Gogol Opublikowano 10 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 (edytowane) Dear Mr Gogol, Thank you for your e-mail to Nissan regarding the use of biodiesel. We can confirm that Nissan cannot recommend the use of home heating oil, petrol or other alternative fuels in your diesel engine. This is due to the possibility of engine damage. Additionally, our Owners’ Manuals specifically advise not to use diesel mixed with other fuels, including bio-diesel. However, in some European countries (e.g. Germany) the only diesel available is the standard diesel EN 590 blended with up to 5% bio diesel complying with EN14214 – the limit currently allowed under European standards. Our cars therefore, are currently being run on this fuel where such mixtures are standard. However, due to the inherent relative instability of bio diesel compared to mineral oil derived fuels, we are still unable to recommend higher percentage bio blends, or warrant the engine and associated injection system if a customer decides to use such a fuel. For further advice on this subject, please contact the Service department at your local authorised Nissan dealership, who are best placed to discuss any concerns you may have. Yours Sincerely, Paddy Fegan Nissan Customer Service TZN. Nie stosować biodizli w żadnym stężeniu w silnikach Nissana. Szkoda, bo tańszy. Pytałem o CD20T. Edytowane 10 Listopada 2009 przez Gogol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość spawacz1111 Opublikowano 10 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 lałem do baku mojej primery 2.0D i sprawował sie swietnie (latem oczywiscie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MaciekQBN Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 Coś mi się wydaje, że autor tej odpowiedzi (tzn. z Nissana) miał na myśli raczej nowoczesne diesle (np. stosowane w N16) i być może nawet nie wie co to BYŁO CD20 czy CD20T (tzn. stare klekoty). Osobiście bez problemu stosuje (latem!) mieszanke ON (70%) + rzepak (30%) i auto śmiga bez problemów. Do nowoczesnego diesla nie odważyłbym się czegoś takiego nalać. Prawdopodobnie zakończyłoby się to zabiciem silnika w ciągu kilkunastu minut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość spawacz1111 Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 no tak jesli chodzi o nowe silniki to racja nie warto potem naprawiac przez oszczednosc kilkunastu groszy na litrze bo potem beda wydatki w tysiacach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kojak85 Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 A ja Wam powiem coś takiego. Do Audi 80 1.9D zalałem właśnie BIO i popękały mi przewody powrotu od wtrysków - gumowe. Kumpel jeździł escortem 1.8TD i rozszczelniła się pompa wtryskowa - więc żadna to oszczędność. Ja też próbowałem i trochę na tym jeździłem, ale uznałem, że trochę więcej pali, więc się nie kalkuluje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
supernissanb12 Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 W nowych Sprinterach na wlewie do zbiornika paliwa pisze, że nie wolno wlewać biodiesela. Wlanie powoduje zniszczenie silnika i utratę gwarancji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pawel18PL Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 Swego czasu w Raport Turbo czy coś takiego w każdym razie na TVN Turbo poruszony był ten problem.Gość nieświadomie zatankował do swojego volvo biodiesla, efekt tego był taki że po wjeździe na autostradę i przejechaniu bodajże ok 100km padły mu wtryskiwacze i jeszcze coś(nie pamiętam co) serwis nie uwzględnił gwarancji, a gość domaga się odszkodowania od stacji bo dystrybutor był źle oznaczony... Tak więc lać nie wolno. Bio chyba lepiej się sprawdza w starych dieslach ze starymi układami wtrysku ale mogę się mylić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mufmiem Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 Silniki dCi - zdecydowanie nie wolno! Dane z oficjalnego podręcznika użytkownika. Żadnych biopaliw itp. Grozi uszkodzeniem slinika (pewnie szeroko rozumiane pojęcie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Friday71 Opublikowano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 Stare diesle na wszystkim jezdza na bioestrze sa nawet mocniejsze niż ON moim zdaniem wada jest wyzsza temperatura zaplonu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 (edytowane) nie wolno lac tego gdy silnik posiada system comon rail czyli nowoczesnych diesli Edytowane 30 Stycznia 2010 przez Maciek90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
counterox Opublikowano 1 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 Ja miałem escorta 1.8 d to nawet mieszanka 90% przepalony olej i 10% starego paliwa i jechał (300km za darmo ) Ale był tak zabity, że za 800 zł poszedł Złom na maksa, nikomu nie polecam fORDA ;P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.