piotr Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Witam takie pytanie czy widzicie różnice jak tankujecie 95 a 98 w silnikach bez. 1.4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Żadnej różnicy nie widziałem,tak na 98 jak i na Verwie czy Power Shell. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość truszczu Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Bo chyba najlepiej by było zalać zwykłe paliwko 95 przejechać daną trasę i wypalić paliwo porządnie z baku. Potem zalać np. v-pover racing i spróbować tą samą trasę przejechać. Wtedy może by się odczuło. Ale na pewno silnik woli te lepsze paliwa głównie dlatego, że mają o wiele mniej siarki niż 95. A jak wiadomo siarka to chyba tylko wrogiem zapałek nie jest . Ja tam zawsze tankuje v-povera i nie narzekam. Niewiele droższe od zwykłej 95 i na baku mi z 8-10 zł drożej wychodzi, więc niewiele. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 JW,po co przepłacać skoro nie widzę różnicy?Wlanie 98 lub innych powoduje lepsze spalanie gotówki.Co do siarki ,to nie tędy droga,nie jest wyznacznikiem zawartości siarki niższy poziom oktan w 95.A co do uzysków mocy i tp,nalezałoby przeprowadzić próby na hamowni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość truszczu Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 A jednak papiery ze stacji benzynowej mówią co innego. Przykład z orlenu. paliwo 98 zawiera 2,3mg/kg siarki i może zawierać maksymalnie 10mg/kg, natomiast 95 ma 8mg/kg siarki i może zawierać do 50mg/kg. 98 ma jeszcze trochę mniejszą olefin i tlenu i więcej się nie różnią. Oczywiście dane te mam z oryginalnych protokołów z orlenu, nie biorę danych z głowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Oj Truszczu,jeżeli firma sygnuje silnik na 95 to leję 95 ,czasami 98 lub inną,ale mój 1.4 jest ze wskazaniem na 95,widocznie coś w tym jest.Poza tym jak juz mówiłem,nie widzę potrzeby lania drożej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość truszczu Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Nie no wiesz co kto zalewa do swojego auta to jego sprawa, ja tylko chciałem rozwiać mit że 98 to tylko oktany 98 jak już coś to najlepiej lać na trasę, znajomemu tyle że to mazda 626 2.0 pali troszkę mniej niż 95 i finansowo wychodzi mu na to samo. Paliwo 98 na pewno powinni zalewać użytkownicy aut z wtryskiem bezpośrednim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Wiem co chciałeś OK! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gladiator1111 Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Ja leje 95 bo na 98 niema różnicy przynajmniej ja jej nie widze. A ostatnio bardzo często tankuje GAZ i bardzo mi się to podoba bo za 50zł mam cały zbiornik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
currahee Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 Paliwo o wyższej liczbie oktanów spala się mniej gwałtownie (spalanie stukowe) dlatego silnik powinien pracować równiej, ciszej i zużywać mniej tegoż paliwa. Więcej mocy niestety nie będzie miał. Ja leję do obu moich aut 98 bo dużo drożej to nie wychodzi a jest większa szansa, że paliwo będzie dobrej jakości. Ponadto odnoszę wrażenie, że w Alfie silnik lepiej wchodzi na obroty i lepiej przyspiesza, w Notku nie mam porównania bo od nowości (czyli miesiąc ) leję tylko 98. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 Najgorsze jest to nagabywanie na stacji: a może lejemy 98? Ja też 95 bo próbowałem 98, ale zero efektów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 Przeprowadzano już nieraz tego rodzaju testy publikowane w prasie moto i to zarówno na hamowni jak i w ruchu. W przypadku aut użytkowych (a do takich się chyba zalicza nasz Note?) różnica w osiągach i spalaniu jest na tyle niewielka, że praktycznie nieodczuwalna dla przeciętnego użytkownika - ani w pieniądzach wydanych na stacji paliw ani pod stopą pedału gazu. Kiedyś argumentem przy tankowaniu paliwa o wyższym oktanie było to, że jest ono lepsze jakościowo,zakładano bowiem z góry, że etylina E95 w rzeczywistości jest o parę jednostek niższa. W PRL-owskiej rzeczywistości takie rozumowanie było logiczne, teraz wydaje się tracić sens Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bhead Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 ZTCW to paliwo 98 okt ma niższą wartość energetyczną więc w silniku przystosowanym do 95 okt powinno jej spalać więcej nie dając nic w zamian. Wyższa liczba oktanowa ma sens np. przy podwyższonej kompresji lub turbo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nouuej Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 Mam blisko Neste gdzie 98 jest tańsza od 95 pozostałych stacji, od 3 lat używam tylko 98. Jadąc w góry zawsze V-power 100. Notek wjeżdża na 2400 bez zadyszki i nie zastanawia się przy wejściu na obroty. przy różnicy 10 gr na litrze to jest ok 4 zł na tankowaniu, może 100 zł drożej rocznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr Opublikowano 5 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 dzisiaj zatankowałem 98 na orlenie i muszę powiedzieć ze może trochę równiej pracuje silnik może jest to złudzenie postanowiłem pojeździć przez kilka tankowań na 98 zobaczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roxx Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 Polecam lekturę tym wszystkim co wierzą w przyrost mocy silnika na paliwie 98oktan. http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 Brawo Roxx,link do świetnego tematu.Wydaje mi się że rozwiewa wszelkie kontrowersje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 (edytowane) A ja zalewam 98 z orlenu, choć nie z "witaja" (bo tu to na głowy poupadali z cenami), i robię to głównie ze względów jakościowych, bo jak zasłyszałem od "orlenowych ludków", o ile 95 nie musi trzymać parametrów, to już 98 jest pilnowana - wolę więc mieć w baku beznynę a nie "siki weroniki" Dochodzi też drugi aspekt, jak kolega Dar1962 wspomniał, czasy PRLu mineły, zgadza się, ale ludzie wychowani/wypaczeni/kombinatorzy pozostali, co doskonale obrazują wyniki kontroli paliwa na stacjach - jak pomnę ostatnie to jak kraj długi i szeroki "chrzest" idzie pełna parą. Dlatego to zalewam 98, i na orlenie. Ah... jest u mnie jeszcze jedno wskazanie ku 98, żonka przez pół roku zalewała 95, po zalaniu 98 stwierdziła, że silnik jakoś inaczej, lepiej chodzi, to ide za głosem małżonki. Sam nie próbowałem sprawdzać, jak to jest, od poczatku zalewam 98. A moc? hehehe Ta jest zapisana w paierach, silnik faktycznie jakąś moc ma, a pozostałą zostawiam bohaterom gwiezdnych wojen Edytowane 6 Listopada 2009 przez roobalek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 Jest takie powiedzenie "lekarzu lecz się sam"każdy ma swój pogląd na te sprawy,i tak mu wolno.Moje zdanie jest takie jak wyżej,nie mam potrzeby przepłacać ot co. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 (edytowane) Moje poglądy, mają to do siebie, że pod wpływem racjonalnych i rzeczowych argumentów, wykazują wysoka podatność na zmiany Dlatego po lekturce tematu, a i po zajrzeniu do materiału z podanego linka (jeszcze nie czytałem), oraz przy drobnej kalkulacji, nie wykluczone, że porzucę 98 na rzecz 95 Przecież nie ma co się zamykać na głosy rozsądku, i tu podziękowania dla Was za cenne uwagi Edytowane 6 Listopada 2009 przez roobalek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 (edytowane) ważna jest przede wszystkim jakość samego paliwa - ja unikam małych, prywatnych stacyjek, na których etylina jest zauważalnie tańsza od ceny na stacjach sieciowych, bo to niemal gwarancja tego, że benzyna jest ochrzczona. Jeżdżę siódmym z kolei własnym autem (nie licząc służbowych)i ani razu nie miałem problemów. Jeden wyjątek - kiedyś paliwo zamarzło mi w przewodach w ibizie ale było dwadzieścia parę stopni mrozu. Poniekąd sam się zresztą do tego przyczyniłem tankując po parę litrów. Warto zalewać zbiornik zawsze po sam korek - nie skrapla w nim się woda Edytowane 6 Listopada 2009 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 Zgadza się Dar,tankowanie pod korek.Możecie mieć jakieś uwagi ale powiem wam,że ja od samego początku tankuję na jednej stacji,zrobię reklamę Auchan Sosnowiec,i nie mam zastrzeżeń do tego paliwa,silnik chodzi równo,czy mróz czy gorąco.Wiem na 100% że tam nie chrzczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 (edytowane) z tym korkiem jest jeden wyjątek - wiosna-lato i wysokie temperatury, wtedy lepiej tankować do pierwszego odbicia pistoletu dystrybutora. W naszym notku da się od tego momentu wtłoczyć jeszcze przynajmniej 3 litry (w przewód) ale jak auto dłużej postoi na słoneczku i paliwo się rozgrzeje powiększając objętość, usiłuje parować a czasem wręcz przeciekać przez zawór odpowietrzający w korku Edytowane 7 Listopada 2009 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość edo Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 Ja również leję tylko pb95. Kiedyś na próbę zalałem pb98 i w moim mniemaniu nic się nie zmieniło. Co dziwne zawsze tankowałem na Statoil i byłem bardzo zadowolony, ale od niedawna leję na Lukoil i jeszcze bardziej sobie chwalę. "Po pierwsze primo" cena zawsze niższa o jakie 15-20 gr na litrze, a "po drugie primo" spalanie w moim przypadku niższe o około 0,3-0,5 l/100km. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
notek-a Opublikowano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 Ja zazwyczaj leję PB95, czasami zdarzało mi się 98, ale nie widziałem specjalnej różnicy. Ostatnio specjalnie sprawdziłem. Zatankowałem 98, na tej samej stacji, co zawsze tankuję 95. Wyjeździłem cały bak, w dokładnie takich samych warunkach, jak wcześniej przy 95, komputer pokazał tą samą średnią prędkość i .... to samo spalanie, zarówno wg wskazań, jak i z wyliczeń na podstawie tankownia pod korek. Czyli pomijając inne względy, nawet dla samych ekonomicznych, tankowanie 98 nie opłaca się! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.