bikemc Opublikowano 8 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 Witam, Chciałbym uzyskać informację co do interfejsu diagnostycznego do Nissana Patrola GR 2001 krótki 3.0. Jaki jest to moduł, jaki to wtyk i oprogramowanie, gdyż nie mogę uzyskać nigdzie informacji. Pozdrawiam wszystkich Patrolowców Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 8 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 (edytowane) Jeśli tego jeszcze nie zrobiłeś może zajrzyj tutaj http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/41621-n16-fotorelacja-diagnozowanie-almerki-i-aut-z-eobdobd2/ ?!? Wystarczy spojrzeć na złącze, i porównać, a że standard jest standardem to podejrzewam że masz OBD2 - no, chyba że zastosowano u Ciebie inny (wcześniejszy - to może zajrzyj tu http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/31623-sprawdzanie-i-kasowanie-kodow-usterek-almera-primera/) standard!? Pozdrawiam Edytowane 8 Listopada 2009 przez roobalek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikemc Opublikowano 8 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 Mam taki interfejs: http://www.allegro.pl/item803916980_interfejs_vag_kkl_usb_vw_seat_audi_skoda_promocja.html podpasuje? Też OBD2. Jeśli nie, to jaki konkretnie z allegro polecacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 9 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2009 (edytowane) Odnośnie wskazanego przez Ciebie VAG'a, na początek może cytaty z pierwszego linka: Witam Kolego crashu i roobalek jak podepniecie się ELM-em pod nyske to na włączonym tylko zapłonie bez odpalania silnika napięcie z przepływomierza powinno być 1,05V i to najprostszy sposób na sprawdzenie przepływki. Jezeli jest wyższe to znaczy ze przepływomierz bedzie przekłamywał ilość zasysanego powietrza i tracisz na mocy silnika a dokładniej mieszanka paliwowo - powietrzna bedzie nieodpowiednia. Ps: Tak jak już napisałem koledze crashu na PW poszedłem specjalnie do autka i sprawdziłem jeszcze raz tylko na włączonym zapłonie przepływka pokazuje 1,04V i według kompa jest to 0,19g/s zasysanego powietrza, po odpaleniu silnika przy temp. 85stopni płynu chłodzacego i obrotach rzędu 700 - 725 obr/min przepływka pokazuje około 1,55V i około 2g/s zasysanego powietrza. Przepływka na 100% sprawna. Do podłaczenia do autka uzywałem kabelka od VW - Vag KKL i programu OBD Scan Tech. Pozdrawiam Manfred Dzięki za cynk. Co za oferma ze mnie - przecież sterowanie silnika jest boschowskie więc i KKL podejdzie Jak widać, powinno pójść (tak przypuszczam, i sam zastanawiam się nad zakupem), lecz wartoby się upewnić że pójdzie nieżależnie czy to PATROL, czy Almera. Dodatkowo gdzieś przewinęło mi się przed oczami, że grupa VW używa innego oznaczenia kodów, i stosując "ich interfejs" na naszych autach wyjdą bzdury/głupoty i dezinformacja - przy takich wypowiedziach odnośnie VAG'a, to proponuję wysłać zapytanie do kolegów, bo w tym temacie to ja sam jestem zielony jak wiosenna trawka To tyle co do wskazanego przez Ciebie interfejsu. A co do interfejsu do naszych aut, to we wskazanym przeze mnie linku (proponuję jednak zajrzeć i poczytać), fotorelację dotyczącą ELM323 zamieścił wujek_trzcina, z tym że było to jakiś czas temu, a z upływem czasu potaniał i rozpowszechnił się ELM327, jeszcze do niedawna w wersji 1.3a, a od niedawna (wakacje, po wakacjach) pojawiła się wersja 1.5a - ponoć może odczytać wszytsko co jest możliwe, oraz potrafi skasować błędy. Ja mam ELM327 v1.3a, potrafi odczytać dane z silnika, oraz odczytać i skasować błędy (nie obsługuje ABS i AIRGAG'a). I to by było na tyle, coś więcej może powiedzą Ci koledzy. Jeśli o mnie chodzi, to (jeszcze tego nie zrobiłem), zamierzam bliżej przyjrzeć się "funkcjonalnościom wspólnym" VAG'a i ELM'a, i chyba jednak eksperymentalnie kupię tego VAG'a, bo jeśli (pomijając odczyt błędów) potrafiłby obsłużyć nasze auta w takim zakresie jak jest opisane, to byłoby super - tu potrzebna konsultacja z manfredem_wroc. Pozdrawiam Edytowane 9 Listopada 2009 przez roobalek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikemc Opublikowano 11 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 http://www.allegro.pl/item801320307_elm_327_pl_euroscan_2009_ver_1_3a_usb_gw24h_elm327.html taki może być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 12 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2009 (edytowane) Na początek sprowstowanie, na bazie wskazania, które w temacie "fotorelacji" wujka_trzciny zamieścił kolega Witia -> http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/41621-n16-fotorelacja-diagnozowanie-almerki-i-aut-z-eobdobd2/page__view__findpost__p__687359 . Wychodzi na to, że nie istnieje ELM327 ver.1.5a, i pod tym oznaczeniem sprzedawane są faktycznie 1.3a - po lekturze postów, i próbach pomocy kolegom którzy zakupili ver.1.5a, wystrzegałbym się zakupu interfejsu tak opisanego ("1.5a"), bo sprawia poważne problemy uruchomieniowe (na obecną chwilę nieznany jest mi przypadek by ktoś go odpalił). Rozumiem, że upewniłeś się, co do posiadanego w aucie złącza i jest to OBD2?!? Jeżeli tak, to znalazłeś, i wskazałeś interfejs, który powinien być OK - sam mam taki, i nie sprawił mi najmniejszych problemów z odpaleniem, tylko swój mam od innego sprzedawcy, co do którego właśnie nabrałem wątpliwości, bo pokazuje on fotkę z oznaczeniem 1.5a, a w tytule aukcji podaje "Elm 327 EUROSCAN 2009 ..." ( http://www.allegro.pl/item804599340_elm_327_euroscan_2009_sam_napraw_auto_najtaniej.html ) nie za bardzo mi się coś takiego podoba - nie mniej zakupiony od niego 1.3a i opisany na obudowie jako 1.3a działa u mnie OK. Mam też drugi interfejs ELM327 ver.1.3a, tylko o innej budowie ( http://www.allegro.pl/item798450132_elm_327_1_3a_1_5a_elm327_obd2_euroscan_po_polsku.html ), i też sprawuje się OK. Dopisane 12/11/2009 Jeśli miałbyś do mnie niedaleko, i przed ewentualnym zakupem chciałbyś zobaczyć jak 1.3a się sprawuje, to zapraszam do Płocka. Nie widze przeciwskazań by zrobić małe demonstrejszyn. Edytowane 12 Listopada 2009 przez roobalek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikemc Opublikowano 12 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2009 (edytowane) Dzięki za zainteresowanie tematem:) - Dobrze mieć dobrych kolegów:) Do Płocka mam dość daleko- jestem z Opola. Stąd taniej mnie będzie kupić urządzenie niż dojechać Zaraz pójdę sprawdzić jakie mam złącze:) Gdzie jest wtyk od interfejsu???????? Szukam i nic Dobra, znalazłem:D zamówiłem taki, który pokazałem:) Edytowane 12 Listopada 2009 przez bikemc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 Nie chwal dnia przed zachodam słońca Ja będę spał spokojnie, jak zakup zakończy się pełnym powodzeniem tj gdy bez problemów podepniesz się pod złącze samochodu i interfejs zagada. Wybacz namolność z tą weryfikacją złacza jakie masz w aucie, ale biorąc pod uwagę że możesz mieć OBD1(prostokąt), lub OBD2(trapez), to gdybyś w tym pierwszym przypadku kupił interfejs na OBD2, mógłbyś zrobić sobie mały kłopot(bo potem trzeba by szukać przejściówki z OBD2 na OBD1 i "modlić się" aby zechciało zagadać), o ile nie okazałoby się, że kasa poszła w diabły (jeśli nie posiadałbyś innego auta z OBD2). Zdecydowanie wolałbym abyś dokonał właściwego zakupu, i nie miał problemów z odczytem co w silniku "piszczy". Faktycznie kawałek Polski jest miedzy nami, no trudno, przez chwilę była nadzieja na bliższe sąsiedztwo i możliwość weryfikacji. Trzymam kciuki za powodzenie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikemc Opublikowano 22 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 (edytowane) Mam interfejs, ale nie chce mi się połączyć z samochodem Patrol. Programy, którymi się bawiłem to PCMSCAN, EASYOBD2 i inne. Sprawdzane również na fordzie mondeo i nic. Mam ELM327 v1.3a. Ustawienia częstotliwości prawidłowe i portu. Lecz nie działa:( sprawdzałem z załączonym zapłonem i silnikiem. Pomóż:_( Edytowane 22 Listopada 2009 przez bikemc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 (edytowane) Mam interfejs, ale nie chce mi się połączyć z samochodem Patrol. Programy, którymi się bawiłem to PCMSCAN, EASYOBD2 i inne. Sprawdzane również na fordzie mondeo i nic. Mam ELM327 v1.3a. Ustawienia częstotliwości prawidłowe i portu. Lecz nie działa:( sprawdzałem z załączonym zapłonem i silnikiem. Pomóż:_( Mam nadzieję, że problem jest prozaiczny i leży tylko po stronie cierpliwości, tzn. jeżeli ustawiłeś zalecane: numer portu i prędkość transmisji na nim, pod EasyOBD II na porcie masz komunikację (OK na zielono), widzi interfejs (Interface Connected - na zielono), to myślę, że przy włączonym silniku należy cierpliwie próbować nawiązać połączenie - sęk w tym, że ELM327 ver 1.3a jest "dosyć oporny" z nawiązaniem pierwszego połączenia. Sam tak miałem, i gdy łapało mnie już zwątpienie na sukces z połaczeniem, nagle diody się rozbłyskały, i od tej pory gada od razu za każdym podpięciem. Jak podejrzewam, ten problem z pierwszym rozruchem, prawdopodobnie leży w tym, że interfejs obsługuje wiele protokołów, stąd przy automatycznym uzgadnianiu potrzeba trochę czasu i iluś prób połączenia zanim zostanie dobrany właściwy protokół, i interfejs dogada się z komputerem auta. Jeśli chodzi o protokół, to jeżeli PCMSCAN pozwala na zmiany w ustawieniach połączenia, to możesz spróbowac ustawić "na sztywno" protokół ISO 9141-2 - może pomoże w szybszym nawiązaniu połączenia. Edytowane 22 Listopada 2009 przez roobalek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikemc Opublikowano 22 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 Dobrze, jutro to sprawdzę. Choć połączenia sprawdzałem z 20 razy i to na każdym programie:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 Tu chodzi o cierpliwość, rzecz nie koniecznie w ilości kliknięć, a w ich częstotliwości. Jeśli mogę coś pradzić, to spiąłbym wszystko (auto-interfejs-komputer), na komputerze odpaliłbym program, odpaliłbym silnik, chwilkę odczekał, kliknąłbym "połącz/connect" i od razu obserwowałbym diody, czekałbym spokojnie "co będzie dalej?", dopiero przy braku połączenia i braku reakcji programu, po ok 1 min. kliknąłbym "rozłącz", i za chwilę (albo zaraz po reakcji programu, jeśli krócej niż 1 min.) "połącz", znowu cierpliwie bym czekał - u mnie właśnie takie niespieszne działanie (z klikaniem rozłącz/połącz) dało pozytywny rezultat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikemc Opublikowano 22 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 Działałem takim samym tropem postępowania:) Na 2ch samochodach, na różnych programach, pod różnym portem, z czekaniem na reakcje itd:) tzn i nic:) Chyba odsyłam na sprawdzenie do dostawcy sprzętu:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 (edytowane) Jeśli chodzi o porty, to powinno wystarczyć ustawienie na 1, lub 2, i już bym nimi nie żąglował, raczej zwróciłbym się w stronę zmiany protokołu tzn zmiany z automatu na ten podany, i ewentualnie powrót do automatu. Echhhh szkoda, że tak daleko do Was tj do Ciebie i chłopaków z "Almery", konfrontacja, pozwoliłaby wykluczyć wiele wątpliwości, a tak , na odległość, to "d...a zbita" O ile u chłopaków, z v.1.5a, to jedna wielka niewiadoma z tymi wersjami, tak u Ciebie, przy tak metodycznym działaniu jak piszesz, już dawno Twój interfejs powinien zagadać. I nie podejrzewająć by było z nim coś nie tak, martwi mnie że skubaniec jeszcze nie gada. Dopisek z dziś tj 25/11/2009 bikemc coś sie nie odzywasz?! Jak się sprawy mają? Interfejs nadal nie gada?! Ja, szukając wszelkich możliwych rozwiązań na ożywienie Twego sprzęta, wróciłem się "do źródeł", tzn zacząłem czytać "fotorelację" od 1-szej strony, i trafiłem na coś co mi do głowy nawet nie przyszło (czy raczej, zupełnie zapomniałem o tym), tu zacytuję autora (znaczy wujka_trzcinę"): "(...) Ew. wyłącz i włącz zapłon, lub przy wyłączonym zapłonie wyjmij i włóż wtyk fejsu w gniazdo. Musi zadziałać. (...)" Jeśli dobrze pomnę, to u mnie chyba właśnie po wyłączeniu i ponownym włączeniu załapało (oczywiście wszystko spięte, soft uruchomiony), choć przyznam, że przy tym miałem pewne obawy czy nie poleci mi interfejs, a przez niego lapek, (bo w interfejsie spotyka sie prąd z auta, z prądem z lapka). Jeżeli podpięcie interfejsu pod lapek jest OK, to ta metoda powinna zadziałać. Pewnym wyznacznikiem "posłusznego interfejsu, będą diody na nim. Miając wszystko spięte, silnik odpalony, gdy klikając połącz/connect, zauważysz chwilowe błysnięcie diód komunikacyjnych, to bedzie świadczyło, że interfejs jest posłuszny i puszcza sygnał gotowości połączenia, lecz komputer auta nie odpowiada. W takiej sytuacji "wyłącz, włącz zapłon" powinno pomóc. Jeżeli próbowałeś powyższej metody, i nic, co wiecej, diody na interfejscie nie błyskają gdy klikasz połacz/connect, to może świadczyć, że interfejs cos nie jest gotowy do gadki, coś się przywiesił, i należałoby spróbować ożywić interfejs "z palca", tzn sposób podał autor na 1-szej stronie w "fotorelacji", a chodzi o te komendy inicjujące, które trzeba wysłać do interfejsu. jak interfejs bedzie gotów do gadki, to albo auto odpowie, albo ruszy je "włącz/wyłącz zapłon". Tak czy siak, po kilku próbach powinno ruszyć, a jak nie to zacząłbym się zastanawiać, czy wszystko ze złaczem auta jest OK - ale to zostawiłbym na absolutny koniec, gdyby nie chciało gadać przy próbach podpięcia sie kogoś ze sprawdzonym gadajacym interfejsem, jak i po sprawdzeniu Twego interfejsu, zarówno na innym gadajacym aucie, jak i ew na innym lapku. Dopiero gdyby te próby spełzły na niczym, zacząłbym sie zastanawiac czy masz w aucie sprawne złącze. Bo jeśli dobrze widziałem, to na innym temacie chyba coś wspominałeś o wymienianym silniku, czy tez innych remontowych robótkach - no to nasówałoby sie pytanie czy wszystko w aucie jest spięte OK?!? No i na razie to tyle z mej pomysłowości. Edytowane 25 Listopada 2009 przez roobalek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikemc Opublikowano 26 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 Dzięki za zainteresowanie:) Sprawa leży teraz w tym miejscu: Wysłałem interfejs na gwarancję, czy prawidłowo działa 3 dni temu. Dziś dostałem awizo i obawiam się że pocztowy agent miał problem ze wzrokiem, jest analfabetą i źle przeczytał adres i paczka wróciła, bo nic innego nie zamawiałem. Jutro postaram się osobiście pojechać rano na pocztę, ale otwierają o 8, a ja (jak kiedyś powiedział jakiś gość z komisu samochodowego) pracuję chyba na taśmie, czyli od 7. Tylko nie na taśmie ale na budowie. Mam nadzieję, że będziemy kiedyś mogli się spotkać na zlocie i porozmawiać na temat- jak to cudownie że w naszych samochodach nic się nie psuje:D Ale na razie pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 Nie no, bez jojków!?! Jak niby mam się nie interesować, skoro nie kto inny, tylko właśnie ja Cię wpasowałem w ten interfejs, a Ty zamiast użytku masz kłopot!? W takiej sytuacji to ani myślę zostawiać Cię tu teraz na lodzie. Co do tego awiza to mam jakieś mgliste przeczucie, że to może być już zwrot od sprzedawcy z adnotacją, że "sprzęcik jest OK, kasa nie podlega zwrotowi". Choć może masz rację, i to z winy "kurierskiej" paczucha się wróciła, nie dotarłszy do adresata. A może być i tak, że faktycznie ze sprzęcikiem było coś nie tak, i sprzedawca uwzględnił reklamację, i przesyła Ci nowy, sprawny?! Co by się jednak nie działo, to w zależności od rozwoju sytuacji będziemy działać. W razie czego to mam też "ratunkowego pomysła", ale o nim później, zobaczymy na czym stoisz. Tylko daj tu znać o rozwoju sytuacji Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikemc Opublikowano 27 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 hehe, no to dzięki:) Awizo dotyczyło tylko faktur, także paczka doszła:) Czekam teraz na odpowiedź sprzedawcy, czy już sprawdził urządzenie i jak tylko odpisze to napiszę! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
automaty Opublikowano 16 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2018 (edytowane) Mam problem z połączeniem się z Patrolem 3.0 2005r. Używam interfejsu Elm327 który powinien być zgodny Patrolem. Aplikacja z której korzystam to DashCmd (zestaw działa z Audi A6 2009 Skoda Octavia 2009 Seat Toledo 2002). W 2003 Nissan dokonał liftu i pozmieniał dużo w wtyczkach (przepływomierz od Quashqai, zwijak airbag w kierownicy od X-Trial), niestety nie znalazłam dokumentacji do mojego samochodu (mam wydanie z 1998 ale są w niej rozbieżności), . Z tego co znalazłem to w innych nissanach jest inny układ pinów w wtyczce OBD. Pytanie czy ktoś je pozamieniał czy to jakiś inny standard przejściowy zanim Nissan dopasował się do OBD. Edytowane 16 Grudnia 2018 przez automaty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebum Opublikowano 4 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2021 W dniu 16.12.2018 o 19:49, automaty napisał: Mam problem z połączeniem się z Patrolem 3.0 2005r. Używam interfejsu Elm327 który powinien być zgodny Patrolem. Aplikacja z której korzystam to DashCmd (zestaw działa z Audi A6 2009 Skoda Octavia 2009 Seat Toledo 2002). W 2003 Nissan dokonał liftu i pozmieniał dużo w wtyczkach (przepływomierz od Quashqai, zwijak airbag w kierownicy od X-Trial), niestety nie znalazłam dokumentacji do mojego samochodu (mam wydanie z 1998 ale są w niej rozbieżności), . Z tego co znalazłem to w innych nissanach jest inny układ pinów w wtyczce OBD. Pytanie czy ktoś je pozamieniał czy to jakiś inny standard przejściowy zanim Nissan dopasował się do OB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.