Gość MaserTi Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 (edytowane) Witam. Zastanawialem się ostatnio czy byłby mozliwy swap silnika w mojej primerze z 2.0 116 koni w benzynie na ten 3.0 silnik z maximy? Ktos w ogóle coś takiego robił, albo slyszał o czyms podobnym? Z duża ilościa przeróbek wiąze sie taka modyfikacja czy być może w ogóle nie mozna czegos takiego zrobic z racji gabarytów silnika lub innych przeszkód? Pozdrawiam! Edytowane 16 Października 2009 przez MaserTi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 (edytowane) NIestety bedziesz musial przerobic...wszystko ;P Sam silnik ze skrzynia powinien wejsc pod maske ale wszystkie poduszki, jakies mocowania bedziesz musial dorabiac. Bylby to pionierski projekt ale pytanie czy warto? Maxime anglika za 5 tysi pewnie kupisz bez problemu. Do tego dojdzie koszt swapa (chyba ze sam to zrobisz). Usiadz, przemysl, przelicz Ps Mysle ze wydasz porownywalnie tyle co za uturbienie, albo swapa na ve ale poziom trudnosci bedzie wiekszy. Ps 2 Od ktorej maximy silnik chcesz wsadzic j30 czy a32 bo ja od razu pomyslalem o a32 (moze dlatego ze taka jezdze ) Edytowane 16 Października 2009 przez dylson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MaserTi Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 Powiem Ci, ze nie zastanawiałem się nad tym dokładnie;-) Myślałem, że już wiele osób zrobiło taką przeróbke. Jeśli jednak nie ma narazie nikogo takiego to znaczy, że taki swap musi być nie opłacalny:) Tak czy siak pomysle nad tym i może w przyszłości będe kombinował coś w tym kierunku. Dzięki za odpowiedź. P.S czym się różnią te dwa silnika podane przez Ciebie? Pozdrawiam MaserTi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 (edytowane) To sa dwa zupeknie inne silniki. W j30 masz VG30DE a w a32 VQ30DE (lub mniejszy VQ20DE). Pierwszy byl montowany tez min w 300zx a drugi np w 350z (troche zmieniony i o zwiekszonej pojemnosci). Niestety nie ma tak dobrze ze kupujesz v6 wsiadasz i jezdziesz Edytowane 16 Października 2009 przez dylson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mdzalewscy Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 taka przeróbka jest totalnie nieopłacalna i jedynie ma sens w przypadku chęci pokazania czegoś niezwykłego, możliwości tuningowych, zbudowania auta typu democar, Primera V6 itd... Silnik V6 jest dużo cięższy, większy. Dużo lepiej będzie się bawić w tuning SR20 jeśli chodzi o osiągi a nie prestige. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 Jesli chodzi o ciezar to w necie znalazlem stronke ktora podaja wage sr20 na 139kg a vq30 145 wiec roznica zadna (chyba ze byly tam zle dane). V6 jest oczywiscie szersze (ze wzgledu na dwie glowice) ale tez krotsze (3 cylindry a nie 4 obok siebie). Mysle ze wiekszym problemem moze byc wysokosc silnika (wypadaloby zeby maska sie zamykala ). Ale generalnie sprawa wyglada tak jak napisal mdzalewscy czyli duzo prosciej jest zmotac sr-a. Ale zeby miec ok 200km z tego silnika tez trezba nie malych pieniedzy (zeby byl to daily car tylko ve albo soft turbo). Ale z tego co widze to raczej nie bedzie tu ani 200km sr ani tym bardziej p10 v6 (obym sie mylil ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 Akurat wysokość silnika może być nawet mniejsza. W układzie V cylindry są ustawione pod kątem. Ja popieram mdzalewscy albo mdzalewskich (nigdy nie wiedziałem jak pisać) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szalony Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 Akurat wysokość silnika może być nawet mniejsza. W układzie V cylindry są ustawione pod kątem. Nie tak do końca ... w przypadku linii(odcinka)to owszem, im większy kąt pochylenia tym niższa wysokość. Przy powierzchni lub bryle będzie to jednak zależało od jej wymiarów(kształtu) i kąta pochylenia, co w efekcie może spowodować, iż głowica po obróceniu będzie wyższa. Prostym przykładem może być ćwiczenie z prostokątem lub kwadratem Orientacyjnie jednak jutro podam wysokość od skrzyni do końca kolektora Jeśli chodzi zaś o swapa, to koledzy wyżej już wszystko wyjaśnili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 17 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 Szalony wywód ale ja napisałem, że może być mniejsza a nie jest mniejsza. Zresztą pewnie jest większa bo kolektory umieszczone są nad głowicami. Dopiero luknąłem jak ten silnik wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 Lepiej Kupić maxi i już, bardziej komfortowa od Primy i zrobić z niej wydmuszę - myślę że wagą zejdzie się spokojnie do poziomu primery P10 o P11 już nie wspominająć... Fajna taka maxi by była z kubełkami i sportową kierwonicą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szalony Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 Szalony wywód ale ja napisałem, że może być mniejsza a nie jest mniejsza. Czytałem co pisałeś ale ja również napisałem, że "będzie to jednak zależało od jej wymiarów(kształtu) i kąta pochylenia, co w efekcie może spowodować"..... a jak wiadomo może ale nie musi. Szkoda, że moją wypowiedź odebrałeś jako wywód/przycinkę. Coobcio ! Czy do poprawnego sprawdzenia AFR w Maximie potrzebny jest gwint za dwururką, czy wkręcasz się w miejsce sondy i pomiar robisz na 3 garach? Mierzyłeś już tą, którą teraz jeździsz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.