Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Primera p10 możliwy swap na 3.0 v6 od maximy?


Gość MaserTi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zastanawialem się ostatnio czy byłby mozliwy swap silnika w mojej primerze z 2.0 116 koni w benzynie na ten 3.0 silnik z maximy? Ktos w ogóle coś takiego robił, albo slyszał o czyms podobnym? Z duża ilościa przeróbek wiąze sie taka modyfikacja czy być może w ogóle nie mozna czegos takiego zrobic z racji gabarytów silnika lub innych przeszkód? Pozdrawiam!

Edytowane przez MaserTi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIestety bedziesz musial przerobic...wszystko ;P Sam silnik ze skrzynia powinien wejsc pod maske ale wszystkie poduszki, jakies mocowania bedziesz musial dorabiac. Bylby to pionierski projekt ale pytanie czy warto? Maxime anglika za 5 tysi pewnie kupisz bez problemu. Do tego dojdzie koszt swapa (chyba ze sam to zrobisz). Usiadz, przemysl, przelicz :)

Ps Mysle ze wydasz porownywalnie tyle co za uturbienie, albo swapa na ve ale poziom trudnosci bedzie wiekszy.

Ps 2 Od ktorej maximy silnik chcesz wsadzic j30 czy a32 bo ja od razu pomyslalem o a32 (moze dlatego ze taka jezdze :P)

Edytowane przez dylson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci, ze nie zastanawiałem się nad tym dokładnie;-) Myślałem, że już wiele osób zrobiło taką przeróbke. Jeśli jednak nie ma narazie nikogo takiego to znaczy, że taki swap musi być nie opłacalny:) Tak czy siak pomysle nad tym i może w przyszłości będe kombinował coś w tym kierunku. Dzięki za odpowiedź.

 

P.S czym się różnią te dwa silnika podane przez Ciebie?

 

Pozdrawiam MaserTi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sa dwa zupeknie inne silniki. W j30 masz VG30DE a w a32 VQ30DE (lub mniejszy VQ20DE). Pierwszy byl montowany tez min w 300zx a drugi np w 350z (troche zmieniony i o zwiekszonej pojemnosci). Niestety nie ma tak dobrze ze kupujesz v6 wsiadasz i jezdziesz :P

Edytowane przez dylson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taka przeróbka jest totalnie nieopłacalna i jedynie ma sens w przypadku chęci pokazania czegoś niezwykłego, możliwości tuningowych, zbudowania auta typu democar, Primera V6 itd... Silnik V6 jest dużo cięższy, większy. Dużo lepiej będzie się bawić w tuning SR20 jeśli chodzi o osiągi a nie prestige.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o ciezar to w necie znalazlem stronke ktora podaja wage sr20 na 139kg a vq30 145 wiec roznica zadna (chyba ze byly tam zle dane). V6 jest oczywiscie szersze (ze wzgledu na dwie glowice) ale tez krotsze (3 cylindry a nie 4 obok siebie). Mysle ze wiekszym problemem moze byc wysokosc silnika (wypadaloby zeby maska sie zamykala :P). Ale generalnie sprawa wyglada tak jak napisal mdzalewscy czyli duzo prosciej jest zmotac sr-a. Ale zeby miec ok 200km z tego silnika tez trezba nie malych pieniedzy (zeby byl to daily car tylko ve albo soft turbo). Ale z tego co widze to raczej nie bedzie tu ani 200km sr ani tym bardziej p10 v6 (obym sie mylil :)).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat wysokość silnika może być nawet mniejsza. W układzie V cylindry są ustawione pod kątem. Ja popieram mdzalewscy albo mdzalewskich (nigdy nie wiedziałem jak pisać) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat wysokość silnika może być nawet mniejsza. W układzie V cylindry są ustawione pod kątem.

 

Nie tak do końca ;)... w przypadku linii(odcinka)to owszem, im większy kąt pochylenia tym niższa wysokość. Przy powierzchni lub bryle będzie to jednak zależało od jej wymiarów(kształtu) i kąta pochylenia, co w efekcie może spowodować, iż głowica po obróceniu będzie wyższa. Prostym przykładem może być ćwiczenie z prostokątem lub kwadratem ;)

Orientacyjnie jednak jutro podam wysokość od skrzyni do końca kolektora :)

 

Jeśli chodzi zaś o swapa, to koledzy wyżej już wszystko wyjaśnili :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szalony wywód ale ja napisałem, że może być mniejsza a nie jest mniejsza. Zresztą pewnie jest większa bo kolektory umieszczone są nad głowicami. Dopiero luknąłem jak ten silnik wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej Kupić maxi i już, bardziej komfortowa od Primy i zrobić z niej wydmuszę - myślę że wagą zejdzie się spokojnie do poziomu primery P10 o P11 już nie wspominająć...

Fajna taka maxi by była z kubełkami i sportową kierwonicą :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szalony wywód ale ja napisałem, że może być mniejsza a nie jest mniejsza.

Czytałem co pisałeś ale ja również napisałem, że "będzie to jednak zależało od jej wymiarów(kształtu) i kąta pochylenia, co w efekcie może spowodować"..... a jak wiadomo może ale nie musi. Szkoda, że moją wypowiedź odebrałeś jako wywód/przycinkę.

 

Coobcio !

Czy do poprawnego sprawdzenia AFR w Maximie potrzebny jest gwint za dwururką, czy wkręcasz się w miejsce sondy i pomiar robisz na 3 garach?

Mierzyłeś już tą, którą teraz jeździsz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...