zaworu nie będzie domykał kanału przepływu powietrza . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrus1976 Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 ok w weekend wszystko sprawdzę i dam znać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 ok w weekend wszystko sprawdzę i dam znać Powodzenia tu jeszcze podpowiedzi z innego wątku by kolega tymin http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/57920-n15-silniczek-krokowy-i-przepustnica/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kkkamil Opublikowano 20 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2010 witam. mój problem polega na gaśnięciu silnika po wrzuceniu na bieg jałowy. silnik 1.6 z gazem i dokładaną klimą. czytając post nr 6 sprawdziłem obecność zaworu opisanego jako: "- 25 - zawór zwiększonej prędkości obrotowej dla b. jałowego przy włączonej klimatyzacji (jak nie masz klimy to masz tylko zaślepkę w jego miejscu)". niestety mam zaślepkę pomimo zainstalowania klimy, poprostu magik go nie zamontował. w związku z tym pytanie, bo z tego co widzę na zdjęciach innych przepustnic to jest to ustrojstwo podłączane kabelkiem. czy jest możliwość we własnym zakresie dołożyć ten zawór? gdzie go podłączyć, bo kostka żadna mi sie tam nie "majta". na zdjęciu wygląd mojej przepustnicy w okolicy tego nieszczęsnego zaworu, może komuś się coś nasunie pozdrawiam. Kamil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 20 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2010 (edytowane) witam. mój problem polega na gaśnięciu silnika po wrzuceniu na bieg jałowy. silnik 1.6 z gazem i dokładaną klimą. czytając post nr 6 sprawdziłem obecność zaworu opisanego jako: "- 25 - zawór zwiększonej prędkości obrotowej dla b. jałowego przy włączonej klimatyzacji (jak nie masz klimy to masz tylko zaślepkę w jego miejscu)". niestety mam zaślepkę pomimo zainstalowania klimy, poprostu magik go nie zamontował. w związku z tym pytanie, bo z tego co widzę na zdjęciach innych przepustnic to jest to ustrojstwo podłączane kabelkiem. czy jest możliwość we własnym zakresie dołożyć ten zawór? gdzie go podłączyć, bo kostka żadna mi sie tam nie "majta". na zdjęciu wygląd mojej przepustnicy w okolicy tego nieszczęsnego zaworu, może komuś się coś nasunie pozdrawiam. Kamil Jak "magic" to montował za Twojej kadencji - to oczywiście polecam domagać się od niego poprawnego montażu. Jeśli chcesz robić samodzielenie to: - dołożenie zaworku jest proste - wykręcasz zaślepkę i wkręcasz zaworek (zaworek powinien mieć metalową uszczelkę) - 2-3 minuty roboty - brak kostki to sporo większy problem - trzeba by samodzielenie podciągnąć kabelki - bez schematu elektryki raczej sam nie wymodzisz. btw czy obroty spadają tylko z załączoną klimą czy bez też? Edytowane 20 Lipca 2010 przez Darek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kkkamil Opublikowano 20 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2010 btw czy obroty spadają tylko z załączoną klimą czy bez też? tylko z klimą. na benzynie i na gazie to samo. jedynie zimą nie gaśnie, ale jeżdżę raczej na niewielkich dystansach więc to może "ssanie" jeszcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 tylko z klimą. na benzynie i na gazie to samo. jedynie zimą nie gaśnie, ale jeżdżę raczej na niewielkich dystansach więc to może "ssanie" jeszcze. No to ewidentnie problem spowodowany jest brakiem w/w zaworu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kkkamil Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 no to jeszcze poprosiłbym kogoś odważnego kto ma ten zawór i nie boi się go odpiąć chodzi mi o to co za wtyczka jest do tego przyłączona, ile pinów. mile widziane zdjęcie pozdrawiam. Kamil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gausa Opublikowano 1 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2012 (edytowane) Witam. Przejrzałem całe forum i mam taką prośbe, gdyż do końca nie wiem gdzie znajduje się ta plastikowa śrubka służąca do regulacj obrotów na biegu jałowym. Załączam zdjęcie na którym zaznaczyłem tą śrube i mam prośbe czy mógłby ktoś potwierdzić czy to jest właśnie ona. Uploaded with ImageShack.us Edytowane 2 Października 2012 przez Gausa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bandito16 Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 Tak to wlasnie ta srubka do regulacji obrotow. W n15 1.4 regulowalem i bylo wszystko dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rodri Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Drodzy koledzy czy może ktoś mi pomoże z obrotami silnika... chodzi o obroty i klimatyzację którą posiadam w n15, silnik 1.4 z gazem. Jak pracuje na benzynie to stoi równo na 700 i włączam klime i obroty się podwyższają, a jak pracuje na gazie i włącze klime to z 700obr spadają na 400-500 ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.