neo983 Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 witam wszystkich. Ostatnio zauważyłem w swoim samochodzie, typowe jak dla mnie objawy, że turbina niedługo zakończy swój żywot: wywala olej przez gumowe przewody a dodatkowo słychać dziwny świst, którego wcześniej nie było. Podejrzewam, że uszczelniacze się zużyły a za świst jest odpowiedzialne jakieś łożysko turbiny. Moje pytanie brzmi czy postawilibyście na kupno turbiny używanej z auta z rozbiórki - znalazłem za 500-600 zł (miesiąc gwarancji) czy na turbinę po regeneracji (jedna firma z Mielca - są co tydz. na giełdzie w Słomczynie proponuje reg. za 500-900 zł w zależności w jakim stanie jest turbina, którą się im oddaje). Co radzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas004 Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 witam wszystkich. Ostatnio zauważyłem w swoim samochodzie, typowe jak dla mnie objawy, że turbina niedługo zakończy swój żywot: wywala olej przez gumowe przewody a dodatkowo słychać dziwny świst, którego wcześniej nie było. Podejrzewam, że uszczelniacze się zużyły a za świst jest odpowiedzialne jakieś łożysko turbiny. Moje pytanie brzmi czy postawilibyście na kupno turbiny używanej z auta z rozbiórki - znalazłem za 500-600 zł (miesiąc gwarancji) czy na turbinę po regeneracji (jedna firma z Mielca - są co tydz. na giełdzie w Słomczynie proponuje reg. za 500-900 zł w zależności w jakim stanie jest turbina, którą się im oddaje). Co radzicie? witam serdecznie... pracuje w częściach samochodowych od kilku ładnych lat... więc może coś podpowiem.. jeśli Panowie z mielca .. dadzą gwarancje (pewnie i tak nie dłuższą jak 6 miesięcy) to proponuje wsiąść turbo po regeneracji ... lecz niech podadzą warunki gwarancji... zdarza się, że turbina po regeneracji może się szybko zepsuć przez niewłaściwy montaż. najlepiej jak polecą warsztat do montażu - co by nie było. Owszem możesz kupić używkę .. pytanie tylko ile ona wytrzyma ... a na to nikt Ci nie odpowie - chyba, że masz pewne źródło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 17 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 Regenrowałbym, u nas nie ma zmiennej geometrii i z tego co się orientowałem regeneracja jest bezproblemowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neo983 Opublikowano 29 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 zdecydowałem się na regenerację, trzeba oddać starą tej firmie i w zależności od stanu starej koszt regeneracji to 500-900 zł, Regeneracja turbo wyniosła 750 zł. Po założeniu okazało się jeszcze, że do wymiany są takie cienkie przewody które doprowadzają olej i płyn chłodniczy do turbiny . Najgorsze jest to, że ten świst czy jak to nazwać "dziwne huczenie" przy puszczaniu gazu nadal jest :/ , zastanawiam się czy to nie jest jakieś łożysko w alternatorze albo pompa wodna, może mieliście podobne problemy ? .....jeszcze jedna sprawa, koleś od regeneracji powiedział, że miałem przypieczony wirnik od turbo czego przyczyną mógł być zaślepiony EGR, co o tym myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 Co do przypieczonego wirnika i usuniętego EGR - nie wydaje mi się. Co prawda spaliny powracające przez EGR obniżają temperaturę spalania i samych spalin to nie wydaje mi się żeby usunięcie miało aż taki wpływ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adr7 Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 (edytowane) chciałem się podpiąć do tematu i zadać 3 pytanka 1. czy szum zamiast świstu turbinki gdy silnik wejdzie powyżej 2800obr/min to jest objaw padającej turbinki?? 2. gdyby tak się okazało to czy można bezproblemowo podmienić turbo i do 112konnej ali wsadzić to od 136 konnej wersji?? z tego co się zorientowałem to w wersjach 112 konnych są garretty GT15 a w 136-ch garretty GT18 czym one się różnią?? Edytowane 12 Grudnia 2009 przez adr7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 te ze 136 konnych wersji mają zmienną geometrię, można przerabiać, ale będzie trochę zabawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adr7 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 na pewno mają zmienną geometrię?? a co z tymi szumami zamiast świstu?? no i chyba się doczekałem opiszę Wam moją dzisiejszą historyjkę, turbo zamiast świstać nadal szumi oczywiście, dziś miałem bardzo ciekawą sytuację: przy trochę mocniejszym przyspieszaniu do ok.3tys obr/min usłyszałem z wydechu puuffffff, zerknałem w tylne lusterko a za mną chmura czarnego dymu... Ala przestała przyspieszać redukcja też nic nie dała max 2,5obr/min - zero jazdy. Po powrocie pod garaż i wyłączeniu wszystkiego żeby posłuchać silnika usłyszałem tylko silnik... zrobiłem jeszcze przegazówke i nic zero szumu turbinki odczekałem chwilkę zajżałem pod mache wszystkie przewody od turbo wygladają na całe. Zgasiłem samochód i ponownie uruchomiłem wróciło turbo:) I teraz moje pytanie nr 1. co jest grane??? może ktoś już się z czymś takim spotkał 2. gdyby moje podejrzenia się potwierdziły poszukuje namiar na dobrego speca od turbo z okolic Wawy POMOCY!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 10 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 Jak dla mnie to zawór wastegate się zacina, albo aktuator świruje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adr7 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 *theant dobra:) a teraz poproszę jak chłop krowie na miedzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 Aż tak zawiłe? Zawór wastegate jest w części spalinowej turbiny. Aktuator zaś jest podłączony do muszli turbiny i gdy ciśnienie wzrośnie do pewnego ciśnienia (u nas 0.8bar), to poprzez cięgno steruje zaworem. Zawór upuszcza spaliny innym obiegiem tak aby nie napędzały zbytnio turbiny. I w ten sposób jest zrobione zabezpieczenie przed przeładowaniem. A teraz do tego co napisałem w poprzednim poście: Wydaje mi się że układ aktuator-wastegate podwiesza się w pozycji otwartego zaworu - stąd te czarne spaliny - dużo paliwa, mało powietrza, bo turbo się nie kręciło jak trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adr7 Opublikowano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 czyli moja turbinka moze byc sprawna?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 Sprawna, niesprawna. Zawór się przycina to i nie działa całość jak należy, ale same wirniki, oś i łożyska powinny być w porządku. Jakby brała olej to by raczej biały dym był a nie czarny. Tyle że teraz zauważyłem że masz Almerkę 136KM a ta ma turbo ze zmienną geometrią, a ta już jest bardziej skomplikowana. Nie wiem jak u ciebie jest regulacja ciśnienia zrobiona - może tak jak w VAG'ach przez sterowanie zaworem N75. Jak tak to podejrzewałbym ten elektrozawór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adr7 Opublikowano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 nieeeee ja mam 112km, nie mam zmiennej geometrii łopatek turbina to garret gt1549s lub v:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzesiek1514 Opublikowano 25 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 Witam. Mam także problem z turbiną w n16 2.2Di. Mianowicie zaczyna mi lecieć olej w miejscu łączenia gumowych przewodów z tymi od turbo. Dodam że turbo miało regenerację przy 170000km a teraz ma 215000km. Czy jest możliwość zamontowania jakiejś lepszej turbiny ze zmienną geometrią bez większych przeróbek??? Proszę o pomoc. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 25 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 Witam. Mam także problem z turbiną w n16 2.2Di. Mianowicie zaczyna mi lecieć olej w miejscu łączenia gumowych przewodów z tymi od turbo. Dodam że turbo miało regenerację przy 170000km a teraz ma 215000km. Czy jest możliwość zamontowania jakiejś lepszej turbiny ze zmienną geometrią bez większych przeróbek??? Proszę o pomoc. Pozdrawiam. może to olej z odmy, a nie turbiny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.