Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

świece


Gość Paweł_wawa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Paweł_wawa

Na początek słowo wyjaśnienia: mam maximę od półtora roku, nabyłem dość przypadkowo, potrzebowałem czegoś taniego, zadbanego, dużego, szybkiego, zagazowanego i zautomatyzowanego więc wziąłem i nie żałuję. Zrobiłem już ponad 60tyś.km praktycznie bezawaryjnie, nie licząc zatrzymania rozrusznika po wielu sygnałach, więc sam sobie byłem winien. Zresztą to typowa usterka jak zdążyłem wyczytać na tutejszym forum. Pozostałe naprawy, typowo eksploatacyjne też się pokrywały z tym co statystycznie dotyka najczęściej to auto, ale było tego może w sumie na 1000zł, więc jak na ten przebieg to tyle co nic.

Mam pytanie do Szanownych Kolegów jak polecacie dobrać świece(instalacja gazu sekwencyjnego). Kiedyś po poradzie w sklepie "Japan Cars"(czy coś takiego) zmieniłem oryginalne platynówki na jakieś normalne, chyba Nippondenso i chyba nastąpiła poprawa,już sam nie wiem-nie pamiętam, ostatnio od przypadkowego gazownika usłyszałem, że lepiej było zostawić oryginalne tylko zmniejszyć im odstęp do 0.7mm. Co radzicie?

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mdzalewscy

zmieniłem oryginalne platynówki na jakieś normalne, chyba Nippondenso i chyba nastąpiła poprawa,już sam nie wiem-nie pamiętam, ostatnio od przypadkowego gazownika usłyszałem, że lepiej było zostawić oryginalne tylko zmniejszyć im odstęp do 0.7mm. Co radzicie?

pzdr

 

w świecach platynówych odstęp jest stały się jego nie zmniejsza.

 

 

według mnie świeca platynowa nic nie daje typu większy POWER, a testowałem już BOSCH, MOTOCRAFT, AUTOLITE, DENSO, najlepiej w silnikach nissana mi się sprawdzały BOSCH platinium (Primera, Quest). Najgorszy syf to świece BRISK

 

Natomiast w silnikach gdzie jest ciężko szybko wymienić świece, tak jak w mojej V6, jedna głowica jest pod przegrodą czołową, potrzeba specjalnego długiego klucza to zdecydowanie lepiej zastosować Platynowe, bo długi okres mamy spokój.

 

owszem są nawet specjalne świece do LPG, ale według mnie najlepiej jest stosować świece dedykowane do auta nawet jeśli jeździmy na LPG i nic nie kombinować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Paweł_wawa

Ja już 50tyśkm zrobiłem na tych zwykłych nippondenso, dziś je wykręciłem i wyglądają idealnie. Myśl o powrocie do starych platynówek wzięła się z tego, że ostatnio jak postoi na powietrzu cały dzień to jest po odpaleniu problem z wolnymi obrotami na benzynie, pomyśałem więc, że benzyna może woli te platynówki a kompromisem między benzyną a gazem byłoby dać platynówki tylko zmniejszyć im odstęp.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra zacznijmy od tego ze swiece ktore masz to po prostu denso. Dalej jesli juz zastosowales zwykle miedziaki po ok 12zl za sztuke to je wymienia sie co ok 20tys km a Ty piszesz o 50... Jesli auto dobrze sie sprawowalo za zwyklych i nie widzisz potzreby zeby wydawac na swiece 300zl to kup zwykle. Oczywiscie pamietajac o tym ze robisz to na wlasne ryzyko bo producent zaleca platynowe. A czy platynowe sa w czyms lepsze od miedziakow oprocz rzadszych wymian nie mam pojecia. Sam kiedys probowalem sie tego dowiedziec ale niestety nikt nie byl w stanie mi na to pytanie konkretnie odpowiedziec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dylson ma racje.

Tylko platynowe. Polecam NGK.

Wydłuża okres wymiany.

Ale na gazie może i warto go skrócić. Zawsze to ciało obce w samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Najgorszy syf to świece BRISK"

Sorki ale się z Tobą nie zgodzę miałem świece brisk w Uno 1.4 i o ile 1 generacja 3 elektrodowa w tym Aucie to była rewelacja to np 2 generacja Świece bez elektrodowe to się w uno nie sprawdzały :( jest podstawowa zasada ze świece Brisk nie nadają się do każdego typu Auta. Warunek jest że układ zapłonowy musi być przystosowany do zwiększonego oporu elektrycznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Paweł_wawa

Te platynówki to mam nadal swoje stare, wymieniłem je na zwykłe dowiedziawszy się, że nie chodzą dobrze na gazie ale przezornie ich się nie pozbyłem. Nawiązując do dyskusji na temat wyższości platynowych nad miedzianymi zgadzam się co do trwałości, po to przede wszystkim chyba je się stosuje, tylko, że gaz wymaga mocnej iskry a duży odstęp elektrod w środowisku mieszanki gazowej zamiast benzzynowej może faktycznie powodować niedomagania, stąd chęć do powrotu do platynówek zamiast wstawienia kolejnych miedzianych ale po zmniejszeniu odstępu.

A tak na marginesie może ma ktoś lusterko lewe, czarne na zbyciu(niedługo przegląd a niewiele w moim widać)?

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mdzalewscy

"Najgorszy syf to świece BRISK"

Sorki ale się z Tobą nie zgodzę miałem świece brisk w Uno 1.4 i o ile 1 generacja 3 elektrodowa w tym Aucie to była rewelacja to np 2 generacja Świece bez elektrodowe to się w uno nie sprawdzały :( jest podstawowa zasada ze świece Brisk nie nadają się do każdego typu Auta. Warunek jest że układ zapłonowy musi być przystosowany do zwiększonego oporu elektrycznego.

 

testowałem Briski w Primerze 2.0 te bezelektrodowe, szybko się zużyły i jedna się pokruszyła, pewnie jej kawałki uszkodziły głowice rysując tuleje cylindra, z tego co czytałem na innych forach to nie był odosobniony przypadek...

 

Syf jest syfem i nie ma co na gówno mówić czekolada, czeskie badziewie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Paweł_wawa

Nie ma dyskusji co do wyższości platynowych, nie chce mi się znów kupować zwykłych, chociaż wymiana szybka. Pozostaje dylemat, czy zmniejszyć odstęp platynówek pod kątem gazu? Lusterko-obudowę też mam nie najlepszą, wszystko wynikiem spotkania z innym lusterkiem na wąskiej drodze.

Co do ochoty, to bywam i tam, ale żeby parkować? :-)

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Gość szczureczek

Może tu mi ktoś pomoże, bo mam świece platinum, a jaka jest różnica w podwójnej platynie?

Ktoś używał świec champion? Bo tak też są możliwe.

Zaznaczam, iż mam takie same świece jak u was w VQ35DE.

Pojedyncza platyna 5 ciepłota ngk ( opisuje bo nie pamiętam numeru) wystarczyła mi na 30 tysięcy km. Są już nierówne obroty, i popierdzi z tłumika, a nie chce uszkodzić cewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tu mi ktoś pomoże, bo mam świece platinum, a jaka jest różnica w podwójnej platynie?

Ktoś używał świec champion? Bo tak też są możliwe.

Zaznaczam, iż mam takie same świece jak u was w VQ35DE.

Pojedyncza platyna 5 ciepłota ngk ( opisuje bo nie pamiętam numeru) wystarczyła mi na 30 tysięcy km. Są już nierówne obroty, i popierdzi z tłumika, a nie chce uszkodzić cewki.

 

Championy kolego to wsadzają w aso do Micr, czy Tob9ie może proponowali takie ?

Wsadzaj platynowe, poniżej numerki:

 

NGK PFR6G-11

 

Wystarczą na więcej niż 30 tysięcy km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szczureczek

A bo nie sprecyzowałem :) Ja właśnie używam ngk takich jak piszesz i mi starczają na równo 30 tysięcy km przy lpg. Chciałem jakieś lepsze i champion w podwójnej platynie jest znacznie tańszy niż ngk w pojedynczej. A takie miałem oryginalnie NGK PLFR5A-11 i się spisują, ale jest trochę roboty ze ściąganiem dolotu z prawej strony vki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...