MartinBlack Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 Witajcie Po długoletnim użytkowaniu Nissana Primery w wersji w11.144 (1.8 benzyna) przyszedł czas na Tiidę. Jestem posiadaczem od około miesiąca - i już zaczynają nasuwać mi się pewne pytania. Primera była z 2000 roku a Tidda z 2008 - moje spostrzeżenia mogą wynikać z postępu technologicznego. Użytkownicy Tiidy pomóżcie proszę rozwiać pewne obawy. Mam Tiidę 1.6 w benzynie , przebieg około 40000. 1. Sprzęgło - jakie jest - wiskotyczne czy tarczowe. 2. Zmiana biegów - zawsze przy zmianie biegów na wyższy - czyli z 1 na 2 ; 2 na 2 ; 3 na 4 ; 4 na 5 towarzyszy temu lekkie szarpnięcie. Czy wynika to z mojego braku wyczucia czy może u was też tak jest. Jak bieże sprzęgło - nisko czy wysoko. Fakt że im wyższy bieg tym szarpnięcie jest mniejsze - czy to zestopniowanie skrzyni biegów ? 3. Szarpanie Przykład - po wrzuceniu biegu na 1 i rozpędzeniu auta do około 2000 obrotów i zdjęciu nogi z gazu (wciąż na biegu) auto wraz ze spadkiem obrotów zaczyna szarpać. Podobnie jest na drugim biegu. W ruchu miejskim (korki) tragedia - gdy na dwójce po zdjęciu nogi z gazu obroty spadną poniżej 2000 auto zaczyna szarpać (w primerze w takiej sytuacji pięknie sprzęgło ciągneło płynnie na samym sprzęgle bez gazu). Może to kwestia typu sprzęgła a może czegoś innego. Czy u was też tak jest. 4. Skrzynia biegów Po włączeniu silnika - sprzęgło nie wciśnięte - coś charczy pod maską (to chyba skrzynia biegów). Po wciśnięciu sprzęgła ustaje - po rozgrzaniu auta to zjawisko już nie występuje - czy u was też tak jest ? Proszę opiszczie o swoich spostrzeżeniach Pozdrawiam Martin Black Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 Jeżdżę co prawda nissanem note 1,6 benzyna ale część z tych obaw postaram się rozwiać bo to auta konstrukcyjnie podobne, przynajmniej jeśli o układ przeniesienia napędu. 1. sprzęgło w Tiidzie? - normalne tarczowe, jak w innych użytkowych modelach (sprzęgło wiskotyczne - inaczej lepkościowe to zupełnie inne urządzenie do sprzęgania napędów w SUV-ach np. w Nissanie X-trial 2.szarpnięcie przy zmiany biegu na wyższy wynika raczej z techniki jazdy (pardon - z jej braków)Wygląda to tak: rozpędzamy auto, kiedy stwierdzimy, że należy zmienic bieg na wyższy, wysprzęglamy, zapinamy wyższy bieg, to trwa jakiś czas, w tym czasie obroty silnika nieco spadną i kiedy wrzucimy bieg wyższy i do tego dość szybko puścimy sprzęgło czujemy wyraźne szarpnięcie. Kto jest starym szoferem pamięta jeszcze ten słynny "międzygaz" czyli przegazowanie pomiędzy zmianą biegu na wyższy w celu wyrównania obrotów - to oczywiście zamierzchła historia związana z nie synchronizowanymi skrzyniami biegów:P Moim zdaniem aby uniknąć szarpania przy zmianie na wyższy bieg należy po prostu pilnować obrotów silnika (powinno wystarczyć ok. 2500-3000 obr/min - w końcu silnik 16 zaworowy ma swoje prawa i nie lubi jak mu się zmienia biegi na granicy obrotów biegu jałowego)w miarę szybko dokonać zmiany biegów i łagodnie puścić sprzęgło. W Note też zdarzy mi się to czasem zrobić niezbyt starannie i widać że skrzynia tego nie lubi. 3.Cyt: "po wrzuceniu biegu na 1 i rozpędzeniu auta do około 2000 obrotów i zdjęciu nogi z gazu (wciąż na biegu) auto wraz ze spadkiem obrotów zaczyna szarpać." - moim zdaniem to raczej normalne, na jedynce po rozpędzeniu i puszczeniu gazu auto wyraźnie "przymula" czyli mocno wyhamowuje, to wynik niskiego przełożenia. Jedynka służy w zasadzie tylko do ruszenia. Na biegu drugim takiego zjawiska już być nie powinno, szczególnie gdy silnik jest już rozgrzany - jeśli jest wyraźne - ja sprawdziłbym działanie regulatora wolnych obrotów(zajmuje się tym - nie jestem pewien silniczek krokowy) 4.Cyt:"Po włączeniu silnika - sprzęgło nie wciśnięte - coś charczy pod maską (to chyba skrzynia biegów). Po wciśnięciu sprzęgła ustaje - po rozgrzaniu auta to zjawisko już nie występuje" - słychać po prostu działanie łożyska wyciskowego sprzęgła, można by napisać że TTTM. W Note także wyraźnie słychać że jest ciszej po wciśnięciu pedału sprzęgła w podłogę, nie jestem pewien czy jest ciszej po rozgrzaniu silnika i przejechaniu pewnego dystansu, moim zdaniem podczas jazdy inne dźwięki w aucie skutecznie utrudniają obserwację tego zjawiska. W "zimnym" aucie jest oczywiście głośniej - słychać np charakterystyczne cykanie popychaczy zaworów itp. Charczeć nic nie powinno ale coś w rodzaju buczenia czy głośniejszego warkotu to zjawisko normalne (przypomnijmy sobie słynnego Poloneza i jego hałasujące łożysko sprzęgła - tam dopiero to było co posłuchać ) Reasumując: okres jednego miesiąca eksploatacji to nieco zbyt mało żeby auto zaczęło się już tak poważnie psuć (skrzynia biegów, sprzęgło) nic jednak nie stoi na przeszkodzie aby podjechać do ASO Nissana i podzielić się swoimi uwagami (szczególnie jeśli chodzi o to szarpanie na 1 i 2 biegu)w końcu auto jest na gwarancji i ten okres należy dobrze wykorzystać, ewentualnie poprosić o regulacje wysokości pedału sprzęgła - być może to tylko kwestia starych nawyków wyniesionych z poprzedniego auta. No bo niech mi ktoś wskaże dwa auta w których pracuje identycznie sprzęgło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś pan Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 Ogólnie zgodze sie z poprzednikiem ale nie do końca otóż gaz w tiidzie działa na potęcjometrze wiec po zdjeciu nogi z gazu obroty na chwilke wzrosna a dopiero spadną wiec szarpanie przy wyższych biegach nie powinno wystepować chyba że żeczywiście doprowadzamy do sytuacji gdzie przy dużych predkościach włączymy bieg i nie zgramy obrotów z obrotami silnikaa po za tym przy obrotach 2000 spokojnie jeżdżę na 4 biegu i nie ma żadnego szarpania, moim zdaniem coś sie dzieje z łożyskiem oporowym tym bardziej ze na zimnym silniku słychać żężenie w skrzyni mam coś takiego w almerce jak jest zimna to jakby sie skrzynia miała rozpaść jak sie rozgrzeje wszystko milknie mechanik powiedział że to łożysko jeżdżę już tak ponad rok i nic sie nie dzieje wiecej A wracając do Tiidy to one łozyska mają głośne więc będzie je słychać wiecej może napiszę po pierwszym przeglądzie już niedługo będę reklamował właśnie te sprawy zobaczymy co piowiedzą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MartinBlack Opublikowano 13 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 Witajcie ponownie Dziękuję wszystkim za pomoc. Dzisjaj postanowiłem wykonać pewien test ,a dzieki uprzejmości znajomej z Nissana w Polmotorze udało mi się go wykonać co rozwiało moje wątpliwości. Pojeździłem trochę dwoma zupełnie nowymi salonowymi Tiidami i qashqaiem Trochę to dziwne, że sam odpisuję na własne pytania ale może to pomoże innym uzytkownikom tego pojazdu. 1. Sprzęgło w Tiidzie jest tarczowe 2. Zmiana biegów. Faktycznie w każdym z ww. aut przy zmianie biegów występuje podobny efekt - "maciupeńkie" szarpnięcie. Z informacji zdobytej z serwisu dowiedziałem się, że skrzynie nissana dokładnie tak mają - potwierdziła to moja przejażdzka wszystkimi autami. Biegi należy zmieniać przy około 3000 obrotów - przy czym uwaga - występuje zjawisko o którym pisał Piotruś Pan - ponieważ jest potencjometr - zdjęcie nogi z gazu nie powoduje efektu "spadania obrotów silnika" jak lawina - widać to po wskazówce obrotomierza. Dlatego biegi należy zmieniać powoli. Po mojemu oznacza to niestety dwie rzeczy - ten typ tak ma ; skrzynia biegów się nie wyrabia. I tutaj należy zwrócić uwagę na szczegół - w tych nissanach sprzęgło bieże bardzo nisko podłogi - więc wolno z puszczaniem na dole pedału. 3. Na jedynce podobnie jest w tidzie jak i w qashqaiu - po prostu na jedynce się nie jeździ tylko rusza i już Na dwójce owe szarpanie występuje w każdym z tych aut - gdy obroty są poniżej 2000 obrotów - zgadza się wszystko co napisał DAR1962 Po prostu za mało obrotów i silnik się nie wyrabia. O dziwo w primerze tego efektu nie było - auto ciągneło pięknie płynnie na dwójeczce bez gazu bez względu na obroty. 4. W każdym z aut przy zimnym aucie owe "charczenie" występuje - Po prostu takie są skrzynie biegów. Po rozgrzaniu efekt znika. Moje osobiste odczucia jest mogę doradzić - w Tiidzie jest więcej miejsca niżw Qashqaiu. Dodatkowo Tiida jest "miększa" Pozdrawiam Martin Black Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 w primerze nie było bo zapewne miała mocniejszy motor, możliwe też że skrzynia biegów była nieco inaczej zestopniowana, w naszych autach jedynka ma duże przełożenie a dwójka jest z kolei dość "długa" co pozwala jeździć na niej bez problemu nawet do 50 km/h ale przez to przynajmniej w moim odczuciu dość słaba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mack72 Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 U mnie oczywiście wystąpiły podobne problemy z hałasem sprzegła wyciskowego. Ponadto jednak gdy zdarzy mi się jechać w korku przy delikatnym puszczaniu sprzęgła zaczyna mi wyć. Mam pytanie czy w rocznym samochodzie to normalne. Pytam dlatego , że wcześniej jeździłem COROLLĄ (zero problemów przez osiem lat) a tam nic takiego nie było i nie wiem co z tym robić. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.