Gość nol152 Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 Mam taki problem gdy mam odpalony silnik i wlaczone swiatla , na postoju wlaczam nawiew powietrza na maxa to troche przygasaja mi swatla i podswietlenie zegarka ale za ulamek sekundy wraca wszystko do normy czym to moze być spowodowane.Ostatnio rozbieralem alternator i mam juz bardzo male szczotki (Alternator hitachi)akumulator mam 48ah. gdy silnik mam wlaczony i odlacze akumulator to znacznie widac jak kazde oswietlenie w aucie slabnie.Wydaje mi sie ze moze to być regulator napiecia ale nie wiem gdzie on sie znajduje, albo za maly akumulator.Co o tym sadzicie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo1976 Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 W alternatorze hitachi regulator napięcia o ile pamiętam znajduje się wewnątrz Alternatora. Szczotki jeśli piszesz że są na wykończeniu wymień od razu, będziesz miał już z głowy. Z tego co czytałem tu na forum nawiew żre dość dużo prądu, więc jak dla mnie nic w tym dziwnego, że na ułamek sekundy przygasa ci oświetlenie. Alternator jest przez chwilę mocno obciążony. Dopiero po chwili zwiększają się obroty i altek produkuje wystarczającą ilość prądu. Ale niech wypowiedzą się mądrzejsi z elektromechaniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wronek89 Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 Przede wszystkim powinieneś zmierzyć jakie masz ładowanie, czynność prosta a odpowie na Twoje pytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nol152 Opublikowano 8 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 a jak sie miezy te ladowanie i jakimi przyzadami bo nie posiadam a jak mam za niskie ladowanie to jaka moze byc przyczyna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jastrząb Opublikowano 8 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 (edytowane) miernik prądu w dłoń odpalasz silnik i mierzysz, powinno być od 14,2V do 13,8V (bez włączonych świateł i nawiewu). Oczywiście mierzysz podłączając się pod klemy akumulatora. Edytowane 8 Listopada 2009 przez Jastrząb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo1976 Opublikowano 8 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 Miernikiem uniwersalnym na klemach akumulatora na odpalonym silniku. Napięcie powinno oscylować 13,9V do 14,4V(w niektórych źródłach 13,7V-14,4V). Po włączaniu urządzeń napięcie może spaść o 0,2-0,3V. Wpływ na niskie ładowanie może mieć słaby naciąg paska (wtedy powinna ci się żarzyć kontrolka ładowania a po zwiększeniu obrotów powinna gasnąć, Złe masowanie lub brak masy(wtedy nie masz ładowania lub jest niewystarczające a kontrolka nie świeci się po przekręceniu zapłonu)lub uwalony regulator napięcia(Wtedy na pomiarze możesz mieć duże skoki napięcia)To chyba wszystko niech mnie ktoś poprawi jeśli gdzieś byka walnąłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sergiej Opublikowano 8 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 jutro sprawdze u siebie ile napiecie spada jak audio wlacze ale powiem wam ze jak mi altek siadl jakis czas temu to zadna kontrolka sie nie zaswiecila tylko poprostu aku siadlo ...wyjalem altek i sie okazalo ze stojan sie skopcil ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nol152 Opublikowano 9 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2009 A ile moga kosztowac szczotki do alternatora i rozrusznika hitachi i regulator napiecia i gdzie mozna takie cos kupic moze ma ktos jakis link na allegro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo1976 Opublikowano 9 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2009 na allegro raczej nie znajdziesz, szczotki i regulator napięcia do alternatora powinny być w komplecie. Za szczotki do rozrusznika płaciłem chyba 30zł w zwykłym motoryzacyjnym. Regulatora możesz szukać tu http://rozrusznik.eu/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sergiej Opublikowano 9 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2009 o ile pamietam to za szczotki zaplacilem 20 zl a regulator 90 ;-) ale to byly ceny ze znizkami znajomego mechanika u ktorego w warsztacie sobie rozbieralem rozrusznik ...szukaj jakiegos sklepu zajmujacego sie elektryka samochodowa ...powinienes od reki dostac bo w wielu nissanach sa takie altki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo1976 Opublikowano 9 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2009 Z częściami do altka Hitachi czy mitsubishi wcale nie jest tak łatwo. Same szczotki może dostaniesz ale już szczotkotrzymacz z regulatorem niekoniecznie. Niektóre Nissany otrzymały altki Magneti-Marelli i tu jest stosunkowo łatwo z podzespołami bo takie same montował Ford. Prostsze w konstrukcji(przez co częściej się psują), częściej spotykane więc i podzespołów nie brakuje. Nie mówię broń boże że jakiś sklep nie posiada tych części. Wszystko zależy od sklepu. Na allegro w tej chwili są dostępne 2 szt regulatorów do nissana i tylko do alternatora Bosh. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sergiej Opublikowano 10 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 sorry napisalem tak bo poszedlem do pierwszego lepszego sklepu w szczecinie i dostalem wszystko do alternatora wlacznie ze stojanem ;-) dlatego pomyslalem ze latwo ...aha mam tez altek hitachi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nol152 Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 Zauwazylem jeszcze lekki spadek mocy na wylaczonym silniku po wlaczeniu nawiewu na maxa lub wycieraczek co o tym sadzicie moze za slaby mam akumulator albo klemy slabo przewodza moze bym je posmarowal smarem miedzianym albo czyms co polecicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wronek89 Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 A sprawdziłeś już to co mówiliśmy czy dalej wróżymy z fusów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo1976 Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 Dobra a o czym my tu teraz rozmawiamy?? Czy o tym, że jak masz wyłączony silnik i włączysz nawiew na max to napięcie spada na aku?? To chyba normalny objaw, nie? Latarka też ci z czasem zgaśnie bo się bateria wyczerpie. Tak samo jest z Aku. Jeśli zrobiłeś pomiary na włączonym silniku bez i z obciążeniem jak Ci radziliśmy wcześniej, i pomiary były w normie a akumulator się samoistnie (np po 2 dniach stania) nie rozładowuje, to wszystko jest OK i nic nie ruszaj. Możesz tylko na zimę sprawdzić poziom elektrolitu w aku i to wszystko. Zamknij maskę i jeździj. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nol152 Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 Napiecie na wlaczonym silniku mam 14,60v przy obciazeniu wlaczenie swiatel itd. mam jakies 14,61v 14,62v przy zwiekszaniu obrotów jest to samo oscyluje w granicy 14,61-14,64v, pomiary robilem na zimnym silniku tak wiec mysle ze usterka tkwi w regulacji biegu jalowego byc moze mam za niskie obroty, a paski klinowe wymienialem miesiac temu i jest dobry naciąg.A tak przy okazji jak podłaczyc obrotomierz zeby ustawic obroty na biegu jałowym??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość megg Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 Witam, Panowie pomóżcie...spalił mi się alternator, wszystko mi padło, cała elektryka łącznie z silnikiem. Wymieniłam alternator, auto odpala, ale rozładowuje akumulator (wymieniłam z hitachi(70A) na mitsubishi(65A)). Po przekręceniu kluczyka nie świeci mi sie kontrolka od ładowania (ta z akumulatorkiem ), czego to może być przyczyna? Gdzieś wyczytałam, że może to być regulator napięcia, ale gdzie ten gadżet dostać, w jakimś sklepie motoryzacyjnym? Czy wogóle można go zamontować bez wyjmowania i rozkładania alternatora, bo w tym temacie ktoś mówił, że nie znajduje sie on na zewnątrz. A i jeszcze jedno akumulator miał napięcie 12,4 na wolnych obrotach a jak się go lekko podgazowało to miał 12,6, o ile to ważne. Z góry dziękuję za odpowiedź Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość solar Opublikowano 4 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 Witam. Miałem podobną sytuację i powiem, że wymiana regulatora na nowy mało opłaca się. Kupiłem z 40% rabatem i tak zapłaciłem chyba ze 120zyla. Jak chcesz dostać się do regulatora to trzeba rozebrać alternator i tam na samym dnie jest to ustrojstwo. Wymiana była męczarnią, gdyż dostęp nie jest łatwy. Po wymianie i tak nie chodził jak należy. Więc wymieniłem cały na nowy. Kolo na szrocie chyba nie był zorientowany w cenach bo kupiłem go za 150 zł. Jeżdżę na nim już 2 lata i nic się nie dzieje. Moim zdaniem lepiej oddać do elektromechaniora(ale zaufanego) i niech on tym się zajmie. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.