ranger Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 (edytowane) Odświeżam temat, bo w te mroźne dni zauważyłem różnicę. Otóż śmigałem jak większość z nas na Pb95. Ale wczoraj coś mnie podkusiło i zalałem BP Ultimate 98. Efekt - na Pb95 w cyklu mieszanym (dojazd do pracy) przy tych temperaturach spalanie miałem na poziomie 5.7-6.1 (wg. wskazań komputera). Identyczna trasa, identyczny styl jazdy - tyle tylko że paliwo Ultimate 98 i spalanie z miejsca spadło ze wspomnianych wartości do 5.3-5.4. W pewnym momencie drogi miałem nawet 4.9 co do tej pory się nie zdarzało. Miałem także wrażenie, że silnik jednak nieco lepiej zbiera się "dołem". Wniosek - różnic pomiędzy Pb 95 a Pb98 może i faktycznie nie ma dużych. Ale jak w grę wchodzą paliwa premium takie jak Ultimate 98 czy Suprema 98 czy Verva 98, to jednak coś widać ! . Przynajmniej w okresie zimowym. Edytowane 28 Listopada 2010 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 różnica w spalaniu zostanie wchłonięta poprzez różnicę w cenie paliwa, więc chyba na jedno wychodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 Chyba że jeszcze dochodzi do tego obiektywna przyjemność z jazdy na tym paliwie,więc ta różnica wyszła by na plus. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 Chyba że jeszcze dochodzi do tego obiektywna przyjemność z jazdy na tym paliwie,więc ta różnica wyszła by na plus. I właśnie o to chodzi. Jeżeli finansowo wychodzę na zero a silnik lepiej pracuje a samo paliwo jest dla niego bardziej "przyjazne" (mniej zanieczyszceń itp.), to ogólnie całość jest na plus . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 Nie testowałem Ultimate, natomiast Ja osobiście na Vervie i Shellu nie widziałem różnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
red Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 Ja póki co od momentu zakupu samochodu...Pb95 i wyłącznie na stacji Shell. Więc nie mam porównania z innymi stacjami czy lepszymi paliwami. Póki auto nowe nie będę ryzykował ze stacjami "no name"...a na lepsze paliwo PB98 może kiedyś się skuszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 Nie testowałem Ultimate, natomiast Ja osobiście na Vervie i Shellu nie widziałem różnicy. Spróbuj Jacko. Do Ultimate mam sentyment, bo mój Matiz na tym paliwie też wyraźnie się ożywiał, choć różnicy w spalaniu nie było. W Note różnica jest i kulturze pracy i w spalaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 Ja póki co od momentu zakupu samochodu...Pb95 i wyłącznie na stacji Shell. Więc nie mam porównania z innymi stacjami czy lepszymi paliwami. Póki auto nowe nie będę ryzykował ze stacjami "no name"...a na lepsze paliwo PB98 może kiedyś się skuszę. Red,z ręką na sercu....cały czas tankuję na stacji Auchan i nie narzekam na słabość silnika,czy jakieś szarpania i co więcej to porównanie odnosiło się właśnie do paliwa z Auchan.Co do ultimate,jak tak zachwalasz to się skuszę może nawet niedługo bo już księgowy się pokazuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
red Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 (edytowane) Red,z ręką na sercu....cały czas tankuję na stacji Auchan i nie narzekam na słabość silnika,czy jakieś szarpania i co więcej to porównanie odnosiło się właśnie do paliwa z Auchan.Co do ultimate,jak tak zachwalasz to się skuszę może nawet niedługo bo już księgowy się pokazuje Auchan...często tankowałem na tych stacjach: Poczesna/Bielsko zarówno LPG jak i PB95, ale póki co Nissana jeszcze nie. Znajomy ma 2-letnią Avensis i tylko tankuje na Auchan-bardzo chwali! No i ceny...atrakcyjne! Otworzyli w Gliwicach hipermarket i także stację benzynową, która kusi cenami i robi popłoch na okolicznych BP/Shell...Ceny aktualne: PB95-4.13, ON-3.92. Atrakcyjne i to bardzo! Liczą się z tym, że klient zostawi grosik w markecie, a na wielki zarobek na paliwie nie liczą. Nie rzadko sprzedają paliwa po kosztach własnych. A paliwa dostarcza ORLEN...to jest pewne info. Edytowane 28 Listopada 2010 przez red Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek_sosnowiec Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 (edytowane) Kiedyś czytałem (chyba w Auto Świecie) testy na hamownii tych lepszych paliw. Jedno auto, różne paliwa. Nie wykazały one żadnego przyrostu mocy jak i momentu obrotowego (testowano Ultimate, V-Power, Verwę i coś tam jeszcze). Podobnie w brytyjskim programie 5 bieg tzn tu niewielki przyrost zauważono gdy wlano lepsze paliwo do jakiegoś mocnego auta (Evo lub Impreza - nie pamiętam). W normalnym mieszczuchu różnicy nie było. Ze swojego doświadczenia do Note lałem już V-Powera, Verwę (musiałem bo w Łebie do której dotarłem na oparach innej stacji nie było ) i raz Ultimate (nota bene w drodze powrotnej ze wspomnianej wcześniej Łeby ). Różnicy nie zauważyłem w stosunku do standardowej 95 z Shella (na stacjach tej marki zazwyczaj tankuję). Zarówno pod względem mocy jak i przejechanych km. Zdarzało mi się również lać paliwo na stacjach (Shell, BP, Agip, OMV) zachodniej europy - także bez różnicy. Jeśli chodzi o stacje paliw przy hipermarketach to czytałem kiedyś w jakiejś gazecie (pewnie AŚ) test paliwa ze stacji przy Carrefour (mam nadzieję że tak to się pisze ) i test wykazał że paliwo o nominalnej liczbie 95 oktanów miało ich prawie 98. Ktoś powie że to wyjątek, ale np. przy sosnowieckim Realu jest stacja paliw o tajemniczej nazwie 1-2-3. Wielu ominęło by tę stację i poszukało czegoś bardziej znanego. Tymczasem paliwo na tej stacji pochodzi ze Statoil. Tak więc paliwo przy hipermarketach nie musi być złe, choć ja zostanę przy Shellu. Edytowane 28 Listopada 2010 przez arek_sosnowiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
red Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 (edytowane) 123...to Statoil. Rosną teraz te stacje na potęgę. Tańsze, samoobsługowe stacje bez zaplecza i nie potrzebujące wielkiego terenu na inwestycję. 123 to segment ekonomiczny Statoila i powstają tylko i wyłącznie w miastach, nie rzadko przy marketach. Polecam i ta markę...a cena niższa. Edytowane 28 Listopada 2010 przez red Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 (edytowane) Kiedyś czytałem (chyba w Auto Świecie) testy na hamownii tych lepszych paliw. Jedno auto, różne paliwa. Nie wykazały one żadnego przyrostu mocy jak i momentu obrotowego (testowano Ultimate, V-Power, Verwę i coś tam jeszcze). Co test to inny wynik. Ja kiedyś z kolei widziałem na TVN Turbo test przeprowadzony na Skodzie Octavi i tam wyszło co innego - a mianowicie na BP Ultimate stwierdzili jakiś tam przyrost mocy i zmianę charakterystyki momentu. Nie ma co się takimi tstami podniecać a sprawę trzeba przebadać na swoim samochodzie. Dziś także pomomo niskich temperatur na BP Ultimate miałem spalanie niższe niż na "zwykłej" Pb95 (wg. wskazań komputera). Tak więc biorąc pod uwagę dystans przejechanych prawie 200 km na tym paliwie, nie wyaje mi się, żeby nagle wskazania komputera zaczęły wskazywać co innego niż do tej pory. Edytowane 29 Listopada 2010 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek_sosnowiec Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 Co test to inny wynik. Ja kiedyś z kolei widziałem na TVN Turbo test przeprowadzony na Skodzie Octavi i tam wyszło co innego - a mianowicie na BP Ultimate stwierdzili jakiś tam przyrost mocy i zmianę charakterystyki momentu. Nie ma co się takimi tstami podniecać a sprawę trzeba przebadać na swoim samochodzie. Dziś także pomomo niskich temperatur na BP Ultimate miałem spalanie niższe niż na "zwykłej" Pb95 (wg. wskazań komputera). Tak więc biorąc pod uwagę dystans przejechanych prawie 200 km na tym paliwie, nie wyaje mi się, żeby nagle wskazania komputera zaczęły wskazywać co innego niż do tej pory. Masz rację, że nie ma co podniecać się tego typu testami trzeba sprawdzić na własnej skórze. Tylko że w moim przypadku różnicy nie było i stąd mój sceptyczny stosunek. Nie gniewaj się, ale czy zatankowanie lepszego paliwa nie zbiegło się w czasie z wymianą opon? Może miałeś za niskie ciśnienie w letnich i spalanie było wyższe, a po wymianie na zimówki z prawidłowym spadło? Przepraszam, nie chcę Cię urazić ale różnica w spalaniu ok. 0,4 - 0,7l/100 km tylko z powodu lepszego paliwa to trochę dużo. Tym bardziej, że komentarz przedstawicieli Shella, Bp i Orlenu do cytowanych przeze mnie testów był taki, że korzyści ze stosowania tych paliw nie polegają na wzroście mocy, zasięgu itp. tylko na tym, że tankując lepsze paliwo (regularnie, w dłuższym okresie czasu) nie zanieczyszczasz silnika, nie powstaną nagary, osady itp co pozwala utrzymać w lepszej kondycji np. zawory, wtryskwacze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 (edytowane) Nie gniewaj się, ale czy zatankowanie lepszego paliwa nie zbiegło się w czasie z wymianą opon? Może miałeś za niskie ciśnienie w letnich i spalanie było wyższe, a po wymianie na zimówki z prawidłowym spadło? Dobre pytanie . Sęk jednak w tym, że nie zmieniałem opon. Można wprawdzie wysnuć tezę, że letnie opony na mrozie są twardsze i stawiają teraz mniejszy opór, jednak jeździłem już w takich warunkach wcześniej więc nie móże to stanowić różnicy. Możliwe, że spawa opiera się o jakość paliwa Pb95 - ostatnio tankowałem na Neste. Tak czy siak, po zatankowaniu paliwa BP Ultimate zauważam pewien spadek w spalaniu. Conajmniej jeszcze z raz zatankuję to paliwo i zobaczę jak będzie dalej. Oczywiście dam znać w tym wątku. A jako ciekawostwę dodam, że jedno z haseł reklamowanych paliwa Ultimate brzemi: "nawet do "iluś tam" kilometrów na baku więcej". Edytowane 29 Listopada 2010 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek_sosnowiec Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 (edytowane) Możliwe, że spawa opiera się o jakość paliwa Pb95 - ostatnio tankowałem na Neste. Tak czy siak, po zatankowaniu paliwa BP Ultimate zauważam pewien spadek w spalaniu. Conajmniej jeszcze z raz zatankuję to paliwo i zobaczę jak będzie dalej. Oczywiście dam znać w tym wątku. Mam kilku znajomych którzy tankują na Neste i wszyscy raczej są zadowoleni z jakości ich paliw co oczywiście nie oznacza że nie mogła się przytrafić jakaś "wpadka". Ale szczerze mówiąc to zaintrygowałeś mnie i przy najbliższej okazji spróbuję jeszcze raz jak będzie na Ultimate 98 z BP (tym bardziej że mają tam niezłą kawę ). Tylko czas nieodpowiedni na tego typu porównanie bo dzisiaj w nocy nas tu trochę zasypało i warunki będą inne . A jako ciekawostwę dodam, że jedno z haseł reklamowanych paliwa Ultimate brzemi: "nawet do "iluś tam" kilometrów na baku więcej". ;-) Właśnie znalazłem informację, że po przejechaniu 18 tys. km na BP Ultimate 98 możesz zaoszczędzić paliwa nawet na 870 km (info ze strony internetowej BP). Edytowane 29 Listopada 2010 przez arek_sosnowiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 Właśnie znalazłem informację, że po przejechaniu 18 tys. km na BP Ultimate 98 możesz zaoszczędzić paliwa nawet na 870 km (info ze strony internetowej BP). marketingowe bla bla bla Przejechałem na spółkę z żoną ponad 150kkm dieslem na BP ulimate diesel. Próbowałem też zwykłego diesla. Szczerze nie widzę żadnej różnicy,tym bardziej że i tak przy 100kkm do wymiany były wtryski :/ A co do 95 i 98, rzeczywiscie widać poprawę pod warunkiem, że auto masz wystrojone pod takie paliwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JackMirror Opublikowano 21 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2010 Witam. Dałem się skusić po raz pierwszy na paliwo Pb98 z renomowanej stacji paliw. Wyjeździłem cały bak i.......nie widzę kompletnie różnicy. Trasa przejazdu taka sama a więc warunki identyczne a spalanie dokładnie takie samo jak przy Pb95, zrywność, przyśpieszenie - żadnych odczuwalnych różnic, głos silniki - identyczny, nagrzewanie - takie samo, kultura pracy silnika - na moje ucho muzyka taka sama, poranne zapalanie na mrozie - to samo czyli "od kopa". Uważam, że przynajmniej w moim przypadku kompletnie nie ma uzasadnienia kupowanie droższego paliwa skoro nie ma żadnej różnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 21 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2010 To jest tak jak wcześniej(wyżej),pisał Wojtek...marketing... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 21 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2010 Witam. Dałem się skusić po raz pierwszy na paliwo Pb98 z renomowanej stacji paliw. A jakie konkretnie paliwo zatankowałeś? To może mieć wpływ. Bo jeżleli to "zwykła" 98, to nic dziwnego. Ba, na takim paliwie mogło być nawet gorzej niż na Pb95. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JackMirror Opublikowano 21 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2010 A jakie konkretnie paliwo zatankowałeś? To może mieć wpływ. Bo jeżleli to "zwykła" 98, to nic dziwnego. Ba, na takim paliwie mogło być nawet gorzej niż na Pb95. Witam. Tak masz racje. To zwykła Pb98. Ale spróbuję też na jakiejś super Pb98. Co polecasz? Może wtedy coś poczuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 21 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2010 (edytowane) Witam. Tak masz racje. To zwykła Pb98. Ale spróbuję też na jakiejś super Pb98. Co polecasz? Może wtedy coś poczuje. Ja osobiście jakąś tam różnicę widzę na BP Ultimate 98. W benzynowych silnikach wolnossących stosowanie benzyny innej niż 95 nie ma najmniejszego sensu. Liczba oktanowa to jest odporność benzyny na spalanie stukowe - ma sens wyłącznie w wysilonych silnikach z turbosprężarką np. Subaru Impreza STI. Poza tym Note jak i inne samochody powszechnie kupowane są przewidziane do spalania benzyny 95. W silniku Note'a tankowanie benzyny o liczbie oktanowej 98 może nawet pogorszyć osiągi, bo benzyna 95 ma większą kaloryczność. Wszystko racja ale w odniesieniu do "zwykłego" paliwa Pb98. Paliwa typu premium takie jak BP Ultimate czy Suprema czy nawet rodzima Verva, nie są "zwykłymi" paliwami. Zwykłe paliwo 98 ma większą liczbę oktanową i na tym koniec. W silnikach których sterownik ma możliwość zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu w odpowiednim zakresie, zwiększona liczba oktanowa, czyli odporność na spalanie stukowe powoduje, że sterownik zwiększa stopień sprężania (przez kąt wyprzedzenia właśnie) i w ten sposób uzyskuje się większą moc. Są też silniki dostosowane do spalania benzynu 98 i wtedy nie ma oczym mówić. Tak tyle o zwykłaych paliwach. Teraz o niezwykłych. Paliwa premium mają podwyższoną liczbę oktanową w celu spowodowania "spokojniejszej" pracy silnika i do wykorzystania w silnikach o których wspomniałem wyżej. Ale tu dochodzimy do ich niezwykłych właściwości. Niekorzystny efekt 98 dla silników dostosowanych do spalania benzyn 95 (kaloryczność) niewelują specjalne dodatki utleniające i tonizujące dodawane do tych paliw, których zysk jest większy niż straty wynikające z podwyższonej ilości dodatków przeciwstukowch. W ten sposób powstaje paliwo "spokojniej" spalające się w cylindrach - co w okreslonych warunkach może powodować zmniejszenie spalania i równiejszy rozkład momentu obrotowego, o "mocy" porównywalnej lub nawet większej niż paliwa 95. Oczywiście wiele zależy od stylu jazdy. Rożnicę w spalaniu dostrzegą raczej osoby preferujące spokojny styl jazdy, natomiast każdy powinien poczuć rożnicę w "mocy" - choć raczej w tzw. dole, bo w górnych zakresach różnica pewnie jest zbyt mała, aby to faktycznie poczuć. Ja tankując BP Ultimate w warunkach zimowych dostrzegam minimalny spadek spalania na poziomie 0.2-0.4 l/100 km i lepszą pracę silnika w dolnym zakresie obrotów. Chciałbym zauważyć również, że w USA samochody jeżdżą między innymi na benzynie 87 oktanów, a najlepsza benzyna za oceanem ma zdaje się 93 oktany Też racja, ale tam silniki konstruuje się zupełnie inaczej. Uzyskiwane moce z siliników 5 i 6 litrowych są często porównywalne z europejskimi 1.8-2.0. Do takich silników nie jest potrzebne wysokooktanowe paliwo. A skoro nie jest potrzebne, to się go po prostu nie produkuje. Europejskie samochody na rynek USA są "specjalnymi" wersjami z min. odpowiednio zmodyfikowanymi silnikami (do spalania dostępnego tam paliwa). W USA posiadanie europejskiego samochodu znanej marki jest przejawem luksusu. W Europie posiadanie amerykańskiego wozu jest co najwyżej ciekawostką . Edytowane 21 Grudnia 2010 przez ranger 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 Pytanie moje brzmi, czy warto? Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Trzeba po prostu spróbować i przekonać się na własnym samochodzie. Jednarazowe zatankowanie paliwa premium też nie od razu może dać efekt. Pamiętajmy, że strerownik silnika ma zdolność adaptacji. Trzeba dać mu szansę "dostrojenia" się do lepszego paliwa. Rożnica cenowa na baku nie jest na tyle duża, żeby nie pozwolić sobie na tą odrobinę luksusu i 2, 3 razy pod rząd zatankować paliwo premium. Zwłaszcza, że większość z nas za pewne i tak nie tankuje na najtańszych stacjach, tak więc różnica pomiędzy dobrą 95 a premium 98 nie jest powalająca - obecnie ok. 30 groszy na litrze. Kilku moich kolegów jeździ obecnie na paliwach premium 98 i w warunkach zimowych widzą różnicę w spalaniu (jest mniejsze). Nie chcę tu być ambasadorem tych paliw, jednak jest coś na rzeczy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Trzeba po prostu spróbować i przekonać się na własnym samochodzie. Jednarazowe zatankowanie paliwa premium też nie od razu może dać efekt. Pamiętajmy, że strerownik silnika ma zdolność adaptacji. Trzeba dać mu szansę "dostrojenia" się do lepszego paliwa. Rożnica cenowa na baku nie jest na tyle duża, żeby nie pozwolić sobie na tą odrobinę luksusu i 2, 3 razy pod rząd zatankować paliwo premium. Zwłaszcza, że większość z nas za pewne i tak nie tankuje na najtańszych stacjach, tak więc różnica pomiędzy dobrą 95 a premium 98 nie jest powalająca - obecnie ok. 30 groszy na litrze. Kilku moich kolegów jeździ obecnie na paliwach premium 98 i w warunkach zimowych widzą różnicę w spalaniu (jest mniejsze). Nie chcę tu być ambasadorem tych paliw, jednak jest coś na rzeczy . Przeprowadzono już wiele testów paliw premium i [ponad wszelką wątpliwość udowodniono że NIE ZMNIEJSZAJĄ ZUŻYCIA PALIWA w stopniu zauważalnym,a w niektórych przypadkach nawet minimalnie spalanie rosło,mają za to POZYTYWNY wpływ na trwałość i czystość jednostki napędowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 (edytowane) Przeprowadzono już wiele testów paliw premium i [ponad wszelką wątpliwość udowodniono że NIE ZMNIEJSZAJĄ ZUŻYCIA PALIWA w stopniu zauważalnym,a w niektórych przypadkach nawet minimalnie spalanie rosło,mają za to POZYTYWNY wpływ na trwałość i czystość jednostki napędowej. Hmmm, muszę to powiedzieć komputerowi w moim Note i komputerom w kilku samochodach moich kolegów, bo one uparcie pokazują niższe spalanie na BP Ultimate. Niech coś z tym zrobią, bo przecież tak być nie może . A tak na poważnie, niech każdy sprawdzi sam i wyrobi sobie zdanie. Poleganie na testach jest często bardzo złudne. No i zależy kto sponsoruje test Edytowane 22 Grudnia 2010 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 (edytowane) Te dziesiąte czy setne części litra oszczędności nie zwracają raczej nakładów poniesionych na zakup droższego paliwa. Jedyne co tak naprawdę poprawiają to dobre samopoczucie właściciela pojazdu A to akurat jest bezcenne Edytowane 22 Grudnia 2010 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.