Gość Paweł_wawa Opublikowano 10 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 Na początek słowo wyjaśnienia: mam maximę od półtora roku, nabyłem dość przypadkowo, potrzebowałem czegoś taniego, zadbanego, dużego, szybkiego, zagazowanego i zautomatyzowanego więc wziąłem i nie żałuję. Zrobiłem już ponad 60tyś.km praktycznie bezawaryjnie, nie licząc zatrzymania rozrusznika po wielu sygnałach, więc sam sobie byłem winien. Zresztą to typowa usterka jak zdążyłem wyczytać na tutejszym forum. Pozostałe naprawy, typowo eksploatacyjne też się pokrywały z tym co statystycznie dotyka najczęściej to auto, ale było tego może w sumie na 1000zł, więc jak na ten przebieg to tyle co nic. Mam pytanie do Szanownych Kolegów jak polecacie dobrać świece(instalacja gazu sekwencyjnego). Kiedyś po poradzie w sklepie "Japan Cars"(czy coś takiego) zmieniłem oryginalne platynówki na jakieś normalne, chyba Nippondenso i chyba nastąpiła poprawa,już sam nie wiem-nie pamiętam, ostatnio od przypadkowego gazownika usłyszałem, że lepiej było zostawić oryginalne tylko zmniejszyć im odstęp do 0.7mm. Co radzicie? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mdzalewscy Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 zmieniłem oryginalne platynówki na jakieś normalne, chyba Nippondenso i chyba nastąpiła poprawa,już sam nie wiem-nie pamiętam, ostatnio od przypadkowego gazownika usłyszałem, że lepiej było zostawić oryginalne tylko zmniejszyć im odstęp do 0.7mm. Co radzicie? pzdr w świecach platynówych odstęp jest stały się jego nie zmniejsza. według mnie świeca platynowa nic nie daje typu większy POWER, a testowałem już BOSCH, MOTOCRAFT, AUTOLITE, DENSO, najlepiej w silnikach nissana mi się sprawdzały BOSCH platinium (Primera, Quest). Najgorszy syf to świece BRISK Natomiast w silnikach gdzie jest ciężko szybko wymienić świece, tak jak w mojej V6, jedna głowica jest pod przegrodą czołową, potrzeba specjalnego długiego klucza to zdecydowanie lepiej zastosować Platynowe, bo długi okres mamy spokój. owszem są nawet specjalne świece do LPG, ale według mnie najlepiej jest stosować świece dedykowane do auta nawet jeśli jeździmy na LPG i nic nie kombinować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Paweł_wawa Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 Ja już 50tyśkm zrobiłem na tych zwykłych nippondenso, dziś je wykręciłem i wyglądają idealnie. Myśl o powrocie do starych platynówek wzięła się z tego, że ostatnio jak postoi na powietrzu cały dzień to jest po odpaleniu problem z wolnymi obrotami na benzynie, pomyśałem więc, że benzyna może woli te platynówki a kompromisem między benzyną a gazem byłoby dać platynówki tylko zmniejszyć im odstęp. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 Dobra zacznijmy od tego ze swiece ktore masz to po prostu denso. Dalej jesli juz zastosowales zwykle miedziaki po ok 12zl za sztuke to je wymienia sie co ok 20tys km a Ty piszesz o 50... Jesli auto dobrze sie sprawowalo za zwyklych i nie widzisz potzreby zeby wydawac na swiece 300zl to kup zwykle. Oczywiscie pamietajac o tym ze robisz to na wlasne ryzyko bo producent zaleca platynowe. A czy platynowe sa w czyms lepsze od miedziakow oprocz rzadszych wymian nie mam pojecia. Sam kiedys probowalem sie tego dowiedziec ale niestety nikt nie byl w stanie mi na to pytanie konkretnie odpowiedziec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B 52 Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 Dylson ma racje. Tylko platynowe. Polecam NGK. Wydłuża okres wymiany. Ale na gazie może i warto go skrócić. Zawsze to ciało obce w samochodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Michalllo Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 "Najgorszy syf to świece BRISK" Sorki ale się z Tobą nie zgodzę miałem świece brisk w Uno 1.4 i o ile 1 generacja 3 elektrodowa w tym Aucie to była rewelacja to np 2 generacja Świece bez elektrodowe to się w uno nie sprawdzały jest podstawowa zasada ze świece Brisk nie nadają się do każdego typu Auta. Warunek jest że układ zapłonowy musi być przystosowany do zwiększonego oporu elektrycznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Paweł_wawa Opublikowano 12 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2009 Te platynówki to mam nadal swoje stare, wymieniłem je na zwykłe dowiedziawszy się, że nie chodzą dobrze na gazie ale przezornie ich się nie pozbyłem. Nawiązując do dyskusji na temat wyższości platynowych nad miedzianymi zgadzam się co do trwałości, po to przede wszystkim chyba je się stosuje, tylko, że gaz wymaga mocnej iskry a duży odstęp elektrod w środowisku mieszanki gazowej zamiast benzzynowej może faktycznie powodować niedomagania, stąd chęć do powrotu do platynówek zamiast wstawienia kolejnych miedzianych ale po zmniejszeniu odstępu. A tak na marginesie może ma ktoś lusterko lewe, czarne na zbyciu(niedługo przegląd a niewiele w moim widać)? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mdzalewscy Opublikowano 12 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2009 "Najgorszy syf to świece BRISK" Sorki ale się z Tobą nie zgodzę miałem świece brisk w Uno 1.4 i o ile 1 generacja 3 elektrodowa w tym Aucie to była rewelacja to np 2 generacja Świece bez elektrodowe to się w uno nie sprawdzały jest podstawowa zasada ze świece Brisk nie nadają się do każdego typu Auta. Warunek jest że układ zapłonowy musi być przystosowany do zwiększonego oporu elektrycznego. testowałem Briski w Primerze 2.0 te bezelektrodowe, szybko się zużyły i jedna się pokruszyła, pewnie jej kawałki uszkodziły głowice rysując tuleje cylindra, z tego co czytałem na innych forach to nie był odosobniony przypadek... Syf jest syfem i nie ma co na gówno mówić czekolada, czeskie badziewie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Paweł_wawa Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Nie ma dyskusji co do wyższości platynowych, nie chce mi się znów kupować zwykłych, chociaż wymiana szybka. Pozostaje dylemat, czy zmniejszyć odstęp platynówek pod kątem gazu? Lusterko-obudowę też mam nie najlepszą, wszystko wynikiem spotkania z innym lusterkiem na wąskiej drodze. Co do ochoty, to bywam i tam, ale żeby parkować? :-) pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szczureczek Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Może tu mi ktoś pomoże, bo mam świece platinum, a jaka jest różnica w podwójnej platynie? Ktoś używał świec champion? Bo tak też są możliwe. Zaznaczam, iż mam takie same świece jak u was w VQ35DE. Pojedyncza platyna 5 ciepłota ngk ( opisuje bo nie pamiętam numeru) wystarczyła mi na 30 tysięcy km. Są już nierówne obroty, i popierdzi z tłumika, a nie chce uszkodzić cewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B 52 Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Może tu mi ktoś pomoże, bo mam świece platinum, a jaka jest różnica w podwójnej platynie? Ktoś używał świec champion? Bo tak też są możliwe. Zaznaczam, iż mam takie same świece jak u was w VQ35DE. Pojedyncza platyna 5 ciepłota ngk ( opisuje bo nie pamiętam numeru) wystarczyła mi na 30 tysięcy km. Są już nierówne obroty, i popierdzi z tłumika, a nie chce uszkodzić cewki. Championy kolego to wsadzają w aso do Micr, czy Tob9ie może proponowali takie ? Wsadzaj platynowe, poniżej numerki: NGK PFR6G-11 Wystarczą na więcej niż 30 tysięcy km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szczureczek Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 A bo nie sprecyzowałem Ja właśnie używam ngk takich jak piszesz i mi starczają na równo 30 tysięcy km przy lpg. Chciałem jakieś lepsze i champion w podwójnej platynie jest znacznie tańszy niż ngk w pojedynczej. A takie miałem oryginalnie NGK PLFR5A-11 i się spisują, ale jest trochę roboty ze ściąganiem dolotu z prawej strony vki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.