Mrand Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 Kto mi wytłumaczy (jak chłopu na miedzy) jak działa klimatyzacja w Versie? Gdy pokrętło znajduje się na niebieskim to można jeszcze wyciągnąć jakieś logicznie wnioski. Po wciśnięciu AC włącza się sprężarka i chłodzi. Jaka jest zależność wydajności sprężarki od położenia tego pokrętła i ewentualnie położenia sterowania wiatraka? Czy jest jakaś automatyka wydajności i temperatury czy przeciwnie, klima jest gotowa działać do skutku, którym będzie całkowite zamrożenie kierowcy i pasażerów? Co się dzieje gdy klima jest włączona a pokrętło przestawię na czerwone pole? Dlaczego klima włącza się automatycznie po przestawieniu nawiewu na funkcję "odmrażanie szyby przedniej" i co wtedy robi. Po przeczytaniu instrukcji nadal mam mgliste wyobrażenie jak to wszystko działa, a dziś spadł przecież pierwszy śnieg i regulacja temperatury przez otwieranie i przymykanie okien przestała się sprawdzać Mam wrażenie, że posiadam jakąś standardową (uproszczoną) wersję klimatyzacji. Moja Versa jest z 2008 (choć w papierach mam 2009). Pozdrawiam Mrand Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 Kto mi wytłumaczy (jak chłopu na miedzy) jak działa klimatyzacja w Versie? Gdy pokrętło znajduje się na niebieskim to można jeszcze wyciągnąć jakieś logicznie wnioski. Po wciśnięciu AC włącza się sprężarka i chłodzi. Jaka jest zależność wydajności sprężarki od położenia tego pokrętła i ewentualnie położenia sterowania wiatraka? Czy jest jakaś automatyka wydajności i temperatury czy przeciwnie, klima jest gotowa działać do skutku, którym będzie całkowite zamrożenie kierowcy i pasażerów? Co się dzieje gdy klima jest włączona a pokrętło przestawię na czerwone pole? Dlaczego klima włącza się automatycznie po przestawieniu nawiewu na funkcję "odmrażanie szyby przedniej" i co wtedy robi. Po przeczytaniu instrukcji nadal mam mgliste wyobrażenie jak to wszystko działa, a dziś spadł przecież pierwszy śnieg i regulacja temperatury przez otwieranie i przymykanie okien przestała się sprawdzać Mam wrażenie, że posiadam jakąś standardową (uproszczoną) wersję klimatyzacji. Moja Versa jest z 2008 (choć w papierach mam 2009). Pozdrawiam Mrand jak większość samochodów na stany masz poprostu klimę manualną,a jedyna automatyka to funkcja rozmrażania i osuszania szyb zimą,lub schładzania wnętrza latem.t.z.gdy ustawisz nawiew na szybę,lub szybę i nogi klima z automatu się włączy by odparować,lub rozmrozić szyby,pod warunkiem że pokrętlo reg.temperatury ustawisz na czerwonym polu(czym wyżej tym szybciej .to samo ma się do nawiewu)w mojej hondzie ze stanów byla jeszcze funkcja max.ac.jak ustawiłeś pokrętło na max.zimno to klima równiaż się włączała i chłodziła z maksymalną siłą.pużniej musisz dokonać korekt ustawień SAMODZIELNIE żeby nie zamarznąć lub sie nie ugotować dlatego że to manual. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mrand Opublikowano 15 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 Bardzo dziękuję za wyjaśnienia. Nurtuje mnie jednak pytanie, jaka jest różnica w działaniu całego systemu gdy przyciskam lub zwalniam guzik AC podczas włączonej funkcji rozmrażania szyby przedniej. Na moje niewprawne oko nie ma żadnej, więc o co tu chodzi z tą całą automatyką? Ja jestem to w stanie przetrzymać, ale żonę wyraźnie denerwuje ta żółta lampka od klimy, ponieważ uważa, że w znacznym stopniu wzrasta wtedy zużycie paliwa. I nie ma sposobu aby ją przekonać. Liczę po cichu, że na podstawie podpowiedzi uda mi się posunąć jakiś naukowo-techniczny bajer na dany temat Pozdrawiam Mrand Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekJQ Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 Bardzo dziękuję za wyjaśnienia. Nurtuje mnie jednak pytanie, jaka jest różnica w działaniu całego systemu gdy przyciskam lub zwalniam guzik AC podczas włączonej funkcji rozmrażania szyby przedniej. Na moje niewprawne oko nie ma żadnej, więc o co tu chodzi z tą całą automatyką? Ja jestem to w stanie przetrzymać, ale żonę wyraźnie denerwuje ta żółta lampka od klimy, ponieważ uważa, że w znacznym stopniu wzrasta wtedy zużycie paliwa. I nie ma sposobu aby ją przekonać. Liczę po cichu, że na podstawie podpowiedzi uda mi się posunąć jakiś naukowo-techniczny bajer na dany temat Pozdrawiam Mrand Różnica jest taka, że klima dodatkowo osusza powietrze co prowadzi do szybszego odparowania/odmrożnia szyby a krótszy czas odmrażania pozwala na szybsze zmniejszenie wydajności nawiewu co w konsekwencji prowadzi do zmniejszenia zużycia paliwa cbdo. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 Bardzo dziękuję za wyjaśnienia. Nurtuje mnie jednak pytanie, jaka jest różnica w działaniu całego systemu gdy przyciskam lub zwalniam guzik AC podczas włączonej funkcji rozmrażania szyby przedniej. Na moje niewprawne oko nie ma żadnej, więc o co tu chodzi z tą całą automatyką? Ja jestem to w stanie przetrzymać, ale żonę wyraźnie denerwuje ta żółta lampka od klimy, ponieważ uważa, że w znacznym stopniu wzrasta wtedy zużycie paliwa. I nie ma sposobu aby ją przekonać. Liczę po cichu, że na podstawie podpowiedzi uda mi się posunąć jakiś naukowo-techniczny bajer na dany temat Pozdrawiam Mrand najlepiej gdy masz zaparowane lub zmrożone szyby zostawić włączoną klimę,a po odparowaniu i ogrzaniu wnętrza można bez zmian w ustawieniach(nawiw na szybę) wycisnąć przycisk a/c.klima już nie będzie działać a żona marudzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mrand Opublikowano 16 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 Bardzo dziękuję. Teraz już wszystko jasne. Mogę świadomie korzystać z dobrodziejstw jakie niesie technika Pozdrawiam Mrand Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spens1988 Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Witam, Czy ma ktoś już rozwiązanie, jak wyłączyć owe automatyczne włączanie odmrażania/odparowania szyby przy pomocy osuszacza klimatyzacji? Chodzi o to, abym w razie konieczności sam mógł decydować, czy klima ma mi pomóc - jak na razie sam muszę ją wyłączać za każdym razem... to denerwuje. Dziękuję za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
posimek Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 (edytowane) Jaka masz wersję TIIDY?? a wlasciwie sterowania klimatyzacja? Witam, Czy ma ktoś już rozwiązanie, jak wyłączyć owe automatyczne włączanie odmrażania/odparowania szyby przy pomocy osuszacza klimatyzacji? Chodzi o to, abym w razie konieczności sam mógł decydować, czy klima ma mi pomóc - jak na razie sam muszę ją wyłączać za każdym razem... to denerwuje. Dziękuję za pomoc Edytowane 4 Listopada 2009 przez posimek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spens1988 Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Jaka masz wersję TIIDY?? a wlasciwie sterowania klimatyzacja? Klimke mam manualna - Visia AC/CD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ciacho Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 (edytowane) Nissan uważa że wie lepiej co chce użytkownik zrobić - w chwili włączenia nawiewu na szybę odrazu włącza się AC + pobieranie powietrza z zewnątrz. W dokumentacji nie ma wzmianki o zmianie tego poza "ręcznym" wyłączaniem klimatyzatora za każdym razem. Mnie denerwuje inny ukryty ficzer w klimatroniku - jak włącze auto to: a) na dworze np. 10 stopni, ustawiona klima na 20 - włącza nawiew tylko na stopy różnica temperatury w oklicach 5 stopni - włącza nawiew na górę i na stopy c) dwór 25, klima 17 - włącza nawiew na górę. Denerwuje mnie to, że teraz ogrzewa mi tylko stopy a góra marznie teraz ;< Edytowane 5 Listopada 2009 przez ciacho Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 (...) Mnie denerwuje inny ukryty ficzer w klimatroniku - jak włącze auto to: a) na dworze np. 10 stopni, ustawiona klima na 20 - włącza nawiew tylko na stopy różnica temperatury w oklicach 5 stopni - włącza nawiew na górę i na stopy c) dwór 25, klima 17 - włącza nawiew na górę. Denerwuje mnie to, że teraz ogrzewa mi tylko stopy a góra marznie teraz ;< Oczywiście wszystko to kwestia gustu, lecz tu nasz producent postępuje zgodnie z prawami fizyki (zimne cięższe, ciepłe lżejsze). Zatem jak trzeba nagrzewać, to efektywniej i kompleksowo wychodzi od dołu, ciepłe bedzie szło w górę, i tym sposobem całe wnetrze równomiernie się ogrzeje, gdyby ogrzewać górą to pod sufitem byłaby afryka, a w nogach arktyka Odwrotnie latem gdy trzeba schłodzić, zimne górą bo bedzie opadać i schładzać. Ot i cała polityka. A użytkownik? Użytkownik, zwłaszcza jak ma klimatronika, to może go sobie przestawić z trybu auto na manual, i pokierować nawiew tam gdzie chce - nooo przynajmniej ten uzytkownik co ma oprócz klimatronika, i ekranik LCD(może wyświetlacz) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 Oczywiście wszystko to kwestia gustu, lecz tu nasz producent postępuje zgodnie z prawami fizyki (zimne cięższe, ciepłe lżejsze). Zatem jak trzeba nagrzewać, to efektywniej i kompleksowo wychodzi od dołu, ciepłe bedzie szło w górę, i tym sposobem całe wnetrze równomiernie się ogrzeje, gdyby ogrzewać górą to pod sufitem byłaby afryka, a w nogach arktyka Odwrotnie latem gdy trzeba schłodzić, zimne górą bo bedzie opadać i schładzać. Ot i cała polityka. A użytkownik? Użytkownik, zwłaszcza jak ma klimatronika, to może go sobie przestawić z trybu auto na manual, i pokierować nawiew tam gdzie chce - nooo przynajmniej ten uzytkownik co ma oprócz klimatronika, i ekranik LCD(może wyświetlacz) DOKŁADNIE.........fizyka się kłania:)a zawsze można włączyć manuala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ciacho Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 (edytowane) Ja rozumiem "fizyka" itd, ale bardziej mi chodzi o komfort... Zamiast wiać mi na full prędkość na nogi to może wiać słabiej ale w oba kierunki. Tak wiem - właczam manual i mam to samo - w 99% w ten sposób jeżdze, jednak... przetestowałem kilka aut konkurencji i te ze średniej półki które miały klimatronica to niestety przy dużej róznicy temperatór to wiały w oba kierunki a nie tylko w jeden... [testowane m.in. Civic, Altea, Focus] IMO właśnie szybciej i optymalniej ogrzeje/ochłodzi się pojazd kiedy nawiew jest w obu kierunkach ale z mniejszą siłą... Zauważcie jedno - jeżeli jest duża różnica w temperaturze naszego ciała (nogi a klatka piersiowa) to łatwiej się rozchorować... Na wszelki wypadek jeżeli ktoś nie skojarzył: MARUDZE SPECJALNIE, NIE MA ZŁOTEGO ŚRODKA - jedni chcą aby auto działalo jak działa teraz, inni aby działało inaczej... Dla obu stron idealnym stanem jest tryb MANUAL - jednak on nie kontroluje siły dmuchaw do temperatury :< Edytowane 7 Listopada 2009 przez ciacho Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 (edytowane) Miałem civica nowy model,wiał tak samo(w upał centralnie na twarz) Edytowane 7 Listopada 2009 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 9 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2009 No to ja mam chyba klimatronika "odmieńca, bo jak mi z automatu wieje w jednym kierunku, i przełacze się na manuala, i tu ustawię nadmuch i na górę i na dół, to zaraz mam odczuwalny efekt, i faktycznie rozdziela po równo na obydwa kierunki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 9 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2009 No to ja mam chyba klimatronika "odmieńca, bo jak mi z automatu wieje w jednym kierunku, i przełacze się na manuala, i tu ustawię nadmuch i na górę i na dół, to zaraz mam odczuwalny efekt, i faktycznie rozdziela po równo na obydwa kierunki. tu chodzi o wianie w automacie a nie manualu-tu każdemu wieje jak sobie ustawi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 9 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2009 A to przepraszam Źle zrozumiałem kolegę w tym zapisie, że włącza manual, i ma to samo. Chwilowo nawaliła logika, i wyszło mi że ma to samo co w automacie. Wybaczcie ułomność robaczego umysłu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mrand Opublikowano 11 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 (edytowane) W swojej Versie mam ręczną klimatyzację. Zaciekawiła mnie nast. sprawa. Gdy włączam funkcję odmrażania szyby włącza się także lampka klimy. Jak się wcześniej dowiedziałem w tym wątku, działa wówczas system osuszania powietrza. No właśnie, jak on działa i co się dzieje z wilgocią? Że to autentycznie pracuje, można przekonać się wyłączając guzik. Po kilku minutach boczne szyby zachodzą mgiełką. Gdy ponownie wciśnie się AC, po niedługim czasie szyby znów są czyste. Czy jest jakiś odstojnik czy filtr wilgoci? Czy jest to element wymienny i ewentualnie po jakim czasie. Proszę coś ogólnie o serwisowaniu klimy. Może jakieś sprawdzone linki? To się ewentualnie może przydać wielu ludziom. Pozdrawiam Mrand Edytowane 11 Listopada 2009 przez Mrand Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jark Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 W swojej Versie mam ręczną klimatyzację. Zaciekawiła mnie nast. sprawa. Gdy włączam funkcję odmrażania szyby włącza się także lampka klimy. Jak się wcześniej dowiedziałem w tym wątku, działa wówczas system osuszania powietrza. No właśnie, jak on działa i co się dzieje z wilgocią? Że to autentycznie pracuje, można przekonać się wyłączając guzik. Po kilku minutach boczne szyby zachodzą mgiełką. Gdy ponownie wciśnie się AC, po niedługim czasie szyby znów są czyste. Czy jest jakiś odstojnik czy filtr wilgoci? Czy jest to element wymienny i ewentualnie po jakim czasie. Proszę coś ogólnie o serwisowaniu klimy. Może jakieś sprawdzone linki? To się ewentualnie może przydać wielu ludziom. Pozdrawiam Mrand Jest tak, klima schładza powietrze, co siłą rzeczy zmniejsza ilość pary wodnej w strumieniu powietrza, przez co szybciej osusza np. szyby. Nadmiar wody oczywiście wykrapla się w układzie klimatyzatora i sobie rurką wypływa poza pojazd. Ot i cała tajemnica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 12 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2009 (edytowane) Jest tak, klima schładza powietrze, co siłą rzeczy zmniejsza ilość pary wodnej w strumieniu powietrza, przez co szybciej osusza np. szyby. Nadmiar wody oczywiście wykrapla się w układzie klimatyzatora i sobie rurką wypływa poza pojazd. Ot i cała tajemnica. schładza to latem zimą ogrzewa,do temperatury zadanej. Edytowane 12 Listopada 2009 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
posimek Opublikowano 12 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2009 (edytowane) "Ja rozumiem "fizyka" itd, ale bardziej mi chodzi o komfort... Zamiast wiać mi na full prędkość na nogi to może wiać słabiej ale w oba kierunki. Tak wiem - właczam manual i mam to samo - w 99% w ten sposób jeżdze, jednak... przetestowałem kilka aut konkurencji i te ze średniej półki które miały klimatronica to niestety przy dużej róznicy temperatór to wiały w oba kierunki a nie tylko w jeden... [testowane m.in. Civic, Altea, Focus] IMO właśnie szybciej i optymalniej ogrzeje/ochłodzi się pojazd kiedy nawiew jest w obu kierunkach ale z mniejszą siłą... Zauważcie jedno - jeżeli jest duża różnica w temperaturze naszego ciała (nogi a klatka piersiowa) to łatwiej się rozchorować... Na wszelki wypadek jeżeli ktoś nie skojarzył: MARUDZE SPECJALNIE, NIE MA ZŁOTEGO ŚRODKA - jedni chcą aby auto działalo jak działa teraz, inni aby działało inaczej... Dla obu stron idealnym stanem jest tryb MANUAL - jednak on nie kontroluje siły dmuchaw do temperatury :< "TO u mnie jest jeszcze inaczej mimo ze przejde na manual odnosnie kierunku nawiewu to predkość wiatraka nadal zalezna jest od ustawionej temperatury;) Edytowane 12 Listopada 2009 przez posimek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jark Opublikowano 12 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2009 schładza to latem zimą ogrzewa,do temperatury zadanej. No tak najpierw schładza a później ogrzewa, to najprostszy sposób pozbycia sie wilgoci z powietrza. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.