Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Alternator czy akumulator


Gość nol152
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki problem gdy mam odpalony silnik i wlaczone swiatla , na postoju wlaczam nawiew powietrza na maxa to troche przygasaja mi swatla i podswietlenie zegarka ale za ulamek sekundy wraca wszystko do normy czym to moze być spowodowane.Ostatnio rozbieralem alternator i mam juz bardzo male szczotki (Alternator hitachi)akumulator mam 48ah. gdy silnik mam wlaczony i odlacze akumulator to znacznie widac jak kazde oswietlenie w aucie slabnie.Wydaje mi sie ze moze to być regulator napiecia ale nie wiem gdzie on sie znajduje, albo za maly akumulator.Co o tym sadzicie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W alternatorze hitachi regulator napięcia o ile pamiętam znajduje się wewnątrz Alternatora. Szczotki jeśli piszesz że są na wykończeniu wymień od razu, będziesz miał już z głowy. Z tego co czytałem tu na forum nawiew żre dość dużo prądu, więc jak dla mnie nic w tym dziwnego, że na ułamek sekundy przygasa ci oświetlenie. Alternator jest przez chwilę mocno obciążony. Dopiero po chwili zwiększają się obroty i altek produkuje wystarczającą ilość prądu. Ale niech wypowiedzą się mądrzejsi z elektromechaniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miernik prądu w dłoń odpalasz silnik i mierzysz, powinno być od 14,2V do 13,8V (bez włączonych świateł i nawiewu). Oczywiście mierzysz podłączając się pod klemy akumulatora.

Edytowane przez Jastrząb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miernikiem uniwersalnym na klemach akumulatora na odpalonym silniku. Napięcie powinno oscylować 13,9V do 14,4V(w niektórych źródłach 13,7V-14,4V). Po włączaniu urządzeń napięcie może spaść o 0,2-0,3V. Wpływ na niskie ładowanie może mieć słaby naciąg paska (wtedy powinna ci się żarzyć kontrolka ładowania a po zwiększeniu obrotów powinna gasnąć, Złe masowanie lub brak masy(wtedy nie masz ładowania lub jest niewystarczające a kontrolka nie świeci się po przekręceniu zapłonu)lub uwalony regulator napięcia(Wtedy na pomiarze możesz mieć duże skoki napięcia)To chyba wszystko niech mnie ktoś poprawi jeśli gdzieś byka walnąłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro sprawdze u siebie ile napiecie spada jak audio wlacze :P ale powiem wam ze jak mi altek siadl jakis czas temu to zadna kontrolka sie nie zaswiecila tylko poprostu aku siadlo ...wyjalem altek i sie okazalo ze stojan sie skopcil ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na allegro raczej nie znajdziesz, szczotki i regulator napięcia do alternatora powinny być w komplecie. Za szczotki do rozrusznika płaciłem chyba 30zł w zwykłym motoryzacyjnym.

Regulatora możesz szukać tu

http://rozrusznik.eu/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o ile pamietam to za szczotki zaplacilem 20 zl a regulator 90 ;-) ale to byly ceny ze znizkami znajomego mechanika u ktorego w warsztacie sobie rozbieralem rozrusznik ...szukaj jakiegos sklepu zajmujacego sie elektryka samochodowa ...powinienes od reki dostac bo w wielu nissanach sa takie altki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z częściami do altka Hitachi czy mitsubishi wcale nie jest tak łatwo. Same szczotki może dostaniesz ale już szczotkotrzymacz z regulatorem niekoniecznie. Niektóre Nissany otrzymały altki Magneti-Marelli i tu jest stosunkowo łatwo z podzespołami bo takie same montował Ford. Prostsze w konstrukcji(przez co częściej się psują), częściej spotykane więc i podzespołów nie brakuje. Nie mówię broń boże że jakiś sklep nie posiada tych części. Wszystko zależy od sklepu. Na allegro w tej chwili są dostępne 2 szt regulatorów do nissana i tylko do alternatora Bosh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauwazylem jeszcze lekki spadek mocy na wylaczonym silniku po wlaczeniu nawiewu na maxa lub wycieraczek co o tym sadzicie moze za slaby mam akumulator albo klemy slabo przewodza moze bym je posmarowal smarem miedzianym albo czyms co polecicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra a o czym my tu teraz rozmawiamy?? Czy o tym, że jak masz wyłączony silnik i włączysz nawiew na max to napięcie spada na aku?? To chyba normalny objaw, nie? Latarka też ci z czasem zgaśnie bo się bateria wyczerpie. Tak samo jest z Aku. Jeśli zrobiłeś pomiary na włączonym silniku bez i z obciążeniem jak Ci radziliśmy wcześniej, i pomiary były w normie a akumulator się samoistnie (np po 2 dniach stania) nie rozładowuje, to wszystko jest OK i nic nie ruszaj. Możesz tylko na zimę sprawdzić poziom elektrolitu w aku i to wszystko. Zamknij maskę i jeździj.

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiecie na wlaczonym silniku mam 14,60v przy obciazeniu wlaczenie swiatel itd. mam jakies 14,61v 14,62v przy zwiekszaniu obrotów jest to samo oscyluje w granicy 14,61-14,64v, pomiary robilem na zimnym silniku tak wiec mysle ze usterka tkwi w regulacji biegu jalowego byc moze mam za niskie obroty, a paski klinowe wymienialem miesiac temu i jest dobry naciąg.A tak przy okazji jak podłaczyc obrotomierz zeby ustawic obroty na biegu jałowym???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam,

Panowie pomóżcie...spalił mi się alternator, wszystko mi padło, cała elektryka łącznie z silnikiem. Wymieniłam alternator, auto odpala, ale rozładowuje akumulator (wymieniłam z hitachi(70A) na mitsubishi(65A)). Po przekręceniu kluczyka nie świeci mi sie kontrolka od ładowania (ta z akumulatorkiem :) ), czego to może być przyczyna? Gdzieś wyczytałam, że może to być regulator napięcia, ale gdzie ten gadżet dostać, w jakimś sklepie motoryzacyjnym? Czy wogóle można go zamontować bez wyjmowania i rozkładania alternatora, bo w tym temacie ktoś mówił, że nie znajduje sie on na zewnątrz. A i jeszcze jedno akumulator miał napięcie 12,4 na wolnych obrotach a jak się go lekko podgazowało to miał 12,6, o ile to ważne.

Z góry dziękuję za odpowiedź :)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Miałem podobną sytuację i powiem, że wymiana regulatora na nowy mało opłaca się. Kupiłem z 40% rabatem i tak zapłaciłem chyba ze 120zyla. Jak chcesz dostać się do regulatora to trzeba rozebrać alternator i tam na samym dnie jest to ustrojstwo. Wymiana była męczarnią, gdyż dostęp nie jest łatwy. Po wymianie i tak nie chodził jak należy. Więc wymieniłem cały na nowy. Kolo na szrocie chyba nie był zorientowany w cenach bo kupiłem go za 150 zł. Jeżdżę na nim już 2 lata i nic się nie dzieje. Moim zdaniem lepiej oddać do elektromechaniora(ale zaufanego) i niech on tym się zajmie.

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...