Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] 2.0 Check Engine - czy zawsze taki komunikat na komputerze?


Gość Featureless

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

wczoraj dziewczyna wzięła samochód i pojechała do domu - na autostradzie jak jechała spokojnie na 6 biegu wyskoczyło jej Check Engine (LPG). przełączyła się na benzynę, ale check nie znika. Pytanie:

1. Czy mam się przejmować? Samochód zachowuje się normalnie ( sądząc z jej opisu ;-) ? Nie wiem czy ma normalnie wracać (250km) czy wysyłać ją do mechanika.

2. Co może być przyczyną? Gaz - uboga mieszanka, czy jakiś poważniejszy problem?

3. Czy zawsze się pali taki debilny komunikat na LCD o możliwości całkowitego uszkodzenia samochodu (jej tłumaczenie z ang.)? Dziewczyna mi strasznie panikuje ;-)

 

Dzięki za szybką odpowiedź, bo mi żyć nie daje.

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj dziewczyna wzięła samochód i pojechała do domu - na autostradzie jak jechała spokojnie na 6 biegu wyskoczyło jej Check Engine (LPG). przełączyła się na benzynę, ale check nie znika. Pytanie:

1. Czy mam się przejmować? Samochód zachowuje się normalnie ( sądząc z jej opisu ;-) ? Nie wiem czy ma normalnie wracać (250km) czy wysyłać ją do mechanika.

2. Co może być przyczyną? Gaz - uboga mieszanka, czy jakiś poważniejszy problem?

3. Czy zawsze się pali taki debilny komunikat na LCD o możliwości całkowitego uszkodzenia samochodu (jej tłumaczenie z ang.)? Dziewczyna mi strasznie panikuje ;-)

 

Jesli problem bylby faktycznie tak powazny, zalaczylby sie tryb serwisowy (odciecie na 2krpm). Pewnie tak jak piszesz, albo uboga mieszanka, albo 2 sonda, albo wydech sie rozszczelnil. Niech wraca do domu, pewnie bezpieczniej na benie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na uszkodzenie instalacji gazowej - mimo pełnego baku nie ma ochoty się przełączyć i tylko mruga czerwoną lampką.

 

Więc powrót na benzynie.

 

Czy błąd, jeżeli przestaje występować, przestanie się po pewnym czasie świecić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestanie świecić, jeżeli był to błąd bardzo małej wagi. Po kilkudziesięciu razach odpalenie silnika się skasuje. W 99,9% przypadków trzeba podpiąć się pod kompa odczytać i skasować błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestanie świecić, jeżeli był to błąd bardzo małej wagi. Po kilkudziesięciu razach odpalenie silnika się skasuje. W 99,9% przypadków trzeba podpiąć się pod kompa odczytać i skasować błąd.

 

Błąd zniknie jeśli komputer w dokładnie takich samych warunkach dostanie prawidłowe dane z czujników, oczywiście o ile ten błąd należy tylko do grupy ostrzeżeń, inaczej będzie się swieciła kontrolka. Taki błąd nawet po tym jak zgaśnie kontrolka zostaje w pamięci, jeśli wystąpi ileś tam razy ( sorry ale nie pamiętam ile ) to zapali kontrolkę na stałe i trzeba ją kasować przez kompa.

Te chwilowe błędy też są widoczne na kompie w czasie diagnostyki nawet po tym jak przestanie palić się kontrolka.

Takie błędy z grupy ostrzeżeń zapalają kontrolkę jak wystąpią określoną ilość razy w dokłądnie takich samych warunkach, wtedy komp uznaje to za błąd o którym należy nas poinformować.

 

Ja zawsze radzę w takim momencie żeby skasować samemu błąd, odpalić samochód i zostawić go na chwilę. Jak się kontrolka nie zapali od razu to wracamy do domu. Jak to coś z grupy ostrzeżeń to jest duża szansa że nie wystąpi ponownie na trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...