djpawer Opublikowano 17 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 (edytowane) Witam! Posiadam Primere 2,0 z instalacją Lovato. Mój problem polega na tym, że silnik bierze na raz LPG i PB. W trasie na zbiornik gazu podbiera z jakieś 3-4 litry benzyny. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam. Edytowane 7 Lutego 2010 przez Pawełek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sergiej Opublikowano 17 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 a jak stwierdziles ze akurat 3-4 litry benzyny ci pobiera ... ale jesli pobiera to zawor nie zamyka doplywu pb jak przelaczysz na lpg ...musisz to sprawdzic i pewnie wymiana ... wiec jedz do swojego gazownika i niech sam zobaczy ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fabio7 Opublikowano 17 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 Podepnę się pod temat ponieważ mam taki sam problem. Nissan Primera WP 11.144 QG18DE Magic Jet Zavoli Zeta N Stag 4 Dysze: 2.2 Instalacja przejechała dopiero jakieś 3000 km. Samochód cały czas spala nadmiernie Pb. Zrobiłem taką próbę: na rozgrzanym silniku i po przełączeniu się na lpg uciskałem wężyki tuż za wtryskami gazowymi. Tylko przy pierwszym silnik normalnie się zachował czyli zaczął pracować tylko na trzy cylindry. Przy trzech pozostałych nie było prawie w ogóle reakcji. Przed założeniem gazu silnik pracował bardzo dobrze i teraz na benzynie również. Po przełączeniu na gaz pracuje dobrze lecz jak pisałem wcześniej (uciskanie wężyków za wtryskiwaczami), wydaje mi się jakby pracował na jednym cylindrze na lpg, a na pozostałych na pb (o ile jest to możliwe - proszę wybaczyć mój laicyzm ). Fachowcy stwierdzili podlewanie wtryskiwaczy benzynowych. Odcięli pompę, wymienili wiązkę i nie wiem co jeszcze. Już siły i nerwów mi brakuje. Mają teraz wymontować listwę wtryskiwaczy benzynowych i sprawdzać czy są "szczelne". Kolega z innego forum sugeruje, że pomieszane jest coś z kablami wtrysków. Proszę o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 Podepnę się pod temat ponieważ mam taki sam problem. Nissan Primera WP 11.144 QG18DE Magic Jet Zavoli Zeta N Stag 4 Dysze: 2.2 Instalacja przejechała dopiero jakieś 3000 km. Samochód cały czas spala nadmiernie Pb. Zrobiłem taką próbę: na rozgrzanym silniku i po przełączeniu się na lpg uciskałem wężyki tuż za wtryskami gazowymi. Tylko przy pierwszym silnik normalnie się zachował czyli zaczął pracować tylko na trzy cylindry. Przy trzech pozostałych nie było prawie w ogóle reakcji. Przed założeniem gazu silnik pracował bardzo dobrze i teraz na benzynie również. Po przełączeniu na gaz pracuje dobrze lecz jak pisałem wcześniej (uciskanie wężyków za wtryskiwaczami), wydaje mi się jakby pracował na jednym cylindrze na lpg, a na pozostałych na pb (o ile jest to możliwe - proszę wybaczyć mój laicyzm ). Fachowcy stwierdzili podlewanie wtryskiwaczy benzynowych. Odcięli pompę, wymienili wiązkę i nie wiem co jeszcze. Już siły i nerwów mi brakuje. Mają teraz wymontować listwę wtryskiwaczy benzynowych i sprawdzać czy są "szczelne". Kolega z innego forum sugeruje, że pomieszane jest coś z kablami wtrysków. Proszę o pomoc O matko, zmień tych "fachowców" i w żadnym wypadku nie zgadzaj się na odcinanie pompy paliwa bo wykończysz wtryskiwacze! Coś musieli popitolić z podłączeniem gazu... aż się wierzyć nie chce. Podjedź do innego zakładu niech sprawdzi dokładnie na kompie. Szczerze mówiąc nawet nie sądziłem że można puścić na jeden wtryskiwacz gaz a na pozostałe benzynę, ale teoretycznie jest to możliwe. Świadczy o dużej nieudolności zakładu (obstawiałbym nieprawidłowe podłączenie elektryki instalacji). Zużycie benzyny przy sekwencji jest normalne, bo na rozruchu aż do rozgrzania parownika jedziesz na benie (a wtedy spalanie to i 15l/100 może być), także nie ma co sie dziwić że w baku ubywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fabio7 Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 (edytowane) Hmm, wszystko jeszcze na gwarancji to niech chłopaki jeszcze z tym powalczą. Jutro maja ogarnąć temat i zobaczymy co później. Jeśli chodzi o spalanie PB to i owszem na rozruchu, aż do rozgrzania parownika jedziesz na "benie" ale tylko jakieś 100-300 metrów. To ile powinien spalić wtedy benzyny? Jest coś u mnie skopane i to bardzo... Jakieś sugestie? I jeszcze mała prośba. Prosiłbym posiadaczy Staga z takim silnikiem jak mój, czyli QG18DE, o wklejenie screen'u z ustawieniami swojej instalacji. Hmm, wszystko jeszcze na gwarancji to niech chłopaki jeszcze z tym powalczą. Jutro maja ogarnąć temat i zobaczymy co później. Jeśli chodzi o spalanie PB to i owszem na rozruchu, aż do rozgrzania parownika jedziesz na "benie" ale tylko jakieś 100-300 metrów. To ile powinien spalić wtedy benzyny? Jest coś u mnie skopane i to bardzo... Jakieś sugestie? I jeszcze mała prośba. Prosiłbym posiadaczy Staga z takim silnikiem jak mój, czyli QG18DE, o wklejenie screen'u z ustawieniami swojej instalacji. Udało mi się uporać z moim problemem. Do wymiany poszła listwa wtryskiwaczy ( uszkodzona ). Regulacje i zbieranie map wykonuję cały czas na bieżąco.... Edytowane 21 Października 2009 przez Fabio7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djpawer Opublikowano 7 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Witam! Wczoraj jadąc 25km zapaliła mi się rezerwa. Dobrze się składało, bo akurat za kilometr jest stacja paliw. Zatankowałem mu 5 litrów benzyny i po chwili rezerwa zgasła. Przejechałem kolejne 20km. Zgasiłem go, postał 7 godzin. Wracając pochodził na zimnym silniku z 5-10 min na benzynie po czym przełączyłem go na gaz. Przejechałem jakieś 30-35 km po czym znowu zaczęła mi się świecić rezerwa... Nie ma mowy o przypadkowym przełączeniu go na benzynę bo to kontrolowałem i co chwilę sprawdzałem położenie przycisku. Elektrozawór to raczej nie jest bo słychać podczas przełączania, że "prztyka". Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mind Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Witam! Wczoraj jadąc 25km zapaliła mi się rezerwa. Dobrze się składało, bo akurat za kilometr jest stacja paliw. Zatankowałem mu 5 litrów benzyny i po chwili rezerwa zgasła. Przejechałem kolejne 20km. Zgasiłem go, postał 7 godzin. Wracając pochodził na zimnym silniku z 5-10 min na benzynie po czym przełączyłem go na gaz. Przejechałem jakieś 30-35 km po czym znowu zaczęła mi się świecić rezerwa... Nie ma mowy o przypadkowym przełączeniu go na benzynę bo to kontrolowałem i co chwilę sprawdzałem położenie przycisku. Elektrozawór to raczej nie jest bo słychać podczas przełączania, że "prztyka". Pozdrawiam. Jeśli masz instalację II generacji (tak się domyślam) to "podkradanie" benzyny z baku przy jeździe na LPG jest niemożliwe. Lub inaczej - występować nie może. Sterownik gazowy wyłącza wtedy wtryskiwacze benzynowe. Chyba że jest coś skopsane przy instalacji. Szukałbym też w kierunku wycieku paliwa, albo któryś wtryskiwacz jest nieszczelny i nie domyka się przy jeździe na gazie. U kolegi ze Stagiem jest inny problem. W ustawieniach programu do Staga trzeba zaznaczyć opcję "wyłącz przy pierwszym". Inaczej sterownik będzie się podpierał benzyną jeśli coś mu będzie nie pasowało na gazie. Generalnie masz do sprawdzenia ustawienia instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djpawer Opublikowano 8 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 Odpaliłem wczoraj primere przełączyłem na gaz i sobie tak stoi a ja czuje zamiast tego specyficznego zapachu spalonego gazu, zapach benzyny... no i zajrzałem pod maskę przeglądam co jest i przez przypadek stuknąłem w emulator wtryskiwaczy, któremu od stuknięcia zaczęła świecić lampka pracy o której nie miałem zielonego pojęcia( zapewne kabel nie łączył... trzeba będzie się temu bliżej przyjrzeć). Samochód zaczął śmierdzieć znowu gazem... W najbliższym czasie jak gdzieś pojadę to sprawdzę czy to było to i napiszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mind Opublikowano 8 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 Odpaliłem wczoraj primere przełączyłem na gaz i sobie tak stoi a ja czuje zamiast tego specyficznego zapachu spalonego gazu, zapach benzyny... no i zajrzałem pod maskę przeglądam co jest i przez przypadek stuknąłem w emulator wtryskiwaczy, któremu od stuknięcia zaczęła świecić lampka pracy o której nie miałem zielonego pojęcia( zapewne kabel nie łączył... trzeba będzie się temu bliżej przyjrzeć). Samochód zaczął śmierdzieć znowu gazem... W najbliższym czasie jak gdzieś pojadę to sprawdzę czy to było to i napiszę. Czyli trafiony - winien jest emulator wtryskiwaczy. Nie łączył i nie odcinał wtryskiwaczy jak powinien. Czyli jeździłeś i na benzynie i na LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djpawer Opublikowano 15 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 Wybrałem się w trasę 80 km. No i niestety benzynkę podebrał i to około 4 litrów... Zrobiłem pewien eksperyment. Odpaliłem go po czym przełączyłem na gaz, następnie odłączyłem kabel od parownika... silnik powinien zgasnąć a tego nie zrobił... uderzyłem lekko w emulator i samochód zgasł. Czyli emulator będzie do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś pan Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 I nie chwalac cie sam sobie naprawiłeś samochód a tak apropo mechaników od gazu to jak im zabierzesz programy to nawet nie wiedza którędy leci gaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.