Gość FoQs Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 witam na samym poczatku chcialbym powiedziec ze szukalem podobnego problemu ale nie znalazlem a wiec prosze Was o pomoc. Sytuacja wyglada tak, po dniu jezdzenia bezawaryjnego postawilem samochod pod blokiem i tak przestal dzien - akurat dosc mocno deszcz padal tego dnia i noc a nastepnego dnia z rana wsiadam do auta, ktore odpalam tak jak zawsze i po chwili widze ze nie mam ladowania akumulatora - pokazuje mi to ta kontrolka i do tego mam wode w filtrze paliwa - bo chyba to oznacza ta kontrolka przy swiecach zarowych - i problem jest w tym ze nie wiem co robic, czy wykrecac ten alternator i wiesc go na jakis zaklad, czy to moze byc jakas inna przyczyna ? i mozecie mi powiedziec jak spuscic wode z tego filtru paliwa ?? bo wczesniej widzialem tutaj sposob i zrobilem tak jak bylo opisane a teraz z koleji leciala sama ropa i nie wiem co zle robie a tamtego postu juz nie widze ;/ i to mozliwe zeby tak o sie zepsulo ? ;o jeszcze raz prosze Was o szybka pomoc bo mam duzo spraw waznych do zalatwienia a bez samochodu ani rusz ;| dodam tylko ze jezdze primerka 2.0d 91rok sedan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pan_jabu Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 witam na samym poczatku chcialbym powiedziec ze szukalem podobnego problemu ale nie znalazlem a wiec prosze Was o pomoc. Sytuacja wyglada tak, po dniu jezdzenia bezawaryjnego postawilem samochod pod blokiem i tak przestal dzien - akurat dosc mocno deszcz padal tego dnia i noc a nastepnego dnia z rana wsiadam do auta, ktore odpalam tak jak zawsze i po chwili widze ze nie mam ladowania akumulatora - pokazuje mi to ta kontrolka i do tego mam wode w filtrze paliwa - bo chyba to oznacza ta kontrolka przy swiecach zarowych - i problem jest w tym ze nie wiem co robic, czy wykrecac ten alternator i wiesc go na jakis zaklad, czy to moze byc jakas inna przyczyna ? i mozecie mi powiedziec jak spuscic wode z tego filtru paliwa ?? bo wczesniej widzialem tutaj sposob i zrobilem tak jak bylo opisane a teraz z koleji leciala sama ropa i nie wiem co zle robie a tamtego postu juz nie widze ;/ i to mozliwe zeby tak o sie zepsulo ? ;o jeszcze raz prosze Was o szybka pomoc bo mam duzo spraw waznych do zalatwienia a bez samochodu ani rusz ;| dodam tylko ze jezdze primerka 2.0d 91rok sedan witam, ta kontrolka o której piszesz, o ile pamiętam, nie informuje o wodzie w filtrze paliwa. Ona dotyczy układu chłodzenia, zapala się jesli napięcie spada poniżej okreslonego poziomu, co by się zgadzało przy braku ładowania z alternatora. Moim zdaniem powinieneś zaczać od sprawdzenia przewodów podłączonych do alternatora. Później wziąć miernik i sprawdzić jakie napięcie daje alternator bez obciążenia jak i przy obrotach na poziomie 3 tys. i obciążeniu (swiatła, dmuchawa, ogrzewanie szyby). Normalnie altek przy 3 tys powinien dawać około 14,5 V. Po obciązeniu, przy 3 tys. , około 13,8 V 9 o ile dobrze pamiętam). Jesli chodzi o naprawę alternatora, to całościowa regeneracja mnie osobiście kosztowała 450 pln (Warszawa). pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość FoQs Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 przewody jako tako sprawdzalem z kolega i ladowania wcale nie ma, nic sie nie zmienia - tzn miernikiem patrzylismy przy akumulatorze napiecie na obrotach danych poprzez gazowanie i na spokojnych - ciagle takie same ani drgnie kurde czyli to bedzie alternator... a nie da sie go taniej naprawic ? co zmieniales u siebie kolego ?? szczotki i diody czy jak ? stawiales caly samochod czy sam brales alternator wyjmowales i wiozles do elektryka ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pan_jabu Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 (edytowane) przewody jako tako sprawdzalem z kolega i ladowania wcale nie ma, nic sie nie zmienia - tzn miernikiem patrzylismy przy akumulatorze napiecie na obrotach danych poprzez gazowanie i na spokojnych - ciagle takie same ani drgnie kurde czyli to bedzie alternator... a nie da sie go taniej naprawic ? co zmieniales u siebie kolego ?? szczotki i diody czy jak ? stawiales caly samochod czy sam brales alternator wyjmowales i wiozles do elektryka ?? Mój altek wyjmowałem samodzielnie. Wiesz, stawiając auto do mechanika montaż i demontaż to dodatkowe koszty. Mi zdjęcie altka zajęło 20 min (na gorącym silniku ). Jeśli chodzi o naprawę, to był w takim stanie że musiał przejść kompleksową regenerację. Tak wogóle to miał włożony regulator napięcia z poloneza i zrobione jakieś obejście na obwodzie prądowym. Być może sam regulator Ci poszedł ale elektrykiem nie jestem żeby to ocenić. ByMozliwe że w mniejszych miejscowościach koszty naprawy okażą się niższe. Ja niestety musiałem wyrzucić 450 za naprawę w Wawie. Ogólnie spotkałem się też z opinią, żeby nie kupować nowych altków produkcji chińskiej (na allegro). Ponoć padają po ok. pól roku (nie sprawdzałem osobiście) życzę niskich kosztów przy naprawie:) pzdr Edytowane 15 Października 2009 przez pan_jabu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość FoQs Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 ok. to i ja dzis sprobuje go wyjac i powiesc gdzies do elektryka zobaczymy co z nim da sie zrobic bo bez samochodu to tak jak bez serca dzieki kolego !! pozniej jeszcze napisze co i jak bylo ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pan_jabu Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 ok. to i ja dzis sprobuje go wyjac i powiesc gdzies do elektryka zobaczymy co z nim da sie zrobic bo bez samochodu to tak jak bez serca dzieki kolego !! pozniej jeszcze napisze co i jak bylo ) Jeszcze jedna rzecz, jak bedziesz demontował alternator uważaj, żeby Ci nie uderzył w chłodnicę bo mogą ci rurki od pompy vacu podziurawić kanaliki w chłodnicy. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość FoQs Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 (edytowane) zdjałem ten alternator ale ta pompe cala tam zostawilem, to chyba nie dobrze co ?? bo nie wiedzialem co to jest to nie ruszalem jej- balem sie ze cos poleci czy cos... powinienem ja zdjac ?? ;p za naprawe chca 500zl bo mam cos wstawione od poloneza, co z tym robic ?? czy wiecie gdzie znajde uzywke ?? bo na allegro pustki, od p11 do p10 bedzie pasowac ?? Edytowane 21 Października 2009 przez FoQs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pan_jabu Opublikowano 23 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2009 za naprawe chca 500zl bo mam cos wstawione od poloneza, co z tym robic ?? czy wiecie gdzie znajde uzywke ?? bo na allegro pustki, od p11 do p10 bedzie pasowac ?? No popatrz, też miałem cos od poloneza w swoim alternatorze . Sam szukałem i z informacji jakie zdobyłem wynika, że niestety alternator od p11 nie podejdzie do p10. O ile dobrze się orientuję, nawet od sunny z tym silnikiem nie pasuje. Szukałem uzywki(ciężko z tym jest) i doszedłem do wniosku, że kupując uzywany altek w ciemno nie wiem, czy awaria się nie powtórzy w niedługim czasie. Co do kosztów naprawy, moim zdaniem, ciezko bedzie znaleźć dużo tańszą ofertę. Myśle że jeśli znajdziesz warsztat z oferta pełnej regeneracji za 400 to powinieneś się cieszyć. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 23 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2009 W mojej opinii alternator od sunnego, almery czy primery powinien Ci podejść bez problemu byle, żeby od Diesela był. Przecież blok silnika do CD20 czy CD20T niczym się nie różnią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pan_jabu Opublikowano 23 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2009 W mojej opinii alternator od sunnego, almery czy primery powinien Ci podejść bez problemu byle, żeby od Diesela był. Przecież blok silnika do CD20 czy CD20T niczym się nie różnią. tak się zastanawiam nad pompą vacu, czy jest ta sama i czy pasuje do alternatora z p11 czy też z almery lub sunny (diesel). wg katalogów , np fota, alternatory mają inne nr seryjne więc pozostaje tylko sprawdzić to manualnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość FoQs Opublikowano 25 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 z tego co szukalem i szukam na allegro widzac po zdjeciach niestety od nowszych modeli np od p11 alternator juz nie bedzie pasowac, troche inaczej wyglada nie ma tj tego wyjscia pod ta pompe i od sunny chyba tez nie ale jeszcze raz rzuce okiem na inne modele z tego rocznika, niestety mi za naprawe zaspiewali 500zl a niestety takiej kasy nie posiadam ;/ wiec bede szukac uzywki i do poki nie znajde pracy chyba bede oszczedzac samochod tzn jak najmniej eksploatowac a moze ktos z forumowiczow ma jedna primerke diesla przeznaczona na czesci ? szkoda ze altek do diesla nie jest w takiej samej cenie co do benzyny ;| a jak myslicie da rade samemu naprawic ten altek ? wstawiajac znow jakies czesci od poloneza ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.