Gość Rudy89 Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 Witam! Niniejszym tworzę temat o systemie EGR w silniku CD20E. Zamierzam się zabrać za czyszczenie tego zaworka i ewentalne odłączenie. Oto co rozkminiłem wzrokowo, ze schematów i innych postów, jak źle to poprawcie 1. Kwestia demontażu Części mechaniczne to raczej banałka http://japancars.ru/cat/nissan/index.php?x=BB1&vin=JN1TFAY10U0040024&cat=105&pn=7&gi=A&sec=147 wynika z tego, że są tylko 4 śruby, ale peweni ciężko będzie je ruszyć. Oprocz tego jeszcze złączka i wężyk podciśnienia (albo 2 - już nie pamiętam). Czy te wężyki się tak po prostu wyjmuje? niczego nie trzeba potem odpowietrzać ani uszczelniać? 2. Czyszczenie Czy jest konieczne, jeśli chce się odłączyć?- Z mojego wnioskowania wynika, że tak jeśli zaślepiamy wężyk podciśnienia (bo inaczej nie będzie domknięty przez bród i będzie słaby efekt). Na pewno nie jeśli wywalamy i zaślepiamy kolektory (jak w manualu tuning za 2 zł z silnika 2.0 benzyna). Na pewno czyszczenie mechaniczne (szczoteczką do zębów) i pewnie gniazdo w kolektorze wydechowym trzeba wyczyścić- i tu pytanie czy może trochę nagaru wpaść do rury (ja myślę że tak). Słyszałem o oczeniu w nafcie- co o tym myślicie? Czy trzeba ten zawór jakoś rozkładać albo wyjąć tą część elektroniczną? 3.Czy wywalić? - kwestia spalania i kultury pracy oraz osiągów. Jeśli tak to w jaki sposób. Co da odłączenie złączki?(pewnie CHECK i zamknięcie zaworu w granicach na jaki pozwoli syf, jeszcze nie sprawdzałem) 4.Czy zostawić- jeśli tak to czy jakoś odświeżyć podkładki-uszczelki? - ma to też sens w przypadku odłączenia zasilania, o wycinaniu lub innym zaślepianiu nie mówię. No to się rozpisałem- zapraszam do wymiany doświadczeń i dyskusji. Aha, co mnie zmotywowało do czyszczenia? Chcę obniżyć spalanie i poprawić osiągi- wiem że minimalnie. U mnie lekkie kopcenie występuje tylko na wysokich obrotach i przy dużym obciążeniu, co może wskazywać na zasyfiały EGR. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 Ad. 1) Wężyk należy moim zdaniem zaślepić czymkolwiek. Np. wcisnąć kawałek pręta i zacisnąć opaską. Ad. 2) Wyczyścić by należało jeśli chce się zostawić zawór a tylko odłączyć wężyk podciśnienia, w innym przypadku nie trzeba. Ad. 3) Można wywalić jeśli chce się mieć natychmiastową reakcję na wiśnięcie pedału gazu, inne osiągi będą bez zmian. Nie wiem o jakim złączu piszesz - na schemacie nie ma żadnej elektryki/elektroniki. Ad. 4) A po co? Spalania to raczej nie poprawisz, innych osiągów też, jedynie to co pisałem w p. 3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rudy89 Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 Dzięki za odpowiedź. Tam jest jakaś złączka od silnika, ktoś pisał o jakiejś płytce sterującej w tym zaworze. Jeszcze napiszcie mi jak zdejmować i zakładać wężyki podciśnienia i co z podkładkami (może potraktować je drobnoziarnistym papierem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 Tam jest jakaś złączka od silnika, ktoś pisał o jakiejś płytce sterującej w tym zaworze. No to nie wiem od czego to może być - tu ci nie pomogę. Jeszcze napiszcie mi jak zdejmować i zakładać wężyki podciśnienia Jak to jak zdejmować? Nie rozumiem... Na pewno są opaski i albo je się rozkręca albo ściska kombinerkami. i co z podkładkami (może potraktować je drobnoziarnistym papierem? O których podkładkach piszesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rudy89 Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 Właśnie zmieniłem czujnik temp. o czym jest w podforum sunny. Nie ma żadnej złączki- wczoraj jak zaglądałem pod machę prawie po ciemku to patrzyłem na tą klapę gaszącą za filtrem powietrza i tam jest jakaś złączka:D ale nie w EGR. Chodzi o 3 podkładki uszczelniające gniazd EGR (takie blaszki z otworami). U mnie na wężykach podciśnienia nie ma żadnych opasek. Są jakby nasunięte- mam je na siłę odciągnąć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 Chodzi o 3 podkładki uszczelniające gniazd EGR (takie blaszki z otworami). To raczej ich nie trzeba czyścić, a na pewno nie papierem ściernym. Te podkładki najczęściej są powlekane jakimś tworzywem (przynajmniej ja tak miałem) i ścieranie by tylko pogorszyło sprawę. U mnie na wężykach podciśnienia nie ma żadnych opasek. Są jakby nasunięte- mam je na siłę odciągnąć? Wygląda na to że tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rudy89 Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 Może jutro się za to zabiorę. Jak zrobię, to dam znać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.