Gość DarekSt. Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 Witam, w mojej Almerce od kilku dni " nie wiedzieć czemu momentami miga kontrolka hamulca ręcznego ". Na razie po pewnym czasie proces zanikał, ale dzisiaj kontrolka wariowała cały dzień. Kontrolka gaśnie przy gwałtownym puszczeniu sprzęgła lub dźwigni hamulca ręcznego. Zapala się natomiast zawsze przy wyższych obrotach przed zmianą biegu, ale i po wciśnięciu sprzęgła do oporu w czasie postoju ...itd. Trochę obawiam się wizyty w ASO bo przy tak dziwnych objawach mogą wmówić każdą usterkę - czyli wyrwać każdą kasę, a problem może być banalny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skoch84 Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 (edytowane) sprawdź poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku, jego braki często są sygnalizowane przez tą właśnie kontrolkę (nie wiem jak jest w N16). Ewentualnie druga możliwość: przy dźwigni hamulca ręcznego powinien być czujnik, może on nie domaga Edytowane 14 Października 2009 przez skoch84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 (edytowane) W moim przypadku takie same objawy spowodowane były zbyt niskim stanem płynu hamulcowego w zbiorniczku. Dolanie załatwiło sprawę. Edytowane 14 Października 2009 przez Misiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Crushpl Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 Witam, u mnie ten problem pojawił się wczoraj. Proszę więc o pomoc: 1)Jakiego płynu dolać? 2)Czy można mieszać rożne płyny, tzn do tego co mam czy mogę wlać jakiś inny? 3)Gdzie i ile tego płynu wlać ? 4)Czy po dolaniu należy odpowietrzyć układ ? Przepraszam za serie pytań . Ale wole zapytać teraz niż potem żałować swoich błędów. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gaweł Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 Witam, u mnie ten problem pojawił się wczoraj. Proszę więc o pomoc: 1)Jakiego płynu dolać? 2)Czy można mieszać rożne płyny, tzn do tego co mam czy mogę wlać jakiś inny? 3)Gdzie i ile tego płynu wlać ? 4)Czy po dolaniu należy odpowietrzyć układ ? Przepraszam za serie pytań . Ale wole zapytać teraz niż potem żałować swoich błędów. Pozdrawiam 1) Dowolna marka, DOT 3 lub DOT 4 ew. DOT 5.1 2) tak, 3 rodzaje podane wyżej są mieszalne 3) na tym zdjęciu http://www.neovvl.co.uk/misc/fiona/010609/02.JPG masz zbiorniczek z żółtą nakrętką...poszukaj u siebie czegoś takiego 4) Po dolewaniu nie trzeba, za to trzeba przy całkowitej wymianie płynu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pgeca Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 Witam, u mnie ten problem pojawił się wczoraj. Proszę więc o pomoc: 1)Jakiego płynu dolać? 2)Czy można mieszać rożne płyny, tzn do tego co mam czy mogę wlać jakiś inny? 3)Gdzie i ile tego płynu wlać ? 4)Czy po dolaniu należy odpowietrzyć układ ? Przepraszam za serie pytań . Ale wole zapytać teraz niż potem żałować swoich błędów. Pozdrawiam W N16 (przynajmniej mojej) z żółtą nakrętką to mam zbiorniczek od płynu do spryskiwaczy . To taka mała dygresyjka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gaweł Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 Raczej nie chodzi mi o kolor nakrętki, a o sam wygląd zbiorniczka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Crushpl Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 1) Dowolna marka, DOT 3 lub DOT 4 ew. DOT 5.1... Jaki rodzaj najlepszy, prosiłbym również o jakąś konkretną markę ( nie chce kupić jakiegoś syfu) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gaweł Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 (edytowane) K2, ATE, Castrol, Ferodo... Na nakrętce od zbiorniczka powinieneś mieć też napisany jakiej klasy ma być płyn, zalej takim jak jest napisane albo wyższym. DOT 3 -> 4 -> 5.1 Z droższych płynów to Motul, EBC. Dodam, że płyn hamulcowy też ma swoja żywotność - chłonie wilgoć, co skutkuje zmniejszeniem temperatury wrzenia. Warto wymienić cały płyn z układu co ok. 2 lata. Jeśli zdecydujesz się na wymianę całego płynu to licz się z zakupem około 1 litra płynu (u mnie wchodzi 0.9L, w Almerach N15 podejrzewam, że podobnie lub niewiele więcej). Sprzęgło masz hydrauliczne czy na linkę ? Jak hydrauliczne, to układ sprzęgła też korzysta z płynu hamulcowego, więc będzie potrzebne troszkę więcej. Edytowane 15 Października 2009 przez Gaweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DarekSt. Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 Dzięki Plyn sprawdzę, a gdzie - precyzyjnie może byc ten czujnik ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gaweł Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 (edytowane) Czujnik poziomu płynu jest w zbiorniczku. Na zewnątrz zbiorniczka masz wtyczkę (chyba brązową) z dwoma kabelkami, to właśnie od tego czujnika Czujnik hamulca ręcznego jest, o ile się nie mylę, pod dźwignią hamulca ręcznego Edytowane 15 Października 2009 przez Gaweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Crushpl Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 (edytowane) Czujnik poziomu płynu jest w zbiorniczku. Na zewnątrz zbiorniczka masz wtyczkę (chyba brązową) z dwoma kabelkami, to właśnie od tego czujnika Czujnik hamulca ręcznego jest, o ile się nie mylę, pod dźwignią hamulca ręcznego Zgadza się pod wajchą od hamulca ręcznego jest taki mały metalowy "grzybek" ze sprężynką. Gdy wajcha jest na dole dociska grzybek do metalowej płytki i kontrolka zgaśnie. "Grzybek ten można zobaczyć kiedy ręczny jest zaciągnięty - jest zamontowany bliżej fotela pasażera. Edytowane 15 Października 2009 przez Crushpl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Almera 2.2 Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 Jak Ci się zapal kontrolka od ręcznego, to sprawdź stan klocków hamulcowych czy już nie są za bardzo wytarte. Czym klocek mniejszy tym bardziej wychodzi tłoczek i spada poziom płynu hamulcowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DarekSt. Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 Dzięki za pomoc, juz po kłopocie - pomogło 50 gramów płynu pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pablo89ns Opublikowano 10 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 Witam z dniem wczorajszym w mojej almerce zaczeła palic sie kontrolka hamulca ręznego ale tylko po zatrzymaniu auta i jak dodawany jest gaz. Gdy nacisne na hamulec kontrolka gasnie po czym jak dodaje gaz zapala sie i swieci do nastepnego hamowania czy wie moze ktos co sie dzieje ? płynu jest pod korek a kontrolka nadal swieci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcome Opublikowano 10 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 Prawdopodonie klocki masz do wymiany sprawdź je Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pablo89ns Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 juz jest wszystko ok niewiedziałem ze sa 2 zbiorniczki z płynem okazało sie ze w 2 było za mało po dolaniu jest ok a nie wiedziałem ze sa oddzielnie przednie i tylne ale człowiek sie całe zycie uczy auto mam zaledwie kilka miesiecy i nie zaglądałem pod maske szukając co gdzie i jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 Sorry, jakie dwa zbiorniczki na płyn hamulcowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sonax Opublikowano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 2 zbiorniczki na płyn hamulcowy?! Co to za almera? Nigdy o czymś takim nie słyszałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pablo89ns Opublikowano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 (edytowane) no na 2 koreczkach pisze mi brake fluid na jednym only dot 4 na 2 nie pisze jaki ale tez brake fluid wiec nie wiem moze sie myle ? zbiorniczki sa od siebie jakies 15 cm Edytowane 12 Stycznia 2010 przez pablo89ns Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gaweł Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Zgaduję: może masz osobny zbiorniczek na płyn do układu sprzęgła? Sprzęgła hydrauliczne korzystają wszak z płynu hamulcowego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pablo89ns Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 kolego mozesz miec racje ja tylko napisałem jak to wyglada pod wzgledem napisów na korku ale mialem juz kontrolke recznego i wlasnie tam wlewalem płyn hamulcowy i znikła wiec bylem przekonany ze to jest to ale tak jak pisalem znow ten problem tylko ze inaczej to wyglądało a czy jest mozliwosc ze oddzielnie jest płyn na przednie hamulce a oddzielnie na tylne ;> ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 kolego mozesz miec racje ja tylko napisałem jak to wyglada pod wzgledem napisów na korku ale mialem juz kontrolke recznego i wlasnie tam wlewalem płyn hamulcowy i znikła wiec bylem przekonany ze to jest to ale tak jak pisalem znow ten problem tylko ze inaczej to wyglądało a czy jest mozliwosc ze oddzielnie jest płyn na przednie hamulce a oddzielnie na tylne ;> ? nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pablo89ns Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 no to dobrze tylko dziwnie oznaczyli podpisujac 2 rozne zbiorniczki nazwą płyn hamulcowy ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marianek1979 Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Kolego dolej plynu hamulcowego,ale jezeli Ci ucieka to trzeba zastanowic sie skad ucieka .Na poczatku radzilbym abys zobaczyl wszystkie zaciski hamulcowe czy gdzie s nie cieknie.Ja kiedys tez tak mialem i w prawym tylnym zacisku jest taki maly walek o srednicy okolo 3 mm i na nim jest zimering i on mi przepuszczal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.