hordagoga78 Opublikowano 2 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2009 motor diesla to jednostka o pojemnosci 2.2 litra i symbolu dci (lub w niektorych notkach vdi) , 136 konna, z momentem okolo 314 Nm przy 2000 ob/minute... czy ktos ma taki motor w swej n16? czy ktos wie czy warto zainteresowac sie tym dieslem? znalazlem kilka klipow na utube i musze powiedziec ze fajniusko sie zbiera ten silnik... nie jest to oczywiscie demon predkosci ale jak na owe warunki chodzi calkiem calkiem... trzeci film ukazuje muzyke diesla (zauwazcie ze wskaznik temperatury pokazuje zero wiec pali za pierwszym razem bez mielenia rozrusznikiem) - kocham warkot choc sam mam jednostke benzynowa... mysle o zmianie autka na dieselka - moze nie teraz ale w najblizszych dwu latach... czy ktos moze wypowiedziec sie na temat almerowskich dieslow 2.2 vdi 136KM 314Nm? wielkie dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość badger79 Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 Witaj! Posiadam Almę z tym motorem i odnośnie jego uzytkowania nie mam zadnych zastrzeżeń. Jest dynamiczny, jak na tej wielkości auto to uważam, że nawet bardzo. Nie klekocze jak pompowtryski VW no i jest dość elastyczny. Zbiera się tak jak na filmikach i trasa to czysta przyjemność. Przy tym nie ma wielkiej różnicy - czy jedzie się b.dynamicznie, czy raczej oszczędnie, to spalanie jest jak najbardziej akceptowalne - odpowiednio u mnie 6,7 (to już prawie szaleństwo i 5.3, tak więc różnice niewielkie. Do tego łańcucszek a nie pasek rozrządu. Za rok - dwa będę go zmieniał, więc jak chcesz to się kiedyś odezwij Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hordagoga78 Opublikowano 3 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 zanosi sie na wymiane autka na dieselka... ale to jak mowie odleglejszy plan - rok moze poltora... w gre wchodzi wlasnie almera 2.2 dci 136KM lub honda civic 2.2 icdi 140KM parametry obydwu aut sa bardzo zblizone ale ciezko dorwac je z malym przebiegiem - widocznie solidne gady chce sie przygotowac na solidnie wiec i pytam i szukam opinii - a najlepsze wiadomosci sa u zrodel, wiadomo... nigdzie za to nie moge znalezc info na temat tego silnika - co on jest? japonski czy francuski a moze wspolne dziecko japonsko-francuskiego malzenstwa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pemo_ Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 To jest japoński silnik. Wywodzi się z jednostki 2.2 Di 110 KM, różni się od niego turbosprężarką, tym, że ma intercooler i wtrysk Common Rail, i ma skrzynie 6-biegowa. Civic jest znacznie nowoczesniejsza konstrukcja zarowno silnik jak i całe auto, ale powinien byc też sporo droższy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hordagoga78 Opublikowano 4 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 dzieki za odp faktycznie civic mozna juz kupic za 10.ooo funtow natomiast almere 2.2 cdi za 5.ooo-6.ooo funtow... mysle jednak ze oba silniki nie dzieli wielka przepasc - oba sa w zasadzie mlodymi konstrukcjami a cena daje do myslenia przy ewentualnym wyborze... pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sleepyhead Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 nigdzie za to nie moge znalezc info na temat tego silnika - co on jest? japonski czy francuski a moze wspolne dziecko japonsko-francuskiego malzenstwa? To silnik japoński, ale podobnie jak cała N16'tka zaprojektowany na podzespołach pochodzących z rynku europejskiego. W stosunku do 2.2Di zmieniono turbinę na mocniejszą i ze zmienną geometrią, jest intercooler i CR. Inny jest też steronik - DENSO (problem z chipowaniem). Trochę danych o dieslach jest w wątkach dotyczących chipowania oraz u Xtrailów, bo tam też mają ten silnik Di/dCi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hordagoga78 Opublikowano 8 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 z tego co wyczytalem to montowany jest rowniez w x-trialach... moim zdaniem trudno porownac ten silnik w budach obu modeli -budy maja inne gabaryty i masy wiec silnik inaczej sprawowac sie bedzie... a jak w ogole sie ten silnik sprawuje? skoro 2.2 dci jest uturbiony to czy mozna bez obaw kupic almerke z tym motorem? znalazlem kilka ogloszen ale silniki maja juz 40.ooo - 70.ooo mil jak dlugo moze wytrzymac taki diesel? warto sie pchac w motor z 70.ooo przebiegiem? przyklad... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 8 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 2.2Di jest raczej wytrzymałym silnikiem, myślę że z 2,2DCi będzie podobnie bo różnią się tylko osprzętem a samo body jest te samo. Ja swojego Di kupowałem w listopadzie 2007 i od marca 2001 miał przejechane 175tys. km. Teraz ma 190tys. km i nic mu nie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hordagoga78 Opublikowano 9 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2009 to mnie troche uspokoiles... zawsze diesle graly mi peikne melodie a moze ktos z was mogly zarejestrowac pomruk waszch dieleskow? z checia poslucham - i chyba nie tylko ja - pieknego mruku silnika... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.