Gość uzi-28 Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 chciałbym wyciąć kata jak to zrobić? w warsztacie tom gdzie wycinają katalizatory mówią że ni da rady. A czy może ktoś wycinał katalizator żeby zmniejszyć turbo dziurę ??? w silniku tino 2,2 di!! dzięki za info..(wyciąć i wspawać rurę) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 9 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2009 Zniszczysz normy EURO w tym aucie, bedzie Twoje auto nieekologiczne i poza tym mozesz niedlugo trafic na stacje diagnostyczna (lub kontrole drogowa) ktora nie podbije Ci przegladu a jego zakup i montaz jest niesamowicie kosztowny). Odradzam. A jaki masz w tym cel? Turbodzury nie zlikwiduje -to moze dokonac elektroniczny tuning -koszt okolo 1000zl ale niewlee osob sie na to decyduje. Ktos kto ma diesla -raczej nie kupuje tego auta do wyscigow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darekjw77 Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 witam kolega wyciął w almerce i mial poterzne problemy z przegladem trzeba było załatwić sprawe, a pozatym auto zaczęło strasznie kopcić nie wiem czy to wina wstawienia strumienicy. A auto wcale szybciej sie nie zbierało. wiec na twoim miejscu nie kombinował bym ja wszystko dobrze działa, ale co zrobisz to już twoja sprawa POZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goago Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Wywalić katalizator możesz sam. Odkręcasz wydech i dłutem, przecinakiem lub innym narzędziem wydłubujesz go z obudowy. Skręcasz całość na pastę do wydechów i jazda. Osobiście nie odczułem nic po usunięciu kata, dodam też że nie kopci jak wspominał przedmówca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 kopcenie to kwestia czasu -potem przestanie jak sie wyczysci pi kilkudziesieciu km ale jak wyzej -odradzam metody ktore nic nie daja poza niszczeniem srodowiska i problemami prawnymi w konsekwencji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość uzi-28 Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Witam Dzięki za zainteresowanie . Szwagier wyciął kata w seacie jakieś 20 tys km temu-lepiej się zbiera no i jak na razie nie kopci a wstawił samą rurę bez strumienicy. Tak się zastanawiam czy almerka Tino zbierała by się lepiej do tych 1,5 tyś obrotów, bo do tego momentu muli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Nie, zdecydowanie nie będzie. Z tego co można wyczytać na forum, nawet po chipie, odczuwalna różnica jest dopiero po 2 tys rpm. A musisz pamiętać, że Tino jest cięższe o ok 200kg od zwykłej almy. Więc pozostaje Ci się przyzwyczaić, zainwestować w chipa, albo zmienić model Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frezeer Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 Wycinałem kata w Tino mojej matki 2,2. Turbo pompuje juz od 2tys rpm. Zadnego kopcenia ani problemow na przegladzie. Dieslom nie sprawdza sie skladu spalin! odkrecaj i wytłucz tego spowalniacza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darekjw77 Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 Wycinałem kata w Tino mojej matki 2,2. Turbo pompuje juz od 2tys rpm. Zadnego kopcenia ani problemow na przegladzie. Dieslom nie sprawdza sie skladu spalin! odkrecaj i wytłucz tego spowalniacza No nie wiem jak u was wygladaja przeglady, kiedyś wygladało to tak dowód kasa i poszło, ale teraz po kontrolach jest troche inaczej sprawdzane jest wszystko w miejszym lub wiekszym stopniu , wiadomo ze zawsze mozna sie dogadac z diagmosta. ja wiem tyle ze za wcietego kata moze nie podbic przegladu. ale to juz wasza sprawa co robicie ze swoimi autami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 Po Waszych wypowiedziach w kwestii przeglądów, to chyba zaczne szukać bardziej szczegółowej stacji, bo jak na razie, to byłem w zeszłym roku, i w tym roku, i zawsze to samo tzn ustawienie świateł, amortyzatory, chyba luzy w kierownicy, hamulec, i to wszystko, żadnych badań spalin czy czegoś więcej. Może jak meches wejdzie w kanał to od spodu widzi że "kata" siedzi gdzie trzeba to i nie bada?!? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frezeer Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 Przeglady zawsze robie w warszawie i nigdy mi spalin nie sprawdzano ,ba w almerze mam tylko jeden tłumik calkowicie przelotowy i o brak srodkowego tlumika czy o glosnosc nikt sie nie czepia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darekjw77 Opublikowano 1 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2009 Przeglady zawsze robie w warszawie i nigdy mi spalin nie sprawdzano ,ba w almerze mam tylko jeden tłumik calkowicie przelotowy i o brak srodkowego tlumika czy o glosnosc nikt sie nie czepia. no to widzisz kolego w stolicy sie nie czepiają a na takich peryferiach Polski tak, ale z drugiej strony jest to dobre bo wiesz co i jak z twoim samochodem ja na przykład wole przejść całe pełne badanie i w 100% być pewnym auta. POZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czmiel_t Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 Nie wiem jak jest w tym dieslu ale jesli masz druga sonde lambda za katalizatorem to raczej stracisz na osiagach i spalaniu bo komputer albo bedzie podawal zle dawki albo przejdzie w tryb awaryjny (check engine) na sztywna mape wtrysku paliwa. W takie rzeczy mozna bawic sie jak jest sonda tylko przed katem, jak sa dwie to grubsza sprawa i wyciecie kata spowoduje anomalia w spalaniu i pracy silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 Nie wiem jak jest w tym dieslu ale jesli masz druga sonde lambda za katalizatorem to raczej stracisz na osiagach i spalaniu bo komputer albo bedzie podawal zle dawki albo przejdzie w tryb awaryjny (check engine) na sztywna mape wtrysku paliwa. W takie rzeczy mozna bawic sie jak jest sonda tylko przed katem, jak sa dwie to grubsza sprawa i wyciecie kata spowoduje anomalia w spalaniu i pracy silnika. Tutaj drugiej sondy nie ma. Ja przedwczoraj robiłem przegląd i kolejny raz nikt nie sprawdzał spalin, mimo że urządzenie było włączone i stało obok. Światła, hamulce, zawieszenie, GAŚNICA ( za 15 zł wymieniłem na ważną przez kolejny rok ), wycieraczki, spryskiwacz i wsio. Acha i klakson, dowiedziałem się że mi się kończy Może to śmieszne, ale co jak się skończy całkowicie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodek05 Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 (edytowane) Tutaj drugiej sondy nie ma. W 1,8 Benzynka są 2 sondy więc robota z katem droga no i są 2 katy niestety Acha i klakson, dowiedziałem się że mi się kończy Może to śmieszne, ale co jak się skończy całkowicie?? Klakson musisz zacząć używać to mu sie polepszy serio jak ja pogoniłem kilka autek i to tak z 2-3 s. minimum trąbieniem to też odzyskal glos a był taki sobie (brak mu bylo mocy) Edytowane 3 Grudnia 2009 przez Bodek05 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 W 1,8 Benzynka są 2 sondy więc robota z katem droga no i są 2 katy niestety Tak, ale wycinanie kata w benzynie, kompletnie mija się z celem. Chociać to też można ominąć, Generalnie chodziło mi o to, że w 2,2 nie ma drugiej sondy Dzięki za radę co do klaksonu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość uzi-28 Opublikowano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 Panowie właśnie wyciąłem katalizator, troszkę było przy tym dłubania bo nie ma go od spodu autka tylko za kolektorem. Najgorsze to dorobienie uchwytów połączenia z rurą. Autko lepiej się zbiera,jak na razie nie kopci. a katalizator jeszcze udało się sprzedać za 150zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.