Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[p10] kopcenie w dieslu przez pierwsze 2 minuty po odpaleniu


blacksentinel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Zbliża się sezon zimowy, w zwiazku z tym mam pytanie.

Czy kopcenie na siwo przez pierwsze 2 minuty (temperatura koło zera) w dieslu moze byc spowodowane słabymi świecami żarowymi?

Dodatkowo przez te pierwsze 2 minuty silnik pracuje nierówno.

Jak się rozgrzeje to juz jest ok.

...

Następne pytanie.

Na jaki moment obrotowy dokręcać nowe świece żarowe?

Czy świece żarowe "Iskra" będą dobre na zamiennik starych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kopcenie na siwo? a nie chodzi Ci po prostu o zwykłą parę?

 

Jeśli kopci na siwo, tzn że wywala nie spalone paliwo - co może oznaczac problemy z kompresją, przelewanie paliwem, ale były by zawsze a nie tylko na zimnym. Moim zdaniem to tylko para.

 

Za dużo paliwa, za mało powietrza - sprawdz w jakim stanie jest filtr powietrza.

 

 

Jeśli nie grzeje któraś świeca to przez chwile może kulec na jeden cylinder ale to dosłownie przez chwile.

Jeśli nie będzie któryś pracował to będzie kopcic bo będzie wywalac nie spalone paliwo.

Świece służa do wstępnego podgrzania komory - aby ułatwic rozruch, po rozruchu są już nie używane, więc nie koniecznie tam bym szukał problemu. Główny problem z awarią świec to koniecznośc długiego kręcenia rozrusznikiem żeby silnik odpalił.

 

Świece żarowe Iskra są ok. możesz spokojnie zakładac (zapewne są czeskie albo słowackie już nie pamiętam) - sam takich używałem i nigdy nie miałem z nimi problemów. Jeśli to seria świec żarowych Kieleckiej Iskry to jeszcze lepiej.

 

Świec nie musisz pokręcac na moment, wkręc byle z czuciem i wystarczy.

 

Moim zdaniem twój problem to nie swiece.

 

1. Sprawdz filtr powietrza.

2. Sprawdz czy nie ubywa płynu chłodzącego.

3. Sprawdz kompresje na cylindrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece to raz. Jak jest któraś walnięta to dochodzi do spalania detonacyjnego, prowadząc do zniszczeń gładzi cylindra i uszkodzenia dna tłoka, jak i głowicyCzystość filtrów to dwa. Zarówno powietrza (głównie)Stary olej i filtr olejuLejące wtryski, ale i było by wtedy poddymianie na czarno przy obciążeniuŹle ustawiony kąt wtryskuTak to para wodna, ale silnik pracuje równoZacząłbym od filtrów i oleju oraz sprawdzenia świec a także przekaźnika od podgrzewania, moze ma zaśniedziałe nóżki, to trzeba podczyścić drobnym papierkiem i zabezpieczyć potem wazeliną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Filtry wszystkie wymieniałem jakieś 8 tys. km. temu także to odpada.

Olej też wymieniałem jakieś 8 tysięcy temu.

 

Typuję spalanie stukowe przez niesprawne świece.

W tym miesiącu kupię je i wymienie.

 

Zobaczę czy czasem nie będzie je cięzko odkręcić bo mogą być zapieczone w głowicy.

...

A gdzie jest ten przekaźnik od świec żarowych żeby go przeczyścić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik jest na lewym błotniku tak po środku. Czarna kostka, zauważysz po otwarciu maskiFiltry to osobiście wymieniam co 10kkm Przy najmniej zajrzyj do powietrza i go wytrzep + przedmuchaj sprężarką na CPNie a jak silnie czarny to wymień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość robert1512

Przekaźnik jest na lewym błotniku tak po środku. Czarna kostka, zauważysz po otwarciu maskiFiltry to osobiście wymieniam co 10kkm Przy najmniej zajrzyj do powietrza i go wytrzep + przedmuchaj sprężarką na CPNie a jak silnie czarny to wymień

witam,tylko pamiętaj świece jeszcze przez 30s po odpaleniu mają grzać!! dzięki temu silnik na początku pracy chodzi równo ..;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wymieniłem świece i problem chyba minął.

Co ile trzeba wymieniać świece żarowe w samochodzie?

Czy jazda z niesprawnymi świecami jest szkodliwa dla silnika (np. może występować spalanie stukowe)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie spalanie stukowe prowadzące do wypalania dna tłoków, głowicy i gniazd zaworów. Nasila to sie głównie w zimie kiedy komora spalania jest zimna i nie następuje samozapłon kontrolowany. Zimne świece są właśnie tą przyczyną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...