Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10] Spadajaca temperatura


Gość NismoMan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu w mojej Primerze p10 pojawiła się jakaś usterka związana z układem chłodzenia/ogrzewania. A mianowicie Podczas postoju auto bobrze grzeje (chodzi mi o ciepło w kabinie) lecz podczas jazdy temperatura spada. w zeszłym tygodniu jak jechałem do Kielc to prawie cała drogę (130km) musiałem jechać w swetrze bo leciało z nawiewu chłodne powietrze mimo ze było ustawione na max ciepło

Dodam ze to primera p10 1.6 16V Gaźnik pb + lpg

A teraz pytanie co mogę obstawić ze się popsuło

Termostat (ewentualnie jak sprawdzić ze jest sprawny)

Chłodnica/nagrzewnica

Pompa wody (jak sprawdzić ze działa)

 

Już niedługo zima i chce się z tym uporać

Poniżej zamieszczam zdjęcie licznika na którym narysowałem położenie wskazówki podczas jazdy i postoju

 

Jeśli nie podałem jakiś ważnych informacji napiszcie to podam

post-20338-1255707124,1722_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz uszkodzony termostat,wymień i po sprawie tylko kup coś porządnego byś zaraz nie musiał i tego zmieniać,lepiej raz zainwestować a dobrze

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega wyżej pisze, walnięty termostat - masz cały czas otwarty i jest duży obieg.

Podczas jazdy chłodne powietrze chłodzi chłodnice, i masz cały czas niedogrzane auto.

 

Dodać chciałem abyś szukał termostatu Wahlera - są dobre, i dość tanie. Swego czasu do GA14DE z przesyłką wyniósł mnie ok 50 zł.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat można sprawdzic w prosty sposób odpal samochód i w miarę nagrzewania górny wąż od chłodnicy powinien robic się cieply a dolny zimny jeżeli oba robią się cieple to znaczy ze termostat do wymiany bo jest cały czas otwarty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem na odpalonym aucie jak zaczyna się w miarę nagrzewać to oby dwa węzę robią się ciepłe.

A gdzie zlokalizuje termostat bo nie mam pojęcia gdzie jest zamontowany?? Obstawiam ze gdzieś pod filtrem(w bloku) bo w chłodnicy na pewno nie chyba ze??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnij sobie najlepiej serwisówkę, tam będziesz miał ładnie opisane gdzie jest termostat i jak go wyjąć, ogólnie z tego co pamiętam jest w takim mocowaniu na 3 śruby, mogę Cie kłamać ale chyba 13 tam przychodzi - polecam grzechotkę z przedłużką gdzieś 10 cm to wtedy ok. 5 min roboty i masz wyjęty termostat.

 

najlepiej zobacz sobie gdzie idzie Ci ten gruby wąż górny tutaj z lewej strony od chłodnicy w tej obudówce metalowej przy silniku bedzie właśnie termostacik.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z książki serwisowej wynika ze termostat znajduje się w okolicach pompy wody

Czy muszę zwrócić szczególna uwagę na coś przy zakładaniu nowego termostatu??

bo trochę płynu napewno ucieknie jutro się zaopatrzę w termostat i przystąpię do działań o ile pogoda mi pozwoli bo w warunkach polowych rożnie bywa. I przy okazji zmienię płyn w chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat ma w jednym ze swoich ze to nazwijmy "pierścieni" taki jakby "kolczyk w brodzie" :P on musi byc u góry przy zakładaniu, to odpowietrznik, żeby CI się dobrze układ odpowietrzył musi być do góry ustawiony. Jak już wsio złożysz to procedury chyba napełniania układu chłodzenia znasz ?

 

Szczelny układ, wlewasz po sam korek w chłodnicy, odkręcasz odpowietrznik na rurce od nagrzewnicy ( taka cienka rurka idąca do kabiny zaraz za silnikiem z charakterystyczną śrubką). Jak masz zalany pełny układ to jeszcze nalej sobie min. do zbiorniczka wyrównawczego odpal auto i czekaj aż zacznie Ci płyn uciekać z odpowietrznika (Tylko nawiew w aucie ciepły max i na 4 pozycje prędkości najlepiej, żeby dokładnie cały układ był odpowietrzony). Zakręcasz tą śrubkę i można śmigać.

 

Chyba wsio jasne :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wymieniłem termostat i nalałem nowy płyn do chłodnicy

 

Ciseq u mnie chyba niema "odkręcasz odpowietrznik na rurce od nagrzewnicy ( taka cienka rurka idąca do kabiny zaraz za silnikiem z charakterystyczną śrubką)." bo idą owszem 2 wężyki gumowe grubości około 1.5cm ale nie widziałem tam żadnej śrubki.

Jeśli mógłby ktoś prosił bym o fotkę

Edytowane przez NismoMan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość donn_primerra

do kabiny dochodzą dwa węze od silnika do nagrzewnicy .. przepatrz je w odległosci od ściany grodziowej do silnika. mozliwe ze ktoś wcześniej zmieniał wąż i załozył zwykły.. zbytnio sie tym nie martw.. primerka odpowietrzy sie sama..

Edytowane przez donn_primerra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...