Gość negro123 Opublikowano 12 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2009 Witam w okolicy miejsca mojego zamieszkania (Grajewo woj.podlaskie) znalazlem 3 firmy montujace instalacje gazowe do aut , ktore znajduja sie nie daleko mojej miejscowosci i słyszalem o nich w miare pozytywne opinie.Proszę pomużcie dokonać wyboru (ceny porównywalne bigas ok 2 tys stag i agis 2400 ) z gory dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fabio7 Opublikowano 12 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2009 Zdecydowanie Stag. Jednakże sam sterownik to nie wszystko. Reduktor i wtryskiwacze są nie mniej ważne oraz sama już poprawna instalacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość truszczu Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 To może się trochę podłączę do tematu, bo za jakiś czas planuję instalację LPG do p11.144. Silnik mam 1.8 (zmienne fazy i takie tam) To poza problemem ze sterownikiem czy BRC, STAG, czy polska jakaś to jakiej firmy najlepiej wtryski i reduktor brać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maras Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 Ja bym zdecydowanie brał STAGa. Z tego co słyszałem, nie wiem czy prawda, to BRC mimo swoich zalet ma bardzo małe możliwości indywidualnej kalibracji ustawień. Takiego problemu nie ma w STAGu, poza tym jest on od długiego czasu sukcesywnie rozwijany. To też działa na plus. Innych polskich sterowników bym nawet nie rozważał. Swego czasu gazownik mówił mi że między sterownikami praktycznie nie ma różnic i dostałem Solarisa (Lecho SEC). Dopiero po długim czasie zorientowałem się że nie ma on np korekcji względem temperatury czy ciśnienia gazu. Skutek taki, że jak skalibrujesz na gorącym silniku, to na zimnym te ustawienia nie są dokładne i ECU silnika musi nadganiać czasami wtrysków benzynowych. A to się odbija na precyzji dawkowania paliwa. Z wtrysków to MagicJety - polecane z tych niedrogich. Lepiej dołożyć ciutkę niż brać najtańsze i chyba najgorsze Valteki. A co do reduktora to ważne żeby miał spory zapas, wówczas łatwiej o stabilność. Ogólnie lepiej nie oszczędzać na podzespołach i dołożyć na starcie 100-200 zł, niż później kombinować jak poprawić pracę silnika. Sam to przerabiałem Choć nie wynikało to z oszczędności, tylko niewiedzy mojej i niestety również gazownika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość negro123 Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 Ja bym zdecydowanie brał STAGa. Z tego co słyszałem, nie wiem czy prawda, to BRC mimo swoich zalet ma bardzo małe możliwości indywidualnej kalibracji ustawień. Takiego problemu nie ma w STAGu, poza tym jest on od długiego czasu sukcesywnie rozwijany. To też działa na plus. Innych polskich sterowników bym nawet nie rozważał. Swego czasu gazownik mówił mi że między sterownikami praktycznie nie ma różnic i dostałem Solarisa (Lecho SEC). Dopiero po długim czasie zorientowałem się że nie ma on np korekcji względem temperatury czy ciśnienia gazu. Skutek taki, że jak skalibrujesz na gorącym silniku, to na zimnym te ustawienia nie są dokładne i ECU silnika musi nadganiać czasami wtrysków benzynowych. A to się odbija na precyzji dawkowania paliwa. Z wtrysków to MagicJety - polecane z tych niedrogich. Lepiej dołożyć ciutkę niż brać najtańsze i chyba najgorsze Valteki. A co do reduktora to ważne żeby miał spory zapas, wówczas łatwiej o stabilność. Ogólnie lepiej nie oszczędzać na podzespołach i dołożyć na starcie 100-200 zł, niż później kombinować jak poprawić pracę silnika. Sam to przerabiałem Choć nie wynikało to z oszczędności, tylko niewiedzy mojej i niestety również gazownika... wyczytałem gdziś na forum ze wlasnie agis ma rzekomo wiecej opcji niz stag 300 jak jest naprawde nie wiem:) kazdy pisze co innego.Nie orientuje się ktoś jaka jest mneij wiecej roznica w cenie miedzy valtekami a magicjetami?? jakoze jestem biednym studentem kazda zlotowka sie liczy;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość truszczu Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Dzięki Maras za odpowiedź. Taki zestaw właśnie chciałem Staga 4 + magicjety - sporo ludzi je poleca. Tylko jeszcze reduktor nie wiem jaki i jak duży zapas mocy ma być. Najgorzej będzie tylko wybrać w Okolicy Olsztyna jakiś serwis, który dobrze zamontuje i wyreguluje tego Staga. Bo co gdzieś się pytam to BRC wstawiają tylko lub te polskie tam jakieś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fabio7 Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Ja w swojej QG18DE wstawiłem Stag4 (lubi "wariować" - pomaga nowszy firmware ), wtryski Magic Jet oraz reduktor Zavoli Zeta N ( fabrycznie jest do 150 KM ) - spokojnie obsłuży 114 KM w Primerze, choć potrafi mieć duże spadki ciśnienia jak się trafi na wadliwy. Duży ludzi poleca również Scorpiona Mini ( do 150 KM) ale w starszych partiach posiadał wadę fabryczną, którą podobno już w nowszych wyeliminowano, a jeśli chodzi o wtryskiwacze - Matrix HD344, jednak już sporo droższe od Magiców. Zarówno wtryski ( najlepiej pojedyncze, a nie listwa i jak najkrótsze wężyki od wtrysków do kolektora ) i reduktor może nie są z górnej półki ale w tej cenie jednak są najlepsze, choć oczywiście nie pozbawione wad. Jednakże, jak już wcześniej napisałem, najważniejszy jest prawidłowy montaż samej instalacji. Poprawne nawierty kolektora, umiejscowienie elementów pod maską, odpowiednia wielkość dysz itp... No i oczywiście ustawienie i wyregulowanie sterownika, zbieranie map itd.... Jeśli jest miejsce to wtryskiwacze najlepiej ustawić pionowo ( lub najbardziej jak się da na pionowo), oczywiście dyszami do dołu oraz zbiornik gazu zaworem do tyłu. Ogólnie lepiej nie oszczędzać na podzespołach i dołożyć na starcie 100-200 zł, niż później kombinować jak poprawić pracę silnika. Sam to przerabiałem Choć nie wynikało to z oszczędności, tylko niewiedzy mojej i niestety również gazownika... Z tym się zgadzam i dodałbym jeszcze żeby nie oszczędzać na gazownikach. Lepiej jechać do takich, którzy naprawdę znają się na swojej robocie. Najlepiej także dogadać się z gaziarzem ( ryzyko starty gwarancji ) o samodzielnej możliwości podpinania się do sterownika po uprzednim zaopatrzeniu się w interfejs. Daje to możliwość na bieżąco regulowania instalki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość negro123 Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 Witam wybrałem staga 4 , magicjety oraz reduktor tommasseto.Zestaw został zamontowany w piątek i dopiero dziś mialem okazje troche sie przejechac i mam pierwszy problem.W trakcie jazdy wskaznik poziomu gazu wariowal migal wylaczal sie wogole pokazywal rozny poziom gazu w butli od jednej kreski az po 4 (rzeczywiscie bylo ok 3 kresek).Pomimo ze niby jechalem na gazie zapalila mi sie rezerwa benzyny co wskazuje na to ze w trakcie jazdy przelaczalo mi na benzyne.Czy przyczyna lezy w ustawieniu dawki gazu?? jutro pojade do goscia zeby ustawil jak nalezy:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fabio7 Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Jeśli reduktor to Tomasetto Alaska to prawidłowo jest tylko do 90 KM . Jeśli chodzi o spalanie benzyny to może są dobrane nieodpowiednie czujniki temperatury reduktora i gazu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość negro123 Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Jeśli reduktor to Tomasetto Alaska to prawidłowo jest tylko do 90 KM . Jeśli chodzi o spalanie benzyny to może są dobrane nieodpowiednie czujniki temperatury reduktora i gazu... Dzisiaj zrobilem 340 km i jestem zawiedziony zdziwiony nie wiem jak to nazwac.Wyjezdzajac z domu zalalem troche paliwa no i gazu dopelna butle.Przejechalem jakies 230 km i gaz sam mi sie wylaczyl jakbym nie mial go w baku.Dotankowalem 15 litrow odpalilem i na wskazniku gazu wszystkie kreski !!! Dojechałem na miejsce (juz na gazie)zerknalem na wskaznik w butli i bylo prawie pelno.Takze nie bardzo rozumiem dlaczego przerzucilo mi na benzyne skoro napewno mialem gaz bo nie wierze ze spalil te plus minus 50 litrow na 200 km (butla 53 litry) co w przeliczeniu na 100 dawaloby 25 litrow <!> Prosze o jakąs rade Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość NadiR Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 Pytanie do posiadaczy P11.144 w kombi: jaka max butla zmieści się w koło zapasowe? I jak się to ma później do załadunku do pełna całego bagażnika? Zbiornik w sumie raczej z grubej blachy 2-3mm, czy nie ma większych problemów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zeroberto Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 Pytanie do posiadaczy P11.144 w kombi: jaka max butla zmieści się w koło zapasowe? I jak się to ma później do załadunku do pełna całego bagażnika? Zbiornik w sumie raczej z grubej blachy 2-3mm, czy nie ma większych problemów? U mnie wszedł 47l ale mam lekko uniesioną pokrywe. W bagażniku masz dwie pokrywy ta z watą i górna. Jeżeli chcesz mieć większy zbiornik to rezygnujesz z tej dolnej i możesz zamieści nawet 62l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość NadiR Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 U mnie wszedł 47l ale mam lekko uniesioną pokrywe. W bagażniku masz dwie pokrywy ta z watą i górna. Jeżeli chcesz mieć większy zbiornik to rezygnujesz z tej dolnej i możesz zamieści nawet 62l. No to ładnie. Ja będę przewoził trochę rzeczy w bagażniku także na czyms to się musi opierac, ale 50l to już by było ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 (edytowane) Ja nie jestem pewien ale mam chyba 45 bo gazu na pusto mi wchodzi około 42-43 litry , wszystko pokrywy dobrze dopasowane . A mając górna pokrywę to nic nie będzie się opierać na butli wiec możliwości ładunkowe zostają standardowe tylko ograniczone przez koło zapasowe. Edytowane 26 Listopada 2009 przez nice-wawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zeroberto Opublikowano 27 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 Ja nie jestem pewien ale mam chyba 45 bo gazu na pusto mi wchodzi około 42-43 litry , wszystko pokrywy dobrze dopasowane . A mając górna pokrywę to nic nie będzie się opierać na butli wiec możliwości ładunkowe zostają standardowe tylko ograniczone przez koło zapasowe. Nie może ci wejśc do zbiornika o pojemności 45 l aż 43 l LPG. Zawsze jest 20% wolnej przestrzeni w zbiorniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fabio7 Opublikowano 27 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 Dzisiaj zrobilem 340 km i jestem zawiedziony zdziwiony nie wiem jak to nazwac.Wyjezdzajac z domu zalalem troche paliwa no i gazu dopelna butle.Przejechalem jakies 230 km i gaz sam mi sie wylaczyl jakbym nie mial go w baku.Dotankowalem 15 litrow odpalilem i na wskazniku gazu wszystkie kreski !!! Dojechałem na miejsce (juz na gazie)zerknalem na wskaznik w butli i bylo prawie pelno.Takze nie bardzo rozumiem dlaczego przerzucilo mi na benzyne skoro napewno mialem gaz bo nie wierze ze spalil te plus minus 50 litrow na 200 km (butla 53 litry) co w przeliczeniu na 100 dawaloby 25 litrow <!> Prosze o jakąs rade Przydałby się jakieś screen'y z twoimi ustawieniami Staga, mapami oraz parametrami. Bez tego ( choć to tylko może być początek ) to jak wróżenie z fusów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość negro123 Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 Przydałby się jakieś screen'y z twoimi ustawieniami Staga, mapami oraz parametrami. Bez tego ( choć to tylko może być początek ) to jak wróżenie z fusów... Dzwonilem do gazownika mowil ze wkradl się błąd i nic wielkiego się nie stalo.Kiedy do niego wpadnę wykasuje błąd , poprzez ktory rzekomo samochod sam przelanczal się na benzyne.A propo zdjęć to bede w stanie zrobic je ok 22 grudnia bo w tej chwili nie mam dostępu do aparatu.Chodzi o zdjęcia silnika czy rowniez butli z gazem po odkreceniu tego denka??pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fabio7 Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 Dzwonilem do gazownika mowil ze wkradl się błąd i nic wielkiego się nie stalo.Kiedy do niego wpadnę wykasuje błąd , poprzez ktory rzekomo samochod sam przelanczal się na benzyne.A propo zdjęć to bede w stanie zrobic je ok 22 grudnia bo w tej chwili nie mam dostępu do aparatu.Chodzi o zdjęcia silnika czy rowniez butli z gazem po odkreceniu tego denka??pozdro Chodzi o zdjęcia z oprogramowania diagnostycznego obsługującego Stag'a, AcGasSynchro. Zdjęcia to można i telefonem zrobić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Pytanie do posiadaczy P11.144 w kombi: jaka max butla zmieści się w koło zapasowe? I jak się to ma później do załadunku do pełna całego bagażnika? Zbiornik w sumie raczej z grubej blachy 2-3mm, czy nie ma większych problemów? ja mam 62l pokrywa od koła podcięta po bokach coby nie przeszkadxzała, i podłoga jest płaska, pływak podgięty na maxa także nie odbija pistolet na stacji ale to nie problem bo i tak dystrybutor przestanie podawać albo strasznie zwolni, do tego w parowniku włożona podkładka pod sprężynę i teraz przy normalnej jezdzie potrafdi wybrać butlę prawie do końca, jedyny minus, że jak gonisz na trasioe i zaczyna kończyć sie gaz to nieraz przy wyprzedzaniu jest taki efekt jakby mu zabrakła na kwilkę paliwa ale to nie problem, można sie przyzwyczaić, do tego wiadomo wtedy, że czas chyba pod pompę podjechać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mind Opublikowano 15 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 Twoim problemem jest prawie na pewno za słaby reduktor. Alaska wyrabia realnie do 75KM. Żeby można było ci pomóc poproszę o screeny z ustawień instalacji (parametry, mnożnik i mapy) oraz zdjęcia instalacji - umiejscowienie wkrętek w kolektorze, umiejscowienie wtryskiwaczy, przebieg połączeń LPG od reduktora do wtryskiwaczy oraz długość wężyków wtryskiwacz - kolektor (czy są równe). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bartek_1983 Opublikowano 15 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 W/g mnie problemem może być również butla zamontowana "do jazdy na wstecznym". Gaz przy jeździe odchodzi od czujnika który zamiast z tyłu butli jest z przodu i samochód przełącza na benzynę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 15 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 (edytowane) może być i tak ale z drugiej strony, hmmm choć przyroda zna różne zdolne przypadki :lol: Edytowane 15 Stycznia 2010 przez DINO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mind Opublikowano 15 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 Tak czy inaczej - bez zdjęć i screenów z programu nic stwierdzić nie można. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stapcio Opublikowano 3 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2010 Podłączając się do tematu... Truszczu Jeśli jeszcze nie założyłeś gazu to w samym Olsztynie Polecam Ci Firmę CARGAS na Lubelskiej która zakłada instalacje gazowe od 12 lat i specjalizuje się tylko w stagu. instalacja wzorowo założona i wyregulowana nigdy nie miałem reklamacji tak samo jak moi znajomych czy to do 4 garów czy do 8. a jak juz coś to w razie reklamacji nic nie ziewają tylko poprawiają za darmo i przepraszają.... a nie jak inny ze w du** klienta maja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 4 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2010 ja mam butle odwrotnie zammontowaną i spadek przy max bucie z 1 do 0.86 potem trzyma 0.9b nie pętli wtrysków nic nie przełącza ,,, Reduktor podstawa .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.