Gość ddev Opublikowano 19 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2009 Witam. jestem właśicielem Almerki 2001 1,5 benzyna/lpg. Instalacja (reduktor AT09, stag 4, tomasetto) z marca 2009 roku, przejechane na niej ok 13tys. W trybie mieszanym (pół trasy trasa, pół miasto) pali mi jak w temacie, ok. 12l, w trasie ok 10l, w miejskim trybie nie wiem. Przy kupnie liczyłem, że będzie palił trochę mniej. W sumie jeżdże w miarę ekonomicznie, rzadko powyżej 3500 rpm. Ostatnio byłem u gazownika, bo z lekka śmierdziało gazem i ten stwierdził, że po prostu tyle ma palić. Podłączył sterownik do kompa i coś tam kaliborwał. Niestety gazem jeszcze trochę zajeżdża - w momencie przełączenia z paliwka. Jedyne co zrobił, (prócz tej kalibracji), to zmienił temp. przy której przełącza się na gaz z 20 stopni na 30. A i jeszcze przełączył przewody przy świecach, bo niby były zamienione, ale skąd on to wiedział, to nie wiem. Czy po tym lakonicznym opisie, ktoś jest w stanie podpowiedzieć, co zrobić, aby zmniejszyć spalanie? A może, ktoś zna dobrego diagnostę w Olsztynie? pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 20 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2009 wg mnie trochu za dużo pali. W mieście nie powinien palić więcej jak 10 a na trasie max 8. Jedź na analizator spalin - najlepiej gdzieś na stacje diagnostyczną - wówczas powiedzą Ci jaki skłąd spalin. Przypuszczam, że jest za bogata mieszanka. Nie powinno śmierdzieć gazem. Ponadto przestawienie temp z 20 na 30 spowoduje mniejsze spalanie gazu ale zwiększy spalanie benzyny. Co do ustawienia kabli - sciagnij sobie z forum serwisówkę, znajdziesz w dziale Almera albo porady eksploatacyjne i tam sprawdź jak kable powinny być powpinane. Ewentualnie poszukaj na forum czy już nie było o tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miazio Opublikowano 21 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2009 Ja mam BRC seq 24 N16 1,5 Hetb -2001r ja raczej jeżdżę 30% miasto i 70% trasa palii Ok 8,2 -8,5 L na 100km. wejdź na forum lpg-forum.pl tam jest sporo mądrali morze doradą co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ddev Opublikowano 21 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2009 Ok, dzięki. Zobaczymy co napiszą na tamtym forum. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skoczekx Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 mam w swoim Tino 1.8 (2003 sprzed liftingu) instalkę gazową. Spalał w zeszłym m-cu ok. 11,8-12 litrów gazu na 100km. Głównie jazda po mieście na krótkich odcinkach. Czy myślicie, że to za dużo? dodam, że ostatnio został wymieniony filtr od gazu oraz filtr powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kipps Opublikowano 1 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2010 ja mam n16 1,8 QG18DE z 2001r hatchback. Instalka to BRC Sequent 24 ale na wtryskach Valteka. Pali mi po trójmieście przy jeździe ok 2-3 tyś obrotów około 9,5l/100 a na trasie ok 8-8,5l. Mam dużą powtarzalność tych wyników, tylko raz jak były wysokie mrozy i atak zimy i spedziłem w korkach parę godzin i jazda na niskim biegu z malą prędkościa to spalił 10,7l ale to raczej odosobniony przypadek.. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Hiszpan 207 Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 12l/100km to jeszcze nie tak dużo. Jak chcesz miec mniejsze spalanie koniecznie zmień gazownika. po analizie zawartosci co i co2 w spalinach powinien ci doregulować. Wtedy spalanie prawdopodobnie ci spadnie, ale życia w sobie silnik juz może tyle nie mieć co teraz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 (edytowane) mam w swoim Tino 1.8 (2003 sprzed liftingu) instalkę gazową. Spalał w zeszłym m-cu ok. 11,8-12 litrów gazu na 100km. Głównie jazda po mieście na krótkich odcinkach. Czy myślicie, że to za dużo? dodam, że ostatnio został wymieniony filtr od gazu oraz filtr powietrza. Żartujesz sobie?!? Ja mam też Tino 1.8 (2003 chyba po liftingu), ale gazu nie mam (zastanawiam się nad założeniem), też jeżdżę głównie po mieście na bardzo krótkich odcinkach, i spala mi 10-11(przy wiekszych mrozach 12) literków beznynki. To myślisz, że 12l. gazu to dużo?!? Z tego co zagladam na tematy LPG, spalanie gazu +2-3l. wiecej niż benzynki to chyba normalka. Edytowane 5 Stycznia 2010 przez roobalek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mind Opublikowano 15 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 U mnie silnik 1,5. Spalanie większość po mieście do 11l, trasa realnie około 8l. I tak będzie palił. Instalacja gazowa: Stag 300, reduktor Zavoli ZetaN, wtryskiwacze Matrix HD344, dysze 2,3mm. Jeśli chcesz pomocy poproszę o screeny ustawień instalacji (parametry oraz przebieg mnożnika i mapy) oraz zdjęcia instalacji spod maski - chodzi o nawierty w kolektorze, przebieg przewodów reduktor - listwa wtryskowa, długość przewodów wtryskiwacz - kolektor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość markov Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 ja mam n16 1,8 QG18DE z 2001r hatchback. Instalka to BRC Sequent 24 ale na wtryskach Valteka. Pali mi po trójmieście przy jeździe ok 2-3 tyś obrotów około 9,5l/100 a na trasie ok 8-8,5l. Mam dużą powtarzalność tych wyników, tylko raz jak były wysokie mrozy i atak zimy i spedziłem w korkach parę godzin i jazda na niskim biegu z malą prędkościa to spalił 10,7l ale to raczej odosobniony przypadek.. pozdrawiam no to bardzo ladnie Ci pali, u mnie ten sam model, z instalacja lecho sec pali ostatnio 13l/100. Napisz, ile pali Ci benzyny miesiecznie i po jakim odcinku przelacza sie na gaz/jaka masz temp przelaczania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Dobra to wam powiem tak teraz mam jakiegoś chochlika i spalanie lata ale wcześniej było tak SR20DEH (czytać opis ) trasa 9 l min 8.9 l miasto do 12 L to jest wynik !!!! jak nie chcecie wymieniać wtryskiwaczy albo ich czyścić to temperatura przełączania powinna być na sporo ponad 30 stopni !!!! zwłaszcza MJ dalej Kolega niech zakupi sobie fejsa na usb albo zrobi screeny z pod maski i z ustawień i map instalacji podejrzewam że jak śmierdzi to po prostu masz gdzieś malutką nieszczelność i ucieka jak masz coś źle ustawione po śmigaj na LPG i przełączaj na Pb i zobacz czy zamuły nie łapie jak masz za bogato to na pewno autko się zamuli na PB bo Ecu sie dostroił do PB ..ale podstawa fejsik soft za free i my powiemy Ci co masz żle jak nie damy rade to też odeślemy na LPG-forum bo z tamtąd nasza wiedza .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 tak sie zastanawiam, z opisu wynika, że auto jeździ dobrze tylko dużo pali, to jak mogła pomóc zamiana kabli WN, przecież wtedy by nie działał prawidłowo, może trzeba sprawdzić czy lambada podpięta do kompa od LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 tak sie zastanawiam, z opisu wynika, że auto jeździ dobrze tylko dużo pali, to jak mogła pomóc zamiana kabli WN, przecież wtedy by nie działał prawidłowo, może trzeba sprawdzić czy lambada podpięta do kompa od LPG No Brachu pamiętaj że sonda nie jest potrzebna STAGowi jest to jedynie ratunek dla Gaziarza jak wtryski pętli no i moźe pomoc przy auto kalibracji Sonda jest jedynie potrzebna ECU i jak padnieta to przekłamuje sygnały dla PB i LPG ,,automatycznie ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 czyli jak ją podepniesz to możesz sprawdzić czy nie jest to przyczyna takiego spalania i dobrze wyregulować instalkę, nie twierdzę, że bez podpięcia autko nie będzie jeździć ale, że pomaga, w końcu inaczej producent nie zawracałby sobie tym głowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 chodzi oto by nie sugerować że to ma znaczenie dla staga nam pomaga choć z mojej tytanowej to nic nie wiem ale jak idzie w 5V to ok ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.