troosi Opublikowano 25 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 Witam Jestem posiadaczem Almery N16, 1,5 dCi, 82km, przebieg ok. 126kkm. Problem mój polega na tym iż w ubiegłym roku samochód się zatrzymał i już nie odpalił, na lawecie pojechał do warsztatu, zregerowano mi wtryski i prze jakiś czas było ok. Jednak jeszcze w tym samym tygodniu wróciłem z reklamacją - silnik pracował nierówno, falowały obroty. Jakoś przemęczyłem się z tym do marca, zregenerowałem ponownie wtryski, zregenerowałem pompę wysokiego ciśnienia, wydawało się że jest ok. Jednak nie było, ale zorientowałem się o tym dopiero we wrześniu kiedy to... wyłączyłem klimę. Na biegu jałowym, kiedy to obroty były niższe niż w przypadku pracy sprężarki klimy samochód popadał w rezonans. Można było odczuć delikatne bujanie silnika, natomiast brak był falowania obrotów na obrotomierzu. Diagnoza clipem pokazywała skoki ciśnienia na szynie CR +/- 5bar od normatywnych 230bar. Generalnie odpalanie silnika zimnego czy ciepłego to zawsze trochę walki, czyt. 2-3s kręcenia - trochę za długo. Temat zostawiłem w spokoju aż do ubiegłego tygodnia. Po odpaleniu zimnego silnika podczas przyspieszania bardzo szarpało silnikiem, po nagrzaniu silnika problem ustępował. Analiza clipem nie wykazywała błędów - analiza clipem od renault, diagnozowany programem od renault jako renault kangoo. Clip pokazał również wahania na listwie CR, były to wahania między 199-260 bar, czyli odchyłka od normatywnych 230bar była już znaczna. Po podniesieniu obrotów silnika wartość rzeczywista ciśnienia na listwie była bardzo zbliżona do wartości wymaganej - jakieś +/- 2bary przy wartości ok 450bar na listwie. Diagnoza programem Bosch ESI wykazała 2 błędy -> 0089 oraz 0340, z tym, że program Bosch ESI nie jest w stanie podać co to za błąd. W sieci doczytałem, że te błędy to prawdopodobnie: 0089 - zawór regulacji ciśnienia na listwie, 0340 - błąd czujnika wałka rozrządu. Zrobiłem próbę przelewową wtryskiwaczy, podają bardzo zbliżone ilości paliwa zatem uważam, że z dużym prawdopodobieństwem mogę odrzucić błędne działanie wtrysków. Praca silnika tuż po odpaleniu jest dosyć "twarda", silnik podczas przyspieszania, po przekroczeniu 3tyś obrotów wydaje dziwny metaliczny dźwięk, jakby coś stukało w środku... Czy ktoś spotkał się z podobnymi objawami? Czy może ktoś jednoznacznie wskazać przyczynę zaistniałej sytuacji? Dodam jeszcze, że filtr paliwa zmieniałem po każdej zabawie z regeneracją wtrysków. Tankuję tylko na stacjach BP oraz SHELL. aaaaa, jeszcze jedna rzecz, podczas robienia próby przelewowej widziałem drobne pęcherzyki powietrza w paliwie powracającym z wtryskiwaczy, w każdym podobna ilość, czy to norma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kamilj Opublikowano 1 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2009 Praca silnika tuż po odpaleniu jest dosyć "twarda", silnik podczas przyspieszania, po przekroczeniu 3tyś obrotów wydaje dziwny metaliczny dźwięk, jakby coś stukało w środku... Mam identyczny problem... Przebieg 50 tys. Dziwny metaliczny dźwięk po przekroczeniu 3 tys. obrotów... Szczególnie na zimnym silniku, po nagrzaniu nieco mniej słyszalny... Co to może być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 2 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2009 (edytowane) niestety panowie to jest bolączka każdego silnika 1.5 renault. To taki motor za który każdy teraz uważa że fuzja Renówki z Nissanem wyszła na złe. Jak jesteście zainteresowani, (może szczególnie kolega z Krakowa) - to kumpel naprawia pompy od tych motorków często, dam wam namiary możecie podpytac o co chodzi. http://www.carrys.bosch-service.pl/index.php Ja obstawiam sterownik (z tego co pamiętam to delphi - fujjj ;-) ew. pompe/zawór w pompie. Edytowane 2 Listopada 2009 przez lisek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
troosi Opublikowano 3 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 dzięki za odpowiedź lisek aktualnie samochód stoi u mechanika, pompa jest sprawdzana, będzie założony nowy zawór regulacji ciśnienia. o jaki sterownik chodzi? jaki tam może być problem? chciałbym jakoś pomóc swojemu mechnikowi, bo jemu kończą się już pomysły, a mnie pieniądze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumba Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 dzięki za odpowiedź lisek aktualnie samochód stoi u mechanika, pompa jest sprawdzana, będzie założony nowy zawór regulacji ciśnienia. o jaki sterownik chodzi? jaki tam może być problem? chciałbym jakoś pomóc swojemu mechnikowi, bo jemu kończą się już pomysły, a mnie pieniądze Czyli wymieńmy pół auta, może w końcu coś znajdziemy. Lepiej zmień warsztat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
troosi Opublikowano 3 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 kolego pumba, zachowaj takie opinie dla siebie, jeżeli nie pomagasz, to nie przeszkadzaj proszę. oczekuję merytorycznej dyskusji i porad. może zaproponujesz jakiś dobry warsztat w Krakowie zajmujący się diesel'ami, układami CR Delphi oraz diagnozą tych silników? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumba Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 A byłeś np. w ASO Japan-Motors ? Bo ten twój "mechanik" cię zaraz drożej wyjdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
troosi Opublikowano 3 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 nie byłem, bo wiem co mi w ASO powiedzą: wymiana układu wysokiego ciśnienia, ponieważ ciśnienie na szynie jest nieprawidłowe. procedury ASO są jasne, jeżeli jest problem, wymienia się wszystko co problemu dotyczy. jeśli się mylę, to proszę wyprowadź mnie z błędu. po co płacić 200pln + VAT żeby się tego dowiedzieć? ASO nie jest najlepszym rozwiązaniem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kamilj Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Jeśli uda Ci się coś dowiedzieć Kolego, to uprzejmie proszę - napisz na forum... Mój mechanik zalecił jedynie dolewanie do paliwa dodatków uszlachetniających, które powinny choć trochę wyciszyć silnik... Muszę udać się jeszcze na diagnozę komputerową... Ale czekam z zaciekawieniem na wynik u Ciebie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
troosi Opublikowano 14 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 witam mój samochód nadal w serwisie... gaśnie po odpaleniu zimnego silnika. ale ja nie o tym... miałem przez 1 dzień samochód, wymieniono mi zawór regulacji ciśnienia na pompie i zawór wyrównujący ciśnienie w pompie (?). silnik pracuje dużo lepiej, ciszej, spokojniej. nie wydaje dziwnych odgłosów, dobrze przyspiesza - tylko to gaśnięcie... tak czy inaczej, kolega kamilj powinien zobaczyć jakie ma ciśnienie na liswtie, jeżeli są wahania, to szukać przyczyny przy pompie - o ile wtryski nie przelewają za dużo. a może spróbować odpowietrzyć układ? ja narazie czekam, na wieści od swego mechnika... rozwiązałeś problem? podziel się z innymi:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 nie ma sie co oszukiwac, ten silnik nie ma swojej złej sławy przez to że francuzi zrobili super jednostkę ;-) W większości tych motorków zwykle padają układy zasilania, pompa, wtryski. Zastanawiam sie czy to nie specjalnie ;-) żeby napędzać kasę żabojadom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.