Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Note na Gaz


gladiator1111
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy w tym artykule dodali że należy się jeszcze liczyć z szybkim, remontem silnika.

Edytowane przez JACKO29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dodali - może nie tak od razu - nie wiem, jak trwałe są gniazda zaworowe w notkach, ale z zamontowanym dozownikiem lubryfikatora pewnie parędziesiąt tysięcy auto zrobi. Potem remont głowicy to minimum. O przygodach typu falujące obroty, problemy z uruchomieniem, ucieczką mocy czy innych tego typu już nie warto wspominać. Nie byłem,nie jestem i nie będę pewnie zwolennikiem tego paliwa - chyba,że Pb podskoczy do 10 zet przy zachowaniu ceny LPG. Wolę jeździć mniej, niż bawić się w dodatkowe przeglądy, regulacje, narażać na nieprzewidziane mniejsze czy większe kłopoty z tym związane. Na to jestem za leniwy

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

w poniedziałkowym nomen-omen "Auto Świecie" jest wykaz aut (w zasadzie silników) które nie tolerują lub słabo tolerują instalację LPG. Ponieważ wykaz nie jest dziełem gazety a europejskiego producenta instalacji gazowych, więc można go uznać za wiarygodny. Na liście znalazł się również silnik 1,6 Pb stosowany w Note.

artykuł w wersji elektronicznej na chwilę obecną niedostępny, ale pewnie za parę dni go uruchomią:

http://www.auto-swiat.pl/wydania/2312

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prędzej czy później...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niekoniecznie - inaczej - w KAŻDYM nawet uznawanym za idealny do współpracy z LPG silniku (vide 103KM 8V koncernu VW lub 87KM 8v Opla) wcześniej czy później problemy związane z eksploatacją na gazie MUSZĄ się pojawić. W tej zabawie chodzi o to, aby stało się to jak najpóźniej a remont silnika lub inne usterki konieczne do usunięcia były w miarę możliwości jak najtańsze, gdyż przedsięwzięcie się nie zamortyzuje. Inne niedogodności - np nagły, nieplanowany postój podczas długiej wakacyjnej podróży gdzieś w Europie - każdy musi sobie oszacować już sam. Ja będąc konformistą na chwilę obecną bawić się tak nie planuję

 

Statystyka w oparciu o badania przeprowadzone przez firmę Prince

http://www.auto-swiat.pl/1-zobacz-ktore-silniki-nie-toleruja-instalacji-lpg

post-20266-0-57792400-1339487411_thumb.jpg

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem dzisiaj w AŚ o ok 150 markach które nie powinny jeździć na gazie,m innymi jest tam Note,kaszak,Murano...

Przewidywane awarie silników przed przebiegiem 100tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam,

 

Dawno mnie nie było, ale wątków się narobiło.

Czytania a czytania.

 

Podtrzymuje fakt że instalacjia GAZowa sprawuje sie idealnie.

Spalanie 10,9

Przelatałem 70 000 na LPG :whistle: i bedzie więcej :)

 

Pozdrawiam Wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzień dobry.

Dawno nie pisałem na tym forum. Po prostu nie lubię pisać aby pisać w odróżnieniu od wielu z tego forum... Zainteresowałem się tematem gazu w Notesie i natrafiłem na ten wątek. Co chwila ktoś tu pyta jak się sprawują Notesy z gazem, a niektórzy tylko wałkują w kółko swoje zdanie na temat instalacji. Po co? Skoro ktoś pyta o gaz w konkretnym samochodzie to raczej zastanowił się ogólnie nad sensem montażu instalacji... To chyba nie miejsce żeby komuś wbijać swoje poglądy na temat instalacji gazowych? Dobrze, że Gladiator wypowiada się na temat bo wątek zupełnie zrobił by się nie na temat.

Gdy kupowaliśmy Notesa 1.4, było założenie że będzie robił maks 10 km dziennie. Teraz sytuacja się zmieniła i robi minimum 60 km dziennie (w maju minie trzy lata a na liczniku już 48 tys km) wiec pojawiły się myśli o założeniu instalacji. Obecnie spala około 6,5 l/100 km - cykl mieszany. Zastanawiam się jakie wyjdzie spalanie LPG. Bagażnik ma mniejsze znaczenie ale mimo wszystko czasem się przydaje. Nie chciałbym znacząco ograniczać jego funkcjonalności. Jednak koszty są najważniejsze, bo chyba jasne, że skoro ktoś myśli o montażu LPG to liczy się z pieniędzmi... Użytkowałem primerę p10 w gazie i nie było żadnych problemów więc mam nadzieję, że nowocześniejsza konstrukcja sobie z tym poradzi nie gorzej.

Proszę o wypowiedzi osób, którzy użytkują lub użytkowali samochody z tym silnikiem na LPG.

Pozdrawiam.

p.s. dywagacje na temat nicka jednego z klubowiczów i wtrącenia o polityce finansowej UE rozbawiły mnie kompletnie... No ale wiadomo przynajmniej jak co niektórzy nabijają sobie ilość postów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

p.s. dywagacje na temat nicka jednego z klubowiczów

 

To był kluczowe w tym temacie, reszta to pierdu pierdu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blondman - myślę, że Twoje wnioski o nabijaniu postów są zbyt daleko idące. Lubimy podyskutować "dogłębnie" i "szeroko" i tyle :). Stan liczników wielu kolegów jest tak okazały, że nie muszą już go "nabijać" ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To był kluczowe w tym temacie, reszta to pierdu pierdu

 

Zgadzam się z przedmówcą :-)

 

Wysłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk

Edytowane przez g.a.polak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowałem się i założyłem po 30 dniach koszt mi się zwrócił a to, dlatego że dostaje kilometrówkę. Dodatkowo mam założony systemem smarowania zaworów.

Tu artykuł dla lubiących literaturę:

http://gazeo.pl/lpg/technika-lpg/akcesoria-lpg/Lubryfikatory-zbytek-czy-koniecznosc,artykul,5604.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta TABELKA TO JAKAŚ WIERUTNA BZDURA !!!!!!!!!!!!

 

zobaczcie na dział Primery po 98 roku i napis WSZYSTKIE !!!

 

SR20 jaki i GA ...

 

wszystkie problemy wynikały ze złych instalacji -słabych reduktorów i wtrysków co sobie dawkowały jak chciały ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

 

Panowie na forum wchodzą ludzie, którzy szukają informacji na temat instalacji gazowych, a dokładniej samochodów NOTE które jezdza na instalacji LPG.

Wątek, który założyłem miał na celu zebrać użytkowników, którzy podzielą się DOŚWIADCZENIEM używania Note na GAZ

Piszecie wkoło to samo udowodniając sobie nawzajem, że GAZ jest ZŁY.. liczycie, przeliczacie piszecie bzdury i domysły, że coś się zepsuje, że trzeba robić więcej niż normalnie itp.

Sami jeździcie na Benzynie, Diesel, więc żaden z was nic konstruktywnego do wątku nie wnosi, poza chaosem informacyjnym.

Uprzejmie proszę o założenie nowego wątku na którym będziecie się wspierać i analizować każdą decyzje życiową…a ten zostawcie dla użytkowników LPG !!!!!!!!!

 

Ps. Wszystkich serdecznie pozdrawiam.

Edytowane przez gladiator1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gladiator1111 - spokojnie. To jest forum i każdy ma prawa się wypowiedzieć, jeżeli ma ochotę ;). Nikt tu nikogo nie obraża - dlatego też nie wkładaj kija w mrowisko określaniami, że ktoś pisze bzdury. Nie ma co się unosić - choć z myślą przewodnią Twojej wypowiedzi ogólnie się zgadzam.

Musisz jednak wziąć pod uwagę, że instalacje gazowe nie są zbyt popularne wśród posiadaczy Note. Jak nikt się nie wypowiada, to stałym bywalcom forum puszczają nieco wodze fantazji ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rootmaster

Witam,

Ja napiszę o silniku 1.6 na LPG bo w mojej Tiidzie jest on taki sam jak w Note więc myślę że pasuje do tematu i trochę ostudzi kolegów którzy mówią że gaz jest bee ;) Pisałem taki tekst w dziale Tiida ale tutaj bardziej pasuje :)

Instalacja STAG 4, reduktor Zavoli Zeta N, wtryskiwacze Hana. Zrobiłem 30 tys. km w ciągu roku i nie ma póki co żadnego problemu. Przegląd jest co 10 tys. czyli tylko wymiana filtrów i sprawdzenie na kompie czy wszystko gra. Wg mnie chodzi lepiej na LPG niż na benzynie jeżeli chodzi o elastyczność silnika. Spadku mocy nie zauważyłem a spalanie oscyluje na poziomie ok. 8,5 litrów LPG / 100 km zima, a latem ok. 8 L/100 km głównie dojazdy do pracy 75% trasa - 100 km dziennie. Do tego jak wiadomo dochodzi trochę benzyny na rozruch ale przełącza się bardzo szybko przeważnie po 700 m jak jest tak mniej więcej 0 stopni na dworze. Latem to nie zdążę z podwórka wyjechać i już jest LPG :) Zbiornik w miejscu koła zapasowego 48 litów (wchodzi ok. 37 litrów - 430 km na zbiorniku zimą) , mieści się tam jeszcze lewarek, klucze, apteczka, żarówki, trójkąt ostrzegawczy, kamizelka odblaskowa, rękawice czyli praktycznie wszystko co potrzebne. Koła zapasowego nie wożę (zawsze dojechałem do domu póki co a kilkanaście lat intensywnie jeżdzżę nie tylko samochodem ale również motocyklem), do stacji zawsze można dojechać dopompować gdyby było mało, ostatecznie są różnego rodzaju uszczelniacze w sprayu lub pomoc rodziny która dowiezie koło z domu ;) No to tyle mojego krótkiego opisu, Pozdrawiam.

Edytowane przez rootmaster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, przypominam - dajcie spokój ;). Gazownicy mają swój temat i niech się tutaj dogadują. Nie zabierajmy im tej przyjemności ;). To co mieliśmy do powiedzenia na temat gazu zostało już powiedziane. Resztę zostawmy dla posiadaczy instalacji LPG. Nie nasza sprawa ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rootmaster

Jak na mój gust to posiadacze aut nie zagazowanych zaglądają tutaj tylko i wyłącznie po to aby może przypadkiem przeczytać że komuś z gazem coś się dzieję i znowu będzie można swój jad tutaj przelać. A to nic innego jak tylko udowadnianie sobie samemu że dobrze się zrobiło nie instalując LPG bo jest zły, psuje silnik itd., itp...

was79 zgadzam się z Tobą, ja też się wzruszyłem jak policzyłem ile przez ten rok czasu zaoszczędziłem na stacji ;) Powiem więcej, liczę się z tym że być może będzie trzeba kiedyś przeprowadzić remont głowicy, ale własną pracą uda się to zrobić dobrze i tanio wychodząć i tak i tak w ogólnym rozrachunku na plus. Myślę że każdy kto montuje instalację LPG powinien mieć świadomość możliwości wystąpienia takiej awarii, ale wszystko zależy od danej osoby i jest to wybór każdego z osobna. Ja znam wszystkie za i przeciw więc nikt nie musi mnie uświadamiać, gdybym robił tak jak niektórzy wypowiadający się tutaj koledzy - 10 tys. km rocznie to bym nie gazował auta bo to wg mnie ekonomicznie nieuzasadnione. Jeżeli ktoś robi więcej to widocznie wie że mógłby płacić mniej.. ale się boi bo przecież ludzie mówią że zwiększy się zużycie opon i wycieraczek jak zamontuje się LPG :) Mnie osobiście bardzo cieszą posty kolegi gladiator1111 który mam nadzieję będzie dalej tutaj pisał pozytywne wiadomości.

Proszę mojego posta nie traktować jako złośliwość bo jestem od tego daleki, powinniśmy tutaj pisać za i przeciw LPG i to też napisałem.

Pozdrawiam nie zagazowanych ;)

Edytowane przez rootmaster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie gazownicy. Właśnie sprowadziłem dla siebie Notesa z Niemiec i ma zamontowaną instalację LPG. Silnik 1.4 do końca serwis, przebieg 90000 km. Dam znać jak się spisuje gdy trochę nim "polatam".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...