Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[p11] pobiera Pb na gazie


djpawer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Posiadam Primere 2,0 z instalacją Lovato. Mój problem polega na tym, że silnik bierze na raz LPG i PB. W trasie na zbiornik gazu podbiera z jakieś 3-4 litry benzyny.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam.

Edytowane przez Pawełek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak stwierdziles ze akurat 3-4 litry benzyny ci pobiera ... ale jesli pobiera to zawor nie zamyka doplywu pb jak przelaczysz na lpg ...musisz to sprawdzic i pewnie wymiana ... wiec jedz do swojego gazownika i niech sam zobaczy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat ponieważ mam taki sam problem.

 

Nissan Primera WP 11.144 QG18DE

Magic Jet

Zavoli Zeta N

Stag 4

Dysze: 2.2

 

Instalacja przejechała dopiero jakieś 3000 km. Samochód cały czas spala nadmiernie Pb. Zrobiłem taką próbę: na rozgrzanym silniku i po przełączeniu się na lpg uciskałem wężyki tuż za wtryskami gazowymi. Tylko przy pierwszym silnik normalnie się zachował czyli zaczął pracować tylko na trzy cylindry. Przy trzech pozostałych nie było prawie w ogóle reakcji. Przed założeniem gazu silnik pracował bardzo dobrze i teraz na benzynie również. Po przełączeniu na gaz pracuje dobrze lecz jak pisałem wcześniej (uciskanie wężyków za wtryskiwaczami), wydaje mi się jakby pracował na jednym cylindrze na lpg, a na pozostałych na pb (o ile jest to możliwe - proszę wybaczyć mój laicyzm ). Fachowcy stwierdzili podlewanie wtryskiwaczy benzynowych. Odcięli pompę, wymienili wiązkę i nie wiem co jeszcze. Już siły i nerwów mi brakuje. Mają teraz wymontować listwę wtryskiwaczy benzynowych i sprawdzać czy są "szczelne". Kolega z innego forum sugeruje, że pomieszane jest coś z kablami wtrysków. Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat ponieważ mam taki sam problem.

 

Nissan Primera WP 11.144 QG18DE

Magic Jet

Zavoli Zeta N

Stag 4

Dysze: 2.2

 

Instalacja przejechała dopiero jakieś 3000 km. Samochód cały czas spala nadmiernie Pb. Zrobiłem taką próbę: na rozgrzanym silniku i po przełączeniu się na lpg uciskałem wężyki tuż za wtryskami gazowymi. Tylko przy pierwszym silnik normalnie się zachował czyli zaczął pracować tylko na trzy cylindry. Przy trzech pozostałych nie było prawie w ogóle reakcji. Przed założeniem gazu silnik pracował bardzo dobrze i teraz na benzynie również. Po przełączeniu na gaz pracuje dobrze lecz jak pisałem wcześniej (uciskanie wężyków za wtryskiwaczami), wydaje mi się jakby pracował na jednym cylindrze na lpg, a na pozostałych na pb (o ile jest to możliwe - proszę wybaczyć mój laicyzm ). Fachowcy stwierdzili podlewanie wtryskiwaczy benzynowych. Odcięli pompę, wymienili wiązkę i nie wiem co jeszcze. Już siły i nerwów mi brakuje. Mają teraz wymontować listwę wtryskiwaczy benzynowych i sprawdzać czy są "szczelne". Kolega z innego forum sugeruje, że pomieszane jest coś z kablami wtrysków. Proszę o pomoc

 

O matko, zmień tych "fachowców" i w żadnym wypadku nie zgadzaj się na odcinanie pompy paliwa bo wykończysz wtryskiwacze!

Coś musieli popitolić z podłączeniem gazu... aż się wierzyć nie chce. Podjedź do innego zakładu niech sprawdzi dokładnie na kompie.

Szczerze mówiąc nawet nie sądziłem że można puścić na jeden wtryskiwacz gaz a na pozostałe benzynę, ale teoretycznie jest to możliwe.

Świadczy o dużej nieudolności zakładu (obstawiałbym nieprawidłowe podłączenie elektryki instalacji).

 

Zużycie benzyny przy sekwencji jest normalne, bo na rozruchu aż do rozgrzania parownika jedziesz na benie (a wtedy spalanie to i 15l/100 może być), także nie ma co sie dziwić że w baku ubywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Hmm, wszystko jeszcze na gwarancji to niech chłopaki jeszcze z tym powalczą. Jutro maja ogarnąć temat i zobaczymy co później. Jeśli chodzi o spalanie PB to i owszem na rozruchu, aż do rozgrzania parownika jedziesz na "benie" ale tylko jakieś 100-300 metrów. To ile powinien spalić wtedy benzyny? Jest coś u mnie skopane i to bardzo... Jakieś sugestie?

 

I jeszcze mała prośba. Prosiłbym posiadaczy Staga z takim silnikiem jak mój, czyli QG18DE, o wklejenie screen'u z ustawieniami swojej instalacji.

 

Hmm, wszystko jeszcze na gwarancji to niech chłopaki jeszcze z tym powalczą. Jutro maja ogarnąć temat i zobaczymy co później. Jeśli chodzi o spalanie PB to i owszem na rozruchu, aż do rozgrzania parownika jedziesz na "benie" ale tylko jakieś 100-300 metrów. To ile powinien spalić wtedy benzyny? Jest coś u mnie skopane i to bardzo... Jakieś sugestie?

 

I jeszcze mała prośba. Prosiłbym posiadaczy Staga z takim silnikiem jak mój, czyli QG18DE, o wklejenie screen'u z ustawieniami swojej instalacji.

 

Udało mi się uporać z moim problemem. Do wymiany poszła listwa wtryskiwaczy ( uszkodzona ).

Regulacje i zbieranie map wykonuję cały czas na bieżąco....

Edytowane przez Fabio7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam!

 

Wczoraj jadąc 25km zapaliła mi się rezerwa. Dobrze się składało, bo akurat za kilometr jest stacja paliw. Zatankowałem mu 5 litrów benzyny i po chwili rezerwa zgasła. Przejechałem kolejne 20km. Zgasiłem go, postał 7 godzin. Wracając pochodził na zimnym silniku z 5-10 min na benzynie po czym przełączyłem go na gaz. Przejechałem jakieś 30-35 km po czym znowu zaczęła mi się świecić rezerwa...

 

Nie ma mowy o przypadkowym przełączeniu go na benzynę bo to kontrolowałem i co chwilę sprawdzałem położenie przycisku.

 

Elektrozawór to raczej nie jest bo słychać podczas przełączania, że "prztyka".

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Wczoraj jadąc 25km zapaliła mi się rezerwa. Dobrze się składało, bo akurat za kilometr jest stacja paliw. Zatankowałem mu 5 litrów benzyny i po chwili rezerwa zgasła. Przejechałem kolejne 20km. Zgasiłem go, postał 7 godzin. Wracając pochodził na zimnym silniku z 5-10 min na benzynie po czym przełączyłem go na gaz. Przejechałem jakieś 30-35 km po czym znowu zaczęła mi się świecić rezerwa...

 

Nie ma mowy o przypadkowym przełączeniu go na benzynę bo to kontrolowałem i co chwilę sprawdzałem położenie przycisku.

 

Elektrozawór to raczej nie jest bo słychać podczas przełączania, że "prztyka".

 

Pozdrawiam.

Jeśli masz instalację II generacji (tak się domyślam) to "podkradanie" benzyny z baku przy jeździe na LPG jest niemożliwe. Lub inaczej - występować nie może. Sterownik gazowy wyłącza wtedy wtryskiwacze benzynowe. Chyba że jest coś skopsane przy instalacji. Szukałbym też w kierunku wycieku paliwa, albo któryś wtryskiwacz jest nieszczelny i nie domyka się przy jeździe na gazie.

 

U kolegi ze Stagiem jest inny problem. W ustawieniach programu do Staga trzeba zaznaczyć opcję "wyłącz przy pierwszym". Inaczej sterownik będzie się podpierał benzyną jeśli coś mu będzie nie pasowało na gazie. Generalnie masz do sprawdzenia ustawienia instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpaliłem wczoraj primere przełączyłem na gaz i sobie tak stoi a ja czuje zamiast tego specyficznego zapachu spalonego gazu, zapach benzyny... no i zajrzałem pod maskę przeglądam co jest i przez przypadek stuknąłem w emulator wtryskiwaczy, któremu od stuknięcia zaczęła świecić lampka pracy o której nie miałem zielonego pojęcia( zapewne kabel nie łączył... trzeba będzie się temu bliżej przyjrzeć). Samochód zaczął śmierdzieć znowu gazem... :) W najbliższym czasie jak gdzieś pojadę to sprawdzę czy to było to i napiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpaliłem wczoraj primere przełączyłem na gaz i sobie tak stoi a ja czuje zamiast tego specyficznego zapachu spalonego gazu, zapach benzyny... no i zajrzałem pod maskę przeglądam co jest i przez przypadek stuknąłem w emulator wtryskiwaczy, któremu od stuknięcia zaczęła świecić lampka pracy o której nie miałem zielonego pojęcia( zapewne kabel nie łączył... trzeba będzie się temu bliżej przyjrzeć). Samochód zaczął śmierdzieć znowu gazem... :) W najbliższym czasie jak gdzieś pojadę to sprawdzę czy to było to i napiszę.

 

Czyli trafiony - winien jest emulator wtryskiwaczy. Nie łączył i nie odcinał wtryskiwaczy jak powinien. Czyli jeździłeś i na benzynie i na LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybrałem się w trasę 80 km. No i niestety benzynkę podebrał i to około 4 litrów...

 

Zrobiłem pewien eksperyment. Odpaliłem go po czym przełączyłem na gaz, następnie odłączyłem kabel od parownika... silnik powinien zgasnąć a tego nie zrobił... uderzyłem lekko w emulator i samochód zgasł. Czyli emulator będzie do wymiany. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nie chwalac cie sam sobie naprawiłeś samochód a tak apropo mechaników od gazu to jak im zabierzesz programy to nawet nie wiedza którędy leci gaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...