Gość Wojan Opublikowano 3 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2005 Mam problemik z zapotrzebowaniem mego czołgu na olej silnikowy. Jakiś wiekowy nie jest ma równy roczek i 54tyś km Ostatnio w serwisie po przeglądzie mówili zeby sprawdzać ilość bo mu znika. Sprwawdziłem 7,5tyś po ostatnim przebiegu i na bagnecie 2-3mm ponieżej poziomu minimum. stąd pytania: 1. ile mogą brać silini 1.8 (taki jak w Almerze), 2. jak można to sprawdzić ile faktycznie łyka 3. co zrobić z tym faktem jeszcze na gwarancji bo za 3 lata to faktycznie mogę lać pół/pół beznyny i oleju. 4. może dolać jeśli samemu to co??? 5. czy zna ktoś może procedurę jak doprowadzić do naprawy usterki bo to chyba normalne nie jest. Z góry dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IvanH Opublikowano 3 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2005 Nie wiem jakie Nissan ma normy dokładnie, ale czytałem o silnikach 1.8, które biorą 0,5l/1000km (chyba taka jest norma). Więc jeśli tobie po 7500km zeszło trochę poniżej minimum, no to chyba jeszcze nie jest tragedia. (Wiem, że norma dla Porsche 928 wynosi 1,5l/1000km i tyle te silniki biorą, fakt, że są większe niż w Almerze). Zobacz jaki olej Ci wlali na przeglądzie, powinno być wyraźnie napisane na karteczce pod maską, zakup sobie 5 litrową bańkę i dolewaj. Wiem, że tego nie oczekuje nabywca nowego Nissana, ale co robić. Jeśli zużycie oleju mieści się w normie to na wymianę silnika chyba nie ma co liczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość darecki Opublikowano 3 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2005 Ja myslę tak (podobnie zrobił mój kumpel z toyotą): zgłoś w ramach gwarancji lub rękojmi [nie wiem co lepsze] usterkę w nissanie, że ubywa oleju ponad normę, wcześniej by wypadało wiedziec ile ta norma wynosi. Żeby to sprawdzić powinni zalać/dolać silnik olejem na pół wskaźnika bagnetu i oplombować go, tzn założyć plomby tam gdzie to konieczne: korek wlewu, bagnet, korek spustowy itd. Po 1000km powinni zażądać pojawienia się z powrotem w celu sprawdzenia ubytku. A ty szacowny kolego w czasie tego 1000km jeżdzisz jak sporowym wozem do CZERWONEGO POLA na obrotomierzu, trochę to kosztowne, ale podejrzewam że będzie napewno udowodnione. U kolegi było to co u ciebie mimo że inne auta i silniki, ale przy takiej jeździe wypił 1,5 litra oleju/ 1000km, na skutek tego toyota wymieniła mu silnik na nowy. PS. Normy normami, ale moja p10 z przebiegiem 178tys km nie bierze ani grama. Podejrzewam że w takich silnikach jak ty masz inni użytkownicy almer też nie dolewają i z większymi przebiegami. Ale się rozpisalem. Powodzenia życzę. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gre Opublikowano 3 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2005 PS. Normy normami, ale moja p10 z przebiegiem 178tys km nie bierze ani grama. Podejrzewam że w takich silnikach jak ty masz inni użytkownicy almer też nie dolewają i z większymi przebiegami. Ale się rozpisalem. Powodzenia życzę. pzdr jak moze nie brac ani grama :?: :wink: :wink: :?: :?: musi brac PO PROSTU MUSI jak ktos mi mowi ze auto mu oleju nie bierze i nie dolewa to znaczy ze ma silnik do remontu,a co dla kolegi to dobra rada,masz gwarancje :?: zrob jak darecki mowi zakatuj go jeszcze bardziej i masz nowy silnik grais tez tak chce 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lancer Opublikowano 4 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2005 szczerze mowiac ja w swojej N16 1,5 nie dolewalem nigdy oleju, od zmiany do zmiany jest, wymieniam co 15 tys i tyle, a oszczedzac , nie oszczedzam go wcale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wojan Opublikowano 4 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2005 wielkie dzieki co do tego tej rady o czerwonym polu na obrotomierzu to po porstu niczego nie zmienięw stylu jazdy :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sonar Opublikowano 4 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2005 PS. Normy normami, ale moja p10 z przebiegiem 178tys km nie bierze ani grama. Podejrzewam że w takich silnikach jak ty masz inni użytkownicy almer też nie dolewają i z większymi przebiegami. Ale się rozpisalem. Powodzenia życzę. pzdr jak moze nie brac ani grama :?: :wink: :wink: :?: :?: musi brac PO PROSTU MUSI jak ktos mi mowi ze auto mu oleju nie bierze i nie dolewa to znaczy ze ma silnik do remontu,a co dla kolegi to dobra rada,masz gwarancje :?: zrob jak darecki mowi zakatuj go jeszcze bardziej i masz nowy silnik grais tez tak chce 8) A może tak mi kolega wytłumaczy co takiego jest do remontu jak silnik nie bierze oleju? Panewki -- nie, tłoki -- nie, może świece :roll: :?: Każdy lejek wie że olej oprócz smarowania i chłodzenia silnika ma za zadanie m.in. zniwelowanie nadmiernych luzów montażowych. Jak silnik wpieprza olej to albo jest juz zużyty albo źle zpasowamy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gre Opublikowano 4 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2005 jesli nie wyczules ironi w tym co pisalem to mi przykro,zawsze nawet nowe nowe silniki olej biora,a starsz z przebiegiem jak ma darecki 178kkm tez chyba powinny?moja almera bierze olej,cupra mjego kolegi tez bierze i nikt tego nie uktywa ,najwazniejsze zeby ten olej znikal powoli->znaczy wg norm producenta,rozumiesz juz?? :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość googl Opublikowano 4 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2005 Ja juz jestem po zabiegu wymiany silnika (bardziej poprzedni właściciel), wymiana nastąpiła przy przebiegu ok 45 tys. i ponad roku użytkowania. Przyczyna - brała olej. W tej chwili po wymianie przejechała ok 35 tys. i nic....raz dolałem chyba z 200 ml oleju ( ale wiecie jak to jest jak się zmieni samochód to od razu trza sprawdzić co potrafi :twisted:) darecki dobrze radzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sonar Opublikowano 4 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2005 Troszkę mnie tknęło gdy przeczytałem pierwszą część twojego postu GRE13. Ogólnie co do całości to się zgadzam. Zużycie oleju zależy również od sposobu jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grisz23 Opublikowano 19 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2009 Witam, po przejechaniu 3 tyś prawie nie ma oleju (( ktoś ma pomysł jaka może by ć tego przyczyna? nie ma żadnych wycieków ani nic. samochód jeździ bez problemów i mało Pali ale ten olej... coś go za szybko ubywa... Pls help Pozdr grisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 19 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2009 Poczytaj sobie na temat silników 1,8 to się dowiesz że trafiają się często jednostki które chętnie biorą olej . Częstą przyczyną brania sporej ilości oleju były zapieczone lub uszkodzone pierścienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grisz23 Opublikowano 19 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2009 Witam, Moja almera pali niesamowicie dużo oleju. nie wiem czemu - nie ma żadnych wycieków, jeździ dobrze i ekonomicznie. macie jakiś pomysł czemu tak się dzieje? po przejechaniu 3-3,5 tyś prawie nie ma oleju PLS help G. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goago Opublikowano 19 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2009 Witam, po przejechaniu 3 tyś prawie nie ma oleju (( ktoś ma pomysł jaka może by ć tego przyczyna? nie ma żadnych wycieków ani nic. samochód jeździ bez problemów i mało Pali ale ten olej... coś go za szybko ubywa... Pls help Pozdr grisz Silnik do remontu, i to na pewno nie głowica tylko dół. U mnie pękły półki miedzy pierścieniami w tłoku. Brał wtedy podobne ilości oleju co u Ciebie ale kopcił na niebiesko przy większych obrotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość smyndrok Opublikowano 19 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2009 1.) Ile ma przebiegu i na jakim oleju jezdzisz? 2.) Masz LPG? 3.) Jesli przepuszczaja uszczeleczki na zaworach lub pierscienie zgarniajace na tlokach to olej bedzie sie spalal razem z mieszanka (kopci wtedy na niebiesko i spaliny maja charakterystyczny zapach... zejdz z olejem o klase nizej a jak nie pomoze to albo maly remoncik (konczacy sie zazwyczaj duzym bo skoro juz tyle rozebralismy to czemu jeszcze i tego nie zrobimy i itp) albo wynalazki pokroju motodoktorka i lunac na gieldzie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woro_woro Opublikowano 19 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2009 Moja almera pali niesamowicie dużo oleju. nie wiem czemu - nie ma żadnych wycieków, jeździ dobrze i ekonomicznie. macie jakiś pomysł czemu tak się dzieje? po przejechaniu 3-3,5 tyś prawie nie ma oleju Bylo juz wielokrotnie o tym w innych watkach. Z tego co pamietam czesc silnikow 1.8 byla kierowana na bezplatna wymiane pierscieni czy jakichs uszczelniaczy. Nawet jeden kolega pod tym katem sprawdzal VIN-y czy dane auto udalo sie na taki przeglad i kiedy. Poszukaj - napewno znajdziesz. W szukajce wpisz 'qg18 olej' i bedzie git. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.