Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Klimatyzacja


Mrand
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kto mi wytłumaczy (jak chłopu na miedzy) jak działa klimatyzacja w Versie?

Gdy pokrętło znajduje się na niebieskim to można jeszcze wyciągnąć jakieś logicznie wnioski. Po wciśnięciu AC włącza się sprężarka i chłodzi. Jaka jest zależność wydajności sprężarki od położenia tego pokrętła i ewentualnie położenia sterowania wiatraka? Czy jest jakaś automatyka wydajności i temperatury czy przeciwnie, klima jest gotowa działać do skutku, którym będzie całkowite zamrożenie kierowcy i pasażerów? Co się dzieje gdy klima jest włączona a pokrętło przestawię na czerwone pole? Dlaczego klima włącza się automatycznie po przestawieniu nawiewu na funkcję "odmrażanie szyby przedniej" i co wtedy robi. Po przeczytaniu instrukcji nadal mam mgliste wyobrażenie jak to wszystko działa, a dziś spadł przecież pierwszy śnieg i regulacja temperatury przez otwieranie i przymykanie okien przestała się sprawdzać :) Mam wrażenie, że posiadam jakąś standardową (uproszczoną) wersję klimatyzacji. Moja Versa jest z 2008 (choć w papierach mam 2009). Pozdrawiam

Mrand

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto mi wytłumaczy (jak chłopu na miedzy) jak działa klimatyzacja w Versie?

Gdy pokrętło znajduje się na niebieskim to można jeszcze wyciągnąć jakieś logicznie wnioski. Po wciśnięciu AC włącza się sprężarka i chłodzi. Jaka jest zależność wydajności sprężarki od położenia tego pokrętła i ewentualnie położenia sterowania wiatraka? Czy jest jakaś automatyka wydajności i temperatury czy przeciwnie, klima jest gotowa działać do skutku, którym będzie całkowite zamrożenie kierowcy i pasażerów? Co się dzieje gdy klima jest włączona a pokrętło przestawię na czerwone pole? Dlaczego klima włącza się automatycznie po przestawieniu nawiewu na funkcję "odmrażanie szyby przedniej" i co wtedy robi. Po przeczytaniu instrukcji nadal mam mgliste wyobrażenie jak to wszystko działa, a dziś spadł przecież pierwszy śnieg i regulacja temperatury przez otwieranie i przymykanie okien przestała się sprawdzać :) Mam wrażenie, że posiadam jakąś standardową (uproszczoną) wersję klimatyzacji. Moja Versa jest z 2008 (choć w papierach mam 2009). Pozdrawiam

Mrand

jak większość samochodów na stany masz poprostu klimę manualną,a jedyna automatyka to funkcja rozmrażania i osuszania szyb zimą,lub schładzania wnętrza latem.t.z.gdy ustawisz nawiew na szybę,lub szybę i nogi klima z automatu się włączy by odparować,lub rozmrozić szyby,pod warunkiem że pokrętlo reg.temperatury ustawisz na czerwonym polu(czym wyżej tym szybciej .to samo ma się do nawiewu)w mojej hondzie ze stanów byla jeszcze funkcja max.ac.jak ustawiłeś pokrętło na max.zimno to klima równiaż się włączała i chłodziła z maksymalną siłą.pużniej musisz dokonać korekt ustawień SAMODZIELNIE żeby nie zamarznąć lub sie nie ugotować:) dlatego że to manual.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za wyjaśnienia. Nurtuje mnie jednak pytanie, jaka jest różnica w działaniu całego systemu gdy przyciskam lub zwalniam guzik AC podczas włączonej funkcji rozmrażania szyby przedniej. Na moje niewprawne oko nie ma żadnej, więc o co tu chodzi z tą całą automatyką? Ja jestem to w stanie przetrzymać, ale żonę wyraźnie denerwuje ta żółta lampka od klimy, ponieważ uważa, że w znacznym stopniu wzrasta wtedy zużycie paliwa. I nie ma sposobu aby ją przekonać. Liczę po cichu, że na podstawie podpowiedzi uda mi się posunąć jakiś naukowo-techniczny bajer na dany temat :) Pozdrawiam

Mrand

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za wyjaśnienia. Nurtuje mnie jednak pytanie, jaka jest różnica w działaniu całego systemu gdy przyciskam lub zwalniam guzik AC podczas włączonej funkcji rozmrażania szyby przedniej. Na moje niewprawne oko nie ma żadnej, więc o co tu chodzi z tą całą automatyką? Ja jestem to w stanie przetrzymać, ale żonę wyraźnie denerwuje ta żółta lampka od klimy, ponieważ uważa, że w znacznym stopniu wzrasta wtedy zużycie paliwa. I nie ma sposobu aby ją przekonać. Liczę po cichu, że na podstawie podpowiedzi uda mi się posunąć jakiś naukowo-techniczny bajer na dany temat :) Pozdrawiam

Mrand

 

 

 

 

Różnica jest taka, że klima dodatkowo osusza powietrze co prowadzi do szybszego odparowania/odmrożnia szyby a krótszy czas odmrażania pozwala na szybsze zmniejszenie wydajności nawiewu co w konsekwencji prowadzi do zmniejszenia zużycia paliwa  :D cbdo.

 

 

Pzdr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za wyjaśnienia. Nurtuje mnie jednak pytanie, jaka jest różnica w działaniu całego systemu gdy przyciskam lub zwalniam guzik AC podczas włączonej funkcji rozmrażania szyby przedniej. Na moje niewprawne oko nie ma żadnej, więc o co tu chodzi z tą całą automatyką? Ja jestem to w stanie przetrzymać, ale żonę wyraźnie denerwuje ta żółta lampka od klimy, ponieważ uważa, że w znacznym stopniu wzrasta wtedy zużycie paliwa. I nie ma sposobu aby ją przekonać. Liczę po cichu, że na podstawie podpowiedzi uda mi się posunąć jakiś naukowo-techniczny bajer na dany temat :) Pozdrawiam

Mrand

najlepiej gdy masz zaparowane lub zmrożone szyby zostawić włączoną klimę,a po odparowaniu i ogrzaniu wnętrza można bez zmian w ustawieniach(nawiw na szybę) wycisnąć przycisk a/c.klima już nie będzie działać a żona marudzić:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

 

Czy ma ktoś już rozwiązanie, jak wyłączyć owe automatyczne włączanie odmrażania/odparowania szyby przy pomocy osuszacza klimatyzacji? Chodzi o to, abym w razie konieczności sam mógł decydować, czy klima ma mi pomóc - jak na razie sam muszę ją wyłączać za każdym razem... to denerwuje.

 

Dziękuję za pomoc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka masz wersję TIIDY?? a wlasciwie sterowania klimatyzacja?

 

Witam,

 

Czy ma ktoś już rozwiązanie, jak wyłączyć owe automatyczne włączanie odmrażania/odparowania szyby przy pomocy osuszacza klimatyzacji? Chodzi o to, abym w razie konieczności sam mógł decydować, czy klima ma mi pomóc - jak na razie sam muszę ją wyłączać za każdym razem... to denerwuje.

 

Dziękuję za pomoc ;)

Edytowane przez posimek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nissan uważa że wie lepiej co chce użytkownik zrobić - w chwili włączenia nawiewu na szybę odrazu włącza się AC + pobieranie powietrza z zewnątrz.

W dokumentacji nie ma wzmianki o zmianie tego poza "ręcznym" wyłączaniem klimatyzatora za każdym razem.

 

Mnie denerwuje inny ukryty ficzer w klimatroniku - jak włącze auto to:

a) na dworze np. 10 stopni, ustawiona klima na 20 - włącza nawiew tylko na stopy

B) różnica temperatury w oklicach 5 stopni - włącza nawiew na górę i na stopy

c) dwór 25, klima 17 - włącza nawiew na górę.

 

Denerwuje mnie to, że teraz ogrzewa mi tylko stopy a góra marznie teraz ;<

Edytowane przez ciacho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

Mnie denerwuje inny ukryty ficzer w klimatroniku - jak włącze auto to:

a) na dworze np. 10 stopni, ustawiona klima na 20 - włącza nawiew tylko na stopy

B) różnica temperatury w oklicach 5 stopni - włącza nawiew na górę i na stopy

c) dwór 25, klima 17 - włącza nawiew na górę.

 

Denerwuje mnie to, że teraz ogrzewa mi tylko stopy a góra marznie teraz ;<

Oczywiście wszystko to kwestia gustu, lecz tu nasz producent postępuje zgodnie z prawami fizyki (zimne cięższe, ciepłe lżejsze). Zatem jak trzeba nagrzewać, to efektywniej i kompleksowo wychodzi od dołu, ciepłe bedzie szło w górę, i tym sposobem całe wnetrze równomiernie się ogrzeje, gdyby ogrzewać górą to pod sufitem byłaby afryka, a w nogach arktyka ;) Odwrotnie latem gdy trzeba schłodzić, zimne górą bo bedzie opadać i schładzać. Ot i cała polityka. A użytkownik? Użytkownik, zwłaszcza jak ma klimatronika, to może go sobie przestawić z trybu auto na manual, i pokierować nawiew tam gdzie chce - nooo przynajmniej ten uzytkownik co ma oprócz klimatronika, i ekranik LCD(może wyświetlacz)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście wszystko to kwestia gustu, lecz tu nasz producent postępuje zgodnie z prawami fizyki (zimne cięższe, ciepłe lżejsze). Zatem jak trzeba nagrzewać, to efektywniej i kompleksowo wychodzi od dołu, ciepłe bedzie szło w górę, i tym sposobem całe wnetrze równomiernie się ogrzeje, gdyby ogrzewać górą to pod sufitem byłaby afryka, a w nogach arktyka ;) Odwrotnie latem gdy trzeba schłodzić, zimne górą bo bedzie opadać i schładzać. Ot i cała polityka. A użytkownik? Użytkownik, zwłaszcza jak ma klimatronika, to może go sobie przestawić z trybu auto na manual, i pokierować nawiew tam gdzie chce - nooo przynajmniej ten uzytkownik co ma oprócz klimatronika, i ekranik LCD(może wyświetlacz)

DOKŁADNIE.........fizyka się kłania:)a zawsze można włączyć manuala :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozumiem "fizyka" itd, ale bardziej mi chodzi o komfort...

Zamiast wiać mi na full prędkość na nogi to może wiać słabiej ale w oba kierunki.

Tak wiem - właczam manual i mam to samo - w 99% w ten sposób jeżdze, jednak... przetestowałem kilka aut konkurencji i te ze średniej półki które miały klimatronica to niestety przy dużej róznicy temperatór to wiały w oba kierunki a nie tylko w jeden...

[testowane m.in. Civic, Altea, Focus]

 

IMO właśnie szybciej i optymalniej ogrzeje/ochłodzi się pojazd kiedy nawiew jest w obu kierunkach ale z mniejszą siłą... Zauważcie jedno - jeżeli jest duża różnica w temperaturze naszego ciała (nogi a klatka piersiowa) to łatwiej się rozchorować... ;)

 

Na wszelki wypadek jeżeli ktoś nie skojarzył:

MARUDZE SPECJALNIE, NIE MA ZŁOTEGO ŚRODKA - jedni chcą aby auto działalo jak działa teraz, inni aby działało inaczej...

Dla obu stron idealnym stanem jest tryb MANUAL - jednak on nie kontroluje siły dmuchaw do temperatury :<

Edytowane przez ciacho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem civica nowy model,wiał tak samo(w upał centralnie na twarz)

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja mam chyba klimatronika "odmieńca, bo jak mi z automatu wieje w jednym kierunku, i przełacze się na manuala, i tu ustawię nadmuch i na górę i na dół, to zaraz mam odczuwalny efekt, i faktycznie rozdziela po równo na obydwa kierunki. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja mam chyba klimatronika "odmieńca, bo jak mi z automatu wieje w jednym kierunku, i przełacze się na manuala, i tu ustawię nadmuch i na górę i na dół, to zaraz mam odczuwalny efekt, i faktycznie rozdziela po równo na obydwa kierunki. :)

 

tu chodzi o wianie w automacie a nie manualu-tu każdemu wieje jak sobie ustawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to przepraszam :)

Źle zrozumiałem kolegę w tym zapisie, że włącza manual, i ma to samo. Chwilowo nawaliła logika, i wyszło mi że ma to samo co w automacie. Wybaczcie ułomność robaczego umysłu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swojej Versie mam ręczną klimatyzację. Zaciekawiła mnie nast. sprawa. Gdy włączam funkcję odmrażania szyby włącza się także lampka klimy. Jak się wcześniej dowiedziałem w tym wątku, działa wówczas system osuszania powietrza. No właśnie, jak on działa i co się dzieje z wilgocią? Że to autentycznie pracuje, można przekonać się wyłączając guzik. Po kilku minutach boczne szyby zachodzą mgiełką. Gdy ponownie wciśnie się AC, po niedługim czasie szyby znów są czyste. Czy jest jakiś odstojnik czy filtr wilgoci? Czy jest to element wymienny i ewentualnie po jakim czasie. Proszę coś ogólnie o serwisowaniu klimy. Może jakieś sprawdzone linki? To się ewentualnie może przydać wielu ludziom. Pozdrawiam

Mrand

Edytowane przez Mrand
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swojej Versie mam ręczną klimatyzację. Zaciekawiła mnie nast. sprawa. Gdy włączam funkcję odmrażania szyby włącza się także lampka klimy. Jak się wcześniej dowiedziałem w tym wątku, działa wówczas system osuszania powietrza. No właśnie, jak on działa i co się dzieje z wilgocią? Że to autentycznie pracuje, można przekonać się wyłączając guzik. Po kilku minutach boczne szyby zachodzą mgiełką. Gdy ponownie wciśnie się AC, po niedługim czasie szyby znów są czyste. Czy jest jakiś odstojnik czy filtr wilgoci? Czy jest to element wymienny i ewentualnie po jakim czasie. Proszę coś ogólnie o serwisowaniu klimy. Może jakieś sprawdzone linki? To się ewentualnie może przydać wielu ludziom. Pozdrawiam

Mrand

 

Jest tak, klima schładza powietrze, co siłą rzeczy zmniejsza ilość pary wodnej w strumieniu powietrza, przez co szybciej osusza np. szyby. Nadmiar wody oczywiście wykrapla się w układzie klimatyzatora i sobie rurką wypływa poza pojazd. Ot i cała tajemnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tak, klima schładza powietrze, co siłą rzeczy zmniejsza ilość pary wodnej w strumieniu powietrza, przez co szybciej osusza np. szyby. Nadmiar wody oczywiście wykrapla się w układzie klimatyzatora i sobie rurką wypływa poza pojazd. Ot i cała tajemnica.

schładza to latem :rofl: zimą ogrzewa,do temperatury zadanej. ;)

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Ja rozumiem "fizyka" itd, ale bardziej mi chodzi o komfort...

Zamiast wiać mi na full prędkość na nogi to może wiać słabiej ale w oba kierunki.

Tak wiem - właczam manual i mam to samo - w 99% w ten sposób jeżdze, jednak... przetestowałem kilka aut konkurencji i te ze średniej półki które miały klimatronica to niestety przy dużej róznicy temperatór to wiały w oba kierunki a nie tylko w jeden...

[testowane m.in. Civic, Altea, Focus]

 

IMO właśnie szybciej i optymalniej ogrzeje/ochłodzi się pojazd kiedy nawiew jest w obu kierunkach ale z mniejszą siłą... Zauważcie jedno - jeżeli jest duża różnica w temperaturze naszego ciała (nogi a klatka piersiowa) to łatwiej się rozchorować... ;)

 

Na wszelki wypadek jeżeli ktoś nie skojarzył:

MARUDZE SPECJALNIE, NIE MA ZŁOTEGO ŚRODKA - jedni chcą aby auto działalo jak działa teraz, inni aby działało inaczej...

Dla obu stron idealnym stanem jest tryb MANUAL - jednak on nie kontroluje siły dmuchaw do temperatury :<

"

TO u mnie jest jeszcze inaczej mimo ze przejde na manual odnosnie kierunku nawiewu to predkość wiatraka nadal zalezna jest od ustawionej temperatury;)

Edytowane przez posimek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...