pieto83 Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 No dobra, To wnioskuję że uniweraslnym olejem, i dostosowanym pod moją jazdę będzie 5w40, Taki też chcę nabyć, teraz pytanie tylko jakiej marki, zbliżam się ku motul.. Może ten http://moto.allegro.pl/item942186813_gdansk_motul_specific_5w40_505_01_5l_pompowtrys.html Czy coś innego ? p.s. a jaki płyn do chłodnicy, robi różnicę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
worm#21 Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 (edytowane) No dobra, To wnioskuję że uniweraslnym olejem, i dostosowanym pod moją jazdę będzie 5w40, Taki też chcę nabyć, teraz pytanie tylko jakiej marki, zbliżam się ku motul.. Może ten http://moto.allegro.pl/item942186813_gdansk_motul_specific_5w40_505_01_5l_pompowtrys.html Czy coś innego ? p.s. a jaki płyn do chłodnicy, robi różnicę ? Ja tez kupiłem Motula co prawda 15W50 dokładnie tu http://allegro.pl/item947972301_olej_silnikowy_motul_15w50_competition_300v_2l.html Pzdr Edytowane 6 Marca 2010 przez worm#21 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kregon Opublikowano 30 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2010 Ja jednak sie zdecydowalem na Valvoline'a VR1 Racing 10W60. Wzialbym Shell Helix Ultra Racing 10W60, ale moj dostawca czesci, ktory daje mi naprawde dobre ceny, akurat Shella nie ma. Mam nadzieje, ze Nisunia bedzie teraz lepiej smarowana i nie bedzie jadla tyle oleju co dotychczas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martinezx Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Kregon i jakie wrazenia po kilku patrolach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kregon Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Jeszcze nie zmienilem. Dzis wzialem ten olej i sie okazuje, ze ten Valvo 10w60 to polsyntetyk... i sie zastanawiam czy go lac, czy moze Valvo 5w50 full syntetyk... Jakies sugestie? Auto ma 70kkm. Btw. Widzieliscie jaki maly filterek oleju jest w 350z? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szczureczek Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 Mam pytanie. Każdy przy wymianie odkręca kurek od miski i jazda schodzi 5 litrów oleju zapewne razem z tym z filtra. Ale moje pytanie jest czy da radę wydłubać resztę oleju? Gzie on się ukrywa. W serwisówce mam, że na sucho do silnika wchodzi 5,5 litra, a w wymianie eksploatacyjnej 4,9. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość paweldm Opublikowano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 To co pozostaje mieści się w przewodach olejowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sirtrojan Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 aby zeszło zdeka więcej możesz unieść doopkę auta. Wszystko nie zleci ale te kilka kropelek może cie usatysfakcjonuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanPlut Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Koledzy moja Z-eta ma 150000km przebiegu za miesiąc mam wymienić olej na ostatnim wpisie serwisowym jest zalany Castrol Edge 5w30. Przeczytałem ten wątek i już sam nie wiem co zalać. Na tor wybierać się nie będę, ale parę razy na pewno go przeciągnę na obrotach , więc chyba obstawiał będę 5w40 na pewno nie Castrol( olej sam w sobie jest dobry tylko też najchętniej podrabiany stąd i jakość może być średnia) może Shell. Czy dobre wyciągnąłem wnioski z tego tematu, czy może co innego mu wlać? Doradźcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devi Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 (edytowane) Koledzy moja Z-eta ma 150000km przebiegu za miesiąc mam wymienić olej na ostatnim wpisie serwisowym jest zalany Castrol Edge 5w30. Przeczytałem ten wątek i już sam nie wiem co zalać. Na tor wybierać się nie będę, ale parę razy na pewno go przeciągnę na obrotach , więc chyba obstawiał będę 5w40 na pewno nie Castrol( olej sam w sobie jest dobry tylko też najchętniej podrabiany stąd i jakość może być średnia) może Shell. Czy dobre wyciągnąłem wnioski z tego tematu, czy może co innego mu wlać? Doradźcie. w ASO leją mi chyba castrola. trzeba lać to co podają w instrukcji jeżeli chodzi lepkość. bo potem do kogo możesz mieć pretensje... Może zalej Motula, jeszcze nie słyszałem, żeby ktoś narzekał na jakość. To chyba najlepsze co można mieć i nie jest to olej dla mas a więc mniejsze prawdopodobieństwo, że trafisz na ruski olej Na oleju nie oszczędzaj. Edytowane 11 Lutego 2011 przez devi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanPlut Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 (edytowane) w ASO leją mi chyba castrola. trzeba lać to co podają w instrukcji jeżeli chodzi lepkość. bo potem do kogo możesz mieć pretensje... Może zalej Motula, jeszcze nie słyszałem, żeby ktoś narzekał na jakość. To chyba najlepsze co można mieć i nie jest to olej dla mas a więc mniejsze prawdopodobieństwo, że trafisz na ruski olej Na oleju nie oszczędzaj. Dzięki, wiem, że nie ma co oszczędzać na oleju dlatego się Was pytam. Motul zawsze lałem do swoich motocykli. Edytowane 11 Lutego 2011 przez DanPlut Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devi Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Dzięki, wiem, że nie ma co oszczędzać na oleju dlatego się Was pytam. Motul zawsze lałem do swoich motocykli. a sprawdzałeś rozrząd czy nie trzeba robić ? no i pytanie: czy klika Ci napęd przy ruszaniu ? (żeby usłyszeć trzeba szybę opuścić dodam ) , no i filterki rzecz jasna wymienić... a potem jeździć, jeździć i jeszcze raz jeździć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanPlut Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 (edytowane) a sprawdzałeś rozrząd czy nie trzeba robić ? no i pytanie: czy klika Ci napęd przy ruszaniu ? (żeby usłyszeć trzeba szybę opuścić dodam ) , no i filterki rzecz jasna wymienić... a potem jeździć, jeździć i jeszcze raz jeździć Klikania nie sprawdzałem, rozrząd? chyba za wcześnie na wymianę łańcucha a o filterkach pamiętam Zastanawia mnie jeszcze jak jest z wymianą oleju w skrzyni i moście. Znam dwie szkoły, żeby wymieniać i żeby nie ruszać dopóki jest dobrze. A jak jest u Was? Edytowane 11 Lutego 2011 przez DanPlut Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devi Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 (edytowane) Klikania nie sprawdzałem, rozrząd? chyba za wcześnie na wymianę łańcucha a o filterkach pamiętam Zastanawia mnie jeszcze jak jest z wymianą oleju w skrzyni i moście. Znam dwie szkoły, żeby wymieniać i żeby nie ruszać dopóki jest dobrze. A jak jest u Was? wiele 350Z i G35 klika - w sumie jedni straszą, że się samochód nam rozkręca sam a inni że to nic nie znaczy i trzeba tylko posmarować tu i tam. Ja nie wiem które jest prawdziwe Jeżeli chodzi o olej to nie oszukujmy się , on się z czasem robi brudny i zmienia konsystencję. Nie wiem dlaczego miałby nie być wymieniany. właśnie wymieniałem olej we Fronterze we wszystkich zbiornikach - silnikowy, skrzynia, dwa mosty. Silnikowy był w miarę ale w mostach - masakra - czarny i glutowaty. Więc warto było. Teraz nic nie hałasuje, nic nie chrupie, nic nie strzela. Frontera ma 160 tys km przejechane. A rozrząd to w każdym aucie zawsze jak kupujesz robisz - niezależnie co Ci sprzedający mówi - jeżeli nie chcesz mieć kłopotów. Łańcuch też się rozciąga z czasem i pęka z tzw nienacka No chyba że 350 ma jakieś zabezpieczenia (niektóre auta mają), że po pęknięciu łańcucha rozrządu nic więcej się nie rozpada. Nie jestem mechanikiem więc dmucham na zimne Edytowane 11 Lutego 2011 przez devi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BossNY Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 (edytowane) a sprawdzałeś rozrząd czy nie trzeba robić ? no i pytanie: czy klika Ci napęd przy ruszaniu ? (żeby usłyszeć trzeba szybę opuścić dodam ) , no i filterki rzecz jasna wymienić... a potem jeździć, jeździć i jeszcze raz jeździć odnośnie klikania spróbuj jeszcze cofnąć, u mnie właśnie przy cofaniu najbardziej było to słyszalne większość 350Z i G35 klika - w sumie jedni straszą, że się samochód nam rozkręca sam a inni że to nic nie znaczy i trzeba tylko posmarować tu i tam. Ja nie wiem które jest prawdziwe (...) ta, posmarowanie pomogło Edytowane 11 Lutego 2011 przez BossNY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
worm#21 Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 cze co do samego rozrządu w naszych jest zalecana kontrola przy 120tyś ,przy 90 wymiana pasków (co mnie nie bawem czeka bo popiskują jak dostaną wilgoci i coraz czesciej na zimnym ,co prawda przebieg 64tys :/ ) p.s. jakie macie doswiadczenia odnosnie paskow piszczy nie piszczy? luzne? naciagac, wymieniac? Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BossNY Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 (edytowane) cze co do samego rozrządu w naszych jest zalecana kontrola przy 120tyś ,przy 90 wymiana pasków (co mnie nie bawem czeka bo popiskują jak dostaną wilgoci i coraz czesciej na zimnym ,co prawda przebieg 64tys :/ ) p.s. jakie macie doswiadczenia odnosnie paskow piszczy nie piszczy? luzne? naciagac, wymieniac? Pzdr cze, no to czeka mnie wymiana mam już około 90k i od jakiegoś czasu strasznie mnie te dźwięki drażnią hałasuje na zimnym i przy dużej wilgotności Edytowane 11 Lutego 2011 przez BossNY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
worm#21 Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 cze, no to czeka mnie wymiana mam już około 90k i od jakiegoś czasu strasznie mnie te dźwięki drażnią hałasuje na zimnym i przy dużej wilgotności dokładnie :/ wstyd hehe jak piszczy pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devi Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 cze co do samego rozrządu w naszych jest zalecana kontrola przy 120tyś ,przy 90 wymiana pasków (co mnie nie bawem czeka bo popiskują jak dostaną wilgoci i coraz czesciej na zimnym ,co prawda przebieg 64tys :/ ) p.s. jakie macie doswiadczenia odnosnie paskow piszczy nie piszczy? luzne? naciagac, wymieniac? Pzdr jakbyś miał w dyzlu albo skodę to bym Ci darował. ale 350z ma błyszczeć i chodzić malinowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanPlut Opublikowano 13 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 Dobra, odnośnie oleju silnikowego, zagłębiłem się w instrukcję(mam po polsku)i już nie wiem co zalać. Zalecane oleje wg SAE: klimat umiarkowany: zalecane jest10W-30 (do temp -20). Klimat gorący: zalecane jest 20W40 lub 20W50. Poza tym w tabelce podane są zakresy temperatur innych właściwości oleju i tak: 5W30(od -30 do +15) 10W30, 10W40, 10W50 (od-20 do +40). Moja Zetka ma 150000 tyś i jest zalana Edge 5W30 według instrukcji najrozsądniej by było 10W30 lub 10W40, ale to już półsyntetyk a moja ma nadal syntetyk a tego w instrukcji już nie ma czy po jakimś tam przebiegu należy przejść na półsyntetyk. Jakieś sugestie? Sorry za zawracanie tyłka, ale silnik najważniejszy i chciałbym dobry olej zalać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość paweldm Opublikowano 13 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 Zalej 5w40 - będziesz miał pełny syntetyk i przy obecnych mrozach silnik będzie miał lżej z rozruchem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devi Opublikowano 14 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2011 będę w środę w ASO na założenie bluetootha to zapytam co oni mi tam leją za olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devi Opublikowano 14 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2011 Każde ASO leje co innego... no ale mi leją już od 45 tys km i jest dobrze, więc mogę polecić ten olej, o ile się dowiem jaki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej6411 Opublikowano 14 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2011 Każde ASO leje co innego... Dokładnie, leją to, kto lepiej im zapłaci/a może ten za który oni jak najmniej zapłacą /. Niestety taka jest prawda. Musze kiedyś wrzucić foto jak ASO w moim samochodzie zerwało naklejkę, że rekomendują olej Shell, ale po fakturach widać,ze znów wrócili do "pierwszej rekomendacji". Postaram się wrzucić link z forum USA z analizą chemiczną olejów stosowanych w 350z. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanPlut Opublikowano 14 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2011 Na razie decyzję podjąłem na na Motul 8100 5W40, ale poczekam może Devi się dowie czegoś ciekawego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.