Gość Alien66 Opublikowano 9 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2009 (edytowane) Witam. Moje auto to primera z 98r, 2.0 TD, kombi Generalnie to problem zaczął mi się tydzień temu, poprostu nie odpalił. Po podłączeniu do kompa wszyło dużo błędów (niestety nikt ich nie spisał) i po wykasowaniu oraz wymiania na nowy akumulator auto odpalało jak nowe. W niedziele wróciłem z grobów i po 3 godzinach postoju popołudniu nie odpalił, a silni jeszcze był ciepły. Jak nrazie sprawdziłem dojście paliwa do pompy (filtr nie zapchany, przepuszcza paliwo, listwa dostaje prąd i świece są żarowe dobre, bezpieczniki, przekaźnik od pompy pstryka, niestey wtryski są suche. Zaniepokoiło mnie, że prąd na elektrozaworze przy odpalaniu jest ok 2 sekund (sprawdzałem próbówką)a chyba powinien być znacznie dłuższy, a podczas jazdy powinien mieć stały prąd. Udało się na parę sekund uruchomić silnik przez psikanie plakiem za przepływomierzem. Czy elektrozawór steruje pracą pompy? Czy to może być wina zaśniedziałego kabelka, uciekającego prądu lub masy, przekażnika, elektryki od pompy i zaworu, alarmu, immo? Do czego jest podłączona pompa, co steruje jej pracą i skąd bierze prąd? Jak ustalić czy pompa pracuje, że zaciąga paliwo? Proszę o jakieś sugestie jak rozwiązać ten problem. Ponad rok temu miałem podobną sytuację, ale odpaliła dopiero na lince przy ok 80km/h (holowano mnie do domu) udało mi się ustalic: 1. immo działa poprawnie 2. alarm działa poprawnie 3. przewody paliwowe, filtr są ok 4. prąd na listwie i świece są ok 5. alternator byl 3 m-ce wymieniony, więc ok (600zl za nowy) 6. aku jest nowy, więc ok (450zl za nowy) 7. rozrusznik zregenerowany, wiec ok (250zł regeneracja) 8. pompa pobiera paliwo ale przelewa powrotem. 9. pompa wyczyszczona i wyregulowana (200zl) Edytowane 11 Listopada 2009 przez Alien66 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 9 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2009 (edytowane) Kolego Jak kręci i nie odpala to masz walnięty czujnik położenia wału dostępny obecnie jedynie w ASO za 480 zeta jak dobrze pamiętam, a objawy jakie opisujesz to wskazują wyrażnie na to a kod błyskowy47 to potwierdzi. Kody to sobie sam odczytaj spinaczem biurowym http://forum.nissank...-td-kody-bedow/ Napięcie na elektrozaworze pokazuje się przy włączeniu zapłonu na 2 sek ale zaworem steruje właśnie czujnik. Sprawdź kostkę od niego. Znajduje się na pokrywie rozrządu a sam czujnik jest przykręcony z tyłu silnika na wysokości wału. Uważaj przy wyjmowaniu aby się nie rozleciał,bo wtedy będziesz musiał zdejmować obudowę paska aby go wyjąć spod koła Nie odpalaj nigdy traktora na zaciąg bo jak ci pasek przeskoczy o parę zębów to głowice szlak trafi Edytowane 9 Listopada 2009 przez and_pec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Alien66 Opublikowano 10 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 (edytowane) tez podejrzewam czujnik polozenia walu, mechanik sprawdzil pompe, jest ok, zawor chodzi, paliwo zaciaga tylko nie podaje na wtryski. czy ten czujnik mozna samemu wymienic? podobno po podlaczeniu pod kompa nie pokazala zadnego bledu, czy to mozliwe a nadal nie odpala. Czy jest jakis sposob sprawdzenia czy to w 100% czujnik jet do wymiany, bez podklanczania pod kompa i zwierania pinow? i jeszcze jedno pytanko, nigdy nie bawilem sie w diagnoste i jak zewre piny to co miga, kontrolka od silnika i jak odczytac te kody. dzieki i pozdrawiam Edytowane 11 Listopada 2009 przez Alien66 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość donn_primerra Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 czujnik czujnik jak kolega wyzej pisze.. błedów wiekszosć komputerów nie widzi z tego wzgledu ze nasi elektrycy maja gówno nie fejsy albo coś co tylko pasuje do nissana albo zupełnie nie.. prawidłowy odczyt tylko oryginalnym softem i wykres dynamiczy. wtedy wszystko wychodzi.. jak zrobić to samemu za pomocą zwory masz na forum. szukajka i kody usterek td bodajrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 Pisałem wyżej link do kodów a w temacie poniżej masz dokładne instrukcje jak się robi diagnostykę Większość kompów ma fejsy pod VAGa od VW Audi i na Nissanie nic nie wyjdzie Jedynie Consult w ASO pokaże prawdę, ale to kosztuje 80 zyla, dlatego używamy spinacza. Czujnik sprawdzisz multimetrem (miernikiem uniwersalnym) wpinając się w kostkę. Opory podane są w Manualu do poszukaj, bo tak z głowy nie pamiętam wartości, ale czarów nie ma, na 90% masz ten czujnik rypnięty. Wymienisz go sam z kanału, bo jest od spodu. tylko tak jak pisałem uważaj przy wyciąganiu aby się nie rozsypał do środka Jest w tym miejscu (na fotce brak osłony i paska rozrządu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Alien66 Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 wielkie dzieki, w czwartek wlozy mi pompe do auta i jak nie odpali to zabieram od tego mechnika-magika i zaciagne go na diagnostyke do nissana. mechanik mnie sie pytal czy wiem co moze powodowac unieruchomienie auta, a poza tym mial problem z ustaleniem co dolozony alarm odcina (normalne ze rozrsznik lub pompe) po kablach mozna dojsc. zasugerowal ze modul sterujacy moze byc uszkodzony ale nie pozwole mu na sprawdzenie, bo mi cala kase wciagnie i powie "operacja sie udala, ale pacjent zmarl" i da fakture do zaplaty. hehe Wczoraj odebrałem auto od mechanika na własną odpowiedzialność, po włożeniu pompy auto im odpalilo ale zapalil sie na stałe "check engine", pojechalem na diagnostyke komputerowa i pokazalo bledy: 0047; 0092; 0094; 0015; 0042; 0036; 0093; po wykasowaniu bledow nic sie nie pali, przynajmniej jak narazie. co moglo bycawria auta, czy to jednak czyszczenie i ustawienie pompy cos dalo, czy tez wyczyszczenie wszyztkich kostek, zlaczek itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 Błędy mogły powstać po włączeniu zpłonu bez podpiętej pompy. Wszystkie kody dotyczą sterowania pompy. Jeśli jeżdzi to nic nie rób do chwili zapalenia checka albo momentu kiedy nie odpali. Jednak obstawiam ten czujnik wału bo nawet wyskoczył Ci błąd 47 Crankshaft Position Sensor (TDC) czujnik polożenia wału korbowego chyba że padło użądzenie sterujące ECM 93 Ignition switch/ECM voltage supply – circuit malfunction wyłacznik zapłonu / ECM napięcie - awaria obwodu reszta błędów 2 nie znane tłumaczenia 94 Fuel Junction timing solenoid ? circuit malfunction awaria obwodu zaworu sterującego kątem wyprzedzenia wtrysku pal 92 Engine control relay, shut-off time – too late Przekaźnik kontroli silnika, odcinający czas - za późno jaki czas i czego ??? 15 Control Sleeve Position Sensor (CSPS) czujnik kontroli położenia tuleji/nasówki ????? 42 Fuel Temperature Sensor (FTS) czujnik temperatury paliwa 36, 37, 38 Fuel Cut Solenoid Valve odcięcie zaworu alektromagnetycznego paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Alien66 Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 dokładnie, byłem w dwoch serwisach nissana0 i powiedzieli mi to samo, "niech pan jezdzi do poki odpala. jak zgasnie podczas jazdy lub nie bedzie chciala odpalic to wtedy wymienic czujnik polozenia walu, a narazie niech pan jezdzi i odklada pieniadze na czujnik" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Odkładaj odkładaj bo tani nie jest, a i pamiętaj o wożeniu sznurka i ucha holowniczego jeśli posiadasz bo laweta to koszt czujnika prawie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Alien66 Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 (edytowane) za dlugo to nie podokladalem kasy, od wyjazdu z warsztatu zrobilem 150 km i dzis popoludniu juz nie odpalila. teraz zalatwic kase i czujnik. wspominales cos o urzadzeniu sterujacym ECM? to jakis modul sterujacy, moze przyblizyc troche temat? Edytowane 15 Listopada 2009 przez Alien66 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 ECM Engine and Emission Control Overall System. W skrócie komp do sterowania pracą silnikiem. Jak wywaliło checka to odczytaj kody Może akurat coś zanotowało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Alien66 Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 dzisiaj wymieniłem czujnik położenia wału, w salonie nissana w warszawie (ul górczewska, salon odyssey) koszt 505 zł. włożyłem i od razu odpalil, na diagnostyce tylko błąd z tego czujnika. wiec wszystko ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.