Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[CD20E] EGR


Gość Rudy89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Niniejszym tworzę temat o systemie EGR w silniku CD20E. Zamierzam się zabrać za czyszczenie tego zaworka i ewentalne odłączenie.

 

Oto co rozkminiłem wzrokowo, ze schematów i innych postów, jak źle to poprawcie

 

1. Kwestia demontażu

Części mechaniczne to raczej banałka http://japancars.ru/cat/nissan/index.php?x=BB1&vin=JN1TFAY10U0040024&cat=105&pn=7&gi=A&sec=147 wynika z tego, że są tylko 4 śruby, ale peweni ciężko będzie je ruszyć. Oprocz tego jeszcze złączka i wężyk podciśnienia (albo 2 - już nie pamiętam). Czy te wężyki się tak po prostu wyjmuje? niczego nie trzeba potem odpowietrzać ani uszczelniać?

 

2. Czyszczenie

Czy jest konieczne, jeśli chce się odłączyć?- Z mojego wnioskowania wynika, że tak jeśli zaślepiamy wężyk podciśnienia (bo inaczej nie będzie domknięty przez bród i będzie słaby efekt). Na pewno nie jeśli wywalamy i zaślepiamy kolektory (jak w manualu tuning za 2 zł z silnika 2.0 benzyna). Na pewno czyszczenie mechaniczne (szczoteczką do zębów) i pewnie gniazdo w kolektorze wydechowym trzeba wyczyścić- i tu pytanie czy może trochę nagaru wpaść do rury (ja myślę że tak). Słyszałem o oczeniu w nafcie- co o tym myślicie? Czy trzeba ten zawór jakoś rozkładać albo wyjąć tą część elektroniczną?

 

3.Czy wywalić? - kwestia spalania i kultury pracy oraz osiągów. Jeśli tak to w jaki sposób. Co da odłączenie złączki?(pewnie CHECK i zamknięcie zaworu w granicach na jaki pozwoli syf, jeszcze nie sprawdzałem)

 

4.Czy zostawić- jeśli tak to czy jakoś odświeżyć podkładki-uszczelki? - ma to też sens w przypadku odłączenia zasilania, o wycinaniu lub innym zaślepianiu nie mówię.

 

No to się rozpisałem- zapraszam do wymiany doświadczeń i dyskusji.

 

Aha, co mnie zmotywowało do czyszczenia? Chcę obniżyć spalanie i poprawić osiągi- wiem że minimalnie. U mnie lekkie kopcenie występuje tylko na wysokich obrotach i przy dużym obciążeniu, co może wskazywać na zasyfiały EGR.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad. 1) Wężyk należy moim zdaniem zaślepić czymkolwiek. Np. wcisnąć kawałek pręta i zacisnąć opaską.

Ad. 2) Wyczyścić by należało jeśli chce się zostawić zawór a tylko odłączyć wężyk podciśnienia, w innym przypadku nie trzeba.

Ad. 3) Można wywalić jeśli chce się mieć natychmiastową reakcję na wiśnięcie pedału gazu, inne osiągi będą bez zmian. Nie wiem o jakim złączu piszesz - na schemacie nie ma żadnej elektryki/elektroniki.

Ad. 4) A po co?

 

Spalania to raczej nie poprawisz, innych osiągów też, jedynie to co pisałem w p. 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Tam jest jakaś złączka od silnika, ktoś pisał o jakiejś płytce sterującej w tym zaworze. Jeszcze napiszcie mi jak zdejmować i zakładać wężyki podciśnienia i co z podkładkami (może potraktować je drobnoziarnistym papierem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam jest jakaś złączka od silnika, ktoś pisał o jakiejś płytce sterującej w tym zaworze.

No to nie wiem od czego to może być - tu ci nie pomogę.

 

Jeszcze napiszcie mi jak zdejmować i zakładać wężyki podciśnienia

Jak to jak zdejmować? Nie rozumiem... Na pewno są opaski i albo je się rozkręca albo ściska kombinerkami.

 

i co z podkładkami (może potraktować je drobnoziarnistym papierem?

O których podkładkach piszesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zmieniłem czujnik temp. o czym jest w podforum sunny. Nie ma żadnej złączki- wczoraj jak zaglądałem pod machę prawie po ciemku to patrzyłem na tą klapę gaszącą za filtrem powietrza i tam jest jakaś złączka:D ale nie w EGR. Chodzi o 3 podkładki uszczelniające gniazd EGR (takie blaszki z otworami). U mnie na wężykach podciśnienia nie ma żadnych opasek. Są jakby nasunięte- mam je na siłę odciągnąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o 3 podkładki uszczelniające gniazd EGR (takie blaszki z otworami).

To raczej ich nie trzeba czyścić, a na pewno nie papierem ściernym. Te podkładki najczęściej są powlekane jakimś tworzywem (przynajmniej ja tak miałem) i ścieranie by tylko pogorszyło sprawę.

 

U mnie na wężykach podciśnienia nie ma żadnych opasek. Są jakby nasunięte- mam je na siłę odciągnąć?

Wygląda na to że tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...