supernik Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 (edytowane) Witam. INSTRUKCJA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY Nissan Almera N16 1.5 2001r. [trochę histrii] Po czyszczeniu przepływomierza i przepustnicy almerka nie mogła załapać biegu jałowego kręciła się do 1500 podczas jazdy a potem trzymała koło 1000. Wyczytałem gdzieś że trzeba przeprowadzić Adaptacje przepustnicy: Czytałem, pisałem, testowałem, nawet ODBII kupiłem na ELM 327 wszystko na nic..... ... w końcu dotarłem deo instrukcji adaptacji bez Consula II - ktoś podawał że to instrukcja w EL-55 ale jak się okazało jest to rozdział EC strona 55-56 w angielskiej wersji instrukcji obsługi. PROCEDURA Ja robiłem tak: - wyłączyć wszystkie odbiorniki energii w tym światełko wewnątrz :-) - uruchomić silnik, odczekać co najmniej 30s na biegu jałowym (który jak się domyślam nie jest jałowy tylko koło 1000 obr ma - u mnie tak było) - zdjąć wtyczkę z czujnika położenia przepustnicy (po przeciwnej stronie jak linka - konektor czerwony lub brązowy) a następnie w ciągu 5 sekund założyć ponownie, żeby ją zdjąć trzeba wcisnąć taką plastikową dźwigienkę. - po włożeniu nic nie tykać - auto ustawia obroty biegu jałowego. Odczekać 30s. - powinniśmy mieć według instrukcji 700 obr/ min WĄtpliwości 1. Oczywiście podaje informacyjnie i nie biorę odpowiedzialności za to co robicie 2. Nie wiem jednego - przy jakich warunkach powinienem sobie ustawić bieg jałowy - bo teraz jak włącze światełka to obciążenie wzrasta i almerka zwiększa mi obroty do 800 - ale przecież ciągle się jeździ na światłach to może powinno sięustawić bieg jałowy dla warunków z włączonymi światłami ? W instrukcji piszą, że wszystko na off Czekam na opinie Edytowane 1 Listopada 2009 przez supernik 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość truszczu Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 Ciekaw czy u mnie w primerce 1.8 z 2000r też by takie coś zadziałało bo chciałem wyczyścić przepustnicę, a w ASO za consula życzą sobie 160zł. A za wyczyszczenie przepływki, przepustnicy i ustawienie biegu jałowego niecałe 500zł ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Asahi Opublikowano 31 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2009 Bieg jałowy ustawiamy zawsze w stanie gdy wszystie elementy pobierające fazę są wyłączonoe..... więc wszystko ma być OFF. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
supernik Opublikowano 31 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2009 Bieg jałowy ustawiamy zawsze w stanie gdy wszystkie elementy pobierające fazę są wyłączone..... więc wszystko ma być OFF. Okey. To wobec tego jakie masz obroty przy włączonych światłach ? Jeśli masz Almerę oczywiście. JA mam koło 800 obr/min po wyłączeniu wszystkiego jest 700. Zastanawiam się jeszcze tylko czy może ustawianie biegu jałowego i adaptacja przepustnicy to dwie różne rzeczy czy to to samo tylko inaczej się nazywa. A jeśli to co innego to co daje adaptacja przepustnicy bo ustawienie biegu jałowego to jestem sobie w stanie wyobrazić. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pagio1 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Witam, czy w mojej almerce też muszę wykonywać adaptację po czyszczeniu przepływomierza? Mam silnik 1.5 benzyna Z 2000 roku. Czy supernik piszesz o wtyczce do odłączenia na przepływomierzu tuż za filtrem powietrza? Bo tak nie zabardzo rozumiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
supernik Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Witam, czy w mojej almerce też muszę wykonywać adaptację po czyszczeniu przepływomierza? Mam silnik 1.5 benzyna Z 2000 roku. Czy supernik piszesz o wtyczce do odłączenia na przepływomierzu tuż za filtrem powietrza? Bo tak nie zabardzo rozumiem. Ja po czyszczeniu przepływomierza musiałem wykonać adaptację bo samochód trzymał koło 1000 - 1500 obrotów na biegu jałowym. też mam 1,5 4d tylko z 2001 roku. tak wtyczka tuż za filtrem powietrza charakterystyczne jest że wtyczka znajduje się z przeciwnej strony do linki gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pagio1 Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Witam ponownie. Mam pytanie. Po czyszczeniu przepustnicy i jej zaadoptowaniu silnik zachowuje się normalnie na luzie wkręca się na obroty bez problemu (7 tys obr/min). Lecz podczas jazdy na 4 biegu dochodzi do 4 tys obrotów(125km/h) i zaczyna się szarpanie. Na 5 biegu max 4 tys obrotów(140km/h) i koniec, szarpie, dusi się i nic więcej nie mogę wycisnąć. Na codzień nie jeżdżę tak szybko lecz przed zimą bez trudu przyśpieszał do 180 km/h. Na badaniu komputerowym nic nie wykryło. Czy to może być walnięty przepływomierz? Poradżcie koledzy bo nie wiem co mam robić dalej. Almera z 2000 roku 1,5 benzyna 90KM. Dziś wymieniłem przepływomierz na nowy oczywiście BOSCHA. Odrazu poprawa w pracy silnika, nic nie szarpie i nie dusi się. Wkręca się na wysokie obroty podczas jazdy. Nie musiałem adoptować przepływomierza, obroty silnika na luzie w normie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 Czy ktoś to robił w N15 ? W silniku 1.4. Jeśli tak, to niech opisze swoje doświadczenia. Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marianek1979 Opublikowano 11 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2011 Witam! Ja tak zrobilem jak napisal kolega " supernik ",i wszystko ok obroty sie ustawily z wlaczonym ogrzewaniem i swiatelkami okolo 800obr/min.Jeszcze raz dzieki 50 dyszek w kieszeni. Moja fura to alma 2001r 1,8 benz, 314000 przebiegu. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość habalina Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 Witam wszystkich Koledzy mam problem , wyczyscilem przepustnice i silnik krokowy. Po zrobieniu adaptacji wg instrukcji obroty ladnie sie ustawiają na okolo 700 i jest OK. Natomiast po wylaczeniu silnika i zapaleniu ponownie znowu ustawiaja sie na okolo 900-1000 obr. tak jakby cos nie zostalo zapamietane. Co to może być?????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiekztg Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 Koledzy a jak wykonać adaptację w Almerze z 2006 r. można to zrobić samemu czy trzeba oddać samochód do serwisu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PeterG Opublikowano 28 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2020 W dniu 31.10.2009 o 07:28, Gość Asahi napisał: Bieg jałowy ustawiamy zawsze w stanie gdy wszystie elementy pobierające fazę są wyłączonoe..... więc wszystko ma być OFF. W mojej primerze p10 1.6 światła świecą się automatycznie automatycznie po zapaleniu więc nie da rady wyłączyć wszystkiego na off. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.