Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Koniec z uciekającym płynem chłodniczym...


Gość Daniele89
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Pisałem już kiedyś, że mi ucieka płyn chłodniczy każdy mówił, żę to uszczelka pod głowicą skoro nigdzie nie widać wycieków w układnie chłodniczym. Nie miałem jeszcze kasy by oddać auto do naprawy, więc jeździłem i codziennie sprawdzałem w chłodnicy poziom płynu chłodniczego i już minęły 2 tygodnie a płynu chłodniczego praktycznie nie ubyło!

Tu zaczyna się moje pytanie, co mogło być przyczyną uciekającego płynu chłodniczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Pisałem już kiedyś, że mi ucieka płyn chłodniczy każdy mówił, żę to uszczelka pod głowicą skoro nigdzie nie widać wycieków w układnie chłodniczym. Nie miałem jeszcze kasy by oddać auto do naprawy, więc jeździłem i codziennie sprawdzałem w chłodnicy poziom płynu chłodniczego i już minęły 2 tygodnie a płynu chłodniczego praktycznie nie ubyło!

Tu zaczyna się moje pytanie, co mogło być przyczyną uciekającego płynu chłodniczego?

Ja miałem podobnie i długo szukałem przyczyny i właśnie jak robiło się chłodniej to płyn przestawał uciekać . A jak zrobiło się cieplej na wiosnę znów uciekał . Przyczyna była już kończąca się pompa wody (płyn uciekał przez otwory techniczne. Na rozgrzanym wyłączonym silniku odkręć korek chłodnicy i zacznij dobrze patrzeć na okolice pompy , i wszelkich połączeń gumowych przy samochodzie. Ale przed wymianą uszczelki pod głowicą podjedź do jakiegoś zakładu żeby zrobili próbę na zawartość glikolu w spalinach . (wyjdzie czy uszczelka jest walnięta)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przed wymianą uszczelki pod głowicą podjedź do jakiegoś zakładu żeby zrobili próbę na zawartość glikolu w spalinach . (wyjdzie czy uszczelka jest walnięta)

 

 

z tego co mi wiadomo to sprawdzaja czy sa spaliny w ukladzie chlodzenia jesli podejzewa sie uszczelke a nie glikol w spalinach

Edytowane przez klonek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co mi wiadomo to sprawdzaja czy sa spaliny w ukladzie chlodzenia jesli podejzewa sie uszczelke a nie glikol w spalinach

Masz rację coś mi się pomieszało z tym badaniem , przez to że jak płyn mi znikał byłem też u paru fachowców . Ile mechaników tyle opcji ,ale to za dużo do pisania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz gaz to często ulegają uszkodzeniu te trójniki na weżu od chłodzenia a jeżeli ci go założyli gdzieś z tyłu to może nie widac mialem taki problem w P10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no kolega robinson85 dobrze ci podpowiada ja latam teraz na p10 i walczyłem ponad pól roku zanim udało mi sie zlokalizowac wyciek natyralnie były to trójniki od gazu ktore w moim przypaku sa miedzy silnikiem a kabina wiec dostep fatalny musiałem wszytko sciagac od gory zeby sie tam dostac ale warto był bo teraz ani kropla nie znika bez mojej wiedzy:) tylko ze mnie sam wyciek nie przerażał bo lałem wode bo to latem było ...zamarzał mi parownik i to było najgorsze bo nieszł auta odpalic przez godzine az nie odtajał :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o ubywanie płynu chłodniczego to na początku sierpnia pierwszy raz auto mi się zagotowało i wlałem aż połowe 5 litrowego płynu czyli ze 2.5 l. Następny raz auto zagotowało mi się po niecałym miesiącu i dolałem 1.5 litra. Na następny dzień pojechałem do mechanika i stwierdził, że to uszczelka walnięta, ale jeszcze nie mogłem auta oddać do mechanika, więc musiałem odczekać tydzień. po tygodniu sprawdziłem płyn i zero ubytku a zrobiłem nim ponad 1000 km. do tej pory od wizyty u mechanika minął jakiś miesiąc i nie zauważyłem żeby płyn uciekał a sprawdzałem ostatnio 2 dni temu.

 

Jeżeli chodzi o ten trójnik jak ktoś powiedział, który jest z tyłu. Myślę, że pominąłem istotną rzecz, która wg. mnie nie miała znaczenia wtedy. Mianowicie tydzień przed tym jak mi się auto zagotowało miałem stłuczkę. Dostałem w "d*pę" zderzak do wymiany podłoga troszke pogięta, ale nic więcej nikt nie widział. Może przy stłuczce ten trójnik się uszkodził?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o ubywanie płynu chłodniczego to na początku sierpnia pierwszy raz auto mi się zagotowało i wlałem aż połowe 5 litrowego płynu czyli ze 2.5 l. Następny raz auto zagotowało mi się po niecałym miesiącu i dolałem 1.5 litra. Na następny dzień pojechałem do mechanika i stwierdził, że to uszczelka walnięta, ale jeszcze nie mogłem auta oddać do mechanika, więc musiałem odczekać tydzień. po tygodniu sprawdziłem płyn i zero ubytku a zrobiłem nim ponad 1000 km. do tej pory od wizyty u mechanika minął jakiś miesiąc i nie zauważyłem żeby płyn uciekał a sprawdzałem ostatnio 2 dni temu.

 

Jeżeli chodzi o ten trójnik jak ktoś powiedział, który jest z tyłu. Myślę, że pominąłem istotną rzecz, która wg. mnie nie miała znaczenia wtedy. Mianowicie tydzień przed tym jak mi się auto zagotowało miałem stłuczkę. Dostałem w "d*pę" zderzak do wymiany podłoga troszke pogięta, ale nic więcej nikt nie widział. Może przy stłuczce ten trójnik się uszkodził? .

Raczej wątpliwe , trójnik jest w komorze silnika

Edytowane przez nice-wawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc jest ktoś w stanie mi powiedzieć co to było, że w lecie płyn uciekał a jak sie ochłodziło to nagle przestał uciekać? Był mocny wyciek i nagle go nie ma. Ważne jest dla mnie czy ta uszczelka w tym wypadku jest ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że płyn ucieka to żaden dowód, że to uszczelka pod głowicą. Dopóki masz czysty bagnet, korek od chłodnicy i nie bulgocze w zbiorniczku - śpisz spokojnie. U mnie też płyn ucieka i co gorsze nawet nie wiem którędy. I fakt jest faktem, że ostatnio jakby mniej. Co jeszcze dzwiniejsze, że w chłodnicy płynu jest pod korek jak trzeba. Musi gdzieś wylatywać dosyć powoli i wyparowywać od zagrzanego silnika bo pod autem sucho. Zbiorniczek wyrównawczy wydzierałem 2 razy żeby sprawdzić szczelność i jest cały, ma tylko jedno ujście wężykiem do chłodnicy. Na wiosnę spróbuje wymienić pompę wody, zobaczymy co wtedy będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra, to by było na tyle. Korek czysty w oleju na bagnecie nie widać żadnych zmian i nic nie bulgocze w zbiorniczku wyrównawczym, więc już się nie martwie;] Jak za rok w lecie zacznie znowu uciekać płyn to wtedy będę się martwił;]

Dzięki:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Ostatnio wymienilem plyn w chlodnicy i jest problem mianowicie.Codziennie musze dolac od 1L do 2l plynu do chlodnicy bo gdzies znika,pod autem sucho.jak naleje do zbiorniczka to po 3 dniach tez tam pusto.Dzis przed wyjazdem dolalem plynu zrobilem 80km i znowu musialem 1L plynu.Oczywiscie bagnet jest suchy i nie ma zladow plynu i pod autem sucho przewody i silnik tez.Co moze byc jak tak dalej bedzie to na plyn przez zime wydam majatek!!Pomocy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodnica dobra???

 

Ja miałem tak że wywalało mi tylko podczas jazdy z chłodnicy.Była nieszczelna ale dziury były jakoś tak zamulane że na postoju nic a podzcas jazdy jak płyn zaczął krążyć to ubywało.

Też sie naszukałem przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepnę się pod temat.

chłodnica w mojej p11 przecieka na łączeniu plastiku i metalu-skleiłem poxipolem i wytrzymała pół roku, teraz znowu delikatnie

przecieka.

mam możliwość kupna(za flachę :dribble: ) chłodnicy z p10 2.o D jest troszkę inna.Czy taka maniana ma możliwość powodzenia.Czy będzie chłodzić odpowiednio?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zamontujesz jej bo ma inaczej rozmieszczone kołki i otwory pod wentylatory Kup KOYORADa za około 220-240 zeta stąd http://www.trans-car...zamowienie.html

 

Wymiaru P10 647x340x16

Wymiary P11 690x340x26

post-18247-1256715171,0445_thumb.jpg

post-18247-1256715190,2978_thumb.jpg

Edytowane przez and_pec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

arqadivs Mówisz, że bagnet czysty, ale jak ja byłem to koleś patrząc na czysty bagnet nie wykluczał, że to nie może być uszczelka pod głowicą. Ja na szczęście już nie mam bolączki z uciekającym płynem z chłodnicy tylko gdy doleje do zbiorniczka wyrównawczego zaraz pod kreske max'a to obniża się do połowy zbiorniczka i ten stan się utrzymuje cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daniele89 - ostatnio tzn.w poniedzialek zobaczylem mala plame plynu pod miska olejowa.We wtorek wjechalem na kanal pogazowalem go troszke no kapalo.

Zdjolem kolo oslone miska i silnik byl brudny wiec go troche umylem mialem plyn do mycia silnika po umyciu zapalilem pogazowalem chodzil 15 minut i nawet kropla plynu sie nie pokazala;/nie wiem jakim cudem jak 5 minut wczesniej kapala kropla za kropla.A zalany jest plynem ale ubylo troche i mi sie gotowal na miescie wiec dolalem okolo 1-1,5 L wody i po przyjezdzie do domu jest stan.A normalnie po 30km juz go sporo brakowalo.A jak jest na dzien dzisiejszy to nie wiem bo padla mi skrzynia brak 1i2 biegu dopiero jutro wieczorem bedzie nowa skrzynia juz jest w bagazniku :)To i przy okazji mechanior zerknie co z tym plynem.Jak cos bede wiedzial to napisze co i jak bylo.pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...