Gość Stranger Opublikowano 31 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2005 Czy do auta, które z fabryki wyjechało z blaszanym dachem da się zamontować oryginalny szyber? Znalazłem na allegro coś takiego: http://allegro.pl/show_item.php?item=53115496 i tak się zastanawiam czy to w ogóle wykonalne zamontować takie coś, czy to kupują tylko ci, którzy potrzebują do rozbitków. Wiem że auto bez szybru ma inną kostrukcję dachu i inne wzmocnienia niż to z szybrem. Nie wspominając już o potrzebnych kanalikach do odprowadzania wody i ochronie antykorozyjnej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 31 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2005 Kiedyś słyszałem o firmach, które montują szyberdachy, ale faktycznie jego zamontowanie oznacza obniżenie sztywności dachu i całej kosntrukcji.... ja bym się w to nie bawił (tym bardziej,że mam oryginalną dziurę w dachu - rewelka ;-) ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pecyn Opublikowano 31 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2005 Jakis czas temu na TVN Turbo byl program wlasnie o montazu szyberka no i jak to wszysko wyglada od strony bezpieczenstwa , kosztow i tak dalej. Ale te dodatkowe okno to jest moje marzenie zazdroszcze tym co maja w oryginale. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość alf Opublikowano 31 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2005 widziałem jak robili coś takiego w civicu ,w ASO Hondy, odcinali dach przy końcu słupków i wszczepiali nowy z szyberdachem i jest jak fabryczny, ale cena podejrzewam, za taką operację jest też "fabryczna", natomiast warsztaty które wytną ci dziurę i zamontują szyberdach to jabym odpuścił, lepiej i taniej sprzedać auto i kupić drugie ;-) poważnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Stranger Opublikowano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2005 Czyli z marzeniami o szyberku muszę się pożegnać... No cóż, auta nie zmienię bo nikt mi nie da za niego tyle na ile sobie go cenię, poza tym przywiązałem się do niego i nie widzi mi się ryzykować następnej Primerki... Trudno, life is brutal. Trzeba włączyć klimę i udawać że jest fajniej niż z otwartym dachem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IvanH Opublikowano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2005 Ja tam się za bardzo na szczegółach nie znam, ale raczej nie widziałbym przeciwwskazań do montażu nieoryginalnego szyberdachu. Na sztywności się chyba za dużo nie traci, bo jakiś kluczowych elementów to tam chyba nie ma. Auta z szybrami raczej nia mają wzmacnianych słupków, tak jak kabriolety, które wogóle bez dachu jeżdżą i na sztywności wiele nie tracą, przynajmniej obecne kabriolety. A co do montażu takiego oryginalnego, to chyba by było trochę trudniej, no chyba, że ten kto to sprzedaje ma od razu całą nową podsufitkę i elementy sterowania, bo tak to by pewnie było trzeba dorabiać lub dopasowywać tak jak przy nieoryginalnych. PS Szyber do P11 można było dokupić juz po zakupie, a czy to fachowo montowali to nie wiem: Szyberdachy do P11 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Stranger Opublikowano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2005 Na sztywności się chyba za dużo nie traci, bo jakiś kluczowych elementów to tam chyba nie ma. Może i nie ma ale konstrukcja dachu jest inna. Kiedyś wpadł mi w łapki rysunek schematyczny dachu do P11 i było rozgraniczenie na P11 z szybrem i bez. Taki bez szybru miał wzmocnienia regularnie co jakiś odcinek, a taki z szybrem miał te przednie odpowiednio rozsunięte. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IvanH Opublikowano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2005 No to jeśli nawet wzmocnienia były inaczej, to one służą raczej usztywnieniu samego dachu np w celu montażu bagażnika dachowego. Prawdopodobnie przy seryjnym szyberdachu możesz sobie taki bagażnik montować bez problemu, a jak dołożysz szyber nieoryginalny to wtedy musisz uważać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piomal Opublikowano 5 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2005 Niedawno robiłem orientację na ten temat, bo chcę założyć oryginalny do K10. Zdania są podzielone, wniosek nasuwa się taki, że oryginalny raczej bez przeszkód, a nieoryginalny - to zależy jaki. Ja się chyba skuszę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.