baniaczek136 Opublikowano 31 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2009 witam mam primere P10 problem polega na tym że gdy zaciągnę ręczy hamulec to hamuje mi tylko prawe koło a lewe nie linka jest podciągnięta i sprawdzona ciągnie obydwie strony a lewa strona nie hamuje jaka może być tego przyczyna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rysiu83 Opublikowano 31 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2009 z tyłu tarcze czy bębny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pisak112 Opublikowano 31 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2009 witam mam primere P10 problem polega na tym że gdy zaciągnę ręczy hamulec to hamuje mi tylko prawe koło a lewe nie linka jest podciągnięta i sprawdzona ciągnie obydwie strony a lewa strona nie hamuje jaka może być tego przyczyna Jeżeli masz bębny to może ci się linka wypieła z takiej dzwigienki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baniaczek136 Opublikowano 31 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2009 mam tarcze z tyłu i linka nie jest wychaczona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pisak112 Opublikowano 31 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2009 mam tarcze z tyłu i linka nie jest wychaczona no to ja ci kolego niestety nie pomogę , u siebie mam bębny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość smyndrok Opublikowano 1 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2009 Poproś kogoś, żeby Ci powajchował ręcznym i będziesz widział czy dźwigienka na zacisku rusza się. Jak nie to pewnie pękła linka w pancerzu. Gorzej jak bedzię trzeba zacisk zdemontować i go rozebrać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rysiu83 Opublikowano 1 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2009 akurat w tym tygodniu rozbierałem oba tylne zaciski...tu może być kilka przyczyn,część z nich opisali koledzy..główny problem może siedzieć w lince oraz mechanizmie ręcznego w zacisku (nie odbija) linka jeśli jest zapieczona w pancerzu też nie będzie odbijać co spowoduje grzanie się koła.Musisz rozebrać zacisk potem wyjąć klocki i poruszać dźwigienką od ręcznego - jeśli wraca samoczynnie to jest ok,przy okazji obejrzyj linki czy nie są popękane przy mocowaniach do podwozia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baniaczek136 Opublikowano 1 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2009 sprawdzałem dzwigenka się rusza i co teraz mam z tym zrobić?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rysiu83 Opublikowano 1 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2009 jeśli odbija to zostaje zapieczony tłoczek w zacisku (gumowa osłona jest cała?)pod nim może być sporo rdzy więc nie chodzi on swobodnie co ma wpływ także na hamulec ręczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 2 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2009 Kolego jeśli dzwigienka działa i linka jest cała to doszukiwał bym się problemu w regulacji. Regulacje przeprowadza się kręcac tłoczkiem. Jeśli wkręciłeś tłoczek na maksa to masz swoja odpowiedz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 2 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2009 Kolego jeśli dzwigienka działa i linka jest cała to doszukiwał bym się problemu w regulacji. Regulacje przeprowadza się kręcac tłoczkiem. Jeśli wkręciłeś tłoczek na maksa to masz swoja odpowiedz. Nie, tłoczek powinno się wkręcać (w prawo) do końca przy każdej wymianie klocków, tam nic sami nie regulujemy, po naciśnięciu na peadał hamulca tłoczek sam się wyreguluje, regulacja jest tylko na linkach przy dźwigni ręcznego. Warto też zwrócić uwagę przy składaniu zacisku aby wypustki w klocku trafiły w odpowiednie miejsca tłoczka, zapobiega to obracaniu się tłoczka. Problemem autora wątku jest pewnie zapieczony tłoczek w zacisku albo jakieś uszkodzenie w samym zacisku, kto kiedyś to rozbierał, to wie z ilu części to się składa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 2 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2009 tak kolego, ja też to rozbierałem wiele razy i jak najbardziej reguluje się kręcac tłoczkiem - glownie wtedy kiedy hamowanie jest na jedno koło. Zajrzyj do serwisówki hamulców Girling - Lucas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 2 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2009 Rozumiem, że co kilka dni robierasz zacisk i doregulowujesz tłoczek do zużywającego się klocka? Zajrzyj do serwisówki hamulców Girling - Lucas Gdzie ją znajdę? Chętnie poczytam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 2 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2009 mam w warsztacie książki lucasa do wielu układów, oczywiscie ze nie doregulowuje ;-) Ale jak Ci nie będzie hamowac na jedno koło to to najszybsza metoda. Oczywiscie możesz czekac aż się jakims cudem śrubka w środku wykręci (jest bezwładna) - i w końcu się pewnie tak zrobi. Problem polega na wkręcaniu tłoczków, jak wkręcasz do końca to teoretycznie powinno byc ok. W praktyce jest tak że w jednym masz juz bezwładną śrubkę a w drugim nie. Nie ważne, mówie co wiem z praktyki, rób co chcesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.