blacksentinel Opublikowano 1 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2009 Witam. Zbliża się sezon zimowy, w zwiazku z tym mam pytanie. Czy kopcenie na siwo przez pierwsze 2 minuty (temperatura koło zera) w dieslu moze byc spowodowane słabymi świecami żarowymi? Dodatkowo przez te pierwsze 2 minuty silnik pracuje nierówno. Jak się rozgrzeje to juz jest ok. ... Następne pytanie. Na jaki moment obrotowy dokręcać nowe świece żarowe? Czy świece żarowe "Iskra" będą dobre na zamiennik starych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 2 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2009 Kopcenie na siwo? a nie chodzi Ci po prostu o zwykłą parę? Jeśli kopci na siwo, tzn że wywala nie spalone paliwo - co może oznaczac problemy z kompresją, przelewanie paliwem, ale były by zawsze a nie tylko na zimnym. Moim zdaniem to tylko para. Za dużo paliwa, za mało powietrza - sprawdz w jakim stanie jest filtr powietrza. Jeśli nie grzeje któraś świeca to przez chwile może kulec na jeden cylinder ale to dosłownie przez chwile. Jeśli nie będzie któryś pracował to będzie kopcic bo będzie wywalac nie spalone paliwo. Świece służa do wstępnego podgrzania komory - aby ułatwic rozruch, po rozruchu są już nie używane, więc nie koniecznie tam bym szukał problemu. Główny problem z awarią świec to koniecznośc długiego kręcenia rozrusznikiem żeby silnik odpalił. Świece żarowe Iskra są ok. możesz spokojnie zakładac (zapewne są czeskie albo słowackie już nie pamiętam) - sam takich używałem i nigdy nie miałem z nimi problemów. Jeśli to seria świec żarowych Kieleckiej Iskry to jeszcze lepiej. Świec nie musisz pokręcac na moment, wkręc byle z czuciem i wystarczy. Moim zdaniem twój problem to nie swiece. 1. Sprawdz filtr powietrza. 2. Sprawdz czy nie ubywa płynu chłodzącego. 3. Sprawdz kompresje na cylindrach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 2 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2009 Świece to raz. Jak jest któraś walnięta to dochodzi do spalania detonacyjnego, prowadząc do zniszczeń gładzi cylindra i uszkodzenia dna tłoka, jak i głowicyCzystość filtrów to dwa. Zarówno powietrza (głównie)Stary olej i filtr olejuLejące wtryski, ale i było by wtedy poddymianie na czarno przy obciążeniuŹle ustawiony kąt wtryskuTak to para wodna, ale silnik pracuje równoZacząłbym od filtrów i oleju oraz sprawdzenia świec a także przekaźnika od podgrzewania, moze ma zaśniedziałe nóżki, to trzeba podczyścić drobnym papierkiem i zabezpieczyć potem wazeliną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blacksentinel Opublikowano 2 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2009 Witam. Filtry wszystkie wymieniałem jakieś 8 tys. km. temu także to odpada. Olej też wymieniałem jakieś 8 tysięcy temu. Typuję spalanie stukowe przez niesprawne świece. W tym miesiącu kupię je i wymienie. Zobaczę czy czasem nie będzie je cięzko odkręcić bo mogą być zapieczone w głowicy. ... A gdzie jest ten przekaźnik od świec żarowych żeby go przeczyścić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 2 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2009 Przekaźnik jest na lewym błotniku tak po środku. Czarna kostka, zauważysz po otwarciu maskiFiltry to osobiście wymieniam co 10kkm Przy najmniej zajrzyj do powietrza i go wytrzep + przedmuchaj sprężarką na CPNie a jak silnie czarny to wymień Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robert1512 Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 Przekaźnik jest na lewym błotniku tak po środku. Czarna kostka, zauważysz po otwarciu maskiFiltry to osobiście wymieniam co 10kkm Przy najmniej zajrzyj do powietrza i go wytrzep + przedmuchaj sprężarką na CPNie a jak silnie czarny to wymień witam,tylko pamiętaj świece jeszcze przez 30s po odpaleniu mają grzać!! dzięki temu silnik na początku pracy chodzi równo ..;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blacksentinel Opublikowano 12 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2009 Wymieniłem świece i problem chyba minął. Co ile trzeba wymieniać świece żarowe w samochodzie? Czy jazda z niesprawnymi świecami jest szkodliwa dla silnika (np. może występować spalanie stukowe)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 Dokładnie spalanie stukowe prowadzące do wypalania dna tłoków, głowicy i gniazd zaworów. Nasila to sie głównie w zimie kiedy komora spalania jest zimna i nie następuje samozapłon kontrolowany. Zimne świece są właśnie tą przyczyną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.