Dżem Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 Wczoraj pierwszy raz popróbowałem moje Terrano na sniegu. Lekko sie podłamnałem przy napedzie 2H na oponach wielosezonowych Pirelli Scorpion S/T nie ma jazdy. Dopiero zapięcie 4H ratuje sytuację. Popróbowałem potem Primerą (i 2H w Terrano) na letnich oponach to nawet nie było z czym porównywać oczywiście na korzyść Primery. O co chodzi za leki tył w Terano czy opony do d*py? U Was też nie da się nic zrobić na sniegu na 2H? Jak stanąłem pod garażem na ubitym sniegu to na 2H auto oczywiście się poruszało ale tylko na boki jak by nie sprawne sprzęgiełka z przodu to bym był uziemiony-aż wstyd przed sąsiadami. Podobnie bywa w lekkm błotku ale to nie dziwota bo te opony do błota niet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bigi Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 po pierwsze opony, ja mialem to samo dopoki nie wymienilem na MT - a na szosowkach to nie jezdzilem po drugie - lekka d*pa, kiedys sie tak w sniegu zarylem ze musialem bagaznik zaladowac gruzem zeby ruszyc z miejsca - nawet 4x nie pomoglo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefanopulus Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 Generalnie napęd na tył jest wrażliwy na śnieg i lód szczególnie jeśli tył jest niedociążony i obuty w nieodpowiednie kapcie. Po to mamy 4H żeby go używać w takich sytuacjach. Ja wyznaję zasadę, jest śnieg w każdej postaci to od razu przełączam na 4H i jest fun. Pamiętajcie że na 4H w bardzo ciasne zakręty należy wchodzić naprawdę ostrożnie i powoli bo samochód ma tendencję do bocznego poślizgu (kłania się brak centralnego dyfra). W zeszłym roku zimę przejeździłem na dosyć twardych, zjechanych, szosowych Wrnaglerach HP. Najadłem się sporo strachu, ale w kopnym śniegu na polnych drogach i ostrych podjazdach na 4L szedł jak przecinak. Wczoraj pojeździłem troszkę po mokrym śniegu zalegającym na szutrze i jest gitara (Grabber AT2). Bawiłem się w różnych konfiguracjach napędu i jedynie na samym tyle przy mocnym bucie dupka troszkę się gibała ale minimalnie. Zobaczymy jak to będzie na mokrym zaśnieżonym i pooranym koleinami afalcie bo to jest prawdziwe wyzwanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kazimoto Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 Generalnie napęd na tył jest wrażliwy na śnieg i lód szczególnie jeśli tył jest niedociążony i obuty w nieodpowiednie kapcie. Po to mamy 4H żeby go używać w takich sytuacjach. Ja wyznaję zasadę, jest śnieg w każdej postaci to od razu przełączam na 4H i jest fun. Pamiętajcie że na 4H w bardzo ciasne zakręty należy wchodzić naprawdę ostrożnie i powoli bo samochód ma tendencję do bocznego poślizgu (kłania się brak centralnego dyfra). I TO JEST SWIETA RACJA !! Zeszlej zimy jezdzilem na Yokohama Geolander i nie bylo zadnych problemow. Teraz na poczatek zostawie BFG AT i zobacze jak bedzie. Najwyzej zamienie na yokohamy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielarz29 Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 I TO JEST SWIETA RACJA !! Zeszlej zimy jezdzilem na Yokohama Geolander i nie bylo zadnych problemow. Teraz na poczatek zostawie BFG AT i zobacze jak bedzie. Najwyzej zamienie na yokohamy. Witam ,,kazimoto'' mam pytanie te Yokohama Geolander to były GEOLANDAR A/T-S G012 czy zimówki GEOLANDAR I/T+ ??? Bo musze kupić na zime jaieś kapcie do Tyrrana ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kazimoto Opublikowano 19 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2009 Witam ,,kazimoto'' mam pytanie te Yokohama Geolander to były GEOLANDAR A/T-S G012 czy zimówki GEOLANDAR I/T+ ??? Bo musze kupić na zime jaieś kapcie do Tyrrana ??? To sa GEOLANDAR IT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sura Opublikowano 20 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2009 Ja jezdzilem na BFG MT zimą i /do miasta/ raczej niepolecam. Trzeba uważać na ubity śnieg lub gołoledź bo auto jedzie jak na łysych. Nawet 4H niewiele pomagało. Co innego w luznym sniegu gdzies za miastem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 22 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2009 Bo MT-ki są na błoto a nie gołoledź. Trzeba uważać, bo 4x4 i tak ci nie pomoże przy hamowaniu. No może troszeczkę. A temat troszkę głupawy, bo wiadomo, że te auta były projektowane tak, że jak trzeba to włącza się napęd i wyjeżdża. Choć duży moment obrotowy, lekki tył i automatyczna blokada też robią swoje ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zielona bestia Opublikowano 22 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2009 Mam pytanie czy ktos ma moze jakas opinie o oponach Bridgestone Dueler HT w warunkach zimowych ,jezdze terrano ok 2 miesiecy opony maja ok 8 mm bieznika. Tu gdzie mieszkam nie ma naszczescie sniegu ale przyjezdzam do na urop do Polski i nie chcialbym byc zaskoczony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 27 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2009 Mam pytanie czy ktos ma moze jakas opinie o oponach Bridgestone Dueler HT w warunkach zimowych ,jezdze terrano ok 2 miesiecy opony maja ok 8 mm bieznika. Tu gdzie mieszkam nie ma naszczescie sniegu ale przyjezdzam do na urop do Polski i nie chcialbym byc zaskoczony. Pojeździsz bez problemu. Uważaj tylko na długą drogę hamowania !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bindaz Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 Witam wszystkich. Jestem nowy więc proszę o wyrozumiałość i pomoc tym bardziej, że z motoryzacją na tym poziomie nie miałem styczności i nigdy głębiej nie miałem okazji drążyć podobnych tematów (po prostu inna branża). Kilkanaście dni temu kupiłem Terrano II z silnikiem 3.0 Tdi (2002 r.). Będę go używał w zimie głównie na dojazdy do pracy. Mieszkam w mieście, w górzystym terenie (nowosądeckie). Od głównej drogi dzieli mnie ok. 200 m podjazdu pod leciutkie wzniesienie. Droga ta w zimie jest bardzo rzadko odśnieżana mimo to, że jest asfaltową drogą na terenie miasta. Głownie leży na niej dość wysoki śnieg lub zamarznięty rozjeżdżony śnieg z lodem. Droga główna, do której dojeżdżam jest dużo częściej odśnieżana ze względu na to, że biegnie pod dość strome wzniesienie i jest bardziej uczęszczaną ale jak drogowcy przyśpią, to rano jest bardzo ślisko. Samochód kupiłem z oponami DesertDueler 205SR16 1040 (sorry jak źle odpisałem) - wyglądają na nowe - dość głęboki bieżnik ok 2 cm - ale mimo to już wczoraj wieczorem wpadłem w lekki poślizg - przy wjeżdżaniu na mostek czułem jak mi lekko znosi tył chociaż potem się ustabilizował. Wczoraj wieczorem była mgła a potem lekki przymrozek. Cenie sobie bezpieczeństwo i pomyślałem, że te opony to chyba nie na zimę. I tutaj pytanie: Jakie kupić ? Forum przejrzałem dość dokładnie jednak nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Z tabeli zamieszczonej w jednym z tematów ( http://www.tirerack.com/tires/surveyresults/surveydisplay.jsp?type=ORAT )wynika,że Michele LTX, a z innego tematu, że Yokohama GEOLANDAR I/T. Jak pisałem wcześniej w temacie motoryzacji jestem zielony i nic mi nie mówią oznaczenia A/T TR czy inne (jeżeli ktoś to wyjaśni to chętnie się poduczę). Jedyne co udało mi się wydedukować (i też nie wiem czy do końca dobrze) to, to, że oznaczenie 235/70/16 to: szerokość/wysokość/rozmiar felgi ? Bardzo więc proszę o wyrozumiałość i jakieś sprecyzowane informację jaki typ opon wybrać w moim przypadku tym bardziej, że w bardzo drogie nie mogę mierzyć ze względu na szczupłe w tym momencie finanse. Pozdrawiam i czekam na sugestie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Banan1705 Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 (edytowane) polecam opony Cooper discoverer MS.Bardzo dobra guma na zimę z wysokim bieżnikiem którego nie słychać przy wyższych prędkościach na asfalcie.Doskonale spisuje sie w głębokim śniegu i na lodzie. Jestem z nich bardzo zadowolony.ja mam u siebie 235\75 R15 sztuka kosztowała mnie 350 zł. na zdjęciu z kolcami ( 100% przyczepności w każdych warunkach ale niestety kolce nie legalne) Edytowane 6 Listopada 2009 przez Banan1705 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jrock7 Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 A myslicie, ze BFG AT moge spokojnie uzywac latem i zima (bez szalenstw w terenie)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NUREK MAV Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 (edytowane) Witam polecam każdemu użytkownikowi Terry lub bliźniaka Mavericka aby udał sie na jakis duży parking np: przed marketem i wprowadził auto w kontrolowany poślizg.Poza niezłą zabawą jest dużo nauki jak wyprowadzić auto i jak go "nosi" w poślizgu to sie przyda kazdemu i na każdych oponkach bo będzie wiedział jakjego klocek sie prowadzi:-) Osobiście co roku tak się bawię /uczę /przypominam jeżdże troszkę spokojniej bo zima ma swoje prawa zdjecia nogi z gazu oraz uwage na tych co myśla ,że komp w aucie załtwi za nich wszystko Wprowadzanie auta w kontrolowany poślizg w miejscu do tego niedozwolonym grozi mandatem -tak dla przypomnienia przepisów P.S Jeżdzę na wielosezonówkach M+S asfalt/czasem teren. A przy zabawie poślizgowej trzeba liczyc ,że spalanie trzoszkę wzrośnie :-) Edytowane 21 Listopada 2009 przez NUREK MAV Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lysyalfa Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 (edytowane) Kupiłeś terenówkę? masz 4H i 4L? To używaj. Jak nie potrzebujesz 4H to kup coś z przednim napędem albo jak wystarcza ci 2H z tyłu to kup BMW - tanio! Ja używam w zimie ciągle 4H - chyba, że jest czarno na drodze, ale jak jest czarno, to biorę auto osobowe [też z tylnym napędem] i jadę w trasę - nie opony decydują o aucie tylko kierowca. Zawsze większy będzie ci palił więcej - a 4H to naprawdę wspaniałe przełożenie - i właśnie od opon zależy twoja prędkość. chociaż wydaje mi się, że terenowka - jak sama nazwa wskazuje ---> jest stworzona do..... pozdrawiam 'świeżak' Edytowane 18 Grudnia 2009 przez lysyalfa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 19 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 A ja tam pomykam na śniegu 2H. W końcu jak można to trzeba się bawić. No ale jak już stanę pod górką na ubitym jak lód śniegu to nie ma rady i 4H trzeba zapinać albo w głębokim sniegu. No wiadomo osobówką też by była zabawa no ale jak za miastem w głeboki śnieg się wpadnie to bez pomocy nie da rady. Zmieniłem Pirelli Scorpion S/T (7-5mm) na BFG AT (10mm) no i muszę przyznać że jednak na śniegu lepiej radzą sobie Pirelli mimo iż nie są to zimówki. Ale cóż drogi powrotnej nie ma i pirellki do sprzedania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość terranosaur Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 siema, wiecie co ja mam zwykle jakies zimówki może z 5-7 mm mięsa jeszcze ale w takim puchu jak ostatnio dosypało to nawet napędy nie pomagają fakt jak już raz przejechałem to później już idzie, na przyszły sezon musze kupić pożądne kartofle bo inaczej znowu będe kopał łopatką ;DDDDD aaaaa zapomnialem dodać, prawie 2 godziny go odkopywalem i tak metr po metrze aż wyszedł i w dół i w górę górka była troszkę większa niż to na fotce śniegu gdzieś ok 50-60 cm w zaspach sam puch i prawie wyszedł na taki snieg kupilbym cos takiego co o tym myślicie ? 265/70R16 SPIDER MARKI GLOB-GUM PRODUKCJI POLSKIEJ nowa 350 zł sztuka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bigi Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 glob gum to chyba nalewki ale ponoc dobrej jakosci. ja jezdze na MT i w sniegu robia pieknie hehehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość terranosaur Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 te glob gumy to nowe opony produkowane na wzór innych renomowanych marek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mir-e Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 a te twoje glob gum to podróba markowej KUMHO i cena nawet chyba taka sama,albo podobna i nie jest to nowa opona tylko nalewka sprawdziłem z ciekawości,ale 350 zł za nalewkę to moim zdaniem o połowę za drogo takie jest moje zdanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bigi Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 nie no zglupialem i wlazlem na ich stronke - na pewno nalewki - sa w dziale opon regenerowanych. jak dla mnie drogo. Dokladasz po 200zl na sztuce i masz BFG MT a wiesz co masz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość terranosaur Opublikowano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 macie racje troche drogie i nalewki, ale wzór bieżnika COOL i na taki śnieg lux chyba przyznacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bigi Opublikowano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 na snieg jak najbrdziej no i do blocka tez, ale jak z ich zuzyciem na czarnym ? zeby nie zniknely za szybko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.