Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

zbiorniczek wyrównawczy vanette 2,0D


Gość Grzes_NKE

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem nowym właścicielem Vanetki 2,0D 91r i mam problem z odpowietrzeniem układu chłodzącego.Zauważyłem natomiast że do zbiorniczka wyr. dochodzi tylko jeden wężyk i to spod korka wlewu wody. Natomiast ze zbiorniczka przewód jest nigdzie nie jest podłączony. Dziwi mnie to mocno bo poziom min i max staje się bez sensu skoro woda nie ma jak spłynąć do układu. Po lekturze schematu chłodzenia z sereny zauważyłem że jest trochę inny. Jeśli ktoś wie jak to powinno wyglądać to proszę o opis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to CD20 to odpowietrzenie jest poprzez odciągnięcie i zablokowanie czymś takiego dynksa pod korkiem chłodnicy. Tyle wiem. A jakie masz objawy tego złego odpowietrzenia? Dźwięki czy powietrze w zbiorniczku? Mam Sunnego z CD20 i mogę looknąć jak to wygląda może tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do zbiorniczka wyrównawczego masz tylko jeden przewód i tak jak mówisz idzie pod korek wlewu płynu chłodzącego. i tedy własnie oodawany jest z ukladu nadmiar płynu chłodzącego jak jest goracy i jak stygnie to pod podcisnieniem sciaga płyn spowrotem, tak samo jak w ukladzie jest za malo plynu chłodzacego to pobiera sobie z tego zbiorniczka, drugi przewod moze byc nadmiarowy i w momencie jak zbiorniczek sie przepelnia to płyn wylewa sie, a takie ogolne pytanie vanetka która masz to c22?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli to CD20 to odpowietrzenie jest poprzez odciągnięcie i zablokowanie czymś takiego dynksa pod korkiem chłodnicy. Tyle wiem. A jakie masz objawy tego złego odpowietrzenia? Dźwięki czy powietrze w zbiorniczku? Mam Sunnego z CD20 i mogę looknąć jak to wygląda może tak samo.

Mój silnik to LD 2,0 II

Korek nie jest dokładnie w chłodnicy a przed nią na wężu idącym z termostatu.Kupiłem nowy korek bo stary przepuszczał przy 0,2 atm a niby ma być 0,9. Objawy były takie, że wyrzucało mi płyn przez korek do zbiorniczka wyr. a ze zbiorniczka na ziemię wężykiem nigdzie nie podłączonym. Nie było mowy o pobraniu płynu ze zbiorniczka bo podcisnienie dociskało zaworek w korku.

 

do zbiorniczka wyrównawczego masz tylko jeden przewód i tak jak mówisz idzie pod korek wlewu płynu chłodzącego. i tedy własnie oodawany jest z ukladu nadmiar płynu chłodzącego jak jest goracy i jak stygnie to pod podcisnieniem sciaga płyn spowrotem, tak samo jak w ukladzie jest za malo plynu chłodzacego to pobiera sobie z tego zbiorniczka, drugi przewod moze byc nadmiarowy i w momencie jak zbiorniczek sie przepelnia to płyn wylewa sie, a takie ogolne pytanie vanetka która masz to c22?

Niestety nie wiem który to model Vanetki. Jest to samochod z 91 roku z silnikiem LD 2,0 II. Ostatnio zmieniłem korek bo przepuszczał przy 0,2 atm. Jeszcze nie sprawdziłem co to zmieniło, ale natychmiast jak sprawdzę to dam znać. Poza tym pytanko. Myślałem że podciśnienie z chłodnicy dociśnie tylko zaworek w korku, chyba że niższy węzyk który idzie jeszcze sprzed korka do węża powrotu wody do bloku jest żle założony i to tam ma być podłączony zbiorniczek. Jeśli tak to proszę daj znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzes_NKE prześlij mi e-maila na priva. Podeślę Ci coś co może Ci pomóc do Twojego rocznika Vanettki. Nie patrzyłem dokładnie i nie czytałem - zalatany jestem, ale będziesz tam miał rozrysowany układ chłodzenia i pewnie wiele informacji po przetłumaczeniu z rosyjskiego. biggrin.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...